collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #875 Gepost op: 15 januari 2015, 15:43:22 »
Pinkrose, rustig adem blijven halen!

Ik vind het wel grappig dat de mannen vaak vinden dat ze tijd genoeg hebben. Hier nog 5 maanden en 4 dagen.. Het gaat zo ongelooflijk snel allemaal.

Proefkaartje is binnen en ben er zo blij mee, vanavond ga ik stokjes zagen en schuren en linten knippen :D
de gastenlijst is bijna af dus we kunnen ook enveloppen gaan schrijven.

maar er moet nog zo veel gebeuren. Soms weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen en ik moet dus ook echt een map gaan maken met de dagindeling en alle facturen en telefoonnummers zodat de CM zich er mee kan gaan bemoeien.

Maiky

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 42
Re: Trouwen 2015
« Reactie #876 Gepost op: 15 januari 2015, 16:09:17 »
Heb je enig idee waarom de bestelling van jouw jurk zo lang duurt Marielle? Bedoel, hebben ze dat van te voren gezegd?
Ik zou idd deze week ook aan de telefoon hangen! Wel fijn om te weten waar je aan toe bent...!

Ik heb al meerdere vrijgezellenfeesten gehad. Bij de meesten deden de meiden niet zo moeilijk over het bedrag. Je bent een hele dag onder de pannen, hebt een leuke dag, klaar. En met eten/drinken/vervoer/activiteiten zit je zomaar op 100 euro of meer.. Als het maar gezellig is!
Goed van jouw vriendin Marielle dat ze elke maand al een bedrag spaart om toch mee te kunnen! Waardevol!

Ik lees dat een aantal van jullie van die weddingwands gaan maken, maar waar en wanneer gaan jullie dat gebruiken?

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #877 Gepost op: 15 januari 2015, 17:21:20 »
Vrijgezellen feest kan ik niet over mee praten. Ik weet dat mijn zussen hier mee bezig zijn. Dus ben benieuwd waar ze mee komen.
Maar je kan idd niet in de portomonee van een ander kijken.
Mijn broertje zit ook in de schuldhulp verlening en hij zei zelf tegen Antoine sorry ik ga niet mee ik heb het geld niet voor een vrijgezellenfeest. Dus ik hem gebeld na die tijd. Het komt wel goed. Jou stukje word wel betaald. Antoine vind dat jij er bij moet zijn. Dus het komt weg goed broertje

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #878 Gepost op: 15 januari 2015, 20:20:56 »
Lief is dat Karin, zou zelf ook wel mee betalen als iemand echt door het financiële stukje niet mee zou kunnen.

Maiky, ze zeiden dat het 3 /4 maanden zou duren, na 5 maanden nog niks gehoord dus belde ik, zeiden ze dat er 6 maanden levertijd op zat en een winter sluiting dus zou pas half januari worden voor die er was.

Ga er komende week ook echt iets van zeggen want dit is geen gang van zaken vind ik.

En over d'r weddingwands, wij willen ze bij de kerk gebruiken. Ipv rijst confetti en bellenblazen! En het ziet er heel leuk en kleurig uit

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2015
« Reactie #879 Gepost op: 16 januari 2015, 09:21:27 »
Wat gaan jullie ineens snel! Ook niet zo gek, want dit is jullie trouwjaar :D

En Ik83 nog gefeliciteerd :D

Wij hebben eindelijk de datum afgesproken! 20 mei 2016 :D De locaties en de gemeente moeten natuurlijk dan wel allemaal vrij zijn, maar aangezien we ruim op tijd zijn komt dat vast goed!

Ik ga maar eens een algemeen 2016 topic maken! (maar ik blijf hier ook lekker meelezen, want het is hier ook gezellig ;-))

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #880 Gepost op: 16 januari 2015, 14:53:57 »
Ooh Saphira dat is al helemaal snel!
Volgens mij is dat echt iets typisch man zijnde hoor, denken dat ze nog tijd zat hebben ;) Hier nog zo eentje.

De wedding wands gebruiken wij na de ceremonie, bij het weglopen als man en vrouw in plaats van het gooien van rozenblaadjes of bellenblazen.

Ik zou echt gaan bellen hoor Marielle! Het is nou al weer een maand na levertijd kan toch niet zo :(
Fijn dat het proefkaartje helemaal goedgekeurd is! :D

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #881 Gepost op: 16 januari 2015, 15:18:44 »
Hahaha ja echt wel. Gisteren toch nog maar even hdel duidelijk gemaakt, dat ik niet de laatse 3 weken als een gek nog dingen moet gaan regelen. Dan moet alles klaar zijn. Kreeg toen de vraag, maar waarom wil je dat dan zo? Je hebt tijd genoeg toch?  Typisch mannen weer.... pffff toen ik uitlegde dat ik ook rustig wil genieten van onze dag, begreep hij het wel, geloof ik......

Vanavond gaan we in ieder geval onze ringen ophalen, ben zo benieuwd. Die van mij moest speciaal gemaakt worden.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #882 Gepost op: 16 januari 2015, 15:42:46 »
Hier helaas ook een man die denkt dat alles wel even op het laatste moment geregeld kan worden.
Ik vertel al sinds augustus elke twee weken tegen hem dat we onze getuigen moeten vragen en zorgen dat we kopieen van hun ID-kaarten moeten hebben voor onze ondertrouw 26 januari.
En dan komt het geirriteerde antwoord "Jaahaaa, nu weet ik het wel, ik regel het wel op tijd."
En nu komt de ondertrouwdatum dichtbij en moet meneer nog steeds zijn tweede getuige vragen en moet ie nog 'even' van tevoren die ID-kaart regelen. Terwijl ik alles voor mezelf al 2 maanden geleden geregeld had en zelfs nog met de gemeente extra contact heb gehad om alles voor een 101ste keer na te vragen of het wel klopt.
En dan moet ik -terwijl ik nog steeds bezig ben met afstuderen en dus genoeg gezeur aan m'n kop heb- de hele tijd bij hem blijven vragen of hij het al een keer geregeld heeft, want anders vergeet hij het gewoon.. En helaas gaat het met het regelen van de trouwauto al net zo..
En dan ook nog zeuren dat ik een controlfreak ben en teveel wil regelen..  :juggle:

Mannen.. je kan beter koeien houden  ;D

Marielle, ik zou er ook meteen achteraan bellen hoor! Als zij iets afgesproken hebben en zich daar niet aan kunnen houden horen ze je gewoon te informeren. En als ze dat niet doen, gewoon er wat van zeggen! Het kan nooit zoveel moeite voor hun zijn om even een belletje te doen met een 'heads up' over wat de status is.

Spannend Saphira! Hebben jullie zelf ringen laten ontwerpen?






Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #883 Gepost op: 16 januari 2015, 15:53:34 »
Nee dat niet, maar mijn ring werd standaard geleverd zonder steentje.  Dus was er nog speciaal gevraagd bij de fabrikant of dat wel kon. Aangezien wij alleen maar staal konden ivm as werk.  Dus blijft wel spannend wat ze ervan gemaakt hebben.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #884 Gepost op: 16 januari 2015, 17:21:50 »
Spannend Saphira! Ben heel benieuwd naar je (jullie) ringen! :D

Koeien! :wub: doe me er maar een stuk of 10! ;)

Ooh ja wij hadden het laatst ook over de auto.. Ik zei tegen hem ik weet niet schat, jij hebt dat geregeld dan moet jij er ook maar achteraan gaan. Ik weet niet wat jij hebt afgesproken etc. Tot op dit moment is er nog geen enkel contact opgenomen met ze :P


Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #885 Gepost op: 16 januari 2015, 17:54:22 »
Oh zo herkenbaar pinkrose. Pfff koeien zijn toch wel makkelijker hahahaha.
Auto heb ik geregeld, dus daar maak ik me niet druk om, maar samen beslissen zoals bedankjes bv, pffff hou op. Ik ben er dan al lang uit, hij moet nog nadeneken. Om het vervolgens te vergeten n dus geen antwoord te krijgen. Hoezo frustratie?  Pfff

Ik maak wel een foto dames van de ringen.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #886 Gepost op: 16 januari 2015, 18:39:29 »
Ooh leuk! Ben benieuwd naar de foto! Hier ook stalen ringen ivm werk enzo, maar bij mij zat het steentje er al in hihi :)

Hahaha Pinkrose, klinkt alsof jij dezelfde aanstaande man hebt als ik. Story of our life :D
En inderdaad, koeien zijn echt een stuk makkelijker :D Het is dat er geen bed te vinden is waar ze in passen maar anders had ik het wel geweten hoor xD

AS zou vanaf 2 januari al achter de trouwauto aanbellen maar heeft verrassend genoeg (not) nog steeds niet gebeld. En dat terwijl het ons eeeeeeeuwen kostte om eindelijk een auto te vinden die we echt helemaal gaaf vonden. Dus ik zie het al weer gebeuren dat hij er te laat achteraan belt en dat we dus weer iets anders moeten zoeken..

Moeten jullie ook nog zoveel regelen? Ik word er naar van als ik me bedenk hoeveel we nog moeten regelen :(

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #887 Gepost op: 16 januari 2015, 19:16:21 »
Argh, dames. Egopost.

Vandaag de bruidsmodezaak gebeld, jurk kon er elk moment zijn en het kwam helemaal goed, maar ze zou leverancier gaan bellen en daarna terug bellen. Om 5 uur nog niks gehoord en ze zijn maar tot half 6 open, dus weer gebeld jaa we beloven dat we je vandaag nog bellen met de precieze datum.

En nu zijn ze gewoon dicht!!!!

Morgen ga ik er dus heen en wil ik dat het geregeld wordt waar ik bij sta'

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #888 Gepost op: 16 januari 2015, 19:27:05 »
Jeetje Marielle, wat flink balen zeg!
En bovenal ontzettend onprofessioneel van die bruidsmodezaak!
Je zou zeggen dat als ze geen concreet antwoord voor je hebben dat het dan wel even zo netjes is om nog even terug te bellen met dat ze er mee bezig zijn maar dat ze bijvoorbeeld nog niemand te pakken hebben kunnen krijgen en dat ze je zo snel mogelijk bellen met een datum. Maar helemaal niks meer laten horen terwijl je om 5 uur nog gebeld hebt is ronduit onbeleefd en erg onprofessioneel..
Ik zou inderdaad gewoon naar ze toegaan en zeggen dat je dit niet netjes vind. Hopen dat ze er dan ook echt wat mee doen en je kunnen vertellen wat de datum wordt.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #889 Gepost op: 16 januari 2015, 20:42:18 »
Ooh ja de bedankjes, pfff praat me er niet van! Hahaha

Hahaha echt he, 's nachts lepeltje lepeltje met een koe in bed :biggrin:

Regelen, eh ja volgens mij nog best wel wat.. Heb vanavond zelf maar via internet een aanvraag gedaan voor de ondertrouw, want als ik daarop moet wachten op as is het straks juli en zijn we nog niet geweest omdat hij geen datum kan meebedenken :P

We moeten ook nog naar de locatie om alles verder te regelen kwa decoratie, eten, taart..
Babs bel ik maandag zelf achteraan, ook daar wacht ik al een tijdje op op antwoord van as dus dat regel ik zelf maar :P

Oh Marielle wat ontzettend balen zeg! Idd erg onprofessioneel! Goed dat je er morgen persoonlijk heen gaat, laat ze het maar direct voor je neus regelen! En als je weer moet wachten vraag je gewoon naar het adres en zeg je dat je hem zelf wel ophaalt, moet je kijken hoe snel het dan ineens geregeld kan worden ;)

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Trouwen 2015
« Reactie #890 Gepost op: 16 januari 2015, 21:40:23 »
Oeh als ik hier de verhalen zo lees lopen wij wel erg achter met regelen. De uitnodigen moeten nog gemaakt worden, de bedankjes nog besteld en verder hebben we nog niet echt duidelijke afspraken gemaakt met de videograaf, fotograaf en DJ. Ik denk steeds ach we hebben nog tijd zat (nog 3,5 maand dus dat moet wel goedkomen... Maar als ik het zo lees moet ik toch gaan opschieten denk ik....

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #891 Gepost op: 16 januari 2015, 21:49:28 »
Oh Rovanice,  je mag echt wel gaan opschieten,  zoveel tijd heb je echt niet meer. 

Hahaha zie dat al echt voor me,  lepeltje lepeltje met een koe Hahaha sorry dames ik ben nu eenmaal een beeld denker. 

Marielle,  wat ontzettend balen zeg en zo enorm onprofessioneel.  Ik zou dat ook zeker niet accepteren hoor.  Groot gelijk dat je zo racers,  ik zou precies hetzelfde doen.  Ze regelen het maar waar je bij staat een anders dan maar naar een ander. 

De dingen zijn echt super gaaf,  ben er zo blij mee.  Maak morgen de foto,  krijg ze er nu niet goed op. 


Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #892 Gepost op: 17 januari 2015, 12:00:28 »
Ohh ik moet zeggen dat het bij ons redelijk mee valt. Trouwauto waren we redelijk snel over uit

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #893 Gepost op: 17 januari 2015, 22:46:30 »
En Marielle? Ben je wat wijzer geworden bij de bruidszaak? En afspraken misschien zwart op wit gezet?! Wel slecht van ze zeg....

Wij willen ook weddingwands gaan uitdelen aan het begin van de dag, die ze dan kunnen gebruiken als wij uit de kerk komen en voor bij de grote groepsfoto.

Hier ook een AS die zegt dat het allemaal wel goed komt maar vervolgens niks zelf regelt... pff. Ik zit namelijk best beetje te stressen vandaag over wat we allemaal nog moeten regelen.. Vooral logistiek gezien op de dag zelf. Zeg ik maak jij het draaiboek dan maar, eindigt ie uiteindelijk met filmpjes kijken op de laptop. Mmm niet mijn idee van een draaiboek.

Ik ben nu bezig met uitzoeken welke en hoeveel versiering we nodig hebben. Wat een keuze zeg!

AS zit altijd te zeuren dat ik zo slecht ben in keuzes maken. Ondertussen heeft hij nog steeds de knoop niet doorgehakt over z'n getuigen en zijn deel van de gastenlijst.

En dat heb ik ook saphira, het duurt allemaal zo lang omdat het allemaal in overleg moet. Wil meneer hier nog andere opties bekijken.. Ja ja. Duurt lang!

Wordt vanaf komende maanden wat drukker met tweede afspraken enzo. Nu gaat het ineens als een sneltrein allemaal! Vliegt me soms even naar de keel als ik aan alle details denk die nog geregeld moeten worden! Hebben jullie dat gevoel ook?! Of stel ik me aan?

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #894 Gepost op: 18 januari 2015, 08:52:09 »
Wat ik doe met de huidige dingen is hem twee of drie opties voorleggen met de mededeling kies maar. Ik ga ook de gastenlijst opstellen met de mededeling: heb ik nog iemand gemist. Etc. mijn as is niet zon snelle, maar dat hoort bij hem en op deze manier kan ik daar omheen werken. Heb hem ook geen eigen ding om te regelen gegeven. Hij kan gewoon op ieder moment aangeven dat hij het ergens niet mee eens is en de rest regel ik.
Wat mij daarnaast hopelijk gaat helpen als we zo dichtbij zijn als jullie is een uitspraak die ik op internet heb gleezen:
een bruiloft is geen show of optreden, als je aan het einde van de dag met elkaar getrouwd bent is alles perfect verlopen. (Vrij vertaald)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #895 Gepost op: 18 januari 2015, 13:48:25 »
Mijn jurk verhaal: ze gaan dinsdag alsnog de leverancier bellen. Als mijn jurk er is ga ik hem passen, daarna wordt hij nog dezelfde dag aangepast mocht dat nodig zijn en haal ik hem Savonds op.

AS kwestie, hier begint na mijn jurken drama het besef te komen dat hij ook wat moet doen. Dus hij heeft ondertrouw datum vast gezet, proefkaart bevestigd, gastenlijst bekeken en aangevuld.

Het gaat zo ontzettend snel allemaal, gisteren ben ik bezig geweest met flesjes te maken met touw er om heen!

Geduldig bruidje die uitspraak moet ik ook onthouden!

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Trouwen 2015
« Reactie #896 Gepost op: 18 januari 2015, 14:00:40 »
Oh Rovanice,  je mag echt wel gaan opschieten,  zoveel tijd heb je echt niet meer. 

 

Ik kreeg het er benauwd van en dus heb ik dit weekend alweer een enorme waslijst afgewerkt. De uitnodigen zijn ontworpen en besteld, ik heb geïnformeerd over het boeket en ook wat kleine andere dingen die we nodig hebben zijn besteld. We komen er wel  :biggrin:

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #897 Gepost op: 18 januari 2015, 22:07:39 »
Och hou op,  morgen en afspraak met de lokatie voor het feest en de receptie.  Dus ik tegen as zullen we nog ff doornemen,  zodat er morgen geen verrassing  zijn?  Krijg de reactie :hebben we tijdens het eten morgen toch wel tijd voor?  Argh.... Mannen. 

Nou hier de foto hoor dames.... 

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #898 Gepost op: 19 januari 2015, 10:38:50 »
Veel mee gelezen, maar niet veel gereageerd.  :blush: ik heb hier denk een uitzondering man, hij denkt in alles mee, maar moet zeggen we regelen wel alles samen, laat het niet alleen aan hem over. Het regelen vind hij geweldig.

Nog ruim 4 maandjes tot DE dag, de tijd vliegt voorbij. Hebben zo goed als alles rond, alleen nog de ringen, uitnodigingen en bloemen moeten gedaan worden. Versiering van locatie en thuis heb ik uit handen gegeven aan de ceremoniemeester. Bemoei mij daar verder niet mee, heb volledige vertrouwen in haar.

Bij mij beginnen de verschrikkelijke dromen, heb al meerdere keren gedroomd over doemscenarios op de bruiloft, verschrikkelijk! Een verkeerde jurk die is geleverd en totaal niet op de mijne lijkt en die toch aan moest doen en meer van doe onzin. Het lijkt wel of mijn dromen de proef met mij nemen omdat ik het graag zo perfect geregeld wil hebben.  :angry:

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Trouwen 2015
« Reactie #899 Gepost op: 19 januari 2015, 12:00:43 »
Geloof dat mijn AS ook een uitzondering is, die wil graag dingen mee regelen en denkt overal over mee, alleen kan hij zich over sommige details geen voorstelling maken. We hebben inmiddels de bruidstaart bijna geregeld, en we hebben allerlei decoratie dingen gekocht in het weekend (met valentijnsdag in aantocht was er best wat zo te vinden) en wat andere ideeen opgedaan. Dus nu nog vervoer, draaiboek afmaken, laatste decoratie dingen, en vooral muziek uitzoeken! En bedenken welk kapsel ik wil en de wedding wands nog.

En ja die dromen.... Hier eentje gehad waarin de jurk heel anders was, te groot en we foto's gingen maken op een soort midgetgolfbaan op een voetbalveld maar ik toen nog terug moest om mijn haar te laten doen omdat alles steeds uitzakte, maar ik had daar nog 5 minuten voor....Geweldig;)!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards