collapse

Auteur Topic: trouwen juni 2015  (gelezen 136313 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #300 Gepost op: 2 augustus 2015, 20:05:12 »
Hoe is het nou met de foto's afgelopen meiden?

Wij hebben ze vorige week op dvd gekregen, album duurt nog een paar weekjes.

Ben op zich heel blij met de foto's alleen vind ik het jammer dat er niet aan ons lijstje gehouden is met wie we graag op de foto hadden gewild.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #301 Gepost op: 3 augustus 2015, 15:59:57 »
Wij hebben ze nu ook eindelijk allemaal.. Alleen blijf het ontzettend zonde vinden dat er niet aan onze wensen is gehouden. Op alle foto's staan wij hetzelfde, alleen dan andere achtergrond. En meer dan de helft is gewoon onscherp.. Zit er een leuke foto tussen, is het huisje links scherp en wij onscherp.. Of de boomstam naast mij scherp en wij niet.. Zucht.. Ik ben wel al begonnen met een opstelling maken voor een fotoalbum, maar blijf het zonde vinden dat er niet 1 foto van ons bij zit van wat we graag wilden doen. Verder zijn er wel leuke hoor, dat zeker. Ik heb een stuk of 6 die ik erg leuk vind geworden en die ook goed gelukt zijn qua scherpte enzo..
Verder heb ik ze natuurlijk zelf allemaal nabewerkt als fotograaf zijnde en zijn ze er dan ook wel mooier op geworden ;) De ceremonie foto's zijn wel allemaal goed gelukt en daar gaat het uiteindelijk ook wel om he, dat moment supreme ;)
Mijn neef wil nog steeds een afspraak maken met een andere fotografe voor ons.. Maar we moeten dat dan wel snel doen denk ik omdat het mooie weer natuurlijk niet lang zal aanhouden hier in NL..

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #302 Gepost op: 3 augustus 2015, 21:31:54 »
ja vreemd verhaal toch pinkrose? van een beetje fotograaf zou je verwachten dat hij een back up heeft en niet van 1 opslagmedium uitgaat? Oh we mochten ook 5 afdrukken laten maken van zelf te kiezen foto's. Moest ik doormailen welke nrs en een kleine versie van de juiste fotos meesturen (hadden op de dvd de fotos op groot en klein formaat gekregen). bleek dat we niet alle foto's op klein formaat hadden... pfff... moesten die weer gemaild via wetransfer... wel een gedoe hoor. En nu wordt de levering van die fotos en dvds waar ze wel allemaal op staan weer een week uitgesteld omdat hij voor een klus in t buitenland zit... Zijn dadelijk 2 maanden getrouwd en de boel nog niet voor elkaar.
Zien inmiddels natuurlijk ook steeds meer dingetjes op de fotos die we minder vinden. Een kreuk in het jasje, de bloemen staan op werkelijk alle fotos (en daardoor voor het werkje op mijn jurk dat op mijn taille zit). sommige fotos lijken niet bewerkt waardoor de kleuren niet mooi zijn en andere zijn weer té bewerkt waardoor de achtergrond heel nep lijkt. pffff. oh en mijn oma lag in het ziekenhuis, maar kon dankzij een wensambulance toch bij de ceremonie aanwezig zijn. Echter, 1 van die vrijwilligsters zat naast oma in het gangpad waardoor ze op alle fotos heel prominent aanwezig is.

Van jullie is het verhaal helemaal zuur hoor pinkrose. Het weer in NL is zo onvoorspelbaar.. Daar kun je toch niks van op aan. Ik zou als ik jullie was wel dan een duidelijke lijst hebben met welke fotos jullie graag willen zodat je die iig hebt.
mag ik trouwens vragen waar je dat album maakt of laat drukken?

Wat is dat toch met die fotografen... Erg zonde Bengaaltje! Onze fotograaf had zich dan wel weer aan ons lijstje met wie gehouden, maar heeft de fotos niet meer hihi.

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #303 Gepost op: 3 augustus 2015, 21:39:22 »
Lag hem niet aan onze fotografen hoor, maar aan de ceremoniemeesters die gewoon pleite waren in Aqua Zoo :-(

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #304 Gepost op: 3 augustus 2015, 21:45:02 »
ow das ook jammer idd Bengaaltje. Onze fotograaf had het lijstje ook, hij werkte hem zo zelf af.

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #305 Gepost op: 4 augustus 2015, 07:59:49 »
balen meiden dat het bij jullie niet zo super gegaan is met de foto's.

WIj hadden de foto's op dvd een week na ons trouwen. Album moeten we nog even kijken wat we ermee doen. Maar we hebben zoveel mooie foto's dat het nog een klus word om te kiezen welke we op groot formaat willen. We zijn echt super tevreden.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #306 Gepost op: 5 augustus 2015, 10:55:06 »
Ja heel vreemd Lenn! Oh ja al die kleine dingetjes op de foto's idd hier ook hoor.. Dat ik denk van, had even het bandje van mijn tanktop goed gedaan! Die zit op alle foto's van het opmaken en haren doen gedraaid.. Dat zie je toch als je naast/achter me staat.. Of dat mijn jurk heel raar en lelijk zit omdat ik een rare pose moest aannemen.. Kreukels en rare vlekken of vouwen heb ik zelf weggewerkt met photoshop, alles is weer strak haha! En idd mensen die je er liever niet op hebt omdat ze er niet bij horen, vraag dan gewoon of ze even aan de andere kant van oma wil gaan zitten, of even opstaan als er geen plek vrij was zodat oma er goed opstaat en zij minder duidelijk. Hier zijn ook de 'kinderen' van mijn vader constant in beeld.. En nu is het alweer uit met deze vriendin (derde al dit jaar) en zijn ze dus niet meer in beeld.. Maar ze moesten en zouden perse van mijn vader er de hele dag bij zijn.. Pff..
Vaag dat je ook de kleine versie mee moest sturen, nummers zouden genoeg moeten zijn toch? Ook weer extra balen als je er dan achterkomt dat je niet alle foto's in het klein hebt.. Wij hebben alle foto's maar op 1 formaat gehad, en ze heeft niet groter.. Ook balen!
Die lijst met wat we willen hebben we inderdaad, en zij wil de lijst dan ook meenemen en het zo afwerken plus eventueel nog eigen inbreng.

Album laat ik bij profotonet maken.. Die heeft echt super kwaliteit en prijzen zijn niet al te duur! Albelli is ook een goede en betaalbaar.

Oh Bengaaltje dat is ook zuur dat ze ineens weg waren :( Staan ze er dan helemaal niet meer bij op?

Fijn dat jullie foto's goed gelukt zijn Angel! Veel plezier met uitzoeken ;)

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #307 Gepost op: 5 augustus 2015, 11:03:12 »
Ze staan wel op de groepsfoto hoor, maar komt omdat we die als laatste bij de uitgang hebben gemaakt toen we weggingen.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #308 Gepost op: 6 augustus 2015, 14:34:58 »
Oh nou gelukkig dan nog! Wij hebben ook geen foto van sommige gasten met ons, maar ze staan wel op foto's van tijdens het feest in de polonaise :')

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #309 Gepost op: 6 augustus 2015, 19:37:54 »
Beter iets dan helemaal niks toch. Maar geeft niet weg dat we het graag anders gezien hadden. Wachten is nu nog op ons fotoalbum, kon nog een paar weekjes duren, ben benieuwd welke foto's van de 365 er in zijn gekomen.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #310 Gepost op: 7 augustus 2015, 07:03:41 »
Gister de foto's van mn vrijgezellen feest gehad. Vanmiddag maar eens door kijken.

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #311 Gepost op: 7 augustus 2015, 16:08:46 »
Precies! En je ziet gelijk dat ze lol hadden :'D

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #312 Gepost op: 14 augustus 2015, 13:16:21 »
Nu ik jullie hier zie praten over de foto's  vraag ik mij af in elk formaat jullie ze gehad hebben?  Onze foto's zijn geschoten in RAW, maar via tif gecomprimeerd naar vrij kleine jpegs. Eigenlijk zouden we zo ook graag allemaal in RAW of tif willen,  maar omdat ze dan onbewerkt zijn,  wil de fotografe ze niet geven... Ook zijn er veel meer foto's gemaakt dan dat wij gekregen hebben,  logisch op zich,  maar stiekem ben ik toch benieuwd naar de rest.  Hebben jullie dat niet?

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #313 Gepost op: 14 augustus 2015, 13:31:36 »
Wij hebben ze in normaal formaat gekregen en ook allemaal netjes bewerkt.
Nieuwsgierig naar de andere foto's hoeven wij niet te zijn, hebben ze allemaal op dvd staan :-)

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #314 Gepost op: 15 augustus 2015, 21:43:24 »
En wat is voor jou normaal formaat?  In principe is de nummering van de foto's te resetten, dus dan zie je niet dat er met foto's waren.  Maar dat heeft ze niet gedaan,  dus daardoor zie ik het wel. .. En dan ben ik toch benieuwd. ...

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #315 Gepost op: 24 augustus 2015, 09:13:59 »
Wij hebben ze op 30x40 gekregen.. Ik persoonlijk vind dat klein haha. Het is normaal dat de klant de JPEG bestanden krijgt en niet de RAW. Dit zijn echt de pure, rauwe foto's, er zit alleen al verschil in een JPEG foto en een RAW foto als ze zo uit de camera komen en al helemaal trouwfoto's hoor je niet onbewerkt te krijgen. En de overige foto's kunnen foto's zijn waar je met je ogen dicht op staat, net een rare mond trekt omdat je praat, de diafragma of ISO niet goed is ingesteld (zon gaat ineens hard schijnen, dan zijn de foto's overbelicht als je er even niet aan denkt) e.d. je krijgt nooit alle foto's omdat deze er natuurlijk ook tussen zitten ;)

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #316 Gepost op: 24 augustus 2015, 09:16:42 »
Tenzij je echt locaties ofzo mist (bijvoorbeeld je hebt foto's gemaakt op een bankje, maar die zitten er niet tussen) hoef je je echt geen zorgen te maken dat je wat mist ;)

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #317 Gepost op: 24 augustus 2015, 12:07:31 »
Nouja, we hebben geen foto dat we de kerk in lopen of eruit. En er miste een foto met de beide ceremoniemeesters. Die hadden we niet gekregen, stonden op beide exemplaren mensen met ogen dicht. Maarja, we hadden nog wat groepen waar iemand met de ogen dicht stond. Kan het nog steeds best een leuke foto zijn.

Ik vind het vooral jammer, dat als ik nu op een foto zoom, hij onscherp is. Terwijl, als mijn kennis juist is, bij minder comprimeren, of wel raw of tif de foto beter scherp zou blijven bij inzoomen. Fotografe zegt dat zoomen anders is dan uitvergroten, en dat zoom altijd onscherp wordt, maar bij foto's die ik zelf maak, kan ik gewoon met mijn amateursprogramma inzoomen, en dan blijft het veel scherper. Dat vind ik jammer....

Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: trouwen juni 2015
« Reactie #318 Gepost op: 28 augustus 2015, 23:11:43 »
Standaard geef je geen foto's uit waar mensen op staan met de ogen dicht ;) Heb je wel gezien dat ze foto's heeft gemaakt van het in en uit lopen bij de kerk? Dan zou ik die gewoon opvragen.

Inzoomen word inderdaad altijd minder scherp. Het kan zijn dat inderdaad een paar foto's wat minder scherp zijn, heeft ze misschien te snel gedrukt. Bij ons zijn bij bijna alle foto's de focus verkeerd. Ik denk dat ze de focus instelling op random had staan in plaats van gecentreerd ofzo :') Ach ja, ik hoop dat het minder opvalt in het album uiteindelijk :) En anders maar snel bladeren :P

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards