collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279477 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tes2004

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwen 2016
« Reactie #125 Gepost op: 15 januari 2016, 22:03:22 »
Hallo allemaal,

ik ga op zaterdag 11 juni 2016 trouwen.

Ik heb vandaag mijn trouwjurk uitgezocht en gekocht.
Het was de 2e keer dat ik ging passen.

Nu ben ik nog op zoek naar alles voor erbij: torselet, hoepel, schoenen.
Dus ik ben er nog niet ;-).

Groetjes,
Tes

Hilde93

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: Trouwen 2016
« Reactie #126 Gepost op: 18 januari 2016, 12:40:07 »
Onze datum is op 26 mei, nog ruim 4 maanden :)

kumarie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #127 Gepost op: 27 januari 2016, 20:29:32 »
Hallo allemaal. Eigenlijk hadden we al lang geleden een trouwerij gepland maar dat kon door omstandigheden niet doorgaan. Nu gaat het er echt van komen. En wel op vrijdag 14 oktober.
Waarom deze datum? Begin van de herfstvakantie ;)

Zijn er al meer mensen met deze datum???

kumarie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #128 Gepost op: 27 januari 2016, 20:32:55 »
Aaaah in het andere topic zie ik dat sunshine ook op 14 oktober haar grote dag heeft.  Leuk!!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #129 Gepost op: 28 januari 2016, 07:56:31 »
Jaa leuk zelfde datum :) kunnen we samen aftellen haha
Al veel geregeld??

Wij vanavond gesprek met nog een fotograaf. Afspraak werd Door omstandigheden verzet. Hebben al wel evt 1 diens bevalt dus vanavond afwachten en dan kunnen we de fotograaf kiezen :)
Afgelopen weekend onze ceremoniemeester gevraagd. Dus dat is okk weer gergeld

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #130 Gepost op: 28 januari 2016, 12:53:55 »
Hallo allemaal. Eigenlijk hadden we al lang geleden een trouwerij gepland maar dat kon door omstandigheden niet doorgaan. Nu gaat het er echt van komen. En wel op vrijdag 14 oktober.
Waarom deze datum? Begin van de herfstvakantie ;)

Zijn er al meer mensen met deze datum???

haha nee, maar wij hebben vrijdag 22 april, waarom: begin van de meivakantie :P

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #131 Gepost op: 31 januari 2016, 09:40:56 »
Hier om een vergelijkbare reden 30 april, voor ons een bijzondere datum en midden in de meivakantie

Jaikwilweddingplanner

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwen 2016
« Reactie #132 Gepost op: 31 januari 2016, 12:23:23 »
Van harte gefeliciteerd allemaal!

Zijn jullie op zoek naar professionele hulp en ondersteuning bij het plannen en organiseren van jullie huwelijksdag? Willen jullie genieten van deze bijzondere periode zonder stress? Dan wil ik jullie graag helpen.

Mijn streven is om jullie stress weg te nemen. Als weddingplanner weet ik wat er allemaal moet gebeuren. Ik zal jullie veel werk uit handen nemen en gedurende het gehele proces met jullie mee denken en ervoor zorgen dat er geen detail over het hoofd wordt gezien.

Interesse? Mail mij voor het maken van een vrijblijvende kennismaking (maudy@jaikwilweddingplanner.nl)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #133 Gepost op: 1 februari 2016, 16:52:10 »
Zo wij hebben de fotograaf geregeld. Kunnen we weer wat wegstrepen  :biggrin: :biggrin:

Gisteren toen we in de winkelstraat waren even bij een edelsmid binnen gelopen en beetje gekeken voor de trouwringen. Binnenkort nog keer naar een juwelier, vinden toch nog best lastig wat we willen haha
Maar hebben nog tijd zat dus maar lekker orienteren.
Leuk om zo samen met de bruiloftdingen bezig te zijn. Vriend denkt en doet echt mee, erg fijn!
Bij jullie ook?

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #134 Gepost op: 1 februari 2016, 21:51:58 »
Zo wij hebben de fotograaf geregeld. Kunnen we weer wat wegstrepen  :biggrin: :biggrin:

Gisteren toen we in de winkelstraat waren even bij een edelsmid binnen gelopen en beetje gekeken voor de trouwringen. Binnenkort nog keer naar een juwelier, vinden toch nog best lastig wat we willen haha
Maar hebben nog tijd zat dus maar lekker orienteren.
Leuk om zo samen met de bruiloftdingen bezig te zijn. Vriend denkt en doet echt mee, erg fijn!
Bij jullie ook?
Mijn vriend is ook heel betrokken, alleen bij de echte aankleding denk ik dat ie later wel enigzins zal afhaken. Alleen mijn ouders zijn erg ongeïnteresseerd. Voor hun is het niets speciaals, zijn zelf ook alleen getrouwd omdat dat praktischer was toen m'n moeder zwanger was van mij. Hebben zoiets van je woont al zolang samen dan veranderd er toch niets. Maar ik merk dat ik het toch wel jammer vind dat ze niet wat enthousiaster zijn.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #135 Gepost op: 2 februari 2016, 14:00:56 »
Ow dat is wel jammer je ouders niet geïnteresseerd zijn. Misschien als je ze bij dingen betrekt dat ze dan beetje leuker gaan vinden?

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #136 Gepost op: 6 februari 2016, 23:03:41 »
Ow dat is wel jammer je ouders niet geïnteresseerd zijn. Misschien als je ze bij dingen betrekt dat ze dan beetje leuker gaan vinden?

Vandaag jurken gaan passen, met onder andere mijn moeder. En misschien lijk ik wel meer op haar dan ik denk. We konden het namelijk allebei niet voor ons zien en houden ook zoiets van bruid en moeder van de bruid. Ja het zal wel, mogen we in een hoekje gaan zitten.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #137 Gepost op: 15 februari 2016, 14:53:52 »
Pfff, wij hebben eigenlijk bijna alles geregeld maar we lopen steeds met het idee dat we van alles moeten doen (wat dus niet zo is). Zijn er meer mensen die er last van hebben :P?
We zijn inmiddels maar bezig met de versiering van de auto en het uitzoeken van de muziek.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #138 Gepost op: 15 februari 2016, 15:06:11 »
Haha, dat heb ik ook! We zijn al een jaar bezig, dus bijna alles wel geregeld. En we hebben nog 5 maanden voor de kleine dingetjes die nog moeten. Maar als mensen dan zeggen: 'goh, het komt al dichtbij! Moet je nog veel regelen?' Dan raak ik al een klein beetje in de stress, maar dat is dus helemaal niet nodig.
Vanmiddag ga ik nog de fotograaf bellen, om de planning door te spreken en om te melden dat we verhuisd zijn en dus andere leuke fotolocaties moeten zoeken. De afspraak voor de tweede keer proefmakeup en het eerste proefkapsel staat gepland in april. Uitnodigingen zijn in huis, die geven we nu af als we de mensen zien (scheelt postzegels).

Gaat goed dus :)

Keepertje, wat voor muziek ben je aan het uitzoeken? Voor de openingsdans? Voor tijdens de ceremonie?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #139 Gepost op: 15 februari 2016, 15:17:18 »
Erg is dat he, bij ons is het nog 2 maanden en een week. En iedereenj: jullie zijn vast superdruk. Vervolgens schiet ik half in paniek want: waarmee dan? Binnenkort inderdaad nog een keer afspreken met de fotograaf en de DJ. Ik doe mijn haar zelf (ben al aan het oefenen) en mijn vriendin laat het door haar zusje doen.

Muziek is voor de ceremonie en de openingsdans. Ceremonie is een kwestie van een keus maken, we hebben in ieder geval wat voor tijdens het tekenen. Binnenkomst weten we uberhaupt nog niet wat we willen, aangezien we dus twee vrouwen zijn weten we niet zo goed hoe we het willen doen met wel of niet weggeven.
Openingsdans hebben we moeite mee, zijn jullie daar al mee bezig Poko? We kunnen beiden stijldansen en hebben dat ook 3 jaar samen gedaan maar we weten niet goed wat we willen. De ruimte is ook beperkt, maar daarmee valt gelukkig dus ook al wat af (Quick step en Engelse wals wordt te lastig in de ruimte). Inmiddels wel een beetje een idee maar nog lang niet compleet.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #140 Gepost op: 15 februari 2016, 16:38:57 »
Wij waren gisteren op beleef je bruiloft waar ik een snel proefkapsel heb gekregen (was erg goed voor mijn gevoel  :biggrin:) daar vond men juist dat wij nog zoveel moesten regelen. Klopt misschien ook wel aangezien we nog niets vast hebben liggen. Maar in ons hoofd hebben we al veel voor elkaar. Hebben al veel dingen bedacht en voor de eerste keer besproken (locatie, ringen, auto), maar moet nog finaal gemaakt worden. Voor de locatie wachten we bijvoorbeeld nog op offerte van het eten.

We hebben nog 7,5 maand. Maar andersom weten we het ook pas anderhalve maand, dus zijn we nog vooral aan het oriënteren.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #141 Gepost op: 15 februari 2016, 18:03:56 »
@ Keepertje: muziek voor tijdens de ceremonie zijn wij ook nog niet helemaal uit. Schoonmoeder wil graag ergens op de dag een liedje zingen (zit ze een beetje op te hinten) en ik denk dat het wel een goed moment is, maar AS zit er niet op te wachten. Moeten we het nog even over hebben dus :P. Voor de openingsdans zijn we er helemaal uit. Het wordt come away with me van Norah Jones, dus een Engelse wals. We hebben nu 2 jaar dansles en het feest is ook op onze dansschool, dus we weten zeker dat we genoeg ruimte hebben. We willen wel 4-5 extra lessen volgen om iets cools erbij te leren wat er leuk uitziet en hopelijk niet al te ingewikkeld is om te leren, haha! Als je weinig ruimte hebt is een jive misschien wel leuk, dat is een van mijn favoriete dansen :), maar je moet het maar net kunnen met je trouwjurk aan.

@lotte: hm, 7,5 maanden is niet heel lang. Vliegt zo voorbij! Dus ik zou als ik jou was wel een beetje haast maken. Maar ik ben ook een beetje een control freak :P. Misschien vind jij het niet erg om dingen aan de late kant te regelen. Maar ik vind dat wel heeeel stressig. Daarom hebben we er ook voor gekozen om 1,5 jaar de tijd te nemen :).

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #142 Gepost op: 15 februari 2016, 18:12:10 »
Allemaal al weer goed bezig dan!
Muziek ceremonie weten we 1 liedje nu zeker. De rest nog niet.
Openingsdans weten we nog niet wat we er mee willen. We zijn niet van die dansers en willen ook niet speciaal voor de bruiloft dansles volgen. Dus zal of iets van schuifelen worden maar op welk nr is dan nog de vraag.  Of iets anders maar wat dan?

Gisteren nog 8 maand dus we heen nog wel even. Vrijdag ga ik op pad voor de jurk. Spannend!

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #143 Gepost op: 15 februari 2016, 18:18:23 »
@lotte: hm, 7,5 maanden is niet heel lang. Vliegt zo voorbij! Dus ik zou als ik jou was wel een beetje haast maken. Maar ik ben ook een beetje een control freak :P. Misschien vind jij het niet erg om dingen aan de late kant te regelen. Maar ik vind dat wel heeeel stressig. Daarom hebben we er ook voor gekozen om 1,5 jaar de tijd te nemen :).

Ik ben ook een control freak dus ik houd er helemaal niet van om dingen aan de late kant te regelen. Maar het probleem is dat we niet weten wat we nog echt zouden moeten regelen buiten de fotograaf.
Uitnodigingen kunnen we pas doen als de locatie rond is. Dit is inclusief alle catering. Jurk pas afspraken staan ingepland, daarna kan mijn as voor een pak gaan kijken.
Ringen hebben we een ontwerp van dus zodra we daar ja tegen zeggen is dat geregeld, evenals de auto, deze krijgen we van de juwelier. Taart moeten we nog wel gaan proeven, dat wil ik doen in onze vakantie begin mei.
Wij zullen trouwens geen feestavond hebben maar een avondvullend diner.

Ik hoor het heel graag als jullie denken dat we iets over het hoofd zien, maar op dit moment zouden wij het niet weten.

Mijn as wilde trouwens geen lange periode tussen het aanzoek en de trouwdatum, dus dat is bewust van zijn kant.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #144 Gepost op: 15 februari 2016, 19:08:25 »
Wij hebben zon checklist die je ook op Internet wle kan vinden (wij geruiten die van trouwplannen uit magazine maar staat misschien ook wel op hun site. En hebben aan de hand daarvan dien per maand gepland. Wat we dus in welke maand(en) willen doen. Denk dat we dan mooi dingen verdeeld hebben en weten we ook voor ons zelf wanneer we wat moeten en willen doen.

Maar denk dat je beste eerst je locatie moet bepalen. Van daar uit kan je weer verder.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #145 Gepost op: 15 februari 2016, 21:25:11 »
Ik ben vooral een regelfreak, als ik nu iets bedenk had ik het gister al gedaan willen hebben dus bij ons is bijna alles in de eerste 2 maanden gedaan.
Qua openingsdans doen we waarschijnlijk een rumba die dan overgaat in cha cha en dan een klein stukje jumpstyle oid of de macarena :p, in ieder geval iets geks. We gaan nog even bij de locatie langs om te kijken of niet toch ruimte hebben voot de quick step want dat is onze favoriet.
Voor de ceremonie hebben we voor bij het tekenen: this will be an everlasting love.

Wij hebben de checklist van perfectwedding

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #146 Gepost op: 15 februari 2016, 21:34:06 »
De checklist van the perfect weddin hebben wij ook in gebruik. Maar zelfs aan de hand daarvan zie ik nog niet hoe het komt dat iedereen vind dat we nog zoveel moeten doen.
@Sunshine, we weten al welke locatie we willen trouwen en de rest van de dag verblijven, maar moeten van hen nog de offerte voor het diner krijgen voordat we kunnen onderhandelen over de uiteindelijke prijs en ons akkoord kunnen geven. Pas dan kunnen we ook de BABS doorgeven aan de gemeente.

Maan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Trouwen 2016
« Reactie #147 Gepost op: 16 februari 2016, 19:43:16 »
Als je in 2016 gaat trouwen, is dit een actie waar ik je heel graag op wil wijzen. Een hele mooie kans voor iedereen die nog op zoek is naar een professionele fotograaf. Er wordt een trouwreportage ter waarde van 1750 euro verloot door een professioneel fotograaf uit Arnhem. Er zitten verder geen 'kleine lettertjes' of regels aan vast. Je krijgt precies hetzelfde als iedere klant, alleen geen rekening achteraf :) Ook hoef je er niet veel voor te doen ofzo, alleen aangeven waarom je dit graag wilt winnen. Deze actie loopt via Facebook, zoek op "BruidsfotografieArnhem" en je vindt de actie bovenaan de pagina. Ik hoop dat ik hiermee iemand heb kunnen helpen (het is niet mijn bedoeling om te spammen)!

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #148 Gepost op: 18 februari 2016, 19:39:47 »
Wij gaan ook over 3 maand (en 2 dagen) al trouwen en ik heb het idee dat we wel op schema liggen. Ik heb een planning, maar ook even een extra to-do lijst gemaakt van wat we nog moeten. Dus alles mbt de taart, fotograaf, bruidsmeisje, vakantie, enz. Even per onderwerp wat er nog gedaan moet worden.

Het ligt grotendeels allemaal vast, maar draait nog vooral om details. Wel veel details, maar als we een avond gaan zitten dan beslissen we toch best veel samen.

Wat we nu nog moeten doen is:
Trouwpak AS
Accessoires voor mij (sluier heb ik inmiddels gekocht, bij een outlet, scheelde veel geld!)
Bloemen
Taart moet akkoord en daar wat dingen voor regelen, maar is al wel in concept klaar
Uitnodiging in proefdruk (deze week) en dan laten drukken
Muziek uitzoeken, het meeste hebben we al, maar nog een paar dingen

en verder afspraken met de fotograaf, voor een kapsel, enz. Maar mijn inziens heb je daar tijd zat voor.

Van de week hebben we leuke bedankjes bestelt, een offerte voor de uitnodiging opgevraagd en wat muziekkeuzes gemaakt. Ik vind het ook allemaal leuk om te regelen en niet stressvol ofzo.


sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #149 Gepost op: 18 februari 2016, 19:50:58 »
Goed bezig! En wel lekker je niet gestrest bent.
Je kunt al beetje aftellen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards