collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431267 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1025 Gepost op: 25 februari 2015, 23:14:56 »
Jeetje Saphira, ontzettend heftig. Hier al wat irritaties over schoonouders die vinden dat je bepaalde dingen moet/ bepaalde mensen uit moet nodigen 'omdat dat hoort', maar dat van jou is wel echt heel veel stappen erger. Belachelijk dat mensen zichzelf zo boven jullie kunnen plaatsen zeg!
Ik snap je gevoel dat je de hele boel afgeblazen hebt, maar wat er hier al meer zeiden... zoek dan wel naar een oplossing die toch goed voelt voor jullie allebei, het is echt een belangrijke dag en je moet er later geen spijt van krijgen!
Vind overigens het idee om toch je jurk aan te doen, maar dan lekker op een romantische (strand)locatie alsnog te trouwen en foto's te maken.
Maar foei wat zal het heftig zijn zeg.. succes ermee!

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1026 Gepost op: 26 februari 2015, 12:15:40 »
Saphira, wat erg! Maar denk er nog een keer hard over na! Je was echt aan het aftellen, je leefde er zo naar toe! Je wilt het toch echt! En je AS wil zijn vader niet weigeren.... maar eigenlijk door het niet door te laten gaan weiger je iedereen??? Zelfs jezelf, kan je niet beter nu zeggen het af te blazen tegen hem, en lekker toch trouwen? Zal hij vast ook wel weer overheen komen. Dit gaat om jullie!!!

Ikzelf heb afgelopen weekend discussie gehad over gastenlijst bij mijn ouders, die zeggen dat een receptie openbaar is, en je niet kan zeggen dat mensen niet mogen komen. Ik ben het daar gigantisch mee oneens, de receptie is ook alleen voor genodigden. Mensen die ik graag bv voor mijn verjaardag zou uitnodigen, maar die we niet allemaal als daggasten kunnen/ willen vragen. Ik heb totaaal geen zin in collega's op mijn bruiloft, zit al 3,5 maand burnout thuis, maar volgens verschillende mensen kan ik dat niet maken, want ze weten wanneer ik trouw. Bullshit is het!! Het is onze dag, we nodigen uit wie WIJ er graag bij willen hebben! En dat er dan allemaal mensen zijn die ook graag hadden willen komen... ja, dat snap ik, maar wij houden het zo klein mogelijk en komen alsnog op totaal 75 personen (inc daggasten en wijzelf) voor de receptie. Ik vind het meer dan genoeg! (heb vrij grote familie, waar ik zeker wel op gesteld ben!)


Je trouwt maar 1x, laat het je niet afnemen. Op een dag is je schoonvader er niet eens meer, dan mag het toch niet zo zijn dat jullie ook dan niet terug kunnen kijken op die mooie dag die al helemaal gepland en voorbereid was? Alleen de misboekjes moesten nog! Je houdt er de rest van je leven een naar gevoel bij! Dat kan haast niet anders, ik denk dat dat gevoel minder naar is als je gewoon wel je dag hebt. Doet wat voor jullie belangrijk is! En laat die man dan maar even in zijn sop gaar koken!

(mijn AS zijn vader leeft niet meer, maar zijn moeder is ook zeer uninvited zegmaar. Ze heeft toevallig via iemand anders de datum gehoord, maar ze komt echt niet! En ja, dat is megajammer, en daarover zal ze tegen iedereen die ze spreekt jammeren, maar het is een onmogelijk naar mens, en die mag onze dag niet verzieken! Hoe jammer het ook is dat het zo is....)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1027 Gepost op: 26 februari 2015, 12:24:24 »
Judst: wij nodigen ook geen collega's uit. Ik heb 2 vriendinnen dat zijn teven collega's die nodig ik wel uit maar ook alleen voor de plechtigheid. Mijn moeder heeft er ook een handje van om zich er mee te bemoeien. Net zo als oh heb je die niet gevraagd en die niet. Waarom niet?? Oh maar die heb je ook niet aan gegeven en waarom mag ik niet mee met je vrijgezellen feest. Zucht nou omdat ik dat met alleen vriendinnen wil doen...

Ach ja trekken ons er niets van aan het is onze dat en dat pakt niemand ons af..

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1028 Gepost op: 26 februari 2015, 12:36:54 »
Nouja, mijn ouders zijn geweldig hoor, willen zich er niet mee bemoeien, maar willen ook voorkomen dat wij er gedoe van krijgen. Mijn vader zei ook, noem het anders geen receptie, maar een borrel ofzo, dan is het al minder het idee dat iedereen zomaar zou kunnen komen. Mensen die ons willen zien zijn van harte welkom in de kerk overigens! Daar is plaats genoeg, dus geen probleem, en hebben wij er ook geen last van  ;)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1029 Gepost op: 26 februari 2015, 14:22:44 »
Saphira ik vind het zo ontzettend naar voor je :( Sterkte met je beslissingen omtrent de bruiloft cancelen of niet.

Judst, een receptie is ook gewoon besloten. Hier wilden schoonouders ook bepalen wie er op de receptie zouden komen. SM wilde haar vriendinnen uitnodigen zodat ze ons konden feliciteren.. Nou we hebben toen dus besloten om geen receptie te houden. Mensen die wij niet op het feest willen hebben hoeven ook geen uurtje langs te komen om een envelop te brengen, daar hou ik totaal niet van.

dus toen we geen receptie op de kaart hadden staan maar alleen daggasten of avond gasten, vonden ze dit niet leuk.. maar het is onze portemonnee en niet die van hun.

--- Gewoon doen waar je je goed bij voelt, hoe moeilijk dat soms ook is

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1030 Gepost op: 26 februari 2015, 15:38:59 »
@Saphira: Wat verschrikkelijk naar voor jullie allebei, echt heel erg verdrietig. Het zou ook wel echt een drama zijn als jullie de bruiloft af moeten zeggen en niet de dag kunnen hebben zoals je het graag zou willen. Je doet het tenslotte maar een keertje. En dan nog zo'n mooie jurk in de kast :'(

@Judst: Voor zover mijn kennis rijkt is een receptie niet open. Ik krijg daar tenminste altijd een officiele uitnodiging voor. De gemeente is wel open, maar dat hoef je niemand echt te laten weten. Mensen kunnen gewoon als laatste het gemeentehuis in lopen en netjes achteraan gaan staan. Was bij een goede vriendin van mij. Ging best en als daggast merkte je dat niet eens. Ik keek achterom en zag toen ineens veel meer mensen. En collega's zijn echt niet verplicht, zeker is jou situatie zou ik dat ook niet willen.

@Boeltje: Rhodos en een Jacuzzi :wub:

@trouwschoenen: Aan de Goudse Singel in Rotterdam zit een hele leuke winkel!!! Hebben daar de schoenen van Rainbow :wub: Ik vind die echt super leuk!!!!!!

@Trouwkaarten: wij hebben de kaarten ongeveer zes a zeven weken van te voren verstuurd. En we hebben ze zelf gemaakt. Ik wil daar nog ff een foto van plaatsen op het TF maar ben nog niet zover gekomen.

@planning: wij zijn echt met de allerlaatste dingetjes bezig. Het schiet echt al super veel op! Spannend!!!!!!!!!!! De 12e maart gaan we al naar Nederland! Moesten eerder terug omdat mijn AS zijn pak nog even een keer extra moet doorpassen.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1031 Gepost op: 27 februari 2015, 12:28:40 »
Nee, ik vind receptie dus ook niet open, maar wij hebben geen feest, dus het is het enige moment op de dag dat we ook andere mensen uitnodigen, dat we ze ook kunnen spreken, dus we gaan het moment zeker niet schrappen, maar het is echt voor genodigden, misschien is het inderdaad handig om het een andere naam te geven, daar denken we nog over na...

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1032 Gepost op: 27 februari 2015, 22:03:07 »
Dank voor jullie lieve woorden dames,  morgenavond hebben we  nog een gesprek met  sv,  mocht dat niet goed verlopen gaan weer als afzeggen  definitief.  Hij heeft totaal geen respect voor onze wensen,  noch houdt hij zich aan wat wij willen.  Receptie Is normaal alleen voor genodigde van het bruidspaar,  hij vond echter dat hij het wel kon maken om ook uit te nodigen. 
Kijk prima dat hij mij liever ziet gaan dan komen,  maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn zin krijgt. 
Als het morgen afgeblazen wordt,  gaan weer ergens anders trouwen wat nog te regelen valt.  Dus afwachten of ik nog ga trouwen of niet. 


83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1033 Gepost op: 28 februari 2015, 08:55:43 »
Heel veel succes vanavond. Ik hoop voor je dat de sv zich erbuiten gaat houden. En dat jullie je droomhuis hebben.

Goudelsje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1034 Gepost op: 28 februari 2015, 21:15:57 »
Bruid_op_onderzoek, welke winkel bedoel je?

Saphira, ik hoop dat je inmiddels duidelijkheid hebt. Wat een nare situatie zeg...

Vandaag nog precies 7 maanden!

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1035 Gepost op: 1 maart 2015, 03:19:18 »
Hoe is het gesprek gegaan Saphira?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1036 Gepost op: 1 maart 2015, 09:37:45 »
Tja  welk  gesprek?  Hij vond niet dat hij iets verkeerd deed.  Dat hoort  zo!  Ouders mogen uitnodigen,  want dat smet mijn huwelijk toen ook.  Op de opmerking dat vroeger het door de ouders betaald werd een dat wij het nu betalen,  geen reactie.  Over al zijn andere opmerkingen,  geen reactie,  was net  alsof hij het niet hoorde. 

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1037 Gepost op: 1 maart 2015, 11:33:05 »
balen zeg saphira. Heeft hij zelf niet door dat jullie bepalen hoe jullie bruiloft eruit ziet en niet hij.
Wat gaan jullie nu doen?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1038 Gepost op: 1 maart 2015, 20:16:02 »
We hebben er zo echt geen zin in,  de hele dag moeten opletten of hij niets doet of andere uitnodigd op onze kosten. 

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1039 Gepost op: 1 maart 2015, 21:55:47 »
He jakkie, zo te lezen wordt er niet alleen bij ons flink bemoeit maar bij jullie ook. Jeetje Saphira wat heftig dat jullie het afgeblazen hebben!

Bij ons wordt er ook volop bemoeit met van alles en nog wat, ik vind alles rondom trouwen leuk maar met al dat bemoei ben ik helemaal klaar. Nog twee maanden, en dan is onze dag en is het ook klaar met alle bemoeienissen!

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1040 Gepost op: 1 maart 2015, 22:08:41 »
Had gehoopt beter nieuws te lezen saphira.. wat een nare situatie voor jullie.

Ik moet zeggen dat ik deze week ook wel erg toe was aan de dag zelf. Je leeft er zo naar toe, plaatje wordt steeds meer compleet. Alleen nog kleine details regelen. Was met het regelen wel een beetje klaar.

Gisteren heb ik mijn jurk weer aangehad en ben er nog helemaal blij mee!  :applaus: Proefkapsel was geslaagd, make up moet nog een beetje aangepast worden. Kapster deed wel een beetje moeilijk over de tijd. Ze vond het wel erg vroeg. Ze komt ook niet bij mij thuis maar ik moet daarheen (nou goed daar kan ik nog wel mee leven, het is in de buurt dus dan ga ik even met m'n autootje heen en weer). Nu gaat ze vragen of de visagist en zij tegelijk kunnen werken. Wordt vervolgd.. pff heb geen zin meer om me om dit soort dingen druk te maken.

Maar al met al tevreden gevoel over afgelopen weekend. AS heeft z'n pak gevonden dus dat kan ook van het lijstje gestreept worden, ondertrouw is gepland. Maar trouwschoenen, oooh wat moeilijk!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1041 Gepost op: 2 maart 2015, 09:56:39 »
Wat vervelend Saphira. Had ook graag gelezen dat het anders was... en nu? Geen trouwerij? Kleiner? Zonder schoonvader?
Denk dat veel ouders zich er (bewust of onbewust) mee bemoeien... maar vervelend is het wel. Zeker als ze daarbij je grenzen niet respecteren...
Hier morgenavond gesprek met een fotograaf. Ben benieuwd. Jullie nog tips waar we op moeten letten of wat we moeten vragen?

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1042 Gepost op: 2 maart 2015, 10:39:38 »
Jeetje Saphira, wat vreselijk zeg! :(
Iets wat zo'n geweldig mooie dag zou moeten zijn wordt nou zo vreselijk overschaduwd..
Hoe gaat het nu verder? Ik snap heel goed dat je er compleet klaar mee bent als mensen zich er zo mee bemoeien, maar laat je echt niet door je schoonvader beinvloeden! Hij heeft niets over jullie en jullie dag te zeggen! Kan je AS zijn vader echt niet aan het verstand brengen dat wat hij roept niet is wat jullie willen? En als je SV het echt niet snapt, is het dan geen idee om hem zelf alleen voor de ceremonie en de kerk uit te nodigen en hem voor de rest niet uit te nodigen?
Dan ben je hopelijk van het meeste gezeur van hem af, maar is je AS misschien wel blij dat je SV er toch bij is.

Had je de uitnodigingen voor de bruiloft al verstuurd? Want misschien is het iets om op de kaart nogmaals te vermelden dat diegene die geen uitnodiging ontvangen hebben niet welkom zijn op jullie bruiloft (zodat echt alle gasten ervanaf weten en de kaart ook niet zomaar doorgegeven kan worden), En eventueel op de trouwdag zelf te werken met een gastenlijst of te vragen aan mensen of zij de uitnodiging mee willen nemen als "bewijs van toegang"?
Mochten er dan wel mensen komen die je SV heeft uitgenodigd en die niet op de lijst staan of geen uitnodiging hebben, zorgt iemand (een knappe bodyguard? ;) ) er gewoon voor dat ze er niet inkomen. Als die onuitgenodigde mensen dan wel ineens voor de deur staan en ze niet naar binnen mogen dan heeft je SV mooi pech, want hij wordt erop aangekeken. Hij heeft immers lopen te verkondigen dat die mensen wel mogen komen toch?

Ik heb er gelukkig zelf geen last van dat mensen zich met onze bruiloft bemoeien (sterker nog, bijna niemand vraagt ernaar :blink: ) maar ik kan me erg goed indenken dat je er helemaal klaar mee bent zo.
Maar laat je allermooiste dag niet door zo iemand verpesten Saphira! Het moet de dag worden van jou en AS en daar horen jullie jaren later nog steeds over te praten (en niet in de negatieve zin).
Ik ga het even ontzettend lullig zeggen, maar bedenk wel: als je SV straks bij de wormen ligt, hebben jij en je AS nog een heerlijk leven samen tegemoet, met de herinnering aan een schitterende trouwdag. Laat hem dat niet verpesten!
Ik hoop dat je voor jezelf een goede beslissing kunt maken meis! Dikke knuffel!

@Lenn-nn:
Ik zou sowieso aan de fotograaf vragen wat er gebeurt mocht hij/zij plotseling ziek worden of niet kunnen (heeft hij/zij vervanging geregeld en wie is deze vervanging? Of moeten jullie dat dan zelf regelen?). Je kan eventueel wat inspiratiefoto's (bijv. van Pinterest) meenemen en vragen of hij/zij ook iets in die stijl kan/wil doen. Altijd handig als je bijvoorbeeld een foto van bovenaf genomen wil hebben, maar de fotograaf hoogtevrees blijkt te hebben haha. Dat weet je meteen al dat dat niet gaat werken ;)
Zorg dat je goede afspraken maakt, het contract goed doorleest, en dat je goed bespreekt wat je na de bruiloft wilt (cd met foto's, fotoalbum, losse foto's bestellen enz..) zodat je niet ineens voor verrassingen komt te staan, bijvoorbeeld als een cd met alle foto's nog eens 100 euro extra kost.
En maak goede afspraken met het oog op de betalingen (hoe wordt er betaald, in termijnen, in 1 keer, vooraf, achteraf enz..).

Leuk Boeltje! Mag ik vragen wat je met je haar gaat doen? Ik kan namelijk echt niet meer kiezen tussen al die kapsels.. Er is zoveel wat leuk is, maar hoe weet je nou echt wat je goed staat?
Haha, soms wordt dat geregel allemaal een beetje teveel he? Wel heel gaaf dat je nu begint te zien dat de dag echt vorm begint te krijgen.
Ik heb het idee alsof ik straks in een gat ga vallen en ineens heel veel tijd over heb, want dan is er niks meer te regelen. Ik zie daar best wel een beetje tegenop..  :blush:

@Schoenen:
Ik denk dat ik mijn schoenen voor tijdens de ceremonie al gevonden heb, maar ik vind ze eigenlijk te duur en ze moeten ook nog uit China komen (ofwel invoerkosten, ka-ching). En het zijn toch schoenen die je niet meer zo aandoet, dus dan vind ik het zo zonde! maar ik ben wel alle schoenen die ik zie met dat paar aan het vergelijken.. Argh.. dilemma, dilemma..

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1043 Gepost op: 2 maart 2015, 11:43:53 »
@Saphira: wat super verdrietig allemaal! Ik denk dat veel ouders zich wel een beetje met de bruiloft willen bemoeien en dat hoort er ook een klein beetje bij, maar ze moeten wel hun grenzen kennen en zeker niet zo vreselijk ver gaan dat je je bruiloft miss af wilt zeggen. Wat een verschrikkelijk nare situatie :( Gaan jullie het nu echt af zeggen?

@RocckCow: Is trouwens ook niet echt leuk dat bijna niemand er naar vraagt!

@Goudelsje: http://www.stylezshoes.com/ Dit is de website. Het is goudse singel 46. Je moet wel even goed kijken voor de openingstijden, want ik heb er een keertje voor een dichte deur gestaan.

@Boeltje: Oooo, wat leuk dat het allemaal zo goed gaat! Ben ook erg benieuwd naar je kaspel

@Regelen/tijd: Ik zou stiekem best blij zijn al ik de bruiloft niet meer hoef te regelen, hihi. Ik moet nu nog allemaal kleine dingetjes doen maar wil gewoon lekker dat het gaat beginnen en dat ik niet steeds meer of te denken ben ik dit niet vergeten en heb ik daar wel aan gedacht.

Doen jullie een cadeautje voor jullie ceremonie meester(s) (als jullie ze hebben)? Ik denk het wel. Maar mijn moeder vroeg of dat wel gebruikelijk was, maar ik dacht van wel.


Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1044 Gepost op: 2 maart 2015, 12:52:42 »
Het is allemaal erg lastig,  as en zo wie zo die hele familie praat niet met elkaar.  Er wordt mede gedeeld en daarmee uit.  Het komt dus eigenlijk op mij neer en naar mij wordt nirt geluisterd,  want ik ben immers geen familie.  Ik heb al gezegd,  dat wanneer de bruiloft wel doorgaat,  ik een van mijn beruchte speeches gaat houden.  Ik ben gewend om voor publiek te spreken en as kan dat totaal niet.  Dus ik weet precies hoe ik dingen moet verwoorden,  zonder gelijk ruzie te krijgen.  Maar ik ben zo klaar mee,  met al dat gezeik!  De kaarten zouden eigenlijk afgelopen weekend de deur uit gaan,  maar ze liggen hier nog netjes op tafel. 
@lenn, vraag naar hoe hij werkt,  kijk waar  je zelf foto's wilt maken,  heb je geen idee,  vraag of hij opties heeft.  Is er een vervanger,  hoeveel uur werkt hij voor het geld,  wat zit er allemaal bij,  hoe lang is de levertijd,  hoe zit het met  de betaling,  kun je een lijstje geven van personen die echt met jullie op de foto moeten. 

@ bruid op onderzoek,  cadeautjes zijn niet gebruikelijk,  maar wordt de laatste jaren steeds meer gedaan.  Je bent dus niet verplicht om dit te doen.  Wij geven onze getuigen wel wat,  als het doorgaat.

Wij hebben gelukkig wel een "externe"  ceremoniemeester,  dus weer gaan straks nog met haar praten of ze dat aankan.  En zo ja,  wat haar idee  is. 
@Rockcow, dat is ook weer het andere uiterste zeg,  dat lijkt mij nou ook weer niet leuk. 

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1045 Gepost op: 2 maart 2015, 13:41:48 »
@saphira, balen dat het allemaal zo gaat! Hoop wel dat het doorgaat voor je hoor!!

@ lenn, veel tips zijn al gegeven, maar je moet inderdaad goed vragen of je alle foto's zelf krijgt. Wij krijgen alles op usb, en mogen zelf foto's afdrukken, kan dus ook bij de kruidvat. En luister naar je gevoel. Ik ben echt verliefd geworden op de fotos van onze fotograaf :)

@Rockcow, wij zijn wel heel benieuwd naar je bruiloft hoor!! :)

@ceremoniemeester, wij geven in de zomer een bbq voor de getuigen, ceremoniemeesters en ouders als cadeautje en om bij te kletsen.

Hier beginnen de kriebels steeds meer te worden, nog 6,5 week!  :applaus: :applaus: Net mijn bruidstaart als proef gemaakt, ben er best tevreden mee :) Vanaf deze week veel afspraken om alles door te spreken etc. Dus het schiet echt op :)

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1046 Gepost op: 2 maart 2015, 14:27:34 »
@ Saphira, balen idd! Hoop dat jullie met zijn 2-en een goede beslissing nemen en dat het allemaal, op jullie manier doorgaat! De uitnodiging mee laten nemen als "bewijs van toegang" is een hele stap, maar misschien wel iets wat duidelijk maakt dat het jullie feest is en jullie beslissen wie er uitgenodigd wordt! Maar iemand die als uitsmijter kan functioneren is wel handig als er toch ongenode gasten komen.

@ ouders die dingen willen regelen: dat is denk ik vaak wel zo, bij ons wel, maar allemaal met mate, en zeker niet opdringerig.

@ fotograaf: wat al genoemd is, en idd of je je prettig voelt met de fotograaf, afhankelijk van hoeveel uur diegene er is, is het toch erg prettig als het een beetje klikt en als de sfeer van de foto's je aanstaat!

@ regelen en tijd: met nog minder dan 3 weken te gaan ben ik wel een beetje klaar met al het regelen, ik wil gewoon dat alles klaar is en we kunnen trouwen! We moeten nog wel wat dingen doen, met name muziek, en bloemen (dat doen we vandaag) en verder wat kleine dingetjes (pennen voor gastenboek, wat dingen printen, wat spulletjes voor de huwelijksreis halen). Wat ook meespeelt is dat we in de tussentijd ook nog een huis gekocht hebben en daar dus allerlei regeldingen voor hebben. Ook superleuk, maar druk. Ik ken het gevoel wel dat ik hoop niet in een zwart gat te vallen na de huwelijksreis. Vraag me soms weleens af wat ik in vredesnaam in het weekend deed voordat we verloofd waren!

@ kadootjes voor ceremoniemeesters en getuigen: wij doen het wel, voor getuigen hebben we al iets, maar cm's nog niet. Dat moeten we dus nog regelen. We gaan de kadootjes voor de cm's wel pas een paar weken later geven, we willen dan ook een leuk dagje plannen met hen allemaal en er dan bij stilstaan!

Zelf hier nog met een vraagje: ik heb eens iets gelezen over de gasten vragen een mooi detail of herinnering aan de dag op te schrijven, zodat het bruidspaar ook nog dingen hoort die ze zelf amper meekrijgen omdat de dag zo snel gaat. Dat leek me heel mooi, maar weet nog niet zo goed hoe we daar vorm aan kunnen geven. AS en een ceremoniemeester waren niet echt overtuigd (en ik wel natuurlijk, hoop maar dat ik niet een echte bridezilla wordt;) ...), dus geloof dat ik zelf een idee moet hebben als ik het wil laten doorgaan. Dacht zelf aan kaartjes (gewoon bij de copyshop laten printen en snijden), en dan korte vraag erbij zoiets op te schrijven, maar wil niet teveel van de gasten vragen, omdat we ook al een gastenboek hebben (en als je het in het gastenboek wil, moet er zeker een instructie bij denk ik). Dus ideeën zijn altijd welkom natuurlijk!

Vind het trouwens erg leuk om zo te lezen hoe iedereen met dezelfde dingen zit, het is soms zo herkenbaar!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1047 Gepost op: 2 maart 2015, 17:09:24 »
@lann, wat ik zelf ga doen is later op de avond met de videocamera langs bij mensen en vragen wat ze ervan vinden en wat ze het leukst vonden. Volgens mij wordt dat een leuk stukje :) Zie mijn familie ervoor aan die taak af en toe ook op zich te nemen. Daarnaast maken wij gebruik van de app wed-pics. Via die app kunnen mensen gemakkelijk hun foto's delen met ons. Dit hebben we in de brief van de cm's laten zetten met de boodschap dat we graag zien hoe zij onze dag beleven. :)

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1048 Gepost op: 2 maart 2015, 17:12:17 »
Dank voor de tips, had niet eens zover nagedacht al over ziekte en foto's op usb oid.. :blush:

Saphira, erg naar dat je as niet met zijn familie praat waardoor dat op jou schouders terecht komt en zij niet luisteren. Begrijp ik nu wel uit je reactie dat je toch de bruiloft wel door wil laten gaan? Vind idd het idee van 'toegangkaartjes' wel een goede. Moet je wel een sterke cm hebben die ook nee durft te verkopen en daarvoor staat.. en hee stoer dat je een toespraak wil houden om nog even eea toe te lichten. Ik zou dat niet kunnen zonder direct de sfeer te veranderen. Als ik het ergens niet mee eens ben beschik ik helaas niet over de kwaliteiten om dat op een rustige, normale manier te zeggen, haha.
 
lanne, ik had het idee om ipv een gastenboek de mensen kaartjes in te laten vullen met vragen (hoe ken je ons, wat moeten we echt nog eens doen, tip voor gelukkig huwelijk, zoiets). Op Pinterest staan wel ideetjes, mss dat je zoiets bij in het gastenboek kunt verwerken?

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1049 Gepost op: 2 maart 2015, 19:16:48 »
Voor mijn kapsel zie mail!

Gesprek met fotograaf; wij hebben vooral gekeken of het klikte, je moet toch een lange tijd met elkaar doorbrengen. En ze kon mooie albums laten zien. Voelde gewoon goed.

Jufrommelkont, wat een leuk idee zeg om zelf langs de gasten te gaan met een camera!. Wij hebben ook zitten denken aan zo'n app om daarmee foto's te delen. Maar we gaan dat toch niet doen waarschijnlijk.. De bruiloftsite die wij hadden heb ik ook verwijderd, doen we nu toch niks mee.

Oeeeeh! Voor sommige dames komt het nu echt dichtbij!! Spannend!

Ik weet trouwens wanneer mijn vrijgezellenfeest is. Ik ken m'n vriendinnen door en door, dus ik had meteen in de smiezen dat het niet om een gewoon gezellig dagje weg ging haha. Ik heb maar niks gezegd. En daarnaast heeft m'n zwager z'n mond voorbij gepraat.. had ie zelf niet eens door. Ook maar gedaan of ik niks hoorde haha! Eind van deze maand al! Ben heel benieuwd wat ze bedacht hebben  ::)

Rockcowbride, ik had dat ik het begin ook, dat mensen er niet naar vroegen.. nu het wat dichterbij komt trekt dat wel wat bij...

Schoenen, er is zooooveel keuze wat betreft bruidsschoenen. Maar dat wil ik eigenlijk niet, ik vind ze wat tuttig ofzo. Ik heb liever een stijlvolle pump die ik daarna nog weer kan dragen. Maar die zijn er dan weer niet zoveel in het wit, waarbij de hak niet meteen 8 cm is. En van die stiletto pumps zakken weg in het gras! Lijkt me niet handig.. maar wel moooi! Dilemma dus.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards