collapse

Auteur Topic: trouwringen  (gelezen 18473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lina2015

  • Gast
trouwringen
« Gepost op: 5 september 2014, 16:08:09 »
Waar kan il goedkope trouwringen vinden wat wel stijlvol is uiteraard

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwringen
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2014, 16:19:35 »
123gold.nl of de winkel in Rotterdam. Je kan ze zelf ontwerpen in de materialen en diktes die je zelf wil. En dan kan je lekker besparen.

lina2015

  • Gast
Re: trouwringen
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2014, 06:57:56 »
Iemand nog merr tips

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: trouwringen
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2014, 08:17:20 »
Wij zijn bij le meriage geweest in Rotterdam.
Niet al te duur!

123gold zou ik om de irritante reclame alleen al weigeren heen te gaan.  :blush:

Maar als je gaat kijken naar stalen/zilveren ringen of bij lucardi vind je vaak al heel veel ringen voor een mooie prijs.
Tis maar net hoe gek je het zelf maken wilt.

Sommige reizen af naar België omdat het daar goedkoper zou zijn maar daar heb ik geen ervaring mee!

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwringen
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2014, 12:02:22 »
www.juwelierklaasoosterhof.nl

Hier hebben wij de ringen vandaan.
Ook niet te duur.

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwringen
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2014, 15:20:25 »
Kijk ook eens naar vriendschap ringen, scheelt vaak in de prijs.

Wij hebben onze (vriendschap)ringen in belgie gehaald omdat ze in nederland niet te krijgen waren.
Hebben daarnaast ook gekozen voor stainless steel ringen

Flipsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 23
Re: trouwringen
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2014, 11:32:56 »
Ik hoor overal dat het goedkoper is om naar een goudsmid te gaan. Ik ben zelf ook nog oriënterend dus kan niet zeggen of dat zo is.
Misschien weet hier iemand een goede, betaalbare edel/goudsmid?? Als ik op internet kijk vind ik enkel smeden die prachtige, exclusieve en in onze ogen peperdure ringen maken...

Maar het is natuurlijk ook wat je wilt, wij kijken voornamelijk naar bicolor goud 14k maar er is ook 9k, titanium, zilver of edelstaal dat zijn ook een stuk goedkopere alternatieven.
Vriendschapsringen genoeg gezien hier in NL maar altijd staal of zilver. Wij willen omwille van duurzaamheid en de mogelijkheid de ring te laten vermaken toch liever goud.

Succes!!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: trouwringen
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2014, 11:40:41 »
Wij hebben afgelopen weekend onze trouwringen uitgezocht. We hebben allebei helemaal niets met goud en wilden eerder een zilverkleur en dat scheelt dus echt bakken met geld.
Wij hebben uiteindelijk voor titanium ringen gekozen omdat de ringen die we geweldig vonden dat toevallig waren en het achteraf ook nog beter uitkomt met het werk van AS. Deze ringen beschadigen gelukkig niet zo snel. En leuke bijkomstigheid: twee ringen (gegraveerd en al) voor nog geen 150 euro samen.  :biggrin:

Dus ik zou gewoon eens een juwelier inlopen en inderdaad bij de vriendschapsringen of losse ringen kijken. Je kan vast wat vinden wat je mooi vind.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2014, 11:43:08 door RockCowBride »

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: trouwringen
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2014, 14:57:01 »
Wij hebben vriendschapsringen gekozen. Voor as. matzilver en voor mij ook, maar dan zitten in de zijkant steentjes. Heel apart en we zijn onder de € 100 klaar. Voor wat betreft de duurzaamheid; toen wij net verkering kregen (nu 15,5 jaar geleden) hebben we ook vriendschapsringen gekocht voor alles bij elkaar 40 Gulden geloof ik. De ringen zijn nog heel goed en er is geen krasje te zien.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: trouwringen
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2014, 15:08:06 »
In principe zijn de prijzen van ijdelmetalen redelijk vast, of nou ja vast het verandert wel constant door vraag en aanbod, maar het moet niet veel uitmaken waar je je ringen haalt van een bepaalt materiaal, of je moet echt heel erg het merk/design betalen (Tiffany ofzo). Wat het meeste uitmaakt is het het materiaal en idd edelstaal is een goede optie. Veel goedkoper en als je het mij vraagt net zo mooi :) Ik heb een titanium verlovingsring (nu heb ik niet gevraagd wat ie kost), maar gezien ons budget kan dat nooit honderden euro's zijn geweest. Het duurste was denk ik de diamant dus als je dat niet wilt scheelt enorm. Je kunt ipv diamantjes ook swarovski kristallen doen of een witte edelsteen (zirkoon), scheelt ook flink en in het dagelijks gebruik zie je het verschil toch niet :P

Flipsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 23
Re: trouwringen
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2014, 14:03:59 »
Ik wilde idd eerst voor staal of titanium gecombineerd met goud gaan maar ivm vermaakbaarheid durf ik het niet aan. Stel hij moet van je vinger werden geknipt, las laatst een muggenbult op de ringvinger als oorzaak, dan kan hij nooit meer worden gemaakt....
Enerzijds wil ik het niet te duur maken omdat ik het toch meer iets voor de buitenwereld vind, anderzijds wil ik wel altijd de ring blijven dragen waarmee ik ook echt getrouwd ben...

Laatst ook gedacht om zilver in combi met goud te nemen maar ben zo bang dat het zilveren deel lelijk wordt of verkleurd. En wat met zwemmen in chloor of zee of schoonmaken. Op alle 'zilver sites' staat dat je dat met zilver niet moet doen...

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwringen
« Reactie #11 Gepost op: 9 september 2014, 15:40:22 »
tips:
Kijk op een van de ringenconfiguratoren op internet wat verschillende keuzes met de prijs doen. Bijv. de Konfigurator van Gerstner, of een andere.
En zoek een aanbieding bij een juwelier/goudsmid. In een ander draadje hier op het forum stonden een aantal genoemd die vaak aanbiedingen hadden (wij hebben zelf ringen met 20% korting weten te kopen in Heusden, ook nav een tip hier op het forum, dat scheelt toch nogal wat).

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: trouwringen
« Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2014, 18:52:27 »
Kijk eens bij Lucardi.

Daar hebben ze wel eens aanbiedingen 2e ring 1€ .... Misschien zit daar wat tussen?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: trouwringen
« Reactie #13 Gepost op: 6 oktober 2014, 19:35:23 »
Wij hebben een ring gekocht waar geen trouw- voorstaat.  Ik vind m Nog leuker ook.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwringen
« Reactie #14 Gepost op: 6 oktober 2014, 19:58:05 »
Kijk eens bij Lucardi.

Daar hebben ze wel eens aanbiedingen 2e ring 1€ .... Misschien zit daar wat tussen?

Niet naar lucardi gaan. Onze vriendschaps ringen komen daar vandaan en waren na 1 jaar an niet mooi meer en stuk.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: trouwringen
« Reactie #15 Gepost op: 6 oktober 2014, 20:00:44 »
Er is zo veel keuze.
Titanium, zilver, goud.

Wij hebben onze ringen laten ontwerpen en van wit goud laten maken. Kostte wat, maar nu hebben wij iets wat we beiden mooi vinden en graag dragen.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: trouwringen
« Reactie #16 Gepost op: 7 oktober 2014, 10:14:46 »
Wij hebben een ring gekocht waar geen trouw- voorstaat.  Ik vind m Nog leuker ook.

Haha, het is wat he, overal waar trouw- voorstaat, verplaatsen ze de komman stapje naar rechts! :dry:

Sywebs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: trouwringen
« Reactie #17 Gepost op: 4 april 2016, 08:03:58 »
wat is niet duur?

https://www.baunat.com/ ziet er in ieder geval wel goed uit! Trouwringen zat!



 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards