collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 280054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #100 Gepost op: 23 november 2015, 14:00:55 »
ik merk dat met groot budget vooral gaat naar kleding en het locatie gedeelte wat afhankelijk is van hoeveel gasten. dag zitten wij nu op zon 34 volw en 9 kids en avond op zon 80 (of 120 twijfelen over nevennichten) en 9 kids.

verder doen wij gewoon eigen auto. scheelt al wel veel. en corsages waarschijnlijk alleen voor vriend en verder niet.
kleding hebben we een bedrag geschat. weten we natuurlijk pas meer over als ik bijv voor jurk op pad gegaan ben. want ja jurken van 500 en 1500 en alles er tussen kan natuurlijk een groot verschil maken.

CasaLuisa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Re: Trouwen 2016
« Reactie #101 Gepost op: 24 november 2015, 09:39:28 »
Wij hebben ook nog niet echt een budget in gedachten. We gaan waarschijnlijk geen geld uitgeven aan muziek omdat we veel muzikanten en dj's kennen en die best wel wat willen draaien. De aankleding ga ik zelf doen (minimaal) en bloemen wil ik niet meer dan een veldboeketje laten maken door een vriendin van me die bloemist ooit was.

Trouwjurk zal net als Sunshine tussen de 500 en 1.500 euro gaan zitten. Ik ga of voor een tweedehands of voor een mooie galajurk die ik wel als trouwjurk aan wil doen. De grootste kostenpost zal de locatie en het eten zijn. Fotograaf kennen we ook, filmmaker alleen niet. Maar ik hoop echt dat we het redelijk low-budget kunnen houden, zeker door de vrienden die wat voor ons kunnen betekenen. Ik verwacht niet dat ze het GRATIS doen he, Maar wel voor een schappelijke prijs   :biggrin: :blush:

Veeceetje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Trouwen 2016
« Reactie #102 Gepost op: 26 november 2015, 12:41:04 »
Hallo iedereen,

vriendlief en ik trouwen zaterdag 20 augustus 2016.
Vriend is zelf afkomstig uit Nederland, ik uit België. Hij is voor me verhuisd naar België en we houden ook daar het trouwfeest.

Ik lees hier wat mee. :)

Al geregeld: Zaal voor het dansfeest, barbecue (die houden we in onze tuin) en tent. Valt nog wel wat te regelen, vooral de fotograaf vinden we heel moeilijk. Vinden beide fotograaf heel belangrijk, maar hebben ook geen heel uitgebreid budget. En voor een beetje professioneel ben je al snel veel geld kwijt.. Dus tips zijn altijd welkom!

Liefs, V.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #103 Gepost op: 26 november 2015, 13:21:09 »
Welkom hier. Succes met de voorbereidingen.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #104 Gepost op: 27 november 2015, 09:19:46 »
Welkom! Leuk dat er steeds meer bruidjes komen :).

@ Veeceetje: wij vinden inderdaad de fotograaf ook heel belangrijk. We zijn allebei niet goed in comfortabel op foto's staan, en we moeten er ook niet aan denken om geen leuke foto's te hebben van onze bruiloft! Ons totale budget is 8500, en onze fotograaf kost 1200, dus best een groot deel daarvan.

Gisteren mijn trouwjurk voor de tweede keer aangehad en accessoires uitgezocht. Mijn jurk en schoenen zijn tweedehands (de winkel zegt liever: eenmaal gedragen), en kosten 900 en 80 euro. Daarnaast nog een sluier, haarband en armband uitgezocht (99, 35 en 10 euro). BH/torselet gaat niet onder de jurk, en heb alleen nog een laag en naadloos broekje nodig tegen de schurende bovenbenen. Dus ik ben vrijwel helemaal klaar! :D

Voor de bruidjes die nog veel moeten plannen is het wel handig om een overzicht te hebben van hoeveel het ongeveer gaat kosten, ik zal eens kijken of ik vanavond nog tijd heb om mijn overzicht hier te posten.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #105 Gepost op: 30 november 2015, 09:34:40 »
Onze begroting, uitgaande van ongeveer 35 daggasten en 100 feestgangers (totaal).

Wat al is geregeld en vaststaat:
ringen: 1300
taart: 250 (familie)
ambtenaar: 452
Jurk: 1200, inclusief vermaken, hoepel en torselet
Jurk 2: betaald door ouders :P
Schoenen; 30
Fotograaf : 400, vriendin die fotograaf is
Huur muziekspullen: 150
Locatie: +/-5000, dit is zaalhuur van 15:00 tot 01:00, een paar hapjes voor de ceremonie,  diner en drank op nacalculatie.

Wat alleen begroot is maar nog niet geregeld:
trouwkaarten: gaat uitkomen tussen de 100 en 125, (kaarten 70 (zelf ontworpen), enveloppen nog 20 en dan nog wat postzegels maar de meeste delen we uit)
Muziek: 200, vriend die regelmatig DJ is
Boeket: 100, want we vertikken het veel geld uit te geven aan een bosje bloemen
Decoratie: 250, aangezien de locatie van zichzelf al leuk is
Make up + haar: ?? Geen idee, hier moeten we bedenken of we er uberhaupt geld aan uit willen geven want ook dit vind ik eigenlijk veel te duur.
Trouwvervoer: ?? Aangezien we naar de locatie kunnen rollen weten we nog niet of we dit gaan doen.

Dingen om te besparen:
- We doen de bruidstaart als toetje = minder geld voor diner + de taart kan wat kleiner zijn :P
- Jurken zijn in de uitverkoop gekocht
- Veel dingen aan vrienden vragen.
- Alles op 1 locatie houden, scheelt bijvoorbeeld in vervoer en omdat je meer afneemt kun je misschien afdingen :)



Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #106 Gepost op: 3 december 2015, 20:23:23 »
Je hebt al veel geregeld Keepertje! En twee jurken :O, wauw! Mag ik vragen waarom? En waarop heb je ze dan uitgezocht?
Handig dat je een vriendin hebt die fotograaf is! En ook zo de taart en dj goedkoper kan krijgen. Ik ken alleen iemand die makeup kan doen.

Hier onze begroting, staat deels al vast:

Uitnodigingen: 100
Mijn outfit: 1100
Zijn outfit: 1000
Make-up (nichtje) en kapper: 75
Gemeentehuis: 500
Fotograaf: 1200
Activiteit daggasten (dansworkshop): 150
Barbecue, tent en hulp: 800
Ringen: 270
Feest: 2800
Dj: 200
gastenboek/photobooth: 300
Huwelijksreis(je): 400

Geen boeket, auto of taart.

Dit is voor 50 daggasten en 130 avondgasten.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #107 Gepost op: 9 december 2015, 06:56:09 »
Hoe gaat met iedereen met regelen?

Wij gaan vrijdagavond even op de locatie kijken als er een bruiloft is zodat we het in de bruiloft opstelling kunnen zien.

In januari hebben we gesprek met dj. Nu met al die drukke december weken doen we even niet zo veel. Kijken in januari wel weer verder.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #108 Gepost op: 10 december 2015, 14:59:06 »
Haha Poko: ja twee jurken want ik trouw met een vrouw en we willen beide in jurk :), dat komt inderdaad niet naar voren in de begroting :P

marihamster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen 2016
« Reactie #109 Gepost op: 15 december 2015, 09:36:05 »
trouwjurk staat in bestelling. Kan niet wachten tot februari, dan zou hij binnen moeten komen. Trouwpak van mijn aanstaande is nog niet gekozen, die gaat volgende maand kijken en kopen.  Lokaties zijn bekend, auto geregeld, fotograaf geregeld. Afspraak voor kapster / visagie etc. staat vast. Een vriendin gaat bruidsboeket maken (bloemen) en wij zijn momenteel met bruidscorages aan het maken (DIY... met paracord... maar we kunnen de bruidegommetjes nog even niet knopen omdat ik niet weet wat de bruidegom voor een kleur pak krijgt) Dus ook de kleur en de decoraties ed. zijn nog niet duidelijk. Dat alles hangt nu af van het pak van mijn aanstaande ;) Kaartjes worden door mijn aanstaande gemaakt.... maar tekst en foto's voor de inhoud zijn al klaar. Kortom een heleboel geregeld.... maar ook nog wel een heleboel te doen. Bruidloft is 13 mei.... nog maar 5 maanden min 3 dagen om alles te regelen.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #110 Gepost op: 16 december 2015, 08:30:54 »
@Keepertje: ahaaa, zo! Haha, ik dacht dat jij zelf twee verschillende jurken had! Hihi! Hoe heb je ze op elkaar afgestemd? Hebben jullie elkaars jurk gezien?

Goed bezig Marihamster! Leuk dat jullie zelf je corsages gaan maken met paracord! Wij zitten er ook aan te denken om zelf iets met touw te knutselen, omdat we allebei bij scouting zitten past dat wel. Heel veel succes met regelen nog!

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #111 Gepost op: 16 december 2015, 13:20:41 »
@Poko,
We hebben niet elkaars jurk gezien. Mijn vriendin heeft hem eerst gekocht en een stukje stof meegenomen. Toen ben ik met dat stukje stof naar dezelfde winkel gegaan om me door dezelfde persoon te laten helpen. Gelukkig hadden ze een jurk die ik ook fantastisch vond en bij dat stukje stof paste :).

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #112 Gepost op: 31 december 2015, 17:26:55 »
Hoe gaat het hier met iedereen?

Wij druk bezig met fotograaf en dj uit te zoeken. Vanmorgen de huwelijksreis geboekt. En gebeld voor afspraak bij bruidswinkel. In februari ga ik. Spannend!

Nog een aantal uurtjes en dan begint het trouwjaar voor ons allemaal.  Allemaal een goede jaarwisseling!

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #113 Gepost op: 2 januari 2016, 19:29:34 »
Jaaa allemaal een gelukkig trouwjaar gewenst!

Bij ons staat het nu een beetje stil. De grootste dingen zijn al geregeld, en de details komen later pas. We zijn 9 januari al een jaar verloofd, de tijd is zo snel gegaan!

Nog maar een half jaartje... :D

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #114 Gepost op: 4 januari 2016, 23:33:49 »
Ik ben 1 januari in Disneyland door mijn vriend gevraagd  :wub:
Vandaag te horen gekregen dat onze favoriete locatie op onze voorkeursdatum beschikbaar is. Dus 1 oktober dit jaar is het zover  :applaus:

Tik

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Trouwen 2016
« Reactie #115 Gepost op: 11 januari 2016, 14:27:30 »
Hoi allemaal!

Mijn vriend heeft mij 15 augustus 2015 ten huwelijk gevraagd, en 23 september 2016 is het zover!
We hebben de DJ, trouwauto en de locatie al vaststaan. (we zijn de hele dag op dezelfde locatie, van ceremonie tot en met het avondfeest) Trouwringen zijn al gekocht, komen hopelijk eind deze maand binnen! De bruidstaart gaat mijn zus maken, die is hier heel goed in en scheelt in de kosten ^_^
Momenteel hard op zoek naar een fotograaf, en a.s. zaterdag ga ik voor het eerst kijken voor een jurk :D

 

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #116 Gepost op: 11 januari 2016, 15:12:16 »
Welkom Lotte en Tik! Veel succes met wat jullie nog moeten regelen.
Genoeg ideeen hier en als je ergens hulp bij nodig hebt kun je het altijd in een van de topics vragen altijd handig he ;)

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #117 Gepost op: 12 januari 2016, 15:02:35 »
Hallo bruidjes to be! Dit is het jaar waarin we gaan trouwen, het komt nu echt dichtbij!
Mijn aftell app zegt dat het vandaag precies nog 150 dagen is. Spannend.

I.v.m. drukte op het werk (We hebben een eigen bedrijf) lag de organisatie even stil de laatste tijd. Voor mijn gevoel ga ik dingen vergeten en moet er echt weer wat gaan gebeuren. We hebben nog tijd genoeg, maar ik ben toch bang dat ik ergens iets vergeet wat straks te laat is... ik heb zelfs al een nachtmerrie gehad! absurd...

Zondag ga ik met mijn moeder naar een lokale trouwbeurs. Vorige jaar ook geweest en het is erg leuk om weer even in de trouwsferen te komen. Mijn weddingplanner/ceremoniemeester is daar ook dus kunnen we weer even bijpraten.

Vandaag een afspraak gemaakt voor de bruidstaart, op 1 februari gaan we proeven. De patisserie staat ook op de trouwbeurs dus zondag alvast even kennis maken.

Daarnaast hebben we in februari ook een afspraak voor de trouwringen.

Op de beurs (alweer..) staat ook de winkel waar mijn aanstaande zijn pak wil laten maken. Dus kan gelijk even horen wanneer hij ongeveer heen moet.

Dus dit weekend gaat er voor mijn gevoel wel weer wat gebeuren!!

Verder vooral veel op Pinterest om ideeën op te doen voor uitnodigingen, aankleding, bloemen etc.


Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #118 Gepost op: 12 januari 2016, 20:17:00 »
Hallo bruidjes to be! Dit is het jaar waarin we gaan trouwen, het komt nu echt dichtbij!
Mijn aftell app zegt dat het vandaag precies nog 150 dagen is. Spannend.

I.v.m. drukte op het werk (We hebben een eigen bedrijf) lag de organisatie even stil de laatste tijd. Voor mijn gevoel ga ik dingen vergeten en moet er echt weer wat gaan gebeuren. We hebben nog tijd genoeg, maar ik ben toch bang dat ik ergens iets vergeet wat straks te laat is... ik heb zelfs al een nachtmerrie gehad! absurd...

Zondag ga ik met mijn moeder naar een lokale trouwbeurs. Vorige jaar ook geweest en het is erg leuk om weer even in de trouwsferen te komen. Mijn weddingplanner/ceremoniemeester is daar ook dus kunnen we weer even bijpraten.

Vandaag een afspraak gemaakt voor de bruidstaart, op 1 februari gaan we proeven. De patisserie staat ook op de trouwbeurs dus zondag alvast even kennis maken.

Daarnaast hebben we in februari ook een afspraak voor de trouwringen.

Op de beurs (alweer..) staat ook de winkel waar mijn aanstaande zijn pak wil laten maken. Dus kan gelijk even horen wanneer hij ongeveer heen moet.

Dus dit weekend gaat er voor mijn gevoel wel weer wat gebeuren!!

Verder vooral veel op Pinterest om ideeën op te doen voor uitnodigingen, aankleding, bloemen etc.

Hallo Bydani, ga je dit weekend toevallig naar Eindhoven? Daar gaan wij namelijk naar de beurs. De eerste keer samen met mijn as. afgelopen zondag naar een kleine beurs geweest met mijn zus om eens te kijken hoe dit is.
Zou je mij willen vertellen welke app gebruikt voor het aftellen? En wat is je pinterest account? Misschien kan ik nog wat van je opsteken :)

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #119 Gepost op: 12 januari 2016, 21:57:57 »
Hoi Lotte,
Nee, wij gaan naar Alkmaar. Maar er is er vlakbij nog eentje dus het is een bruidsbeurs weekend denk ik... Ik heb ook al 2x in de jaarbeurs geweest. Krijg je als je zo lang verloofd bent...maar het is echt leuk om lekker in de sfeer te komen en op elke beurs heb ik wel iets origineels gevonden voor de bruiloft.

Ik gebruik de app Dreamsdays, die telt alleen dagen af. Mijn aanstaande heeft de countdown star, dan kan je elke minuut aftellen! Voor ons nu nog 12.927.877 seconden hahaha

Pointerende MOET je echt gaan installeren hoor :applaus:
Het is een soort moodboards maar dan digitaal. Ik doe net met de app. Je type een zoekwoord in, bijvoorbeeld Bruidstaart en dan krijg je allerlei foto's welke je kunt bewaren op je eigen 'bord'. Zo creëer je moodboards van verschillende onderwerpen. Ik heb bijvoorbeeld Bruidstaart, boeket, kapsels, aankleding, uitnodigingen en aankleding.

Echt aan te raden! Wel redelijk verslavend...
Mijn moeder gebruikt het bijvoorbeeld bij ideeeen voor haakwerk en wij gaan ons huis verbouwen en zelfs daarbij gebruik ik het voor ideeën.

Veel plezier ermee :biggrin:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #120 Gepost op: 12 januari 2016, 22:18:07 »
Lotte wij gaan zaterdag wel naar de beurs in Eindhoven ;)
Vermoed dus jij ook in zuiden ergens woont?


Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #121 Gepost op: 12 januari 2016, 23:48:47 »
Hoi Lotte,
Nee, wij gaan naar Alkmaar. Maar er is er vlakbij nog eentje dus het is een bruidsbeurs weekend denk ik... Ik heb ook al 2x in de jaarbeurs geweest. Krijg je als je zo lang verloofd bent...maar het is echt leuk om lekker in de sfeer te komen en op elke beurs heb ik wel iets origineels gevonden voor de bruiloft.

Ik gebruik de app Dreamsdays, die telt alleen dagen af. Mijn aanstaande heeft de countdown star, dan kan je elke minuut aftellen! Voor ons nu nog 12.927.877 seconden hahaha

Pointerende MOET je echt gaan installeren hoor :applaus:
Het is een soort moodboards maar dan digitaal. Ik doe net met de app. Je type een zoekwoord in, bijvoorbeeld Bruidstaart en dan krijg je allerlei foto's welke je kunt bewaren op je eigen 'bord'. Zo creëer je moodboards van verschillende onderwerpen. Ik heb bijvoorbeeld Bruidstaart, boeket, kapsels, aankleding, uitnodigingen en aankleding.

Echt aan te raden! Wel redelijk verslavend...
Mijn moeder gebruikt het bijvoorbeeld bij ideeeen voor haakwerk en wij gaan ons huis verbouwen en zelfs daarbij gebruik ik het voor ideeën.

Veel plezier ermee :biggrin:

Pinterest gebruik ik al heel veel  :cool2: maar bedoelde eigenlijk hoe je daar heet om je op te zoeken. Niet helemaal duidelijk opgeschreven.

@Sunshine, ik woon inderdaad in het Zuiden, in Brabant om precies te zijn.

Leuk om hier eindelijk te kunnen zijn, ik ben al heel lang in de modus dat ik graag wil trouwen, maar pas op oudjaarsavond gevraagd door mijn vriend. Die zag een lange verlovingsperiode niet zitten   :dry:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #122 Gepost op: 13 januari 2016, 06:21:11 »
Leuk jij ook uit brabant. Ik ook.

Wij zijn vorige week en deze week druk met gesprekken met dj's en fotograven. Vanavond en zaterdag nog gesprekken en zaterdag gaan we naar de beurs in Eindhoven. Zin in!
Vrijdagavond Gaan we eten met me schoonouders op onze feestlocatie.  Je kunt daar ook eten met allerlei kleine gerechten dus even testen of dat iets voor de bruiloft is of dat we toch 3 gangen doen. Ben benieuwd!

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #123 Gepost op: 14 januari 2016, 13:45:52 »
@ Lotte... sorry blond! Volgens mij kun je me zo het beste vinden: https://nl.pinterest.com/beste_danielle/

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #124 Gepost op: 14 januari 2016, 13:55:17 »
Ik ben 1 januari in Disneyland door mijn vriend gevraagd  :wub:
Vandaag te horen gekregen dat onze favoriete locatie op onze voorkeursdatum beschikbaar is. Dus 1 oktober dit jaar is het zover  :applaus:

Wat leuk, ik ben ook in Disneyland gevraagd :D




Ik vind het zo heerlijk om eindelijk te kunnen zeggen: dit jaar ga ik trouwen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards