collapse

Auteur Topic: Moeder van de bruid & bruidegom  (gelezen 7458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MD0101

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Moeder van de bruid & bruidegom
« Gepost op: 24 oktober 2014, 14:24:28 »
Hoi!

Misschien een stomme vraag maar wat draagt de moeder van de bruid en moeder van de bruidegom? Mijn moeder is bijvoorbeeld heel slank en heeft een hele andere stijl qua kleding dan mijn schoonmoeder dus dezelfde jurk zou denk ik niet staan. Hoe hebben jullie dit gedaan? Laten jullie hun zelf een jurk uitkiezen of kies jij een jurk voor je (schoon)moeder? (ik ben nogal een controlefreak dus ik vind het moeilijk om dat aan iemand anders over te laten zonder dat ik daar iets over te zeggen heb  :P ) Ik neem aan dat de jurken dan ook in de kleuren van jullie 'thema' was? En hebben jullie geld bijgelegd?

Zie graag jullie ervaringen / tips! Dankjewel!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:03:03 »
Je bedoelt dit vast niet zo, maar pardon jij bepaalt welke kleding ze aan moeten? Moeten ze percee een jurk aan dan ?? En hoezo moet dat in jullie thema kleur?
Kom je heel toevallig niet uit Nederland? In nederland is dit wat jij aangeeft niet heel gebruikelijk namelijk. Je gasten bepalen zelf wat ze aan trekken. Hoogstens kun je aangeven dat jullie een themakleur hebben en dat je het leuk zou vinden als ze daar wat mee zouden doen. Dit kan natuurlijk ook heel simpel in een accessoire, bloemetje, broche, centuur, schoen, tasje, hoedje etc wat bij de persoon past.
Wel is het uiteraard reuze gezellig om samen te gaan shoppen voor leuke kleding voor jullie bruiloft  :biggrin:

MD0101

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:11:30 »

@ Jof Bedankt voor je reactie.
Haha, het is zeker niet mijn bedoeling om mijn mening op te dringen of te bepalen wat ze dragen. Maar mijn moeder heeft nu al 10 x aan me gevraagd of ik al weet wat zij moet dragen op onze bruiloft. Daardoor begon ik te twijfelen: moet ik dat dan voor haar uitkiezen? Hoe gaat dit normaal gesproken?

Laat 1 ding duidelijk zijn: niks MOET op onze bruiloft. Ik zou het wel mooi vinden voor de foto's als m'n moeder een bepaalde kleur draagt maar dat kan je inderdaad ook doen door accessoire, bedankt voor de tip!  :)

MD0101

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:12:21 »
En trouwens, ik kom gewoon uit Nederland hoor. Ik trouw voor de eerste keer dus vroeg me gewoon hardop af hoe anderen dit doen / gedaan hebben.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:15:28 »
Gewoon zelf laten shoppen. :)

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:16:15 »
Helemaal eens met Jof. Dat bepalen ze echt zelf. Maar mee gaan is wel erg leuk.

MD0101

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:17:51 »
Duidelijk, dank voor de reacties! ^-^

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2014, 15:18:53 »
Ik zou zeggen ga lekker met je moeder samen shoppen voor een te gekke outfit voor je moeder (en sm).  :biggrin:

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2014, 16:26:21 »
Ik zou gezellig samen met je moeder gaan shoppen.

Mijn schoonmoeder heeft zelf haar jurkje uitgezocht en deze laten zien of het zou passen bij mijn jurk ivm de kleur.

Voelt je moeder zich prettig in een jurk dan zou ze een jurk uit kunnen zoeken, mijn moeder heeft een broek aan gehad. dit paste helemaal bij haar

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2014, 11:13:49 »
Mijn moeder heeft heel lang getwijfeld of ze een jurk met een creme blazertje zou doen. Het schijnt dat moeder van de bruid dat niet mag(creme of wit). Maar lekker boeiend ik heb gezegd als jij je er goed in voelt prima toch! Ik ben blij dat ze er gezond en wel bijzijn das veel belangrijker dat de mensen waar je omgeeft erbij zijn of dat nu in een jurk of geen jurk is

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2014, 12:08:58 »
Uberhaupt is wit of creme voor een bruiloft een redelijke no go, aangezien de jurk van de bruid daardoor vies kan lijken als die niet spierwit is, maar als jij er geen problemen mee hebt, waarom niet?

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2014, 09:36:59 »
beide moeders (en de rest) hebben zelf hun kleren uitgezocht. Schoonmoeder wilde graag dat ik mee ging shoppen, liefst al een jaar van te voren maar dat heb ik uit kunnen stellen tot juni/juli (wij trouwde in september). In mei kwam ze zelf al met een setje thuis, ik heb toen wel moeten keuren want als ik het niks vond bracht ze het terug (dat vond ik dan wel weer lief van der) Mijn ouders en mijn zusje waren een verrassing wat ze aan hadden, kreeg het pas op de dag zelf te zien. Ik mocht alleen de schoenen van mijn moeder en zusje zien want die moesten ze in lopen en naar ons huis was daarvoor een mooie route

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Moeder van de bruid & bruidegom
« Reactie #12 Gepost op: 3 november 2014, 09:43:14 »
Mijn schoonmoeder droeg een t-shirt en een rok.
Met paars erin want dat was onze themakleur (ook al hadden we aangegeven dat ze er niets mee hoefde te doen, stond ook niet op de kaart vermeld oid)
Ze heeft dit gewoon uit haar kast gevist, en zag er vooral vor haar doen keurig uit!
Mijn moeder shopte een nieuw jurkje en vroeg mij mee te gaan. Dat hebben we gedaan en we maakte er een gezellige dag van!

Lekker zelf laten bepalen zou ik zeggen!

Enneuh heel zeikerig, waarom typ je alles in het blauw?
We lezen je berichten in het normale lettertype ook wel hoor  :blush:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards