collapse

Auteur Topic: Moet ik hem vragen ?  (gelezen 24285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissCupcake

  • Gast
Moet ik hem vragen ?
« Gepost op: 14 april 2014, 16:07:18 »
Hoi dames (en heren ??)
Na een relatie van zeven jaar ben ik nog altijd niet gevraagd.
Vriendlief zegt wel altijd te willen trouwen, maar het komt er om de een of andere reden niet van.
Inmiddels is iedereen om ons heen getrouwd / gaat trouwen.
Nu vroeg ik me af,, wat als ik HEM vraag. ( niet zo traditioneel zoals ik gewild zou hebben maar oke)
Is er iemand hier die ook haar man gevraagd heeft ipv andersom??
Graag zou ik van jullie ervaringen horen!! Vind t wel spannend.... HELP!!

Groetjes MC

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2014, 19:11:55 »
Ja! Ikke :)
Zelfde situatie, maar dan met vijf jaar. Ik was het zat te wachten hahahaha. En nu al weer gelukkig getrouwd sinds 2008 :)

Mijn man reageerde heel leuk, die riep meteen (nadat mijn vraag er uit was) "ja maar dat is mijn taak!" en vroeg me terug. Dus eigenlijk hebben we elkaar gevraagd ;)

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2014, 19:20:31 »
Hoi MC!

Zelf heb ik geen ervaring met het vragen van een man, maar heb ik wel met de gedachte gespeeld om het te doen als het echt te lang zou duren (we waren 6 jaar samen, waarvan 3 jaar samenwonend toen hij het toch vroeg, dus gelukkig was het niet nodig).
Heb je al wat balletjes bij hem opgegooid? Een vriendin van me heeft bijvoorbeeld gewoon bruidstijdschriften gekocht en is gewoon voor d'r vriends neus dingen aan het uitzoeken geweest en heeft hem erbij betrokken door bijvoorbeeld bij bruidsjurken te vragen "Wat vind jij, zou dit mij staan?"
Ik denk dat hij kwijlend naar dat moment uitgekeken heeft, want nog geen 3 weken later heeft ie haar ten huwelijk gevraagd.
Het zal vast niet bij elke man zo werken, maar dat wil niet zeggen dat het niet te proberen valt toch?  :applaus: Dan kan hij je alsnog zelf vragen!

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2014, 21:44:18 »
Ik heb ook mijn AS gevraagd, terwijl ik gedacht heb dat ik dat nooit zou doen.
We zijn nu bijna 9 jaar samen en hij wist maar al te goed dat ik graag wilde trouwen, maar is echt zo'n man die het eigenlijk maar zonde vind van het geld. We hebben het een aantal keer over leuke datums gehad, 1 keer over de datum waarop we 5 jaar verkering hadden, en 1 keer over de datum waarop we 8 jaar verkering hadden. Dan reageerde hij enthousiast en verwachtte ik dat er wel een aanzoek aan zou komen, maar na enkele dagen leek hij het beide keren alweer helemaal vergeten te zijn :dry:

Toen bedacht ik ineens een datum die echt perfect leek omdat er een aantal dingen samenkwamen op die dag en ik dacht: deze laat ik niet weer aan mijn neus voorbij gaan! Ik ben gewoon stille hints blijven geven zoals wat opmerkingen, of de laptop aan laten staan op een scherm met trouwjurken ;) Maar ik had me voorgenomen dat wanneer hij er niet zelf op tijd mee zou komen, ik het dan toch maar zelf moest doen.
Uiteindelijk is het er toch op aangekomen dat ik het gevraagd heb, maar kreeg toen wel de reactie dat hij het zelf eigenlijk ook net van plan was. Hij had ook echt net geld gepakt om mij, met het excuus dat zijn armband gerepareerd moest worden, mee te nemen naar de juwelier. Baalde er in eerste instantie wel van, want had stiekem toch liever gehad dat hij mij gevraagd had. Maar was toch ook wel opgelucht dat ik hem niet forceerde iets te doen omdat ik het zo graag wil.

Ik zou aanraden om er eens over te praten, of ook gewoon allerlei 'stille' hints geven. Maak het overduidelijk dat je graag wilt trouwen. Mocht je na een poos het wachten echt beu zijn dan kun je altijd zelf de stap nog nemen, maar zo krijgt hij ook de kans om het zelf alsnog te doen.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2014, 23:41:35 »
Ik heb de mijne ook gevraagd. Het gaat er in essentie toch niet om wie wie vraagt, maar om dat je met elkaar wilt trouwen?

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2014, 05:46:29 »
Ik ben niet zo van de stille hints.....de mijne waren overduidelijk.  :clap:
En ach, ik ken het zo goed. Kerst, niets. Valentijn, ook niets, vakantie, niets en weer een jaar voorbij. Wij hebben er vaak over gesproken en toch kwam het er niet van.

Wintersport 2013; we zouden een romantische dag met zijn tweeën hebben waarbij hij me zelfs mee wilde nemen naar de romantische garden. Dan verwacht je gewoon dat het komt. Maar niets..... :cry:
Terug gekomen op de hotel kamer hield ik het niet meer en heb ik hem opgebiecht dat ik er van overtuigd was dat hij me ging vragen en dat ik enigszins verdrietig was. Hij had geen benul van mijn verdriet en was er helemaal niet mee bezig. Hij wilde wel ooit trouwen maar wist niet goed hoe hij mij moest vragen dus liet de zaken maar zoals ze waren  :blink:

Ik weet nog dat ik zei; "maar ik verwacht geen fanfare of een flash MOB, al zouden we het nu samen beslissen!" En zo gezegd zo gedaan....dat was ons aanzoek. Romantisch? Nee helemaal niet, gehoopt dat het ooit zo zou gaan? Nee, ook niet. En toch was het helemaal perfect. Uiteindelijk draaide het om ons en niet om de manier waarop. :blush:

 

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2014, 15:03:03 »
Ik heb mijn man in 2006 op een berg in Noorwegen gevraagd. Inmiddels alweer bijna 7 jaar getrouwd. Ik zou zeggen gewoon doen ;)

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #7 Gepost op: 24 april 2014, 10:31:37 »
een tip... stille hints werken niet zo goed bij een man, vraag desnoods gewoon een keer of hij je niet toevallig wil gaan vragen? Ik heb genoeg laten vallen en ik mocht absoluut niet hem vragen, dus heb ik maar lang gewacht.
En als het echt te lang duurt, kan je het alsnog zelf doen :biggrin:

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2014, 15:14:14 »
Ik heb ook erg lang moeten wachten. Toen we gingen samenwonen: niets, zwanger van de 1e: niets, zwanger van de 2e: niets, 10 jaar samen: niets...
Ik was het toen zo ontzettend beu (en idd: iedereen om ons heen gingen trouwen en die waren toch ook een stuk korter bij elkaar als wij) dat ik op gegeven moment maar eens heb gevraagd hoe hij ten huwelijk gevraagd wilde worden. Heel verschrikt riep hij toen: maar dat ga jij niet doen!!
Toen we 11 jaar samen waren is het toen eindelijk gebeurd! Juni dit jaar trouwen we als we bijna 12 1/2 jaar samen zijn

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2014, 21:11:45 »
Zelf heb ik ook met de gedachte gespeeld om mn vriend te vragen. Maar hij had ooit eens gezegd dat ik hem niet mocht vragen. Ik had veel hints gegeven, veel naar tlc gekeken say yess to the dress. Na een half jaar, kwam het erop neer dat hij graag een verlovingsring wou uit zoeken met mij....

Maar mn vriend en ik zijn 11,5 samen en hebben 2 kinderen. Dus het werd wel eens tijd  :clap:

En? Heb je hem al gevraagd enof heeft hij jou al gevraagd?

Acacia

  • Gast
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2014, 20:30:00 »
hoi mc
mijn man is helemaal niet romanties en denkt bij dit soort dingen niet na .
dus na 5 jaar samenwonen ben ik met oud en nieuw op mijn knie gegaan.
en nu zijn we alweer bijna 3 jaar getrouwd.
ik zou zeggen gewoon doen want bij sommige mannen werken hints ook niet  ;)

bengaaltje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 66
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2014, 20:38:42 »
Ik heb ook zelf een aanzoek gedaan hoor, anders was het hier ook niet gebeurd haha.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2014, 08:48:54 »
Ik zou het zelf nooit vragen. Ik ben ook niet van de subtiele hints.
Nu ben ik 31 en ik wil heel graag trouwen. we zijn nu bezig met kindjes, maar daarna wil ik gewoon heel graag trouwen.
DUS heb ik dat ook tegen hem gezegd. Mop ik wil wel trouwen. Jurk, feest en alles erop en eraan. Als je dat absoluut niet wilt dan zeg het me nu en dan rennen we volgende week naar het stadshuis en is het geregeld en anders moet je een keer op je knieen en voor mijn 35ste want daarna hoeft het ook niet meer. Allesbehalve subtiel, maar hij lag in een deuk en verzekerde me dat het goed zou komen :)

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2014, 10:40:35 »
Ik zou het zelf nooit vragen. Ik ben ook niet van de subtiele hints.
Nu ben ik 31 en ik wil heel graag trouwen. we zijn nu bezig met kindjes, maar daarna wil ik gewoon heel graag trouwen.
DUS heb ik dat ook tegen hem gezegd. Mop ik wil wel trouwen. Jurk, feest en alles erop en eraan. Als je dat absoluut niet wilt dan zeg het me nu en dan rennen we volgende week naar het stadshuis en is het geregeld en anders moet je een keer op je knieen en voor mijn 35ste want daarna hoeft het ook niet meer. Allesbehalve subtiel, maar hij lag in een deuk en verzekerde me dat het goed zou komen :)

Duidelijk inderdaad :biggrin:

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2014, 11:29:34 »
Hahaha ik heb ook altijd gezegd dat hij mij op een orginele manier moest vragen, anders zou het antwoord gewoon nee zijn...

Hij wist dat ik het heel graag wilde (in zijn gelofte aan mij stond dat ik dat al vanaf het begin van onze relatie duidelijk heb gemaakt, ik was 14..) en hij vond ook wel heel speciaal..

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2014, 14:00:06 »
haha Mardai dan was je er snel bij!!

MissCupCake jij moet gewoon lekker doen wat jij wilt!
Hebben jullie het ooit over trouwen gehad? Wil je heel graag dat hij jou vraagt?
Weet je uberhaubt of hij wilt trouwen? Vind je het leuk om hem zelf te vragen?

Als jij dit spannend en leuk vindt en er oke mee bent dat jij het aanzoek gaat doen, DOEN!
Houd ons wel op de hoogte he :)

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2014, 14:54:55 »
Ow maar toen ik 4 was riep ik ook al dat ik later als een prinsesje wilde trouwen hoor!

shuhi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 50
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2014, 09:08:06 »
Ik heb mijn man ook gevraagd.  Wat ooit eens begon als een simpel spelletje dobbel. En als grap riepen we diegene die 2 keer 6 gooit vraagt de ander ten huwelijk.
Is uiteindelijk uit gegroeid tot een huwelijksaanzoek van mijn kant.
Ja ook omdat ik 2 x 6 had gegooid maar ik eigenlijk vond dat het de taak van de man was om het tevragen.
Maar hij deed niks. Jaartje gewacht en toen toch maar zelf alles in het werk gezet.
Incl mijn werk erbij betrokken en onder het oog van mijn collega's en het materiaal waar wij mee werken
Hem ten huwelijk gevraagd !
Het was geweldig om te doen !
We zijn heel stom toevallig maar in het thema van de dobbelstenen blijven hangen en zijn getrouwd op 6-6-2012
en al onze gasten kregen aan het eind allemaal een dobbelstenen sleutelhanger mee en die zien wij nog steeds terug komen bij die en gene erg leuk

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2014, 09:21:35 »
Leuk Shuhi!!!!

Jorien26

  • Gast
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2014, 09:51:50 »
Ik vond ook dat hij mij moest vragen, dus heb gewoon gewacht.... (nouja, wel wat minder subtiele hints gegeven ;) beetje a la vero haha)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #20 Gepost op: 10 september 2014, 14:54:42 »
Ik heb mijn as gevraagd, hij zit veel voor de laptop en toen heb ik vanaf mijn pc een berichtje gestuurd. Daarin had ik een heel mooi plaatje van een ring en erbij met jouw wil ik mijn leven delen.  Toen hij dat las was zijn reactie, maar vooral zijn gezichtsuitdrukking fantastisch.  Als ik op hem ervoor had moeten wachten, was ik waarschijnlijk al ver in de 80 ofzo.

sankersten

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #21 Gepost op: 16 november 2014, 16:30:02 »
Ik heb mijn vriend ook gevraagd. Wel met behulp van onze hond. Ik had een fluorescerend geel lint gekocht, een kattebelletje (zo'n adresding) beschreven en hem dat omgedaan, toen mijn vriend een boodschap was doen. Hij kwam thuis en vond de hond met een lint om en de boodschap. Hij vond het helemaal leuk en zei natuurlijk 'ja'  :biggrin:


Pinkrose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Vrouw
  • <3 Het was zo mooi!
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #22 Gepost op: 2 april 2015, 19:30:42 »
Ik heb mijn as ook gevraagd. We wilden eigenlijk al trouwen voordat ons zoontje geboren was. Ging echt superromantisch: AS: 'Schat, anders ga je vanmiddag ook ff langs het stadskantoor kijken of er plek is om te trouwen.' Niet dus ;)
Dus ik met mijn 6 maand zwangere buik al waggelend naar het stadskantoor, bleek er geen plek meer te zijn voor dat jaar (wilden gratis trouwen en zodra de kleine er was een groot feest geven). Dat ging dus niet door..
Vervolgens kwam er dus ook maar niks meer van.. Ons zoontje was ondertussen al 1,5 geweest en ik dacht als ik het nu niet doe komt het er nooit meer van :biggrin: dus naar de winkel, valentijnskaart gehaald (jaja lekker cliche hahaha) en vond zo'n mooie, er stond een tekst op in de trant van 'met jou wil ik voor altijd samen zijn.' En erachter zat nog een vakje waar je bijv iets op kon schrijven dus thuis een lief berichtje geschreven en savonds na zijn werk samen met een klein cadeautje gegeven. Hij begon helemaal te stralen :biggrin: hij zei natuurlijk ja en vertelde dat hij zelf ook al bezig was met een aanzoek en limo regelen.. Ach jaaa wie weet hoe lang dat nog zou duren en ik ben nogal ongeduldig als er eerst al plannen gemaakt zijn en ik 1 jaar later nog niks merk hahaha
Dus gewoon doen! We leven in 2015 het is echt niet gek meer om als vrouw de man te vragen!
« Laatst bewerkt op: 2 april 2015, 19:34:02 door Pinkrose »

Femme10

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #23 Gepost op: 31 juli 2015, 20:51:30 »
Leuk om dit allemaal te lezen!

Ikzelf zit ook nog steeds (na bijna 8 jaar samen) te wachen op een aanzoek.
We zijn nu op vakantie en ik heb mezelf voorgenomen dat als hij mij deze week niet vraagt,  ik hem ga vragen.

Heb al wat bedacht en gemaakt: een klein fotoboekje met daarin allemaal foto's van onze hond. Op de laatste foto staat mijn vriend op met onze hond waarbij een spreekwolkje  staat: "lief baasje,  wil jij met mijn vrouwtje trouwen?"
Vind het wel een leuk idee en hem zelf rechtstreeks te vragen durf ik eigenlijk niet zo goed...

Ik denk wel dat hij "ja" zegt. We hebben het er al meerdere malen over gehad en zelfs al opgeschreven wie we als daggast of avondgast willen,  waar het feest, etc etc.

Spannend!!!


surprise3715

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Moet ik hem vragen ?
« Reactie #24 Gepost op: 31 juli 2015, 23:41:22 »
Heb mijn man ( sinds 3 juli getrouwd!!) meerdere keren gevraagd. Elke keer was het ' nee, nog niet'.
Mei 2014, toen al bekend was dat zn broer dec 2014 ging trouwen en wij op vakantie waren op Lanzarote, samen de knoop doorgehakt. Dus geen romantisch aanzoek, maar wel romantische omgeving. En besloten het een surprise wedding te laten zijn. Wel heeeeel moeilijk om bijna 14 mnd mn mond te hebben moeten houden, maar we did it!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards