collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #400 Gepost op: 5 september 2014, 20:32:47 »
Dankjulliewel voor de peptalk.

Ik moet me waarschijnlijk minder druk maken als ik het zo lees.

@rietje, ik vind dat pizza idee ook erg leuk! Hou het dicht bij jezelf! Dat is het belangrijkste .
Ik heb voor overdag ook mooie schoenen en voor savonds all stars. En wij doen als afsluiting van het feest, broodje frikandel/kroket met een puntzak friet. Daar mogen ze mij namelijk voor wakker maken als we een avond goed gefeest hebben!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #401 Gepost op: 6 september 2014, 08:34:24 »
Wij hebben ook een zakje friet als afsluiter. Verder genoeg hapjes en zoutjes tussendoor.
Ik ben voor mijn schoenen aan het kijken. Ik wil graag rode pumps maar niet met te hoge hakken. Voor 's avonds week ik nog niet welke schoenen ik aan doe.
Eigenlijk zou ik vandaag ook jurken gaan passen en zou een vriendinnetje mee gaan, maar die kon afgelopen woensdag niet, dus heeft mijn jurk nog niet gezien. Dus ga straks nog een keer mijn jurk aan doen om te showen :)

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #402 Gepost op: 6 september 2014, 11:11:45 »
Toevallig marielle,  jij ook al allstars.

We hebben voor hapjes avonds ook Italiaans en avond eten ook al.

dus het zou wel er goed bij passen.

We moeten sowieso nog eens terug met mn schoonvader (is kok geweest). Die kan inschatten of het handig en mogelijk is om dan pizza's te serveren.

Want we moeten zelf de catering regelen.

Jufrommelkont, leuk nog eens de jurk passen is altijd leuk. Veel plezier.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #403 Gepost op: 6 september 2014, 12:23:06 »
Zo, even weer twee pagina's bijgelezen... ;)

@marielle, wij gaan juni volgend jaar trouwen. Deze week 'pas' de datum vastgelegd, feestlocatie gereserveerd en bij de gemeente de datum, tijdstip en locatie gereserveerd....

Nog wel flink balen trouwens, hadden een hele mooie locatie voor t trouwen in gedachten, belde van de week die man van de gemeente terug dat we of een andere datum, of een andere locatie moesten zoeken... De locatie is nl al door de gemeente zelf gereserveerd voor een mogelijke raadswerkdag. Maar ze beslissen pas twee weken voor de tijd die of doorgaat en das voor ons wel erg kort dag... Mooi balen!
We willen nu op zoek naar een andere trouwlocatie, heb nu eindelijk de datum staan (duurde bij ons dik twee maaneen voor we daar uit waren :blush:) en geen zin om dat weer te wijzigen..

Hebben vooralsnog geen kleurenthema. Zou graag iets met roze willen, maar gaan de gasten niets verplichten. Voel me zelf ook niet in alle kleuren prettig, dus dat doen we een ander ook niet aan.

Hier overigens ook een anti-dansAS, dus ws geen openingsdans voor ons. Wel jammer, maar hij vind t echt verschrikkelijk!

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #404 Gepost op: 7 september 2014, 13:00:44 »
@lenn-nn wat ontzettend balen dat die locatie daar dan voor gebruikt wordt. Ook wel vreemd dat ze zoiets in een maand als juni plannen op een huwelijkslocatir.

Over kleuren thema, fuchsia komt bij ons heel erg terug, m'n bloemen, schoenen, nagels etc. Maar ik ga het onze gasten niet opdragen.
Daggasten krijgen wel een roze bloem als corsage.

Vanmiddag gaan we naar de fotolocatie kijken waar we foto's willen laten maken van ons alleen met de bruidsmeisjes .

@rietje,  wat leuk als je een italiaans thema hebt! Maar inderdaad gewoon nog eens terug gaan. Wanneer hebben jullie al die afspraken staan? Want ik moet nog afspraken gaan maken om alles te regelen hoe het gaat lopen maar vraag me af wanneer je zoiets plant
« Laatst bewerkt op: 7 september 2014, 13:04:26 door Marielle_90 »

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #405 Gepost op: 8 september 2014, 10:49:36 »
Ook weer eventjes bijgelezen, wat heerlijk dat iedereen zo lekker druk met de voorbereidingen is!  :biggrin:

@Jufrommelkont: Wat ontzettend super dat je je jurk gevonden hebt! Zo snel ook, wat gaaf! Ik ben erg benieuwd wat voor een geworden is omdat je eerst nog verder wilde kijken, dus dan moet het zoals Jasmine al zei vast een superjurk zijn! En als ik even brutaal mag zijn, ben ik ook wel nieuwsgierig of je binnen je budget hebt kunnen blijven?

@Jasmine: Wat mooi dat dat dan echt jullie liedje is! Echt perfect om met een openingsdans te doen!
Wel slim inderdaad om dan toch even te wachten met het kiezen van de definitieve themakleuren. Stel dat je straks een andere kleur jurk veel mooier vind, dan zit je er niet mee dat je eigenlijk al kleuren gekozen hebt.. Ik vind paars met wit (waar Joontje het al eerder over had) trouwens ook een erg gave combinatie!

@Karin: Haha leuk vooruitzicht. Dat lijkt erop alsof je aanstaande op zijn vrijgezellenfeest zodanig dronken gevoerd gaat worden dat hij wel moet dansen :P

@Marielle: Het komt inderdaad allemaal wel goed! Niet te druk maken en vooral: laat je je kop niet gekmaken! Jij weet wat je geregelt hebt en wat je nog moet doen en dat komt echt allemaal wel goed! Sommige mensen hebben inderdaad maar een paar maanden om dingen te regelen en hebben alsnog een bruiloft met alles erop en eraan. Ik snap wel hoe je je voelt, want bij ons moet het ook gewoon kloppen: ik wil wel eerste keus hebben en niet alles op het laatste moment hoeven regelen. Maar je bent op tijd begonnen en hebt het belangrijkste geregeld. Dus het komt echt goed! :)

Wij gaan trouwens pas 2 maanden voor de trouwdatum bij alle locaties nog een keer langs om te regelen hoe alles gaat lopen. De trouw- en feestlocatie gaven aan dat dit meestal 3 weken van tevoren gebeurd, maar dat het ook eerder mocht. Dus wij wilden iig 2 maanden van tevoren alles specifiek regelen (mocht er iets misgaan, heb je iig nog een beetje tijd om dingen te regelen).

@Ik83: Wow, jullie hebben echt al superveel geregeld! Wij zijn nu net een halfjaartje bezig met alle dingen te regelen, maar hebben nog lang niet zoveel als jullie haha! Wel knap hoor!

@Rietje: Leuk dat italiaanse thema! Ik zou inderdaad ook kiezen voor die pizza's als dat kan want dat is wel een ontzettend gaaf idee!

@lenn-nn: Jeetje, wat balen zeg! Dat ze een raadswerkdag al zo ver van tevoren plannen.. Wel erg jammer dat dat voorgaat ondanks het feit dat het nog onzeker is of hun komen of niet. Ik bedoel; een bruiloft lijkt mij toch wel wat belangrijker en (om het even bot te zeggen) daar verdienen ze volgens mij ook veel meer aan.

Openingsdans:
Hier geen openingsdans. AS en ik zijn ook niet bepaald dansers, dus het wordt bij ons gewoon een stoere binnenkomst op Rammstein, even een welkomstspeech en daarna de muziek aan.

Late-night-snack:
Wij hebben als afsluiter saucijzenbroodjes. Ik wilde eigenlijk nog een frituursnack op het laatst maar we laten tussentijds op het feest al regelmatig warme snackjes rondgaan dus AS vond dat we net zo goed een saucijzenbroodje kunnen doen. Vult de maag ook beter, dat dan weer wel :)

Schoenen:
Ik ben ook aan het kijken voor mooie knalrode pumps voor overdag, maar kan nog niet echt wat vinden in mijn smaak (het is allemaal puntig en ik wil rond! :cry: ). Voor 's avonds ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik ben ook absoluut een allstar type (loop er vrijwel dagelijks op) maar om ze ook 's avonds te doen? Ik denk dat ik dan misschien eerder rode ballerina's aan wil, maar ik ben daar nog niet over uit. Iemand nog tips?

Even een mega-ego post hier:
Ik ben zo ontzettend happy! Hebben binnen 10 minuten trouwringen uitgezocht en besteld!  :biggrin: :biggrin:

We moesten afgelopen week het horloge van AS naar de juwelier brengen omdat er een pinnetje was afgebroken. Dit is qua aanschaf van sieraden een vrij prijzige juwelier, maar de enige hier in de buurt die reparaties vrijwel direct uitvoert. We moesten 10 minuten wachten en besloten om in tussentijd nog even de winkelstraat in te lopen. Verderop in de straat zit een Jan Ter Hoor (ook juwelier) en ik zei eigenlijk puur voor de grap tegen AS dat we even binnen moesten lopen om te kijken. AS vond het gek genoeg een goed plan en we liepen daar dus naar binnen. Even met de verkoopster gebabbeld toen we bij een paar ringen stonden te kijken en ze pakte toen nog wat ringen erbij van achter de toonbank en daar zaten ze in: AS en ik werden er allebei spontaan verliefd op! Dus binnen een paar minuten waren we verkocht en hebben we ze besteld! We kunnen ze over 2 weken ophalen om te passen  :wub:
Overigens daarna nog met een stalen gezicht bij de andere juwelier het horloge opgehaald. Omdat we nog even moesten wachten heb ik nog even rondgekeken en zag bijna dezelfde ringen als die we uitgezocht hadden liggen, maar dan met een prijskaartje wat 4x zoveel was!

Ben er nu al zo vreselijk blij mee!  :biggrin: En ben al helemaal gelukkig omdat de ringen samen (gegraveerd en al) nog geen 150 euro kosten!  :biggrin:

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #406 Gepost op: 8 september 2014, 17:00:45 »
Nou rockcowbride ik denk eerder op de bruiloft.. Dit ging over de openings dans. Ach we zullen zien. Mijn broer loopt hem er lekker mee te pesten....  :applaus:

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #407 Gepost op: 8 september 2014, 18:09:52 »
@rockwowbride, wat een mooie prijs voor trouwringen!
Mooi ook dat je het zo snel eens was, dat is een goed teken.

Wij zijn gisteren bij onze fotolocatie geweest en het was echt geweldig! Het is een museum waar alles nog is zoals vroeger geleefd werd, oude boerderijen met tuin, bakkerij, smederij, klompenmakers etc. Past helemaal bij ons. We zouden zelf het liefst in zo'n oude boerderij gaan wonen haha.










Sommige zullen Hey verschrikkelijk vinden maar wij vonden het echt heerlijk.


Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen 2015
« Reactie #408 Gepost op: 8 september 2014, 19:26:43 »
Is dat het Openluchtmuseum in Arnhem? De foto's zien er goed uit.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #409 Gepost op: 8 september 2014, 19:47:21 »
Nee, is het boerenbondsmuseum in gemert (vlakbij helmond/Eindhoven)

We wilde eerst Efteling of park rosendael of inderdaad openluchtmuseum maar dan zouden we zo lang bij de daggasten weg zijn tussendoor.  Dus dit is voor ons goed alternatief.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #410 Gepost op: 8 september 2014, 20:40:04 »
@rockcowbride

wow echt een geweldige prijs. Wat voor soort materiaal zijn de ringen.

@marielle

ziet er mooi uit. Vooral de buitenkant. Zelf zou ik niet voor de binnenkant kiezen ( past niet bij ons).
De buitenkant van de huisjes ziet er echt super uit.


van het weekend hadden we een bbq voor vrienden georganiseerd en een vriendin gaf me een kadotje, haar gebruikte kousenband. 
Echt zo ontzettend lief van dr. Had het helemaal niet verwacht dat ze aan me dacht om het te geven. Ik werd er helemaal emotioneel van.

Heb vandaan een bericht gestuurd naar de kapper/visagistte of ze nog plaats voor me heeft op 19 juni.
Dus kan bijna weer wat van het lijstje strepen.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #411 Gepost op: 9 september 2014, 07:35:10 »
Gaaf Marielle! De binnenkant is niet helemaal mijn ding, maar die buitenkant is erg gaaf! Dat zou ook precies bij ons passen haha, evenals het wonen in een oude boerderij  :blush:

@Rietje: De ringen zijn van titanium :)

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #412 Gepost op: 9 september 2014, 10:40:40 »
@Marielle, erg gaaf!! Wij hebben wel voor de efteling gekozen, maar maken de foto's voor de ceremonie zodat de daggasten nog op hun gemak zich klaar kunnen maken voor de bruiloft.

@rockcowbride, het budget ga ik niet redden! Was nu 1326,- kwijt voor de jurk, hoepel, lingerie en sluier. Ik heb nog echt een paar dagen getwijfeld over de sluier. die was 229. in verhouding met de rest vind ik hem erg duur. Lingerie is wel een korset met hipster en erg mooi dus die vond ik het waard. Bij de 1326 komen de vermaakkosten nog bij 125,-. Voor 50 euro ga ik het niet redden om schoenen, kapster en visagist te krijgen. Maar de sluier is het wel waard, hij is prachtig :)

Gisteren samen met AS bekeken hoe we de trouwtaart willen :) een mooie schets gemaakt. Straks alvast het materiaal bestellen (aliexpress ;)) binnenkort eens wat vullingen maken om te proeven :)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #413 Gepost op: 9 september 2014, 11:49:39 »
Leuk om te lezen dat iedereen al zover vorderd. Hier ligt helaas alles stil :cry:
As heeft het draaiboek ergens weg gelegd en nu is dus alles weg.  Map is nergens meer te vinden.  Nu heb ik het meeste wel als backup op mijn pc staan,  maar papieren van oa de gemeente voor de getuigen ben ik dus kwijt.  Nu heeft hij wel aangeboden om te helpen zoeken,  maar dat is hij binnen 5 min weer vergeten en komt dat er niet meer van of ik moet echt gaan lopen zeuren om hem te laten helpen.  Het was al zoveel werk om het Tot zo ver klaar te hebben,  om dat nu weer helemaal te doen met een as die regelmatig zich bedenkt met wat hij nu wil,  zie ik eigenlijk niet zitten.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #414 Gepost op: 9 september 2014, 12:59:11 »
Ziet er schitterend uit, Marielle. Mijn schoonzus is getrouwd in het veenpark in Drenthe, dat lijkt hier heel veel op. Ik kende mijn AS toen nog niet, maar als ik de verhalen moet geloven is het echt geweldig geweest. En in dat soort huisjes kun je inderdaad prahtige foto's nemen! Geweldig dat dat dan ook helemaal bij jullie past.

Jufrommelkont, gaan jullie de taart zelf maken? Jammer dat je boven het budget zult uitkomen, maar als je daar dan je droomjurk voor hebt. Mocht je nog een kapster/visagist zoeken, ik heb een adres gevonden waar je met beide met proef erbij voor 100 euro klaar bent (25 extra als ze thuis moet komen, maar het is ook aardig dichtbij).

Schoenen zoeken zal voor mij ook wel een probleem worden. Heb inderdaad ook het probleem dat ik ronde neuzen wil en bij trouwschoenen zie je voornamelijk puntige. Wil het liefst ook een paar schoenen die ik na de bruiloft gewoon als normale schoen kan dragen. Op het moment denk ik wel wat ik weet wat het word. Ik ben al een tijdje verliefd op het merk Mustang, maar vond ze te duur. Ik denk dat ik gewoon een paar schoenen of enkellaarsjes ga kopen voor de bruiloft. Maar eerst maar eens kijken hoe de jurk wordt.

Balen, Saphira! Ik hoop voor je dat die map snel weer terecht komt. Ik bewaar alle informatie voor de bruiloft ook in verschillende bestanden via Google Drive. Dan heb je gewoon soort word en excell bestandjes beveiligd op internet staan, kun je vanaf elke pc met inet verbinding erbij. Vind het zelf super handig zowel qua bewaren als delen met bepaalde personen zoals je cm.

Hier hebben we afgelopen weekend eindelijk weer eens wat vorderingen gemaakt. Gezellig gezinsuitje gemaakt van het bekijken van trouwlocaties. Samen naar het stadhuis geweest en bepaald dat dat inderdaad niet echt ons ding is. Daar kregen we dan weer wel van de gids slecht nieuws te horen. In de periode dat wij trouwen zal de stadspoort die wij graag voor de foto's wilden gebruiken hoogstwaarschijnlijk in de steigers staan en maar zeer beperkt toegankelijk zijn :( Nu vond mijn AS dat nog niet zo'n ramp. Hij zei: "Hoe vaak zie je zoiets nu in de steigers staan? Dat is ook wel bijzonder." Op zich ook wel weer waar, maar ik kan er de charme nog niet van inzien. Daarna zijn we nog bij het stadspaleis gaan kijken. Hier kunnen we eigenlijk niet trouwen omdat ze daar dan aan het opbouwen zijn voor een evenement, maar mijn AS liet me nog een klein kapelletje zien wat ook wel heel leuk zou zijn om in te trouwen. Het leek me niet waarschijnlijk dat deze ruimte gebruikt zou worden voor het evenement, dus we zullen eens na moeten vragen of we daar wel kunnen trouwen op onze datum.
Verder ga ik overmorgen dan eindelijk naar Rotterdam om jurken te passen. Ik merk dat ik wel een beetje zenuwachtig word nu de datum dichterbij komt. Zal ik dan toch nog verliefd worden op een jurk? Of wordt het uiteindelijk nog een afspraak ergens anders om een jurk te laten ontwerpen?

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #415 Gepost op: 9 september 2014, 17:11:18 »
@Yasmine, kapster heb ik al. Visagist in principe ook, maar moet nog even bespreken of ze wel goede make up heeft voor de foto's. zijn beide bekenden, en wilden nog nadenken over de prijs.. Hoop het wel snel te weten. :)
Voor mustang moet je af en toe even bij bovendeert de outlet in de gaten houden ;)
Ik ga inderdaad mijn taart zelf maken :) Heb prijzen nagevraagd en vind het zonde zoveel geld uit te geven terwijl ik zelf vaak genoeg rolfondant taarten maak. Binnenkort een proeftaart maken, dan zal ik hem hier wel posten :) Kunnen jullie ook jullie bestellingen plaatsen ;)

@Saphira, balen! hopelijk loopt alles snel weer op rolletjes.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #416 Gepost op: 9 september 2014, 21:12:58 »
@ marielle, Fuchsia... wat geweldig! ben zelf ook helemaal weg van roze-tinten, maar AS krijgt er een klein beetje de kriebels van... Langzaamaan kleurt ons huis wel steeds een beetje rozer  :blush: dus ik hou goede hoop dat onze bruiloft ook een tintje roze mag zijn... ;)
wat een mooie fotolocatie! Sluit me wel aan bij mijn voorgangsters, vind het binnen iets minder onze stijl, maar buiten is het prachtig!

@rockcowbride wat gaaf dat jullie de ringen al hebben! Titanium, wow! Mijn verlovingsring is zilver en al flink beschadigd (nooooooit om met werken e.d., maar zilver is erg zacht van zichzelf). Ben nu aan het neuzen voor andere materialen.
De trouwlocatie is trouwens een openbare gelegenheid, dus het is ook gewoon voor andere doeleinden te reserveren (trouwen niet op het gemeentehuis zelf).

Nu geïnformeerd voor een week eerder of later, een van de zalen is een week eerder al wel gereserveerd maar de zaal die wij willen nog niet. Nu hopen dat we de feestlocatie ook een week eerder kunnen reserveren... wel een gedoe, werd er een beetje moedeloos van. Het wordt onze bruiloft van de tweede keuzes ben ik bang...: Eerste verlovingsring paste niet (wist AS hoor, maar past wel mooi in dit rijtje ;)), eerste trouwlocatie is belachelijk duur (1,5x zo duur als die die we nu willen), eerste feestlocatie was niks, eerste ambtenaar doet dat werk niet meer, en nu dus ook eerste trouwdatum die niet kan omdat dan de trouwlocatie bezet is... Ben overigens inmiddels wel gelukkig met de tweede keuzes van veel dingen hoor.

@ Saphira, wat ontzettend vervelend zeg! Je zal altijd zien, als je het vervangende boek klaar hebt duikt de eerste weer op...

Schoenen vind ik idd ook een lastige. Wil wel een hakje omdat ik dat mooier vind (en dan soortgelijke ballerina's voor als ik pijn aan mn voeten krijg ;) maar heb te veel vel (of te dikke voeten) en altijd snel een soort 'randje' over pumps heen. Vind dat toch minder mooi....

Over minder dan twee weekjes met AS naar de trouwbeurs in Utrecht, ben benieuwd... Hebben jullie al eens een trouwbeurs bezocht? Was het wat?

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #417 Gepost op: 9 september 2014, 21:20:11 »
@ marielle, Fuchsia... wat geweldig! ben zelf ook helemaal weg van roze-tinten, maar AS krijgt er een klein beetje de kriebels van... Langzaamaan kleurt ons huis wel steeds een beetje rozer  :blush: dus ik hou goede hoop dat onze bruiloft ook een tintje roze mag zijn... ;)
wat een mooie fotolocatie! Sluit me wel aan bij mijn voorgangsters, vind het binnen iets minder onze stijl, maar buiten is het prachtig!

@rockcowbride wat gaaf dat jullie de ringen al hebben! Titanium, wow! Mijn verlovingsring is zilver en al flink beschadigd (nooooooit om met werken e.d., maar zilver is erg zacht van zichzelf). Ben nu aan het neuzen voor andere materialen.
De trouwlocatie is trouwens een openbare gelegenheid, dus het is ook gewoon voor andere doeleinden te reserveren (trouwen niet op het gemeentehuis zelf).

Nu geïnformeerd voor een week eerder of later, een van de zalen is een week eerder al wel gereserveerd maar de zaal die wij willen nog niet. Nu hopen dat we de feestlocatie ook een week eerder kunnen reserveren... wel een gedoe, werd er een beetje moedeloos van. Het wordt onze bruiloft van de tweede keuzes ben ik bang...: Eerste verlovingsring paste niet (wist AS hoor, maar past wel mooi in dit rijtje ;)), eerste trouwlocatie is belachelijk duur (1,5x zo duur als die die we nu willen), eerste feestlocatie was niks, eerste ambtenaar doet dat werk niet meer, en nu dus ook eerste trouwdatum die niet kan omdat dan de trouwlocatie bezet is... Ben overigens inmiddels wel gelukkig met de tweede keuzes van veel dingen hoor.

@ Saphira, wat ontzettend vervelend zeg! Je zal altijd zien, als je het vervangende boek klaar hebt duikt de eerste weer op...

Schoenen vind ik idd ook een lastige. Wil wel een hakje omdat ik dat mooier vind (en dan soortgelijke ballerina's voor als ik pijn aan mn voeten krijg ;) maar heb te veel vel (of te dikke voeten) en altijd snel een soort 'randje' over pumps heen. Vind dat toch minder mooi....

Over minder dan twee weekjes met AS naar de trouwbeurs in Utrecht, ben benieuwd... Hebben jullie al eens een trouwbeurs bezocht? Was het wat?

Ik vond de Love and Marriage beurs in de Jaarbeurs erg tegenvallen.( entreeprijs ook niet goedkoop)
Er stonden veel  standjes met bedankjes, ringen, kleding en fotografen die ik allemaal behoorlijk duur vond.
Wat wel leuk was was de modeshow om te zien en ik vond daar de jurk van sz.
Zag hem hangen bij een stand en vroeg: hoe vind je die? Ze was er meteen weg van, heeft een afspraak gemaakt en het is die jurk geworden.

Was verder wel een gezellige dag met de dames die mee waren.
Daarna nog lekker uit eten geweest en heerlijk gekletst over de aankomende trouwdag.
« Laatst bewerkt op: 9 september 2014, 21:22:07 door steenboky »

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #418 Gepost op: 9 september 2014, 21:33:24 »
Ook weer eventjes bijgelezen, wat heerlijk dat iedereen zo lekker druk met de voorbereidingen is!  :biggrin:

@Jufrommelkont: Wat ontzettend super dat je je jurk gevonden hebt! Zo snel ook, wat gaaf! Ik ben erg benieuwd wat voor een geworden is omdat je eerst nog verder wilde kijken, dus dan moet het zoals Jasmine al zei vast een superjurk zijn! En als ik even brutaal mag zijn, ben ik ook wel nieuwsgierig of je binnen je budget hebt kunnen blijven?

@Jasmine: Wat mooi dat dat dan echt jullie liedje is! Echt perfect om met een openingsdans te doen!
Wel slim inderdaad om dan toch even te wachten met het kiezen van de definitieve themakleuren. Stel dat je straks een andere kleur jurk veel mooier vind, dan zit je er niet mee dat je eigenlijk al kleuren gekozen hebt.. Ik vind paars met wit (waar Joontje het al eerder over had) trouwens ook een erg gave combinatie!

@Karin: Haha leuk vooruitzicht. Dat lijkt erop alsof je aanstaande op zijn vrijgezellenfeest zodanig dronken gevoerd gaat worden dat hij wel moet dansen :P

@Marielle: Het komt inderdaad allemaal wel goed! Niet te druk maken en vooral: laat je je kop niet gekmaken! Jij weet wat je geregelt hebt en wat je nog moet doen en dat komt echt allemaal wel goed! Sommige mensen hebben inderdaad maar een paar maanden om dingen te regelen en hebben alsnog een bruiloft met alles erop en eraan. Ik snap wel hoe je je voelt, want bij ons moet het ook gewoon kloppen: ik wil wel eerste keus hebben en niet alles op het laatste moment hoeven regelen. Maar je bent op tijd begonnen en hebt het belangrijkste geregeld. Dus het komt echt goed! :)

Wij gaan trouwens pas 2 maanden voor de trouwdatum bij alle locaties nog een keer langs om te regelen hoe alles gaat lopen. De trouw- en feestlocatie gaven aan dat dit meestal 3 weken van tevoren gebeurd, maar dat het ook eerder mocht. Dus wij wilden iig 2 maanden van tevoren alles specifiek regelen (mocht er iets misgaan, heb je iig nog een beetje tijd om dingen te regelen).

@Ik83: Wow, jullie hebben echt al superveel geregeld! Wij zijn nu net een halfjaartje bezig met alle dingen te regelen, maar hebben nog lang niet zoveel als jullie haha! Wel knap hoor!

@Rietje: Leuk dat italiaanse thema! Ik zou inderdaad ook kiezen voor die pizza's als dat kan want dat is wel een ontzettend gaaf idee!

@lenn-nn: Jeetje, wat balen zeg! Dat ze een raadswerkdag al zo ver van tevoren plannen.. Wel erg jammer dat dat voorgaat ondanks het feit dat het nog onzeker is of hun komen of niet. Ik bedoel; een bruiloft lijkt mij toch wel wat belangrijker en (om het even bot te zeggen) daar verdienen ze volgens mij ook veel meer aan.

Openingsdans:
Hier geen openingsdans. AS en ik zijn ook niet bepaald dansers, dus het wordt bij ons gewoon een stoere binnenkomst op Rammstein, even een welkomstspeech en daarna de muziek aan.

Late-night-snack:
Wij hebben als afsluiter saucijzenbroodjes. Ik wilde eigenlijk nog een frituursnack op het laatst maar we laten tussentijds op het feest al regelmatig warme snackjes rondgaan dus AS vond dat we net zo goed een saucijzenbroodje kunnen doen. Vult de maag ook beter, dat dan weer wel :)

Schoenen:
Ik ben ook aan het kijken voor mooie knalrode pumps voor overdag, maar kan nog niet echt wat vinden in mijn smaak (het is allemaal puntig en ik wil rond! :cry: ). Voor 's avonds ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik ben ook absoluut een allstar type (loop er vrijwel dagelijks op) maar om ze ook 's avonds te doen? Ik denk dat ik dan misschien eerder rode ballerina's aan wil, maar ik ben daar nog niet over uit. Iemand nog tips?

Even een mega-ego post hier:
Ik ben zo ontzettend happy! Hebben binnen 10 minuten trouwringen uitgezocht en besteld!  :biggrin: :biggrin:

We moesten afgelopen week het horloge van AS naar de juwelier brengen omdat er een pinnetje was afgebroken. Dit is qua aanschaf van sieraden een vrij prijzige juwelier, maar de enige hier in de buurt die reparaties vrijwel direct uitvoert. We moesten 10 minuten wachten en besloten om in tussentijd nog even de winkelstraat in te lopen. Verderop in de straat zit een Jan Ter Hoor (ook juwelier) en ik zei eigenlijk puur voor de grap tegen AS dat we even binnen moesten lopen om te kijken. AS vond het gek genoeg een goed plan en we liepen daar dus naar binnen. Even met de verkoopster gebabbeld toen we bij een paar ringen stonden te kijken en ze pakte toen nog wat ringen erbij van achter de toonbank en daar zaten ze in: AS en ik werden er allebei spontaan verliefd op! Dus binnen een paar minuten waren we verkocht en hebben we ze besteld! We kunnen ze over 2 weken ophalen om te passen  :wub:
Overigens daarna nog met een stalen gezicht bij de andere juwelier het horloge opgehaald. Omdat we nog even moesten wachten heb ik nog even rondgekeken en zag bijna dezelfde ringen als die we uitgezocht hadden liggen, maar dan met een prijskaartje wat 4x zoveel was!

Ben er nu al zo vreselijk blij mee!  :biggrin: En ben al helemaal gelukkig omdat de ringen samen (gegraveerd en al) nog geen 150 euro kosten!  :biggrin:


WBT je all stars, misschien vind je deze leuk?

http://www.unickz.nl/specials/get-married.html

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #419 Gepost op: 10 september 2014, 10:28:39 »
Jufrommelkont, op zich heb je het dan alsnog niet al te duur gedaan toch? Het is misschien wel iets boven je budget, maar ik geloof wel dat je het qua prijs wel mooi gedaan hebt. Helemaal als je echt je droomjurk hebt gevonden! Gaaf trouwens dat je de taart zelf maakt!

Saphira, wat vreselijk balen zeg! Weet je AS echt niet meer waar hij alles neergelegd heeft? Hij zal zich toch nog wel iets moeten herinneren? En anders zoekt ie maar net zolang door tot ie alles gevonden heeft toch?

Jasmine, ik snap wel wat je bedoelt. Zo'n stadspoort is al een kunstobject op zich en steigers eromheen doet het niet bepaald tot zijn recht komen. Je kan vast inderdaad wel leuke foto's maken met de steigers eromheen, maar als je toch al je gedachten al een beetje op de stadspoort zelf had gezet is dat wel een domper..
Ik wil overigens het liefst ook schoenen die na de bruiloft nog enigszins te dragen zijn. Voor overdag de 'nette' schoenen maakt het niet me niet zo heel veel uit, maar de schoenen voor 's avonds wil ik eigenlijk wel nog gewoon aan kunnen doen. Ik zat voor de grap eens bij Litb te kijken en daar hebben ze wel heel veel trouwschoenen met ronde neus! Dus misschien een tip? :)

Steenboky: Op zich vind ik die wel erg gaaf maar ik weet niet of ik zoveel geld er wel voor uit zou willen geven  :blush: Ik heb m iig opgeslagen in mn favorieten voor het geval dat, dus iig bedankt voor de tip!

Trouwbeurs:
Wij zijn afgelopen januari al naar de Love en Marriagebeurs geweest, maar vond het niet heel geweldig. De weddingshow was wel een aanrader, maar verder stonden er vooral bedrijven die -subtiel gezegd- niet binnen ons budget vielen. Ook waren de mensen er ietwat opdringerig. Het was zeker wel een leuk dagje uit, maar meer ook niet eigenlijk.. :P
Het schijnt bij een 'beurs' van Wishes en Weddings veel leuker te zijn, en aangezien we een uitnodiging hebben gewonnen voor 26 oktober, gaan wij sowieso daar nog heen :)
Nog meer mensen die daar evt heengaan?

Egopost:
Pff, ik heb (na 1,5 maanden klooien) ein-de-lijk een schriftelijke bevestiging van de gemeente dat onze datum vastgelegd is. En eindelijk heb ik de formulieren om ondertrouw en alternatieve locatie te regelen.. Het duurt even, maar dan heb je ook wat! :P
« Laatst bewerkt op: 10 september 2014, 10:33:05 door RockCowBride »

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #420 Gepost op: 10 september 2014, 10:58:32 »
@Rockcowbride: heb zeker niet te duur gedaan ;) dat vond AS ook, dus hij vond het oke ;)

Ik heb via internet schoenen besteld, hoop dat ze snel binnen komen! http://www.scapino.nl/dames/schoenen/pumps/rood/dames-schoenen-sandalen-pumps-emilio-luca-x-rood-012228941
Ze waren maar 15 euro, dus zou mooi zijn als ze lekker zitten :)

Binnenkort is er hier in bergen op zoom een bruidsbeurs, misschien dat we daar wel even heen gaan, maar zijn inmiddels al zo ver met de  voorbereidingen dat ik niet weet of het een toegevoegde waarde heeft.
Volgende week zaterdag moeten we zelf naar een bruiloft, kan ik mooi is kijken hoe het allemaal gaat :)

Ook nog even een ego berichtje, werd erg blij van de weegschaal! Nog 2 ons en dan ben ik 15 kilo afgevallen :) TROTS :)

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #421 Gepost op: 10 september 2014, 11:03:10 »
Breekt even in

Als er dames zijn die op zoek zijn naar roze accessoires. Ik heb op het forum nog spullen staan. Roze en witte flessen met roze accenten. Ik weet niet hoe ik een link naar dat topic erin zet. Maar zal dadelijk even een berichtje plaatsen daarin. Mocht er iemand interesse hebben. :)

Breekt weer uit

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #422 Gepost op: 10 september 2014, 13:13:23 »
@rockcowbride, nee dat weet hij niet meer. Hij heeft een ding (wat ik hier niet neerzet vanwege meelezen) waardoor hij dus heel slecht dingen kan onthouden.  Inmiddels wel een nieuw boek aangemaakt en met grote opvallende letters erop gezet afblijven en niet wegleggen. Maar zat gisteren echt wel te balen hoor.
 
Trouwbeurs, ik ga aankomend weekend naar een regiobeurs in Heerhugowaard,  en natuurlijk naar de beurs in utrecht.
Eigenlijk is alles wel zo'n beetje besproken en geregeld, maar wie weet wat ik daar nog tegen kom wat de dag nog wat specialer maakt. Vorige week de fotograaf geregeld en volgende week dinsdag mag ik mijn jurk weer passen.  Er moest best wel veel aan gedaan worden en er bestaan nog steeds twijfels of de lengte dan nu wel goed is, dus ik ben zo benieuwd.

Schoenen heb ik in een gewone winkel gekocht, bruidsschoenen vond ik zo duur. In de uitverkoop vond ik mooie ivoor pumps die ik daarna dus ook nog gewoon kan dragen. 

De bruidstaart ga ik zelf maken, net als alle decoratie. Dus wat dat betreft nog veel te doen, wel moet ik echt misboekjes gaan maken, maar ik kom dus niet echt uit de teksten ervoor.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #423 Gepost op: 10 september 2014, 14:03:18 »
Heb zo zin in en het weekend. Zaterdag nog even naar de trouwlocatie samen met onze fotograaf en tevens goede vriend.
Zondag even samen lekker weg om lekker te genieten aan het strand met onze trouwe viervoeter hummer. Heerlijk.

 

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #424 Gepost op: 10 september 2014, 14:58:27 »
Goedemiddag dames,

even een inhaalslag en overal op proberen te reageren ;)

@bedankjes, tja, die gaan hier even een paar weken op het toilet en dan de prullenbak in. Wel leuk om bedankjes te doen die mensen kunnen gebruiken of lekker opeten op bijv de terugweg.

@Dresscode, bij ons wordt die waarschijnlijk: feestelijk. En daar mogen de mensen dan hun eigen interpretatie aan geven. De gasten die we uitnodigen weten hier wel goed mee om te gaan denk ik. Ik wil mensen niet op kosten jagen door een dure dresscode mee te geven. Als je echt een kleurenthema hebt, is "a touch of" wel erg leuk denk ik.

@Jufrommelkont, wat fijn dat je je jurk al gevonden hebt! En geweldig knap van je dat je 15 kilo kwijt bent! Wat zul je je goed gevoeld hebben bij het passen van je jurk! :D

@liedjes, Poe die liedjes uitzoeken is echt een drama. Zo moeilijk. Liedjes die je nu leuk vind, maar over 8 maanden ook nog? Mijn AS wil eigenlijk geen liedjes die een hit zijn geweest omdat 'iedereen' ze dan al gebruikt. Nouja, we hebben nog heel lang hiervoor gelukkig.

@Marielle, ik snap wel dat je een beetje zorgen maakt over de termijn om alles te regelen. Jullie vieren een groot feest en je wil graag dat alles perfect is die dag. Maar idd zoals de dames al zeiden, het komt vast goed!

@rietje, ik zou echt blij verrast zijn als ik een pizzaatje krijg aan het eind van het feest! Super leuk idee :)

@schoenen, ik wil eigenlijk de hele dag op dezelfde schoenen (wij hebben toch geen avondfeest). Betekent wel dat ik geen hoge hakken aan kan. Vindt AS ook niet erg, want dan ben ik een stuk langer dan hem haha. Ik ga schoenen kiezen die ik gewoon ook aan zou trekken.

@Lenn, wat vervelend zeg dat de gemeente die locatie heeft gereserveerd en pas 2 weken voor de tijd beslissen. Bah. Dus andere locatie zoeken, ik hoop dat het lukt iets te vinden waarbij je je datum niet hoeft te verplaatsen!

@RockCowBride, wauw. Binnen 10 minuten jullie ringen uitgezocht! Super dat je beide meteen verliefd bent op hetzelfde paar. AS en ik hebben nogal een verschillend idee bij een trouwring haha. Dus ook nog een leuk dilemma. En fijn zeg dat het bij de gemeente nu eigenlijk vast staat.

@Marielle, wat een geweldig mooie fotolocatie!

@saphira, balen dat het boek weg is. Nu een nieuwe, en maar niet meer druk over maken dat die oude weg is. Scheelt stress en energie. Wij hebben alles voor de zekerheid ook op dropbox staan.

@Taart, wij weten nog niet of we een taart doen. We hebben namelijk een High Tea meteen daarna. Ik weet niet of het dan een beetje veel wordt.. Wat denken jullie? Wij zaten te denken, een klein taartje alleen voor het 'aansnijdmoment'.

@Jasmine, tja die steigers.. Niet wat je in je hoofd hebt. Kan mooi zijn maar ook afbreuk doen aan het plaatje van de stadspoort... Die steigers zouden wel echt bij mij passen trouwens. Misschien moet ik maar een bouwplaats opzoeken voor de foto's haha.

Wij zijn naar een beurs geweest hier in de regio. Was een gezellige sfeer. Voelde niet alsof ze aandrongen ofzo. Ze hebben mij opgemaakt, ik heb een tekening van een mogelijk trouwjurk (heeft een mevrouw ter plekke voor mij getekend) Maar vooral gegaan voor de inspiratie.

Visagie en kapper vind ik erg lastig.. Wat denken jullie hiervoor kwijt te zijn. Op de bruidsbeurs stond een die 150 euro kost voor proef en op de dag zelf. Ik vind dat wel een boel geld. Daar komt dan nog kapper bij. Een vriendin heeft haar kapster aanbevolen. Die kost 80 euro, incl. proefkapsel. Dat is wel een reëel bedrag toch?

Even een hele grote juich!!!  :applaus: Jaaaaaa, ik ben geslaaaaagd!!  :applaus: Ik ben nu ingenieur. Hoe cool klinkt dat haha. Op zoek naar een baan nu dus!

De financiële tegenvaller, we proberen nu oplossingen te vinden. Bij ouders wat lenen en maandelijks terug betalen. We zijn nu allerlei dingen aan het verkopen die we toch niet gebruiken, boeken die we al gelezen hebben, studieboeken. Goh wat een geld levert dat op haha. Maargoed. We gaan waarschijnlijk maar over op de 'budget' bruiloft. Misschien dat we zelfs intiem gaan doen met alleen onze eigen ouders, broers en zussen + aanhang. Misschien de trouwdatum 1 dag naar voren plaatsen. Dat scheelt leges bij de gemeente. Maar dat hangt allemaal beetje af van hoe lang het duurt voor ik een baan vindt. De bouwsector is nog steeds bagger qua banen.

Maaar, vanavond kennismakingsgesprek met de fotograaf. Dan moeten we maar 2 scenario's bespreken denk ik. Heb er wel zin in. Ben heel benieuwd.

En zaterdag jurken passen! Voor het eerst. Dan neem ik de hele mikmak mee haha, mama, 2 zusjes, schoonmoeder en schoonzus. Bij andere afspraken neem ik minder mensen mee. Heb een winkel gevonden met heel veel 2e hands jurken. Daar ga ik ook kijken denk ik.

Nou lange post haha.

Wat een werk he? Zo'n bruiloft regelen haha.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards