collapse

Auteur Topic: Trouwen april/mei 2015  (gelezen 127183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #75 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:05:49 »
@Saphira Fijn dat je een nieuwe fotograaf hebt gevonden!! Anders had ik die van ons nog aan kunnen raden hoor ;)

Afgelopen maandag alles weer doorgesproken met onze cm's. Ze zijn al volop bezig, wat wel geruststellend is voor mij als controle freak :)
Net de lunchplek vastgezet. Gaan lekker met zijn 2e lunchen in de kelder bij een ijssalon hier. Daar ook het ijs geregeld voor het dessert.
Morgen ga ik een taart maken voor mijn opa die jarig is, kan ik mooi weer een stapeltaart maken. Als ik dan toch bezig ben ga ik gelijk vullingen maken en smaken taart zodat we 's avonds kunnen kiezen welke smaak taart we willen.
Daarnaast veel bezig met het uitzoeken van trouwkaarten. Ik wilde kaarten van kaartje2go, omdat ik er niet te veel geld aan uit wil geven, de meeste mensen gooien ze toch weg. Maar AS vind ze niet de uitstraling hebben van een bruidskaart, dus zijn nu aan het zoeken in boeken van de drukkerij. Daar ook mooie kaarten gevonden, dus nu de prijzen eens uitrekenen.
Tussendoor ook nog aan het zoeken naar een huwelijksreis. Hebben we iets leuks gevonden, maar dat ligt net boven budget (zoals we meer dingen merk ik ;))
Gisteren van mijn zusje een mooi armbandje gekregen voor bij mijn trouwjurk, erg mooi :) Ze had er ook oorbellen bij gekocht, maar die vind ik iets minder, dus kijk nog even verder.
Gisteren ook een telefoontje gekregen van mijn schoonmoeder. Ze had een leuke verrassing voor ons, maar begreep dat we zelf al iets aan het regelen waren. Bleek dat ze als verrassing vervoer voor ons wilde regelen, maar wij hadden zelf het idee om mee te rijden met het daggastenvervoer (ameriaanse schoolbus). Dus nu in een lastig dilemma, want het vervoer wat zij heeft geregeld is erg gaaf, maar weer totaal iets anders dan alle andere dingen die we hebben die dag. En aangezien we beide niet veel om auto's geven vind ik het zonde om geld uit te geven aan het daggastenvervoer waar ik verliefd op ben geworden en dat mijn schoonouders geld uit geven voor een auto terwijl ik in mijn hoofd had om mee te rijden met de bus.
Zo, dat was even mijn update :)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #76 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:14:40 »
Dat schiet lekker op jufrommelkont, wel lief van je sm dat ze dat wilde regelen. Maar ik begrijp je dillema.
Aan de andere kant, als hun dat regelen, is dat weer een kostenpost minder op jouw budget.

Dingen zijn inderdaad duur, dat komen wij ook steeds tegen, ik hou het zo veel mogelijk in balans door alles zelf te maken wat ik kan.  Dus hier wordt as af en toe gek van me,je omdat er nog zoveel moet gebeuren en hij niet ziet hoeveel werk het allemaal is voor me.

Straks de enveloppen doos maken, die wil ik dit weeke d af hebben.
Gastenlijst is definitief, dus enveloppen schrijven. De tijd gaat nu best wel snel, oktober is al weer bijna voorbij.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #77 Gepost op: 23 oktober 2014, 13:58:21 »
We willen eigenlijk geen eigen vervoer en mee rijden met de bus, dus heb liever dat ze een deel van de bus betalen ;)

enveloppendoos wordt bij ons pas na de carnaval gemaakt. Wij zijn allebei betrokken bij een bouwclub voor het maken van een carnavalswagen. Daar hebben we de ontwerper gevraagd voor ons een box te boetseren, willen namelijk graag een holle bolle gijs hebben :) Maar tot de carnaval zijn we druk bezig in het bouwkot, dus komt dat niet uit, maar daarna istie zo gemaakt :)

Tijd gaat inderdaad snel ja :) Vooral met de drukke decembermaand straks en (bij ons dan) de carnaval

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #78 Gepost op: 23 oktober 2014, 20:56:25 »
Gaaf dat jullie zoveel zelf maken. Ik heb me daarin nog te weinig verdiept wat ik zelf kan doen. Moet ik toch ook echt eens gaan doen.

Hoe is het met het plannen van jullie huwelijksreis? Meteen na de bruiloft? Waarheen?

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #79 Gepost op: 23 oktober 2014, 21:27:14 »
Jufrommelkont, is het geen idee om het geld wat eigenlijk voor dat vervoer zou zijn dan als bijdrage te doen voor jullie huwelijksreis die net boven budget viel? Als jullie dat veel meer plezier doet zal schoonmoeder dat ook wel leuk vinden lijkt mij?

Hier kregen wij van het weekend ook nog een leuke verassing over onze huwelijksreis. Toen mijn schoonzus 40 werd kreeg zij van haar ouders een reis naar Ibiza cadeau. Nu wilde sm mijn AS ook een reis cadeau doen, aangezien hij een maand voor de bruiloft ook 40 wordt, maar besprak dat even met mij omdat ze bang was hem daar geen plezier mee te doen (hij is totaal geen vakantieganger). Dus ik vertelde haar dat wij ook net aan het bedenken waren waar onze huwelijksreis naartoe moet. Toen realiseerde zij zich dus pas hoe dicht zijn verjaardag op de bruiloft is en dat een vakantie dan niet praktisch is, maar dat het wel heel leuk zou zijn om in plaats daarvan dus de huwelijksreis (deels) cadeau te doen. Hij krijgt met zijn verjaardag dus een mooi bedrag waar wij lekker van op reis kunnen :biggrin:
Op het moment zitten we er aan te denken om een rondreis te doen door Oostenrijk, het noorden van Italië (Venetië :wub: ) en Zwitserland. Wij zijn allebei geen zonaanbidders en zijn al snel verveeld als we op vakantie te lang op één plek zitten. Dit lijkt me dus wel heel gaaf om te doen. Wij zouden dan waarschijnlijk ergens in de week na de bruiloft vertrekken. Niet te snel, zodat onze dochter ook een beetje kan bijkomen van de grote dag.

Wij moeten nog steeds gaan kijken naar een fotograaf en videograaf. Zal nu ook zeker het eerste zijn op ons lijstje want dat moeten we echt eens snel gaan regelen. Voor de videograaf heb ik al besloten dat ik er in ieder geval een wil die een same day edit aanbied. Tijdens het diner zetten ze dan al een korte clip in elkaar met een overzicht van de trouwdag. Deze kunnen we dan bij het feest voor de openingsdans aan de avondgasten laten zien. Lijkt me zo leuk om op deze manier alle gasten toch gelijk een beeld van de dag te geven.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #80 Gepost op: 24 oktober 2014, 11:41:56 »
Fotograaf hebben wij inmiddels weer geregeld en mijn tante filmt de ceremonie, bewerken kunnen we zelf. Dus een proffesionel inhuren vonden we niet nodig.

Het is voor de gasten zeker wel een leuk idee om alvast wat te laten zien, maar wij hebben gekozen voor een familie avond te plannen als ook de fotos binnen zijn, dan kunnen so.en getuigen alvast een mooie foto uitzoeken.

Huwelijksreis doen we niet. We gaan later in het jaar een weekje weg.
Wel lekker jasmine, dat je een deel al krijgt, dan wordt genieten.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #81 Gepost op: 26 oktober 2014, 13:38:22 »
Leuk ringendoosje Saphira! Mooi met die pasteltinten. Ik heb mijn zusje gevraagd ons ringenkussentje/doosje te maken, ze is erg handig met de naaimachine. En fijn dat je een nieuwe fotograaf hebt gevonden!

Jufrommelkont, jammer zeg dat je nu nog maar 2 dagen hebt. Stond het nog niet vast dat ze zomaar terugkomen van fulltime? Lief dat je schoonmoeder het vervoer wil regelen/betalen. Nu nog even een oplossing zodat het perfect bij jullie plaatje van de dag past;)

Ik zit ook te denken op 28 november in ondertrouw te gaan. Ik dacht eerst de 30ste, dat is precies een half jaar voor de trouwdag. Maar dat is helaas een zondag haha. Mijn AS heeft ook recht op een vrije dag voor de ondertrouw.

Veroniqueje, AS werkt in het onderwijs dus wij zijn aan de schoolvakanties gebonden. We gaan dus niet meteen na het huwelijk op huwelijksreis maar in de zomervakantie. Ikzelf zou wel erg graag naar Wenen gaan. Maar daar moet dan natuurlijk nog iets bij. Misschien een rondreis.

Jasmine, jouw huwelijksreis klinkt ook erg verleidelijk haha. Hier ook geen zonaanbidders (lees: ik niet, AS wel, maar ik wordt er chagrijnig van dus dat wordt hem niet haha)

Ik ga me nu maar eens in een draaiboek verdiepen. Wordt hoog tijd volgens mij...


Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #82 Gepost op: 26 oktober 2014, 22:33:09 »
Haha, Boeltje, geweldig. Hebben we straks niet alleen dezelfde trouwdatum maar ook nog dezelfde huwelijksreis :biggrin:
Mijn AS wordt ook chagrijnig wanneer het te warm is en liefst zit hij dan de hele dag alleen maar bij de airco. Niet echt leuk voor een huwelijksreis dus ;) Zelf kan ik wel goed tegen de warmte, maar ik heb dan weer een zonneallergie. Ik moet dan dus continue smeren en heb dan nog kans om onder de jeukende uitslag te zitten.
Als wij voor de rondreis kiezen zal Wenen ook zeker een plek zijn waar ik graag naartoe wil.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #83 Gepost op: 27 oktober 2014, 09:57:31 »
Haha Jasmine, ja goede ideeën blijkbaar haha. Ik vind warm wel fijn maar ik heb blond haar, blauwe ogen en een gezicht vol sproeten. Ik verbrand dus echt mega snel. Elke 2 uur met factor 50 smeren word je wel snel zat. Maar dat zal jij dus wel herkennen;)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #84 Gepost op: 27 oktober 2014, 20:59:59 »
Hier een volgend project af. De enveloppen doos.  Ben er super blij mee hoe het geworden is.  Kan alleen de foto niet goed geupload krijgen. 

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #85 Gepost op: 27 oktober 2014, 21:04:12 »
Prachtig Saphira! Wat creatief zeg! :biggrin:

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #86 Gepost op: 28 oktober 2014, 07:07:50 »
Mooi! Waar heb je de dozen gekocht als ik vragen mag?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #87 Gepost op: 28 oktober 2014, 08:56:21 »
Via internet. www.rienda.nl daar hebben ze dozen in verschillende vormen. 

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #88 Gepost op: 28 oktober 2014, 10:14:38 »
Heb je dan voor de houten dozen gekozen? Karton zie ik niet op de site. (Of ik kijk niet goed...)

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #89 Gepost op: 28 oktober 2014, 10:50:52 »
Je moet even gebruik maken van de zoekfunctie dat.  Als je zoekt op dozen, krijg je alle soorten te zien die ze bieden.  Ze heten,  geloof ik,  hoeden dozen,  maar ik heb ze gekozen op maat.  Het is in in ieder geval geen hout.

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #90 Gepost op: 30 oktober 2014, 09:36:21 »
Lees dat jullie allemaal druk druk zijn, goed bezig zeg! Hier even een update, onze droomlocatie is laatst failliet gegaan, verschrikkelijk balen natuurlijk want ik had dat plaatje in mijn hoofd. Het meest erge was misschien wel dat er geen vergelijkbare locatie in de buurt is van een straal van ongeveer 30 minuten. We willen juist iets wat in de buurt is.

Maar gelukkig hebben we iets gevonden wat eigenlijk totaal iets anders is, de oude locatie was heel groots en romantisch en heel modern. Nu hebben we dus een nieuwe locatie gevonden wat heel intiem is, precies groot genoeg voor het aantal gasten wat we hebben. Heb mijn zinnen er nu helemaal op gezet en kan mij er wel een leuk plaatje bij voorstellen, dus die locatie staat nu vast.

Ondertrouw is ook geregeld, 24 november is DE dag, we zijn dan precies 9,5 jaar samen en het is een half jaar voor de bruiloft.

Begin het eigenlijk wel heel spannend te vinden, we moeten aan de ene kant nog zoveel regelen, maar nu komen de feestdagen eraan en dat is zo een drukke tijd dat de bruiloft er even in zal schieten. Januari is eigenlijk ook gigantisch druk, maar zal dan echt weer verder moeten.

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #91 Gepost op: 30 oktober 2014, 12:24:32 »
Wel balen van je lokatie, maar zo te lezen heb je nu ook een prachtige lokatie.
Wij gaan 12 november in ondertrouw, ook een half jaar voor de trouwdag en wij zijn dan precies 3 jaar samen. Hier ligt ook alles stil in december hoor, januari gaan we weer heel snel verder met de voorbereidingen.

Vanavond een afspraak voor de taart en zaterdag een rondje bloemisten afgaan. Ik hoop dat er eentje tussen zit die mijn idee kan o zetten in een boeket. Aangezien ik er nog geen fotos van heb gevonden op internet.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #92 Gepost op: 3 november 2014, 19:44:18 »
De tijd gaat zo snel!!!!!!! Nog 5 maanden en 2 weken voor mij!  :jawdrop:

Zijn op dit moment nog steeds bezig met de kaarten. Hebben (nog steeds) geen kaart met het wow effect! Echt zoo vervelend! :( Ben bang dat onze wow kaart er niet bestaat. Hebben ook niet echt een idee wat we willen etc... :(

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #93 Gepost op: 3 november 2014, 20:06:35 »
Die vind je echt wel jufrommelkont. Neem anders een afstand van de kaarten en kijk over een maand weer eens. Dat wil soms hier nog wel eens helpen, zo heb ik het gedaan met ringen. Uiteindelijk bij het eerste paar wat we bekeken hadden, weer uitgekomen.

Gaat echt heel snel, hier nog 6, maandjes. Gaat zo voorbij. Volgende week woensdag al in ondertrouw.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #94 Gepost op: 3 november 2014, 20:39:15 »
Het probleem is een beetje dat ik van eind november tot februari bijna geen tijd voor de bruiloft heb, en in februari moeten ze toch echt de deur uit. Dus begin toch een beetje te knijpen ;) Dus wie weet nog leuke betaalbare trouwkaarten?? Het idee van een waaier kaart vind ik erg gaaf.

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #95 Gepost op: 3 november 2014, 21:35:06 »
Er is hier volgens mij ook een topic waarin foto's van uitnodigingen in staan. Misschien kun je daar wat inspiratie op doen. Ik heb die van ons via kaartje2go ontworpen en ben er blij mee. Ik heb een beetje in mijn achterhoofd gehouden dan de meeste mensen de kaart na de bruiloft weg gooien en vond het daarom jammer er zoveel geld aan uit te geven.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #96 Gepost op: 4 november 2014, 09:04:53 »
Jufrommelkont, lastig hè zoeken naar een kaart die niet bestaat. Of veel te duur is. Hebben wij ook last van. Wij hebben een prototype van onze kaart gemaakt. Een waaier. Ik zal hem op de mail zetten. Misschien is zoiets leuk? Wij drukken de kosten enorm door de kaarten zelf te maken. €80 incl. postzegels.

Gisteren een leuke kapster gevonden die ook visagist is. Ik hoop dat ze kan! Nog binnen het budget ook.

Ondertrouw verschuiven we naar januari. AS weet niet wie hij wil als getuige. Ja hij weet het wel. Zijn 2 broertjes (ik mijn 2 zusjes) Maar zijn jongste broertje is 17 als wij trouwen, te jong dus. Hij zit eigenlijk niet te wachten op een 'toneelstukje' zoals een nep akte ofzo wat ze wel eens bij jongere kinderen doen. Hebben jullie een idee of taak voor hem zodat hij ook een rol heeft bij de bruiloft?

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #97 Gepost op: 4 november 2014, 10:08:29 »
Wij hadden laatst een bruiloft waarbij de kinderen van haar ook al iets ouder waren (10 en 14) en de ambtenaar liet hen vragen "wat is daarop je antwoord" aan het bruidspaar. Vond ik heel goed gevonden. De ambtenaar zelf las dus de geloften, maar DE vraag werd door de kinderen gesteld.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #98 Gepost op: 4 november 2014, 20:24:13 »
Heel verhaal getypt en toen liep de iPad vast....grrr!


@kaarten; kijk eens op site van koningkaart. Deze site was naar mijn idee best leuk omdat er veel mogelijkheden zijn om de kaart naar eigen wens aan te passen.

Hier druk met werk, drukke weekenden en tussendoor nog regeldingetjes voor de bruiloft.
Kom snel met een update!

Hebben jullie ook af en toe dat je het benauwd krijgt, omdat je ineens aan 100 dingen tegelijk denkt die nog moeten?

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen april/mei 2015
« Reactie #99 Gepost op: 5 november 2014, 20:01:51 »
Misschien toch wel mijn kaart gevonden. De kaart die ik leuk vond maar mijn as minder omdat de achterkant niet matchte, blijkt toch aangepast te kunnen worden aan de achterkant. Dus nu een soort gelijke achtergrond erop gezet die lijkt op de achtergrond van de rest vd kaart. Proefdruk besteld, dus nu hopen dat het ook echt mooi is en ik AS overtuigd heb!!  :):) Duimduimduim!

Gaan 6 december het daggastenvervoer bekijken. Hopelijk is het net zo gaaf als op de foto's! :)

Het gevoel van benauwd ken ik wel ja.. soms duizelt het een beetje.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards