collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #975 Gepost op: 16 februari 2015, 11:52:56 »
@Saphira: Wat balen zeg :( Beetje flauw van de locatie. Kan je niet nog even rustig met ze om de tafel gaan zitten kijken of er misschien nog wat te ritselen valt voor het schoteltjes geld (ik word zo chaggie van dat schoteltjes geld, hebben wij ook.. grrrr) Taart zelf maken lijkt me ook wel heftig voor jou hoor. Bij ons doet mijn vriendin het, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken. Zij moet m de dag zelf nog in elkaar zetten en ik zou daar echt volledige de stress van krijgen. Maar miss ben jij een koele bakkikker ;)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #976 Gepost op: 17 februari 2015, 12:19:01 »
Bij ons heeft de locatie afspraken met de bakker. Dus ik mag zelf me taart uit zoeken en de locatie regeld het verder. Ik betaal 5,75 p.p. Verder geen extra kosten. Als ik zelf de taart zou regen dan heb ik die kosten en 2,50 p.p. Dus ben nu goed koper uit. Nou ja hoef hem toch niet zelf te betalen krijg hem van me moeder en haar man.

Wat betreft mijn werk. Ja tuurlijk baal ik als een stekker maar er is veel onzekerheid op dit moment in de thuiszorg.
Ben druk aan het solliciteren. Ik mag donderdag op gesprek voor een opleidingsplaats. Dus ben benieuwed en hoop dat ik mag starten.

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2015, 12:25:24 door Karin s »

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #977 Gepost op: 17 februari 2015, 19:01:15 »
Hier zelfde als bij Saphira. Locatie heeft afspraken met een bakker, wij kiezen wat wij willen en zij maken het. €5 pp en verder niks. Als we zelf leveren komt er €0,20 afwaskosten per bord bij. Wel iets goedkoper maar ik wil die stress niet hebben op de dag zelf.

Ik duim voor je donderdag Saphira!

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #978 Gepost op: 17 februari 2015, 20:15:29 »
Balen van die taarten dames.

Hier inmiddels 4 dagen carnaval achter de rug en nu begint voor mij het aftellen echt. 9 maart m'n verjaardag nog en in ondertrouw en dan ben ik er klaar voor. Al moet ik bekennen dat ik soms echt alles eng vind als ik er over na denk, ineens is het zo serieus! Haha hopelijk trekt dat gevoel weg

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #979 Gepost op: 17 februari 2015, 23:38:58 »
Dat heb ik ook gehad Marielle!
Alles komt ineens zo dichtbij en heb al slapeloze nachten gehad na een droom dat mijn jurk op de trouwdag zelf niet goed bleek te zijn......  :confused:

Morgen heb ik mijn proefkapsel en make up, daar ben ik héél benieuwd naar! :applaus:

Puck2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
Re: Trouwen 2015
« Reactie #980 Gepost op: 18 februari 2015, 15:13:24 »
Hallo allemaal, ik heb al een hele tijd niet meer gepost in het topic, maar nu het voor een aantal toch wel heel dichtbij begint te komen vind ik het erg leuk om weer mee te kletsen. Gaan jullie achteraf ook een verslagje van de dag op het forum zetten? Lijkt me super leuk om te lezen!

Ik heb me zelf de afgelopen maanden even wat minder bezig gehouden met de bruiloft, maar wil nu rustig aan weer wat dingetjes gaan regelen (in de bijlage mijn trouwschoenen die ik zaterdag heb opgehaald  :heart:
Ik snap heel goed dat jullie het spannend vinden als de datum steeds dichterbij komt, dat heb ik zelf ook heel erg, maar objectief gezien is dat natuurlijk niet nodig.
Je gaat trouwen met de liefde van je leven, dat kan alleen maar fantastisch worden!
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2015, 12:44:55 door Puck2015 »

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #981 Gepost op: 18 februari 2015, 16:18:31 »
Wauw Puck, hele gave schoenen!!!

 Hier ook af en toe last van zenuwen/ rare dromen... gaat vast een keer over ;-)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #982 Gepost op: 18 februari 2015, 18:48:11 »
@puck, gave  schoenen.

De taart zelf maken is geen probleem voor mij,  en levert ook geen extra stress op.  Veel kun je namelijk al een dag van te voren maken.  Maar er hebben inmiddels dus maar besloten vanwege de kosten die bakker het te laten doen,  maar wel naar onze zin.  En anders geen taart. 

Hier gisteren mijn schoenen opgehaald voor de eerste dag.  Die moesten geverfd worden,  maar zijn zo mooi geworden. 

Voor de rest zijn we,  geloof ik,  klaar.  Op het misboekje drukken na dan. 

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #983 Gepost op: 19 februari 2015, 10:31:49 »
@saphira: fijn dat het is opgelost :)

@Puck2015: wow!! vet gave schoenen!!! super leuk!

@wedding stress: nou ik kreeg toch wel even de kriebels vorige week en af en toe nog steeds! Februari is alweer bijna voorbij en 20 maart is het dan al zover!!!! Objectief gezien vind ik idd dat ik er niet echt een probleem van hoef te maken, maar gevoelsmatig werkt het toch anders. Ik weet ook niet goed waar ik de zenuwen van krijg, maar vind het toch spannend. Kan ook niet geloven dat het na al die maanden voorbereidingen en alles nu toch echt gaat gebeuren! En ergens vind ik het nu al jammer dat het straks voorbij is, haha. Dan hebben we het allemaal al gedaan. Ik heb trouwens vooral in het begin veel over de bruiloft gedroomd en dan vooral over wat er allemaal verkeerd kon gaan. Hebben van de week onze huwelijksreis geboekt. We gaan naar Ameland :P Haha! Niet heel spectaculair, maar heb er wel super veel zin in :D Hebben een hele lekkere luxe kamer en gaan heerlijk uitwaaien daar en lekker eten. Verder niks!

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #984 Gepost op: 20 februari 2015, 22:15:35 »
Vandaag bij de juwelier geweest om de ringen op te halen. Zo blij mee.
Morgen op pad voor schoenen.

Grrrr kan geen foto plaatsen van de ringen op het forum.
Probeer het morgen even via de pc.

Puck2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
Re: Trouwen 2015
« Reactie #985 Gepost op: 20 februari 2015, 22:30:05 »
Leuk KarinS, ringen ophalen lijkt me zo spannend! Ben benieuwd naar de foto.
Waar ga je kijken voor schoenen?

bruid_op_onderzoek; klinkt heerlijk, zo'n luxe hotel en lekker eten op Ameland!

Senty; hoe bevielen je make-up en haar?



« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2015, 12:44:00 door Puck2015 »

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #986 Gepost op: 21 februari 2015, 03:34:06 »
Puck ik ga bij bruidshuis diana kijken. Ik had daar schoenen gezien maar die waren niet meer leverbaar. Maar ik wil die schoeben!!! Op internet gespeurd en ja hoor die schoenen hadden ze bij de zuster onderneming van diana, hun gebeld hadden ze nog in mijn maat. Nu daar heen laten komen en passen maar. Ga er alleen wel heen met een dubbel gevoel. Ja leuk schoenen. Helaas pap kan hier niet van mee genieten. Het is al een zwaare dag vandaag. Hij zou jarig geweest zijn vandaag en 61 geworden zijn
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2015, 18:06:41 door Karin s »

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #987 Gepost op: 21 februari 2015, 07:05:30 »
Sterkte vandaag Karin!  Lijkt me onvoorstelbaar moeilijk zo'n dagen.

Bruid op onderzoek , t gaat er niet om waar je naar toe gaat en wat andere er van vinden. Het is jullie huwelijksreis

Puck: ik zou waarschijnlijk t zelfde gedaan hebben als ik anders niet die bikini zou kunnen hebben, vast een meiden kwaaltje!

Hier hebben we gisteren de trouwkaarten opgehaald!
2 maart gesprek pastoor
9 maart ondertrouw
Ergens in maart kaarten versturen!
7/14/21 april bijeenkomsten bij de kerk.

Het word zo serieus in eens!

Puck2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
Re: Trouwen 2015
« Reactie #988 Gepost op: 21 februari 2015, 09:19:51 »
Veel sterkte vandaag Karis, afschuwelijk dat soort dagen. Wel goed van je dat je toch iets leuks gaat doen, ik hoop dat je er nog een beetje van kunt genieten.

Leuk Mariëlle, het komt echt heel dichtbij zo!

Hoe lang van te voren verstuurt de rest de kaarten? Ik twijfel het wat vroeger te doen omdat 28 augustus voor sommige mensen (vooral avondgasten dan, de daggasten houden gelukkig rekening met ons) toch nog vakantieperiode is.

Maiky

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 42
Re: Trouwen 2015
« Reactie #989 Gepost op: 21 februari 2015, 16:04:55 »
Sterkte vandaag Karin...!

Mooie schoenen Puck! Wat een hoge hak! Knap dat je daar de hele dag op kunt lopen!

Ameland is prachtig bruid_op_onderzoek! Het maakt niet uit waar je huwelijksreis naar toe gaat, als je maar GENIET!!

Wij trouwen 26 juni en de kaarten gaan bij ons in de eerste of tweede week van mei de deur uit. Er wordt vaak gesproken van 6-8 weken van te voren. Ik neig dus iets naar de 8 weken omdat na ons trouwen de zomervakantie ook voor de deur staat.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 14:31:23 door Maiky »

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #990 Gepost op: 21 februari 2015, 17:10:43 »
Wij kregen als advies minimaal 12 weken van te voren aangezien veel mensen tegenwoordig 3 maanden van te voren vrij moeten vragen en daarbij kwam dat we trouwen in het festivalseizoen/vakantieperiode.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #991 Gepost op: 21 februari 2015, 18:09:19 »
Het is geluk ik ben geslaagd voor mijn schoenen.

Bij ons gaan de kaarten eind mei begin juni op de bus.


Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #992 Gepost op: 22 februari 2015, 07:41:55 »
Sterkte karin,  het blijft zwaar. 

Onze kaarten  gaan vandaag op de bus.  Dat is  2 maanden van te voren. 
Over  2 weken weer een afspraak met de pastoor en dan schiet het op.  Eerst op 28 april trouwen voor de wet( omdat het nu eenmaal moet)  en dan  1 mei onze trouwdag  :applaus:

LizaS

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen 2015
« Reactie #993 Gepost op: 22 februari 2015, 10:11:05 »
Hi Allemaal,

Na een tijdje dit forum te hebben gelezen toch maar even mijn trouwdag in kaart:)

We gaan trouwen op 15 mei 2015! De datum had ik bedacht voordat ik had bedacht dat een 15-05-2015 erg populair zou zijn.. Maarja gelukkig waren de locaties nog vrij! We trouwen in de avond in een monumentaal kerkje op loopafstand van ons huis..Daar zal ik mij ook klaarmaken en aankleden om vervolgens met een vrouwengezelschap (getuigen, schoonmams, bruidsmeisjes en bloemenmeisjes en fotograaf) lopen naar de locatie te gaan! Dit levert hopelijk leuke foto's op! Toevallig is er dan ook een buurtfeest tegenover de trouwlocatie; een soort kermisje..zal vast ook leuke foto's en reacties opleveren!

Na een half uur ceremonie, we willen niet langer gepraat aanhoren over hoe geweldig onze relatie is;), gaan we voor een leuke groepsfoto en dan naar de feestlocatie.. Wij hebben nog een tussenstop voor een half uur, 45 minuten fotomomentje.. om vervolgens ook bij de feestende menigte te scharen.

We hebben een budget bruiloft; zo veel mogelijk voor zo min mogelijk! We doen veel dingen zelf inclusief boodschappen voor drinken en eten en de versieringen.. Dat maakt het wel erg leuk! Iedereen is erg betrokken, we krijgen veel cadeau van mijn ouders en schoonouders en oma daardoor kunnen we wel veel mensen uitnodigen! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

We hebben veel in korte tijd kunnen regelen; een babs gevonden voor een leuk prijsje en de fotograaf was ook zo geregeld. De jurk was een leuke belevenis en omdat deze in de sale was hoefde ik mij niet erg schuldig te voelen dat mijn moeder deze wilde betalen! Ookal bied ze het alleen maar aan als ze het kan betalen, toch is een hele nieuwe jurk een behoorlijk bedrag nog excl. vermaken en sluier.. Al met al was ze inclusief sluier maar de helft van haar budget kwijt! I love sale!

Gister een lingerieset gekocht voor onder de trouwjurk...wel even meer dan 100 euro maar een complete set van torselet, hipster en kousen was een leuke aanbieding! Plus ik had een kortingsbon van 50,- gewonnen! Al met al scheelt dat wel..

Alleen nog mijn oorbellen en schoenen dan ben ik klaar.. Alles is in beeld moet alleen nog maar besteld worden! Voor schoenen ga ik voor rode all stars of nikes; het thema is rood en de jurk totaal niet dus mijn accent zijn de schoenen! Leuk beeld als je zit:) Gelukkig hoef ik deze dus niet maanden van tevoren te bestellen; in maart ga ik ze maar eens scoren en bij mijn oma opbergen! Dan is het nog een suprise voor mijn vriend!

Met nog maar 12 weken te gaan wordt het steeds leuker! Spannend is het nog niet; we hebben het beiden nog erg druk op het werk en mijn werk gaat alleen maar drukker worden. Daardoor komt eigenlijk al het trouwplannen tussendoor in de weekenden en avonden waardoor we het zo druk hebben om het te spannend te vinden:)

Nou dit was mijn verhaal:) Ik blijf de pagina's teruglezen voor verdere inspiratie en verhalen! :applaus:

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #994 Gepost op: 22 februari 2015, 10:15:02 »
Wij zijn momenteel ook bezig met de kaarten, maar vind het erg lastig. We vinden allebei het kraftpapier erg mooi, en dat past ook perfect bij de stijl van onze dag. Enige nadeel is, is dat die kaarten allemaal erg simpel zijn.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar jullie kaarten en waar jullie deze besteld hebben.

LizaS

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen 2015
« Reactie #995 Gepost op: 22 februari 2015, 10:55:39 »
Wij zijn momenteel ook bezig met de kaarten, maar vind het erg lastig. We vinden allebei het kraftpapier erg mooi, en dat past ook perfect bij de stijl van onze dag. Enige nadeel is, is dat die kaarten allemaal erg simpel zijn.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar jullie kaarten en waar jullie deze besteld hebben.

Wij hebben onze kaarten zelf ontworpen. Via stijlvolletrouwkaarten. Wij hebben als thema rood en zijn niet echt van de hartjes en duifjes dus we hebben het erg strak gehouden! Goede service en snelle levering. Wij hebben zelf het standaard papier (foutje van onze kant maar goed uitgepakt!) Dat is licht glanzend en lijkt een beetje op de parelmoer al is de parelmoer natuurlijk meet glanzend. Je kan veel soorten lettertypen en kleuren en basisontwerpen kiezen! Prijs valt ook nog mee, waren binnen het budget klaar voor 45 kaarten (inclusief enveloppen en postzegels bij de bruna:))

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #996 Gepost op: 22 februari 2015, 12:02:12 »
Wij zijn momenteel ook bezig met de kaarten, maar vind het erg lastig. We vinden allebei het kraftpapier erg mooi, en dat past ook perfect bij de stijl van onze dag. Enige nadeel is, is dat die kaarten allemaal erg simpel zijn.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar jullie kaarten en waar jullie deze besteld hebben.

Wij bestellen de kaarten bij kaartje to go. Prijs valt mee voor het aantal kaarten incl postzegels bij de bruna.

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Trouwen 2015
« Reactie #997 Gepost op: 22 februari 2015, 14:56:34 »
wij hebben de kaarten in een winkel besteld.
wij doen de kaarten ongeveer 2 maanden van te voren op de bus de dag dat we in ondertrouw gaan.
Wij trouwen niet in de kerk wij komen daar nooit. Mijn oma moest er wel even om slikken maar ja is ons feest.

Kimsssss

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen 2015
« Reactie #998 Gepost op: 23 februari 2015, 12:42:58 »
Toevallig zijn wij ook net naar de kaarten aan het kijken.
Had wel wat proefjes besteld via internet, omdat we nog geen idee hadden wat we wilden.
Die kaarten blijken nu echter veel te standaard, en we zijn nu bezig met een soort van eigen ontwerp bij een plaatselijke ontwerper/drukker.

Probleem is dan alleen dat we pas weten wat het gaat kosten als het ontwerp af is, maar dan hebben we natuurlijk wel helemaal onze eigen kaart. Ben dus benieuwd!

We gaan om kosten te besparen overig wel veel kaarten zelf brengen/bezorgen. Bijna iedereen woont in dezelfde plaats, dus met een paar avondjes rondjes rijden komt dat wel goed  :biggrin:

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #999 Gepost op: 23 februari 2015, 16:30:27 »
Wij hebben onze kaarten besteld op www.mycards.nl erg goede service en ze zijn geweldig!
We hebben vrijdag de kaarten verstuurd met de post en zaterdag heb ik het grootste gedeelte rond gebracht. Er moesten 2 postzegels op en met 80 kaarten vond ik dat een duur grapje worden. Krijgen nu allerlei leuke reacties :)

Nog 7,5 week! Het wordt zo spannend nu!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards