collapse

Auteur Topic: In het geheim trouwen  (gelezen 10294 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

E Maria

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 36
In het geheim trouwen
« Gepost op: 18 mei 2014, 09:45:15 »
Zijn er mensen die alleen met de getuigen zijn getrouwd en achteraf een kaartje hebben gestuurd van tadaa we zijn getrouwd= Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2014, 11:08:46 door JoyceS »

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2014, 10:00:16 »
Een collega/ vriendin van mij is in het buitenland getrouwd zonder het aan iemand te vertellen. Mensen van het hotel zijn hun getuige geweest.

Wat een verrassing toen ze belde met het nieuws dat ze getrouwd waren.

Laatst hebben we het er nog samen over gehad. Haar ouders vonden het jammer dat ze er niet bij waren maar vonden het eigenlijk wel prima, net als zijn ouders trouwens. Het past echt bij hun. Lekker met z'n tweeen.

Later hebben ze nog wel een feest gegeven.

Ik vond het vooral knap dat ze niks vertelt heeft. Ik vind het fijn dat ik het met iedereen kan delen.

Je moet echt doen waar je jezelf prettig bij voelt. Het is jullie dag!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2014, 10:10:43 »
Mijn schoonouders hebben het zo gedaan en wij hebben er ook aan getwijfeld...
Uiteindelijk niet gedaan.
We zijn wel administratief getrouwd, en savondseen een feest...

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2014, 10:48:12 »
Haha ja mijn oom en tante hebben dat gedaan. Zij is Japanse, we kregen opeens een kaartje uit Japan met daarop een foto van hun tweeën in traditionele trouwkleding. Er is altijd beloofd dat er nog een feest zou komen. We zijn onderhand ruim tien jaar later  :biggrin:

Mijn vader vond t wel erg jammer, die had t graag met ze gevierd.

Droopy

  • Gast
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2014, 11:04:26 »
Ik ken wel mensen die in het geheim zijn getrouwd.
Ikzelf zou daar niet voor kiezen. vind het juist heerlijk om alles rondom de bruiloft te delen.
Wil deze dag ook graag delen met mensen die mij dierbaar zijn.
weet ook dat als we het in het geheim zouden doen dat onze dierbare dan ook echt teleurgesteld zouden zijn

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2014, 18:06:05 »
Ik wou dat we het gedaan hadden! Maar we doen nu hetzelfde als Ariel, alleen administratief huwelijk en een feest in de avond...
Ik denk dat de mensen om ons heen het wel begrepen zouden hebben als we het wel gedaan hadden.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2014, 09:52:42 »
Mijn schoonzus is in het geheim getrouwd, eigenlijk ook puur vanwege hun kindje. Ze wilden zelf eigenlijk nooit trouwen zeiden ze. Haar ouders waren echt heel verdrietig dat ze het in het geheim hadden gedaan. Ook al was het voor 'op papier' ze waren er het liefst toch bijgeweest. Er zou nog wel ooit een feest komen, maar nu (4 jaar later) hebben we die nog steeds niet gezien haha.

Ik zou het niet kunnen, in het geheim trouwen. Net wat Droopy zegt; ik zou juist alles rond de bruiloft met mensen willen delen en vooral de mensen die mij dierbaar zijn. En het lijkt me juist ontzettend fijn om zo als familie en vrienden dichter bij elkaar te komen.

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2014, 11:09:47 »
Ik zou het ook niet kunnen. Kan het sowieso nergens anders over hebben dan over de bruiloft.  :blush:
Maar mijn nichtje heeft het ook zo gedaan. Zijn ouders waren gescheiden en konden elkaar niet luchten of zien en daar hadden ze geen zin in. Als getuigen hadden ze zijn zus en een goede vriend en haar ouders dus mijn oom en tante. Die waren dolgelukkig dat ze erbij mochten zijn maar haar broer wist van niks hahahaha. Ik vind het wel humor en typisch iets voor hun. En ach.....ieder zijn ding.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2014, 13:17:32 »
Wij hebben hier ook over nagedacht, we wilden trouwen op Hawaii met alleen de belangrijkste mensen om ons heen. Maar we hebben nu toch een volledige Nederlandse bruiloft gehad, en wat ben ik blij dat we hiervoor hebben gekozen. We willen nog wel een keer samen naar Hawaii voor een renewal of the vows. Zodat we ook die droom uit kunnen laten komen.
Maar het belangrijkste is dat je doet wat bij je past.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2014, 19:42:46 »
Ik ken ook iemand die alleen met de broers en zussen als getuige naar het gemeentehuis zijn gegaan en de ouders het niet wisten.

Het gebeurt dus allemaal.

Ik vind het alleen heerlijk dat ik samen met iedereen kan aftellen.

mamamikado

  • Gast
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2014, 00:01:36 »
Mijn zus is in het (voor mij bijna) geheim getrouwd op Curacao, met de ouders en schoonouders al getuigen. Ik heb het 2 dagen voor vertrek te horen gekregen, heb nog geprobeerd vliegtickets te krijgen , maar die waren, zo kort dag, onbetaalbaar. Alle andere uitnodigingen zijn op Schiphol op de bus gegaan, die hebben hem dus pas na het ja-woord ontvangen. Ik vind het nog steeds niet leuk, dat ik als enige zusje niet bij deze bijzondere dag aanwezig heb mogen zijn.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2014, 00:03:12 door mamamikado »

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2014, 10:10:17 »
Mamamikado dan had je zus nog beter niks kunnen zeggen. Jammer dat het zo is gegaan. Als ze je het toch had willen vertellen had ze het net zo goed eerder kunnen doen.

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2014, 12:35:42 »
Helemaal mee eens!

elinew

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2014, 09:36:33 »
Hoi,
Ik ken iemand die dat heeft gedaan, het lijkt me makkelijk als je het gelijk daarna deelt. Die persoon die ik ken houd het al meer dan een jaar geheim omdat die persoon nog geen geld heeft om een feest te geven, hopoelijk voor die persoon komt het feest zo snel mogelijk

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #14 Gepost op: 28 juli 2014, 13:15:30 »
Ik ken wel mensen die de bruiloft geheim hebben gehouden, maar niet in het geheim zijn getrouwd. Ze gaven een 'hoera-wij-zijn-10-jaar-samen-feest' en zijn die avond in het bijzijn van alle gasten getrouwd.
Ik zou er zelf ook nooit voor kiezen om het geheim te houden, om welke reden dan ook. De voorbereidingen zijn veel te leuk om te delen! Ook weet ik zeker dat onze ouders wel teleurgesteld zouden zijn als ze achteraf van ons huwelijk zouden horen. Nu hebben ze alles van begin tot einde meegemaakt...

E Maria

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 36
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2014, 19:36:42 »
Ja wij willen ook als we op honeymoon gaan de kaartjes versturen. Voor ons is het erg lastig omdat de familie over verschillende landen is verdeeld dus zo ie zo nooit iedereen erbij kan zijn. Zelfs niet alle ouders... Ik ben vorige week bij een bruiloft geweest waarbij de familie incompleet was. Ik vond het niet leuk.
We willen gewoon trouwen en dan een reisje maken. We vertellen het alleen de getuige :-)

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het geheiom trouwen
« Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2014, 10:59:42 »
Wij hebben er ook overgedacht maar we wilde dit toch met familie en vrienden delen. Dus vandaar dat wij nu hebben gekozen voor vr 4-9-2015

MaartenEnEs

  • Gast
Re: In het geheim trouwen
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:18:13 »
Wij willen volgend jaar in het zoverre geheim trouwen dat we de wederzijdse ouders en broers en aanhang meenemen naar het buitenland en daar gaan trouwen.

Van te voren weten ze dus niets.

Verder vind ik het ieders eigen keuze om het te doen zoals zij willen. Vrienden hebben het ook zo gedaan en namen de ouders spontaan mee naar het gemeente huis omdat zij de getuigen waren, zij wisten van te voren dus ook niets.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards