collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #525 Gepost op: 20 september 2014, 19:26:48 »
Vandaag op de bruidsbeurs geweest in Utrecht. Ik heb mijn ogen uit gekeken. En stiekum een jurk kunnen passen omdat ik een pasafspraak gemaakt had bij een bruidzaak. Ik vond sit wel erg moeilijk. Maar ook wel spannend. Kwa ringen is er ook zo veel mogelijk. Jeetje. Gesprek gehad met een edelsmid maar dat is zooo veel geld. Dat gaat hem niet worden.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #526 Gepost op: 20 september 2014, 21:55:21 »
Hebben jullie nog tips voor leuke trouwfoto's?
We hebben zojuist een fotograaf vastgelegd en hij vroeg ons wat we voor foto's zouden willen.
Wij zeggen allebei 'hip en anders als anders'...dus wellicht dat jullie al hierover hebben nagedacht en misschien ideeën voor ons hebben?

Zou ik ook de inlog mogen voor de mail! Ben ook errug benieuwd. :)

Gaat er iemand dit weekend naar de Love & Marriage-beurs in Eindhoven? Of is er vandaag geweest?
Is het wat?


rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #527 Gepost op: 20 september 2014, 22:14:05 »
Qua foto's hebben we gewoon veel gekeken bij fotografen op hun sites, dan zie je leuke foto's voorbij komen.
Ik zou een collage maken met dat soort foto's die je mooi vindt.
Verder kan je via www.welke.nl ook ideeën op doen.

Nee sorry nog niet naar een bruidsbeurs geweest.



Whahahahah gisteren muziek laten horen die ik leuk vindt voor de bruiloft. Bijna alles is afgewezen door mn vriend.
Hij wil graag wat liedjes met power willen en ik had liefdesliedjes gevonden.
Zucht......
Nu youtube en internet maar weer bekijken.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #528 Gepost op: 20 september 2014, 23:57:08 »
Leuk Karin dat je een pas afspraak hebt!

Veroniqueje, ik twijfel nog over de love & marriage beurs in Eindhoven! Vond het gewoon leuk om te gaan haha. Voor trouwfotos heb ik geen idee ik hou zelf namelijk van romantisch en traditioneel.

Rietje1981, lastig zeg met die muziek, mijn. AS laat me er vrij los in. Maar kun je niet tot een compromis komen? Paar lieve romantische nummers en een paar wat lossere en vlottere nummers?

Ik ben echt dagen aan het aftellen wat momenteel nog niet superveel zin heeft maar vind het wel leuk dat nu ook de rest redelijk mee begint te leven omdat het nu nog maar 9 maanden is!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #529 Gepost op: 21 september 2014, 00:05:00 »
@karin wij gaan morgen naar Utrecht, ben benieuwd of dat wat is. Wat spannend dat je een jurk hebt gepast!

@foto's heb ook alvast bij fotografen op hun sites gekeken naar trouwfotos en leuke opgeslagen!

Ben nog maar helemaal niet begonnen over evt muziek. As is alleen wel heeeeeeel duidelijk dat er geen openingsdans komt. Hebben jullie ook muziek voor bij de huwelijksvoltrekking? Ook als je alleen voor de wet trouwt?

@Marielle wij hadden vorige week dat t nog precies negen maanden duurde, vond dat toch wel dichtbij klinken haha! en de tijd gaat keisnel dus lekker blijven aftellen hoor! ;)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #530 Gepost op: 21 september 2014, 09:08:24 »
Hihi, heel herkenbaar. Kree om me heen al te horen dat duurt nog zolang..... totdat je zegt dat het nog maar 7 maanden is. De maand December doe je toch weinig, dus eigenlijk nog maar. 6 maanden om te regelen.

Tijd gaa zo snel, wij gaan straks ook naar utrecht, heb er zin in!

Muziek, ben ik druk mee bezig. Openingsdans nog niet helemaal zeker welk nummer het wordt, maar dat gaan we wel doen.
Voor de kerk is nog een heel karwei, maar 1 nummer is wel al gekozen, namelijk als we de kerk uit gaan. Laten we proosten van guus meeuwis.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #531 Gepost op: 21 september 2014, 09:48:19 »
Leuk! Veel plezier vandaag op de beurs Lenn-nn en Saphira!
En je hebt inderdaad gelijk, december is een maand waarin praktisch al die bedrijfjes gesloten zijn!

Als je nog geen jurk hebt zijn de bruidsmodeshows die binnenkort bij Koonings zijn wel een aanrader! (Als het in de buurt is) die zijn ook vaak rond november/december/Januari.

Sounds of love beurs in Deurne vond ik wel heel leuk, is ook gratis te bezoeken. Weet alleen nog niet wanneer dat is maar volgensmij in Januari!

Gek idee overigens, oktober is een drukke maand voor mij persoonlijk, november weer veel regelwerk voor de bruiloft. December valt weg ivm Sinterklaas, kerst en oud en nieuw.. Dan zitten we al in januari en heb ik nog maar 4 maanden om alles klaar te hebben (wil in april alles geregeld hebben) zodat er geen stress meer is die laatste weken.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #532 Gepost op: 21 september 2014, 11:22:16 »
Ik heb net op de mail gekeken en wat leuk zeg om jullie in DE jurk al gezien te hebben.
Ik kan er nog niets op zetten, ga over 2 weken kijken en hoop dan ook te slagen. :)
Zal jullie dan zeker een foto erop zetten met de dagindeling, is alles in 1 bericht.

Foto's ga ik inderdaad op Pinterest en Welke zoeken, goede tip!

Qua liedjes, best lastig. Wij willen allebei niet teveel langzame liedjes om de tranen (vooral voor de moeders) een beetje te beperken, haha.
Op het gemeentehuis mogen we er 3 uitkiezen en in de kerk 6, daar laten we ze live zingen.
Ik wilde al binnenkomen, met vader, op 'All you need is love' in de kerk en bij het gemeentehuis met 'Happy'  van Pharell.
Maar dat moet ik nog even overleggen met AS, haha. :)
Ik heb een mooie versie van "you're my best friend" gevonden van Queen, alleen dan nu gezonden door 'the Once'. Zoek maar eens op youtube, heel romantisch deze versie.

Ik heb inderdaad ook zo'n aftel-app op de telefoon, lijkt inderdaad nog best lang 7 maanden en 17 dagen! Maar als je december al niet meetelt en dan heb je ook nog Carnaval tussendoor (is voor ons vaak ook een drukke periode), dan zijn er alweer 2 maanden weg. Wil begin april ook echt klaar zijn, zodat ik de laatste weken niet hoef te gaan stressen.


Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #533 Gepost op: 21 september 2014, 11:27:12 »
@jufrommelkont; ik zag in de mail over je bruidsboeket, dat je twijfelde. Toevallig is een vriendin van me 2 weken geleden getrouwd en zij wilde ook een rood / wit boeket, een andere vriendin (die de boeketjes / corsages) verzorgde heeft haar dat afgeraden. Omdat je jurk al wit is en de bloemen nooit dezelfde kleur wit hebben (lijkt je jurk weer geel), is een rood / wit boeket minder mooi als een effe rood. Ze heeft vervolgens voor een effe rood boeket gekozen met verschillende rode bloemen (rozen, gerbera's) met groen. En ik moet zeggen, het was erg mooi!!! Als je wilt kan ik je via de mail wel een foto sturen van het boeket, dan kun je het zien wat ik bedoel...Laat maar weten.

Dit is mijn mening hé, eigen smaak staat voorop want het is jullie dag! :)

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2015
« Reactie #534 Gepost op: 21 september 2014, 11:35:46 »
Ik vind muziek ook erg lastig, want ik heb een hele andere smaak als mijn vriend. Maar dat van m'n vriend zijn niet echt dingen die je tijdens een ceremonie draait, dus we moeten even kijken wat we doen. Er is vast wel iets te vinden wat we beiden leuk vinden en past bij ons.

Zoeken jullie zelf je bruidsboeket uit? Ik denk dat mijn vriend dat gaat samenstellen en ik mag denk ik er best wat over zeggen, maar hij bepaalt vind ik.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #535 Gepost op: 21 september 2014, 11:47:34 »
Is dat een traditie dat je vriend het boeket moet samenstellen?

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #536 Gepost op: 21 september 2014, 11:50:29 »
@jufrommelkont, wat veroniqueje zegt is inderdaad waar! Als je geen sneeuwwitte jurk hebt zou ik opletten met witte bloemen!

De muziek, wij hebben gelukkig wel dezelfde smaak alleen een lijst met ontzettend veel nummers! Mijn vader gaat me weggeven op you're my Hero van Theresa James. Hebben we nu definitief besloten.

En leuk he die mail! Ik heb nergens foto's van mezelf staan behalve op die mail dus ik kijk ook vaak in m'n eigen mail haha! Kan iedereen er nu in?

Over het bruidsboeket, ik kies hem zelf! Ik wil een boeket met roze rozen, gerbera's en hyacint knopjes. Hij is een ramp wat betreft bloemen. Dus beter zo haha

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2015
« Reactie #537 Gepost op: 21 september 2014, 13:22:17 »
Veronique: Volgens mij wel, maar ik zie ook veel mensen die het zelf doen

Marielle: Ik ken het nummer helemaal niet, maar even geluisterd en wat mooi!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #538 Gepost op: 21 september 2014, 15:06:17 »
Weer even bijgelezen. Ik ga denk ik toch voor een rood boeket. AS denkt alleen dat heel mn jurk rood is, dus kies mijn eigen bloemen uit ;)

Is het een idee om dit deel van het forum op te gaan splitsen in seizoenen of maanden voor volgend jaar? Merk dat ik het overzicht een beetje begin te verliezen over wat iedereen heeft etc. Natuurlijk heel leuk alle nieuwe bruidjes, maar het is fijn een beetje overzicht te hebben. Maar misschien ben ik de enige die dat heeft.
Mochten we het in maanden opsplitsen, dan moeten we april misschien bij mei plakken, anders ben ik zo alleen ;)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #539 Gepost op: 21 september 2014, 16:55:05 »
Er is in ieder geval wel al een juni 2015 topic! Even ook een voor april ofzo aanmaken?

Ik vind dit wel heel gezellig met iedereen! En @ido ik kende het liedje ook niet maar mijn moeder kwam met dat liedje omdat het wel echt bij mijn vader en mij past.

@veroniqueje
Het bruidsboeket, vroeger was het traditie dat de man zijn bruid verrastte met de bloemen.
Katholiek gezien moesten de bloemen voor de plechtigheid rechts gedragen worden, daarna links. Het was namelijk voor de katholieke een beetje een raar iets dat bruidegom de kousenband van de bruid haar bovenbeen moest halen met de tanden, het bruidsboeket gooien was een beter alternatief (katholiek gezien )

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #540 Gepost op: 21 september 2014, 17:36:26 »
Jufrommelkont, ik ben ook wel voor een apart april/mei 2015 topic. Het wordt lastig om op iedereen te reageren. Maar weet niet of we dan last gaan krijgen van crosposten?

Bruidje82

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #541 Gepost op: 21 september 2014, 18:05:55 »
Als ik nu ga bellen voor een pas afspraak ik januari ben ik dan erg vroeg?  :blush: Ik eigenlijk niet wachten om te passen, maar moet toch nog ff geduld hebben.

Ik lees af en toe berichten of toegang tot email? Hoe werkt dit en kan ik daar ook toegang tot krijgen?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #542 Gepost op: 21 september 2014, 18:57:46 »
@bruidje82, wat is vroeg?

Je bent dan een jaar voor je datum, dat kan prima hoor.
ik zat op 10 maanden en dat is niet te vroeg.
De jurk zal toch ook besteld moeten worden, en dan nog doorpassen.

Bruidje82

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #543 Gepost op: 21 september 2014, 19:03:07 »
Dan heb ik iets om naar uit te kijken  :biggrin:

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #544 Gepost op: 21 september 2014, 19:57:12 »
Wij hebben een kennis die de bloemen en bruidsboeket maakt. Ik zoek wel zelf de bloemen uit.

Muziek hebben we al uitgezocht.

Weet er nog iemand een tof en origineel idee voor een alternatief gastenboek??

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #545 Gepost op: 21 september 2014, 19:59:16 »
topic april/mei 2015 is aangemaakt!

Genoeg alternatieven te bedenken voor een gastenboek. kijk maar eens op pinterest :) Ik ben dol op kaarten, dus bij ons liggen er ansichtkaarten waar mensen iets op schrijven.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #546 Gepost op: 21 september 2014, 20:01:05 »
wat dacht je van een wensboom?
Gaan wij ook doen, een paar mooie goed vertakte takken laten drogen en eventueel in een kleur spuiten, stevig in een vaas met bv schelpenzand zetten en kaartjes neerleggen voor de gasten. hun schrijven hun wens voor jullie op de kaartjes en hangen die in de boom, zo kun je de dagen na de bruiloft allemaal lieve wensen lezen en de kaartjes kun je later altijd nog in een mooi boekje plakken of zo.

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2015
« Reactie #547 Gepost op: 21 september 2014, 20:13:43 »
Wij hadden laatst een bruiloft waarbij ze een hokje hadden waar foto's werden gemaakt. Je kon gekke hoedjes opzetten, snorren, baarden, pruiken, brillen, enz. Echt heel grappig. Die foto kon je uitprinten of naar jezelf e-mailen.

Er lag een fotoalbum bij met gekleurde stiften en je kon je foto daarin plakken met een boodschap erbij. Heel erg leuk!

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #548 Gepost op: 21 september 2014, 20:23:21 »
Wij hebben inderdaad ook gewoon een fotoalbum!
Een fotowand en wat attributen, digitale camera + fotoprinter er bij (staat wel iemand bij tot alle gasten er zijn)
Verder staat dan op een bord bij het album geschreven

Een kleine zin, een groot verhaal...in je eigen woorden, in je eigen taal. Alles wat je kwijt wil, laat het ons weten,
zodat we geen enkel moment van deze mooie dag vergeten


Maar ik ben echt een foto mens.

Vrienden van ons hadden 2 grote bloempotten. Puzzels zie je tegenwoordig vaker of stenen waar je een boodschap op kunt schrijven. Vaak zie je ook kaartjes met een sleutel er aan en dan moet je een tip voor het bruidspaar opschrijven. (De sleutel tot succes)

« Laatst bewerkt op: 21 september 2014, 20:27:18 door Marielle_90 »

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #549 Gepost op: 21 september 2014, 21:39:03 »
Wij gaan ook voor een wemsboom.

Die gaan we zelf maken. Maar je kunt ze ook kant en klaar kopen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards