collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431686 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1125 Gepost op: 22 maart 2015, 14:13:40 »
Een tip voor je schoenen in te lopen; neem ze mee naar je werk! Ik werk in het onderwijs, en op dit moment trek ik ze aan zodra de kinderen de deur uit zijn. (werk met leerlingen met gedragsproblemen, dus ze aan doen wanneer de leerlingen er zijn lijkt me niet handig, moet nog weleens tussen een gevecht springen)
Ik ga zo ook is freubelen aan onze bedankjes. Het begint nu toch echt op te schieten.
Heb alleen nog wat stress voor de openingsdans, aangezien we nog steeds geen nummer hebben... :(
Mijn AS denkt trouwens dat ik in het rood trouw :D:D

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1126 Gepost op: 22 maart 2015, 23:16:45 »
Ik ga mee met AS zijn pak uitzoeken. Zijn moeder en mijn moeder ook, die ziijn ook bij mij mee. Hij mocht ook mee van mij, maar dat wilde hij toch niet. Wil wel graag dat ikmet hem mee ga, dus prima. Zijn moeder is nogal van de tradities en van 'dat hoort zo'  maar hij twijfelt of hij wel een driedelig pak wil en fijn vind. Denk dat hij hoopt dat ik tegen haar in ga, zelf doet (durft?) hij dat niet altijd

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1127 Gepost op: 23 maart 2015, 10:22:22 »
Ik heb as op zijn pak gewezen.  Dus ik weet wat hij draagt.   Hij weet alleen de kleur,  meer  niet. Openingsdans zijn we druk aan het oefenen.  Het Is een weense wals,  met variatie  op het nummer  a thousand years.   Alles ligt hier al klaar,  ik moet alleen nog kaartjes knippen voor de wensboom 

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1128 Gepost op: 23 maart 2015, 10:56:00 »
Volgende week vrijdag met de kids erop uit om hun kleding uit te zoeken, ze hebben er echt zin in  :biggrin:

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1129 Gepost op: 23 maart 2015, 15:37:42 »
Saphira, ik heb laatst bij de action kaartjes voorbij de wensboom gekocht. Ze waren al helemaal klaar. Koste echt bijna niks.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1130 Gepost op: 23 maart 2015, 15:39:09 »
Ja die heb ik ook gezien,  maar we willen ze in de kleuren van de dag hebben en dan moet ik zelf ff knippen. 

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1131 Gepost op: 23 maart 2015, 16:02:57 »
Klopt, ze waren alleen in papier kleur. Wij hebben er weer andere lintjes aangedaan. Voor de kleur.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1132 Gepost op: 24 maart 2015, 11:26:50 »
*zucht * het Is blijkbaar  te veel gevraagd om iedereen te vragen of ze voor een bepaalde datum willen reageren of ze wel of niet komen. 
Op de kaart staat  duidelijk laten weten of ze Robin zijn voor....  Die datum is morgen en van  de 150 gasten , zijn er dus  20 die wel gereageerd hebben.  Sorry maar ik vind dat toch wel erg niet netjes,  zeg maar.  Om mijn woordkeuze hier beschaafd te houden. 
We dus heel veel gaan afbellen om te vragen of ze wel of niet komen. 

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1133 Gepost op: 24 maart 2015, 11:30:02 »
Als ik eerlijk ben snap ik die mensen ook wel een beetje.
Wij reageren nooit als we komen alleen als we niet komen, ik vind dat hele Rsvp zelf ook vreemd dus daarom zou ik er nooit voor kiezen dat op de kaart te zetten.

Gisteren bezig geweest aan de bedankjes, ondanks dat ze klein zijn is het wel een rotwerk haha

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1134 Gepost op: 24 maart 2015, 11:34:24 »
Dus ik moet er maar vanuit gaan dat ze allemaal komen?  En dus ook maar de aantallen doorgeven zoals ze op de lijst staan.  Noem mij dan maar ouderwets,  maar als ik een uitnodiging krijg met rsvp,  dan reageer ik altijd.  Ik vind dat alleen maar netjes naar  degene die mij uitnodigd. 

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1135 Gepost op: 24 maart 2015, 11:58:29 »
Wij zitten ook nog op reacties te wachten voor de gasten die hier een broodje eten tussen de middag. Geen reactie is in dit geval niet mee eten. Staat heel duidelijk in de mail en op onze trouwpagina dat ze het moeten laten weten.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1136 Gepost op: 24 maart 2015, 12:10:07 »
Ik zeg alleen dat ik het begrijp. Verder niks.

Wij gaan er inderdaad vanuit dat als ze niks laten weten dat ze komen. Maar op de locatie tellen ze nog een keer na, dat kun je toch ook gewoon afspreken. Tussen de middag gaan er 35 daggasten mee broodjes eten maar we hebben gewoon voor 50 man beleg en broodjes besteld zodat we genoeg hebben. Ik zeg nu niet dat je dat ook moet doen maar ik kom echt uit een klein dorpje in Brabant en ben meer van het "beter te veel dan te weinig" dus misschien is dit wel heel raar voor anderen.

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1137 Gepost op: 24 maart 2015, 12:21:46 »
Wij hebben ook liever te veel dan te weinig.
Maar als er om een reactie gevraagd wordt is het een kleine moeite om even wat te laten weten toch ;-)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1138 Gepost op: 24 maart 2015, 12:42:56 »
Ben ik met je eens hoor Bengaaltje. Maar ik ben zelf ook degene die dat altijd vergeet dus kan me er enigszins wel iets bij voorstellen.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1139 Gepost op: 24 maart 2015, 18:29:16 »
Heel eerlijk is het hier ook vaak van geen bericht, goed bericht. Als ze niet kunnen komen laten ze dat echt wel weten. Maar ff een appje of mailtje sturen of ze nog komen of niet is ook niet veel moeite toch? Tuurlijk is het netter als ze zelf even reageren maar gewoon een standaard mail/app opmaken, kopiƫren en plakken is toch ook zo gebeurd?

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1140 Gepost op: 24 maart 2015, 22:43:53 »
Lastig Saphira. Hier met bijvoorbeeld verjaardagen ook altijd mensen die niets laten horen (vraag altijd bewust of ze even laten horen of ze er bij zijn) en mijn ervaring is dat als je niks hoort ze er wel zijn.
Maar kan me goed voorstellen dat als het om zoveel mensen gaat, het lastig is om ervan uit te gaan. Succes met bellen/mailen/appen... ;-)
Wij hebben daarom alleen op de kaart gezet of ze willen laten weten als ze niet kunnen.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1141 Gepost op: 25 maart 2015, 10:23:00 »
Ach,  het Is nog niet eens het ergste.  Blijkbaar krijg ik dus wel een vrijgezellenavond,  maar hebben ze geen rekening mee gehouden wie mijn vrienden zijn en wordt dus nu verwacht dat ken avond met personen doorbreng wat ik niets mee heb  :blink:
Maar toen ik daar wat van zei,  was ik ondankbaar en waren ze op de tenen getrapt.  Niemand van mijn vrienden zou erbij zijn...  Maar alleen  de vrouwen van de vriendengroep van as.  Die ik dus alleen zie op een verjaardag en zelfs dan nog minimaal.  Ligt dat nu echt aan mij,  of Is dit raar?  Ik weet totaal niet wat gebruikelijk Is,  dus ik kan er zeker wel naast zitten.  En dat het zo hoort. 

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1142 Gepost op: 25 maart 2015, 11:06:58 »
hi meiden. Als 2015 bruidje lees ik hier nog geregeld mee. Om nog een beetje na te genieten van mijn eigen bruiloft in januari. Het trouw album is inmiddels binnen en daar zijn we natuurlijk zo trots op.

Maar wat een spanningen en stress komen hier voor bij. Wat ontzettend zonde lijkt me. Deels natuurlijk veroorzaakt door buitenstaanders, wat naar is.
Maar echt: De bruiloftsdag is een bijzonder dag voor jullie en je AS en de rest is bijzaak. Je geluk zit echt niet in of die ene gast er wel of niet bij is, of er spelfouten op een uitnodiging staan, of dingen wel helemaal perfect zijn. De dag vliegtuig dan ook voorbij.
Ik wil jullie allemaal een hele fijne bruiloftsdag wensen en toch ook echt wat meer voorpret i.pv. voor ergernissen en nare spanning.

@ sapira: Als ik al je posts zo lees, dan lees ik bijna alleen maar negativiteit en ergernissen over de mensen om je heen........ lijkt me zoooo zonde.

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1143 Gepost op: 25 maart 2015, 11:07:47 »
In onze vriendenkring is het normaal dat de bruid/bruidegom aangeeft wie ze graag bij hun vrijgezellenfeest willen hebben.

Lijkt me toch raar om een vrijgezellenfeest te doen met mensen die je amper kent, zal wel aan mij liggen dan.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1144 Gepost op: 25 maart 2015, 11:22:48 »
Sorry hoor dat ik niemand heb tegen wie ik dat kan uiten,  en ik dacht het hier te kunnen.  Mijn excuses voor degene die denken te bepalen hoe onze dag gaat.  Maar vooral  mijn excuses voor het feit dat ik jou erger.  Ik zal voortaan wel wat anders zoeken. 

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1145 Gepost op: 25 maart 2015, 11:25:19 »
Uiteraard mag je hier schrijven wat je wilt. En je ergert me niet. Dus voor mij hoef je niks anders te doen hoor. Dat zou me wat zijn.

Maar het valt me op en ik vind het zonde voor jezelf. En ik voeg me af of je jezelf realiseert dat je zo negatief overkomt en of je dat helpt ja of nee. Als het jou helpt m hier juist te spuien en van je af te schrijven dan moet je dat vooral doen. Maar mogelijk helpt het ook om een weer positieve kijk te hebben op je bruiloft.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1146 Gepost op: 25 maart 2015, 12:23:38 »
Leuk dat je nog meeleest ik83.

Ik ben ook wel eens negatief over m'n bruiloft maar dat is meer omdat ik het nu nog te lang vind duren. Ik slaap ontzettend slecht, droom dat ik me verslaap op de bruiloft, dat m'n jurk compleet iets anders is dan ik gekocht heb etc.

Maar moet zeggen dat het me de laatste tijd ook wel opviel dat alles wat je schreef (Saphira) negatief is. Een trouwdag is toch iets geweldigs waar je naar uitkijkt etc. Probeer te genieten van de voorbereidingen in plaats van alleen maar te mopperen. Wel jammer dat je je naam ineens veranderd, en weg gaat? Het is echt niet vevelend bedoeld maar meer als tip ofzo?

--------------
Wij gaan maandagavond onze trouwringen ophalen! Heb er echt zoveel zin in.
Verder heb ik 9 mei m'n vrijgezellenfeest haha, vriendin Appte meteen dat ze een weekend weg is dan. Dus ja tot zover de verrassing, al vind ik het wel fijn dat ik het gewoon weet.

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1147 Gepost op: 25 maart 2015, 12:25:37 »
oei,,,,,nou.....blijkbaar valt het helemaal verkeerd wat ik heb geschreven en zo was het nou ook echt weer niet bedoeld. Inderdaad meer als tip of eye opener.
tuurlijk mag iedereen hier ook zijn zorgen, piekers en negatieve dingen melden. Maar als iets alleen maar negatief wordt neergezet, dan lijkt me dat toch vooral voor diegene zelf niet fijn.
Was inderdaad meer als tip bedoeld.


Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1148 Gepost op: 25 maart 2015, 16:05:28 »
Ach,  het Is nog niet eens het ergste.  Blijkbaar krijg ik dus wel een vrijgezellenavond,  maar hebben ze geen rekening mee gehouden wie mijn vrienden zijn en wordt dus nu verwacht dat ken avond met personen doorbreng wat ik niets mee heb  :blink:
Maar toen ik daar wat van zei,  was ik ondankbaar en waren ze op de tenen getrapt.  Niemand van mijn vrienden zou erbij zijn...  Maar alleen  de vrouwen van de vriendengroep van as.  Die ik dus alleen zie op een verjaardag en zelfs dan nog minimaal.  Ligt dat nu echt aan mij,  of Is dit raar?  Ik weet totaal niet wat gebruikelijk Is,  dus ik kan er zeker wel naast zitten.  En dat het zo hoort.

Ik heb een lijst op gesteld met wie ik er bij wil hebben op het moment dat ze van plan waren om een vrijgezellenfeest te organiseren.
Nu hoor ik via me schoonzussen dat er totaal niet gecommuniseerd word, zucht, ik zei al ik geef het door en verder kan ik er niets mee doen. Zondag in gesprek gegaan met de desbetrefende personen.
Maar niets wijzer geworden. Heb gezegd dat ze het even met elkaar moeten uitvechten.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #1149 Gepost op: 25 maart 2015, 16:25:03 »
Maandag een telefoontje gehad van Roka waar as zijn pak heeft gekocht omdat er iets niet helemaal volgens afspraak was gelopen.
Zal net even toelichten:

Ik had Roka gebeld om te vragen of ze een foto wilde hebben van mijn jurk ivm het uitzoeken van het pak van as. Dat wilde ze en ik moest mailen. En was mij toegezegd dat de foto niet aan de familie en bruidegom werd laten zien.

Zo gezegd zo gedaan foto gemaild.

As afgelopen zaterdag voor zijn pak geweest kleuren staal van mijn jurk mee gegeven.

As aan het passen geweest. Me schoonzussen waren ook mee.
Bij thuiskomst zegt me schoonzus oh ka wat heb je een goeie keuze gemaakt en wat is je jurk mooi.
Ik huh??
Zei ja heb je foto gezien.
Ik: WAT?? Dat was helemaal de afspraak niet. Ze zouden de foto niet laten zien aan familie.
Zei: oh ja..

Ik s,avonds een mail naar hin gestuurd. Word ik maandag gebeld. excuus zus excuus zo.
Kom ik gister thuis uit het werk word een een hele mooie bos bloemen bezorgd met een excuus kaartje er aan.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards