collapse

Auteur Topic: Trouwen april/mei 2015  (gelezen 126985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #50 Gepost op: 3 oktober 2014, 20:16:30 »
Gefeliciteerd Veroniqueje!
Bij mij was het ook 4 a 5 maand levertijd.
Ik heb de hoepelrok er ook gelijk bij gekocht en het torselet kreeg ik erbij van de bruidsmodezaak.
Het loont inderdaad wel om hier zelf voor rond te kijken of zelfs tweedehands te kopen. Schijnt wel wat lastig te kunnen zijn qua maat. Bij mij was de maat gelijk aan mijn bh maat, maar doordat het bij een torselet heel nauw komt qua omvang maat kan er nog wel verschil in zitten heb ik gehoord.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #51 Gepost op: 3 oktober 2014, 21:23:46 »
Gefeliciteerd  :applaus:
De mijne hadden ze al, daar hoefde ik niet op te wachten. Ik weet dus niet hoe het met levertijden zit.
Wel moet ik dus nu 3 maanden wachten op de volgende pas afspraak. Dus uiteindelijk maakth0et volgens mij niet zoveel uit.
Hoepel heb ik niet, dat staat niet mooi bij mij jurk, waar ik stiekem toch ook wel blijn mee ben.
Torselet hebben hun gewoon voor me besteld, vond ik wel zo handig en kwa prijze ligt het toch wel aardig bij elkaar in de buurt.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #52 Gepost op: 3 oktober 2014, 21:44:23 »
Ik heb ook geen idee hoe het zit met de levertijden. Ik lees altijd zo'n 6 tot 8 maanden. De jurk die ik aan heb gehad is ook daadwerkelijk mijn jurk (omdat het de goede maat was denk ik?). Zij bewaren hem zolang. En 4 weken voor de bruiloft moet ik langs om weer te passen. Maar dan gaan ze ook pas maten opnemen. Wel beetje eng om dan pas weer te gaan... En 2 weken voor de bruiloft weer.

Vanaf wanneer hebben jullie de jurk dan thuis hebben? En hoeveel pasafspraken?

Ik heb geen hoepel/onderrok. Ik vond de jurk echt mega-wijd daardoor. Maar als ik dat alsnog wil kan ik die van een vriendin lenen. Torselet leen ik ook van vriendin. Hoop dat ie nog steeds pas, ik verwacht nog wat af te vallen.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #53 Gepost op: 3 oktober 2014, 21:53:14 »
Ik krijg mijn jurk na de laatste pasafspraak pas mee, mits dan alles goed zit. En dat is 2 weken voor de bruiloft.  Ik heb dan ongeveer 4 a 5 pas afspraken gehad in totaal, er vanuit gaand dat de volgende keer de sluiting goed zit, zodat ze dan de lengte kunnen aanpassen.

Voor degene die mijn jurk nog niet gezien hebben, nieuwe foto staat op de mail.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #54 Gepost op: 4 oktober 2014, 18:07:42 »
Mooie jurk Veroniqueje! heb hem even gegoogled!

Ik heb mijn jurk al thuis hangen :) nou ja, bij mijn ouders ;) 3 weken voor de bruiloft moet ik terug en wordt hij op maat gemaakt. Ik vind het zelf erg kort dag dan, maar zo werkt die vrouw altijd. Hoepel, torselet etc heb ik gelijk erbij gekocht. Wilde er eerst voor op internet kijken, maar ja, nu heb ik het alvast maar :)

Morgen gaan we naar een bruidsbeurs, erg benieuwd! Benieuwd of ik nog leuke ideetjes op doe etc.

nana21

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #55 Gepost op: 8 oktober 2014, 13:13:02 »
Hallo allemaal,

Leuk dat iedereen zo lekker bezig is met de voorbereidingen. Mijn jurk is ook besteld en ik heb ergens anders een hoepelrok gekocht die 60 euro scheelde met de bruidsmodezaak. Nu nog ergens een goedkopere torselet en schoenen vinden en ik ben blij. :biggrin:

 Maar wij zijn nu aan het kijken voor de uitnodigingen. Deze willen we begin volgend jaar uitdelen. Wat vinden jullie van deze ?

http://hipdesign.nl/trouwkaarten/romantische-trouwkaarten/trendy-romantisch-huwelijkskaart-bruiloft-vaandel-foto-krul

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #56 Gepost op: 8 oktober 2014, 20:17:23 »
Hele grote domper!!

De locatie die we voor de bruiloft en het feest vast hadden staan is vandaag failliet gegaan. Echt verschrikkelijk, hopen dat we nog een goede locatie kunnen vinden, we hebben nog een half jaar.  :censored:

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #57 Gepost op: 9 oktober 2014, 10:08:27 »
Dat is inderdaad flink balen, maar beter dat je het nu weet dan twee weken van tevoren...
Een andere locatie vinden komt vast wel goed. Succes!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #58 Gepost op: 9 oktober 2014, 12:57:02 »
Dat is echt balen, maar je vind wel een nieuwe lokatie. Het gaat helemaal goed komen.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #59 Gepost op: 11 oktober 2014, 09:16:24 »
@joontje, dat is vervelend zeg. Hebben jullie nog andere opties? Misschien een 2e keus. Succes ermee! Hopelijk nog wel even de tijd.

Ik heb m'n schoenen gevonden. Via internet een leuk roze paar en ze lopen heerlijk!
http://www.sarenza.nl/georgia-rose-lobanov-s801743-p0000098183
Torsseletje koop ik via internet, maar wacht ik nog even mee omdat ik hoop nog wat kilo's kwijt te raken.

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen?
Ik heb afgelopen week enkele foto's naar de bakker gestuurd, zodat hij kan kijken of die taarten mogelijk zijn (combi ervan) en verder ben ik aan het wachten op de uitnodigingen. Ik heb daarover in augustus gemaild en nog geen reactie gehad. Wel al een setje voorbeelden gekregen. Beetje balen.
Ik denk bijna dat ze via haar ook wel erg duur zullen zijn, maar heb via internet nog niet echt iets gevondenwat bij ons past. Wachten maakt me ongeduldig, wil het graag nu regelen (Bridezilla?).

Oh ja en we hebben een afspraak staan bij edeldesign voor de ringen te ontwerpen. Iemand daar bekend mee? Met zelf ontwerpen misschien?


Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #60 Gepost op: 11 oktober 2014, 16:51:33 »
@ Joontje, wat onwijs balen!!!! Hoop inderdaad dat je iets anders kunt vinden! Misschien maken ze een doorstart??? Duim voor je!!

@ Nana, leuk dat je jurk besteld is! Je uitnodiging is leuk! :)

@Veroniqueje, gave schoenen!!!!

Hier gaat het goed. Vandaag is het precies 6 maanden geleden dat ik ten huwelijk ben gevraagd en aankomende vrijdag duurt het nog 6 maanden tot mijn trouwdag! Aftellen kan beginnen!!!
AS heeft vandaag zijn pak gekocht! Nu moet hij nog 6 maanden zijn mond houden, ik wil hem namelijk nog niet zien. :)
Verder besloten de corsages gewoon te bestellen ipv zelf te maken. Toch wel gemakkelijker.
Jurkjes voor de bruidsmeisjes zitten in mijn hoofd, heb al een selectie gemaakt, nu nog even tot januari wachten. Dan kunnen we een beetje inschatten welke maat we nodig hebben.
Begint op te schieten! Donderdag weer even naar de locatie alles doorspreken.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #61 Gepost op: 11 oktober 2014, 19:47:26 »
Laat je jurkjes maken of koop je ze ergens?
Zoja, waar? Heb nog weinig ideeën daarover! Wil het niet te sjiek.
 
Oh spannend van het trouwpak van je AS. Ik wil het ook niet zien als hij het heeft, maar dat vind ik wel heeeeeel moeilijk. Ik houd graag een beetje de controle.  :blush:

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #62 Gepost op: 13 oktober 2014, 11:51:26 »
Ik heb wel het pak van as gezien, hihi hij wist niet wat hem zou staan en dus geen idee wat hij moest kopen. Totdat we samen ergens liepen en ik hem attendeerde op een pak, voor een leuke prijs. Die is het dus uiteindelijk ook geworden.

Hier even geen nieuwe ontwikkelingen, druk bezig met decoraties allemaal diy projectjes.
Voor de rest reactie gehad van ex, mijn jongste mag niet komen met kerst of de bruiloft. Dus ff een flinke domper.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #63 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:05:35 »
Ow saphira, wat erg dat een van je kinderen niet mag komen.. En met kerst niet. Ik las er iets over in een ander topic. Verschrikkelijk dat niemand dan echt naar de moeder luistert.. Sterkte meid!

AS is voor en pak wezen kijken. Dat wordt nog wat. Hij heeft een vrij uitgesproken smaak. In januari gaat hij verder zoeken want nu is overal herfst/winter collectie.

Leuke schoenen veroniqueje! Echt een eye catcher zo lekker roze onder je jurk.

Joontje, hopelijk vinden jullie snel een nieuwe locatie!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #64 Gepost op: 15 oktober 2014, 11:19:32 »
Thx boeltje, helaas wordt nu al 6 jaar mijn ex geloofd door jz. Jz is er voor de kinderen, nou echt niet hoor. Eerder voor degene die het hardste schreeuwt.lees leugens verteld. Dat de wet erbij wordt geschonden, dat is een detail die maar over het hoofd gezien wordt.

Gisteren heeft de fotograaf afgezegd, dus we mogen weer op zoek naar een ander, gelukkig is daar nog tijd genoeg voor. Bruidswinkel belde net, schoenen van mijn keuze zijn niet leverbaar, dus mocht anderen uitzoeken. Dat is een heel klein probleempje dat zo is opgelost hihi.

Voor de rest omringt momenteel door stof,papier, band ed. Druk aan het knutselen.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #65 Gepost op: 15 oktober 2014, 13:52:56 »
Ik kreeg van de week een brief dat mijn jurk waarschijnlijk 15 december al binnenkomt, dat is even iets anders dan de eind januari/begin februari die aanvankelijk gezegd werd. Qua pasafspraken wacht ik nu tot eind maart voor de eerste afspraak, dit is iets later dan gewoonlijk omdat ik nog aan het afvallen ben. Een week of twee voor de bruiloft mag ik hem dan ophalen.

nana21, leuk kaartje! Voor ons zou hij te modern zijn, maar als het je stijl is is het echt een geweldig kaartje.

Joontje, balen dat jullie locatie failliet is! Gelukkig heb je nog wel genoeg tijd om iets anders te kiezen, hopelijk vinden jullie nog iets naar jullie wensen!

Saphira, sterkte ermee! Ik kan me al niet voorstellen mijn kind zo lang niet te zien, laat staan ze ook nog eens op zulke belangrijke dagen te moeten missen :(

Mijn AS moet ook nog voor een pak gaan kijken. Ik vroeg gisteren nog wanneer hij dat van plan was, maar hij weet het nog niet helemaal. Ik zit af en toe weleens stiekem te kijken wat ik mooi vind en wat er mooi zou staan bij mijn jurk. Maar ik zeg hem niks want hij moet gewoon lekker zelf beslissen. Ik heb ook zonder zijn mening mijn jurk uitgekozen, dus hij moet ook lekker zijn ding kunnen doen.

Zojuist heb ik de papieren van de gemeente binnen gekregen. Gelijk lekker begonnen met het invullen van de formulieren.
De band staat eindelijk vast en was qua prijs zelfs 1000 euro goedkoper dan we verwacht hadden! En de zanger van de band komt 's ochtends ook nog eens bij onze ceremonie om onze liedjes live te zingen :applaus: Ik ben nu al enthousiast! :biggrin:
Gisteren heb ik ook het voorlopige draaiboek in orde gemaakt. Veel details moet ik nu nog een beetje gokken, maar wat is het leuk om nu al heel je dag zo op de minuut door te nemen!

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #66 Gepost op: 17 oktober 2014, 15:27:16 »
Zo'n draai boek is echt wel handig.  Weet iedereen ook wat er verwacht wordt.
Hier vanmorgen druk geweest met oa een ringen doosje maken.   

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #67 Gepost op: 17 oktober 2014, 15:28:18 »
Oeps beetje groot geworden.  Zal even zien of ik dat nog kan aanpassen.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #68 Gepost op: 20 oktober 2014, 09:36:50 »
Een weekje vakantie, dus lekker de tijd om voor de bruiloft te werken. Helaas was ik een paar weken geleden zo blij om fulltime een baan te hebben, hier blijven helaas nog maar 2 dagen van over per week tot de kerst :(

Jurkjes voor de bruidsmeisjes bestel ik gewoon, wil inderdaad ook niet te sjiek. http://www.suitsyouwell.nl/ heeft leuke, of http://www.d-moda.nl/ of aliexpress.com :)

Deze week alles regelen voor de gemeente en de datum voor de ondertrouw plannen. Willen  28 november in ondertrouw. Die dag gaan we namelijk een weekendje weg naar centerparcs Heiderbos, waar ik ook ten huwelijk gevraagd ben. En het was ook praktisch. Ipv 8 vrije uren kost het AS er dan maar 4 :)

Vanavond komen de cm's weer even alles doorspreken. vorige week al weer bij de feestlocatie geweest. Erg leuk allemaal :)

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #69 Gepost op: 20 oktober 2014, 10:19:31 »
Voor onze kinderen heb ik ook de jurkjes bij suitsyouwell gehaald. Ideaal. Ik moest ongeveer € 137 betalen voor 2 jurkjes, 2 bolero's, 2 paar schoenen en 4 panties. Ook niet duur dus en ze hebben daar leuke dingen. Ikweet niet of je een beetje bij de winkels in de buurt woont, maar ik kan je wel aanraden om er heen te gaan. De maten verschillen nog wel een beetje per jurk en het ene model zit ook beter dan het andere.

Krijgt jouw vriend geen dag vrij voor ondertrouw? Volgens mij is dat wettelijk geregeld, maar ik weet het niet zeker.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2014, 10:21:54 door Kringeldingetje »

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #70 Gepost op: 20 oktober 2014, 10:38:37 »
Ik was er al bang voor...degene die onze trouwkaarten zou ontwerpen heeft afgezegd. Geen tijd om het te kunnen regelen.
Echt shit, ik wilde zo graag iets eigens hebben. Nu ben ik bang dat als ik naar een andere ontwerper ga, me dit heel veel geld gaat kosten. Grrr.

Waar hebben jullie je trouwkaarten vandaan? :)
Ik heb van de gemeente nog niets gehoord qua ondertrouw. Nemen zij hierover contact met je op?

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #71 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:18:17 »
Saphira, wat een leuk doosje! Die lintjes in pastel kleuren zijn echt heel leuk zo.

Jufrommelkont, balen dat er maar 2 dagen van overblijven, maar in deze tijd altijd nog beter dan niets ;)
Wij willen in januari met de bruidsmeisjes naar de winkel van suitsyouwell, de dames hebben al een jurkje van daar op het oog. En mijn schoonzus en ikzelf willen ook weleens kijken of er leuke jurken voor ons zijn. Zij voor onze bruiloft en ik voor de bruiloft van een nichtje. Als de kwaliteit een beetje leuk is scheelt dat toch weer behoorlijk voor die ene dag dat je zoiets draagt.

Veroniqueje, balen dat de ontwerper afgezegd heeft! Ik wil onze kaart zelf gaan ontwerpen, waar ik hem dan ga laten maken heb ik nog niet echt naar gekeken. Vraag anders ook eens hier op het forum, Rixt en Jnine ontwerpen ook kaartjes, kijk maar eens in het geboortekaartjes topic.
Hier moet je de afspraak voor de ondertrouw zelf maken. Ik denk dat dat in de meeste gemeentes ook wel zo zal zijn.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #72 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:25:49 »
Mijn AS krijgt er 4 uur verlof voor. En aangezien we de hele dag vrij wilde voordat we het weekendje weg gaan, hoeft hij dus zelf maar 4 uur in te leveren.

Ik heb net de afspraak voor de ondertrouw vast gezet, we moesten er inderdaad zelf voor bellen. Ook gelijk doorgegeven welke babs we wilden. Daarnaast gelijk iets persoonlijks gevraagd. Ik heb met mijn biologische vader geen contact meer, al 22 jaar. Sinds die tijd heb ik een 'stief' vader die voor mij mijn echte vader is. Hij heeft vanaf mijn 5e voor mij gezorgd. Toen we laatst bij een bruiloft waren werd heel de trouwakte voorgelezen, inclusief namen van de ouders. Ik wil de naam van mijn biologische vader op die dag niet horen, veel mensen weten niet eens hoe het in elkaar zit. Gelukkig mag ik ervoor kiezen dat dit niet gedaan wordt. Moet het wel even goed doorspreken met de babs. Maar is wel een opluchting dat dit niet verplicht is.

Wil inderdaad een dag naar de winkel rijden. Moet voor het bruidsjongetje ook nog iets leuks vinden.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #73 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:44:18 »
Wij gaan 12 november in ondertrouw, as heeft daarvoor de hele dag vrij genomen en ik werk normaal niet op die dag (valt op een woensdag) maar heb wel mijn baas gemeld dat ik die dag niet beschikbaar ben om in te vallen. Wat nog wedl eens regelmatig gebeurd.

Wij moesten gewoon een afspraak er voor maken.

Tja namen van ouders, het liefst wil ik die van mij helemaal niet horen op de dag, maar vrees dat dat nou net niet helemaal gaat lukken.

Kaartjes zelf ontwerpen heb ik geen ervaring mee, misschien een grafisch ontwerper vragen? Of een school waar ze deze opleiding doen? Dan wordt het namelijk een schoolproject, scheelt in de kosten ;-) zo kom ik namelijk aan mijn bedrijfslijn.

Vanavond een afspraak met een nieuwe fotograaf, aangezien de oude heeft afgezegd. Ben heel benieuwd.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #74 Gepost op: 21 oktober 2014, 21:33:48 »
En een nieuwe fotograaf gevonden, die met nog leukere ideeën kwam.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards