collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279465 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2015, 14:59:21 »
We hebben de feestlocatie al vastgelegd! Het volgende wat gedaan moet worden is de gemeente reserveren en dat kan pas een jaar vantevoren, dus in juli 2015. In de tussentijd lekker inspiratie opdoen op dit forum en op pinterest!   En sparen natuurlijk ;-).

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2015, 15:46:32 »
Wij hebben ook de locatie vastgelegd :D

De datum staat verder in optie bij de fotograaf, dus daar binnenkort een gesprek mee. De gemeente ga ik deze week bellen.

Oh en sparen kan ook geen kwaad :dry:

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #27 Gepost op: 17 maart 2015, 06:34:46 »
Wij hebben nog steeds geen officieele datum, eerst mijn as zijn propedeuse maar halen. Maar ondertussen hebben we wel weer een nieuwe locatie op het oog (we hebben nu twee opties). Ook zijn de materialen voor zowel de bedankjes als de trouwkaarten binnen. Ik ga beiden zelf maken.

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2015, 21:14:04 »
Hier nog een 2016 bruidje! op 10-06-2016 is het dan zover...!
Het duurt nog ff, maar zo kunnen we extra lang genieten van de voorpret.
Wij hebben de locatie ook al gekozen en inderdaad op 10 juni kunnen we de gemeente bellen voor de trouwtijd.
Momenteel zijn we bezig met de fotograaf en muziek. 
Wij zijn ook op de Love & Marriage Beurs in Utrecht geweest en ik vond het vooral heel leuk om sfeer te proeven en alvast een beetje in trouwmood te komen. We hebben ook wel wat ideeen opgedaan zoals bijvoorbeeld ook een videograaf in te huren. Tevens hebben we (totaal onverwachts eigenlijk) ook onze trouwauto geboekt op de beurs.
Spannende tijden gaan we tegemoet!
Uit welke regio komen jullie? Ik woon zelf in Noord-Holland

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #29 Gepost op: 24 maart 2015, 11:56:09 »
Leuk al die plannen!

Wij hebben inmiddels de locatie vastgelegd, trouwringen uitgezocht en gaan nu bezig met de fotograaf. Het stadhuis kunnen we nog niet reserveren, want ze zijn nog aan het verbouwen en weten de planning niet :dry:. Maar goed, we hebben nog even, dus gaan nog even kijken waar we dan trouwen. Het kan sowieso ook op de locatie, maar het stadhuis vinden we leuker.


Lindagijs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Trouwen 2016
« Reactie #30 Gepost op: 3 april 2015, 20:27:57 »
Hier ook een juni 2016 bruidje! 24 juni op de langste dag....(kunnen we er maximaal van genieten..) :P

Onze locatie is geregeld (Kasteel Doorwerth) en muziek ook, de fotograaf is iemand die we kennen dus dat was ook mogelijk.
We hebben zelfs al een trouwjurk en trouwpak, hahahaha! We kunnen er niet vroeg genoeg bij zijn.

We zitten te denken om bij de receptie/borrel ook nog een zangeres met iemand erbij te boeken die Bossa Nova muziek zingt. Een beetje als achtergrond zeg maar.

Joyce_Spikey

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Trouwen 2016
« Reactie #31 Gepost op: 6 april 2015, 22:41:08 »
Hallo allemaal

Ik  ben 2 april op mijn  erjaardag ten huwelijk gevraagd in het madame tusseau onder het oog van robbie Williams haha. De trouwdatum is 31 mei 2016, de dag dat we elkaar dan precies 6 jr geleden ontmoet hebben. De trouwlocatie en van het eten en feest is het jenevermuseum... waar de ontmoeting grotendeels plaatsvond.  De ontmoeting was bij een scootermeeting van een forum waar we ook lid van zijn en met elkaar touren, zullen een hoop scooters uit heel het land de tour van dan 6 jr geleden overdoen richting het museum hahah

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #32 Gepost op: 8 april 2015, 12:43:52 »
Hoi Lindagijs en Joyce-spikey!
@Lindagijs: je bent inderdaad al snel met regelen :). Leuk om een zangeres in te huren! Bij een bruiloft waar ik te gast was hadden ze dat ook gedaan, was heel mooi! Vooral toen ze Dat komt door jou van Guus Meeuwis gingen zingen.

@Joyce-spikey: Wauw, alles is heel persoonlijk, de datum en de locatie. Mooi!

Corfu_Wedding

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Trouwen 2016
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2015, 20:35:51 »
Wij gaan september 2016 trouwen op Corfu. We zijn dan 20 jaar samen :applaus:

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #34 Gepost op: 8 mei 2015, 14:35:48 »
We hebben vanavond een afspraak met een trouwfotograaf om te kijken of er een 'klik' is. Ik vind het heel moeilijk om te bepalen of een fotograaf goed is of niet door naar de website te kijken. Op bijna alle websites staan prachtige foto's en een romantische beschrijving van hoe de fotograaf het aanpakt. Ik hoor van anderen dat je vooral moet bepalen of je de fotograaf leuk vindt en je bij hem/haar een beetje kan ontspannen. Ook moeilijk om in te schatten in een korte afspraak! Ik ben benieuwd!

Voor de meesten in dit topic duurt het nog een jaar of meer, hoe ver zijn jullie al met regelen? Wacht je rustig af tot het wat dichterbij komt? Of wordt je (net zoals ik) mega enthousiast van alle mogelijkheden en wil je alles nu al regelen?

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #35 Gepost op: 9 mei 2015, 23:21:34 »
Wij wachten nog even af, eerst as maar zijn prop halen, dan boeken

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #36 Gepost op: 16 mei 2015, 18:28:37 »
Hoi Poko,

Klinkt heel bekend hoor. Het duurt nog heel lang... om precies te zijn volgens mij aftelapp: :blush:
12 maanden,24 dagen,18 uren, 35 minuten, 30 seconden, of
390 dagen, 19 uren, 35 minuten en 30 seconden, of
9379 uren, 35 minuten en 30 seconden, of
562774 minuten en 30 seconden
of gewoon nog 33.766.466 seconden.... maar he wie telt er af haha...

Ik zou het liefste ook alles al regelen, maar voor sommige dingen is het gewoon te vroeg. Dan lijkt het of de bruiloft op de  achtergrond komt af en toe en dat wil je ook niet! maarja nog ruim een jaar dag in en dag uit plannen is ook beetje onnodig.

Wij hebben met de receptie/avond locatie alles geregeld
fotograaf is geregeld
Trouwauto is geboekt
Ik ben jurken wezen passen en een hele mooie gevonden, maar ik durf nog geen ja et zegge omdat het nog zooo lang duurt. Wie weet komt er nog wel een mooiere in de collectie. Achteraf gewoon nog niet moeten gaan passen, maar ik kon niet wachten.

Verder zit ik hele avonden op pinterest lekker sfeerbeelden en ideeën voor aankleding, kleding, taart en bloemen enzo bij elkaar te verzamelen.

Ben benieuwd hoe jouw afspraak was met de fotograaf Poko. Voor ons was het een kwestie van gevoel die je bij de persoon hebt en zijn/haar portfolio. Het soort foto's moet ook bij je passen natuurlijk.

Veel voorpretplezier allemaal! :)

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #37 Gepost op: 17 mei 2015, 11:44:24 »
Leuk Bydani zo'n aftelapp!
Ik heb ook al jurken gepast en mijn jurk gevonden! Ik heb er verder geen spijt van dat ik al zo vroeg ben geweest, het is weer 1 ding minder op het lijstje.

Het gesprek met de fotograaf was heel fijn, ze stelde ons meteen op ons gemak. En ze heeft veel ervaring! Dus we zijn voor haar gegaan. We kunnen voor de bruiloft nog een loveshoot doen voor 125 euro, misschien is dat wel leuk. Iemand anders die dat ook gaat doen?

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2015, 12:09:36 »
Ik ga geen loveshoot doen. Wij hebben in september al een loveshoot gehad op vakantie (waar ik ook ten huwelijk gevraagd ben), dus een beetje overbodig.

Hier nog 1 jaar en 2 dagen :D Ik heb voor woensdag een reservering gemaakt in een restaurant, omdat we dan -1 jaar getrouwd zijn haha.

Bij ons ligt nu ook de fotograaf vast. Volgende punt is de muziek. Ik heb over anderhalve week een afspraak bij Skyfly en de dag erna kan ik bij een andere DJ kijken bij een evenement waar hij live speelt.

Verder ook een visagist/kapster gevonden denk ik, maar ik wacht nog even met een afspraak maken. Ik wil inderdaad ook niet te snel met details bezig. Ik denk dat ik in juli/augustus trouwjurken ga passen en dan ook bezig met kapsel en make-up.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #39 Gepost op: 26 mei 2015, 13:51:28 »
Bij ons wordt het 22 april. Aangezien mijn AS in het onderwijs werkt zitten we voor de huwelijksreis vast aan de schoolvakanties. Nu kunnen we 2 weken weg met de meivakantie :P . In de zomer ging hem niet worden, zit een speeltuin naast onze locatie en in de vakanties geldt: hoe warmer hoe drukker.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #40 Gepost op: 28 mei 2015, 07:54:49 »
Hier steeds duidelijker het plan voor april 2015, heb gosteren voor mijn verjaardag een weddingplanner boek gekregen. Nu hopen dat as zijn propedeuse haalt, dan kunnen we gaan plannen :)

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2015, 09:33:49 »
Leuk, geduldig bruidje! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En ik neem aan dat je april 2016 bedoelt? :P

Wij hebben plannen om te gaan verhuizen, dus misschien gaan we wel in een ander gemeentehuis trouwen. Onze feestlocatie hadden we al gepland in het dorp waar we nu naartoe willen verhuizen, dus dat is wel praktischer.

Ik heb echt al een heel plan van de dag in mijn hoofd, zal het in het weekend uitgebreid vertellen hier.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #42 Gepost op: 30 mei 2015, 14:06:16 »
Jup, ik bedoel inderdaad april 2016.
Leuk dat jullie ook al duidelijke plannen hebben. Wijweten ook al redelijk wat we willen, alleen even zoeken hoe we dat moetne doen... Wij gaan sowieso in een andere gemeente trouwen, we hebben zoveel familie in het zuiden zitten en wonen zelf in het noorden, dus tsjah

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2015, 18:54:06 »
Je moet dan wel in je eigen gemeente in ondertrouw. Bij het maken van de afspraak voor de ondertrouw even aan geven dat je in een Ndere gemeente gaat trouwen.

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #44 Gepost op: 2 juni 2015, 12:21:15 »
Spannend geduldig bruidje, je wacht al zo lang!

Onze DJ is inmiddels geboekt en het stadhuis is vastgelegd :D

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #45 Gepost op: 4 juni 2015, 16:31:08 »
Deze dagindeling hebben we nu in ons hoofd:

9:00 opstaan, douchen, kapper, visagie
12:30 As komt mij ophalen :)
13:00 trouwen in het gemeentehuis
14:00 wij gaan foto's maken in de omgeving, de daggasten krijgen stijldansles van onze docenten
15:30/16:00 borrelen en barbecuen in de blokhut van onze scouting
18:00 de kinderen van scouting komen langs
20:00 terug naar de dansschool
20:30 feest! Met ongeveer 150 gasten.

We gaan proberen echt te bezuinigen op bepaalde dingen. Vinden we een boeket nodig? Een bruidstaart? We kunnen ook in onze eigen auto rondrijden. We kiezen niet voor een chique diner, maar voor een barbecue. Het feest is niet in een kasteel, maar in een gewoon zaaltje. Op het aantal gasten willen we niet bezuinigen.

We willen wel graag speciale dingen, zonder er veel geld aan uit te geven. Een goedkope vervanging voor een boeket of bruidstaart? Goedkope versiering? Goedkope champagne? Heeft iemand misschien tips?

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #46 Gepost op: 4 juni 2015, 16:48:37 »
* even inbreken* Poko, wij hebben ook bezuinigd zodat dat inderdaad de gasten het merken. Wil niet dat mensen achteraf zeggen dat ze konden merken dat er bezuinigd was, dus wij hebben idd ook een avondfeest maar met cake ipv taart. De bruidstaart eten we smiddags met de gasten. Maar mss ken je iemand die het leuk vind om taarten te maken? Dat hoor je steeds vaker en is goedkoper dan via een bakker.
Wij hadden ook graag gebarbecuet, maar veel speciale dieetwensen dus is een buffetje makkelijker.
Verder hebben wij ook onze eigen auto, er zijn op Internet veel leuke dingetjes te krijgen om je auto evt wel op te 'pimpen' tot bruids auto. Boeket heb ik we  maar krijg ik van mijn ouders dus kost me niets, hihi. Anders mss zelf maken?
Verder kun je versieringen heel goed zelf maken. Mss kun je ipv champagne kiezen voor een wijntje met een bubbel?
Succes!

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen 2016
« Reactie #47 Gepost op: 4 juni 2015, 17:13:32 »
Poko, hou je er ook rekening mee dat je ook foto's met je daggasten wil maken? Bij ons duurde dat toch ook wel ruim een kwartier tot een half uur, misschien dat je de dansles dus iets moet verschuiven?

Wij hebben wel voor een bruidsboeket, een bruidegomscorsage en autobloemwerk gekozen maar we hebben de rest van de daggasten geen corsage gegeven. Dit scheelde bijna 100 euro en de daggasten hebben ze niet eens gemist. Wij hebben ook gebarbecued en dat zou ik iedereen aanraden, het was echt super! Iedereen kon lekker rondlopen en met iedereen kletsen, wij daardoor ook en de sfeer was geweldig, lekker informeel :) Daarnaast kun je ook enorm besparen op versieringen etc. Ik heb de enveloppendoos en het ringendoosje zelf gemaakt en we hebben de tuin en tent zelf aangekleed: https://www.pinterest.com/anna4517/wedding/

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #48 Gepost op: 4 juni 2015, 17:41:03 »
Ahh bedankt voor de tips! Ik kan wel even rondvragen wie er een taart wil bakken. Je hebt echt heel leuke dingen gemaakt Idoann! Die enveloppendoos is super! En die flesjes met bloemen ook! Daar ga ik me zeker in verdiepen.

Goede tip trouwens over de foto's met de daggasten. Die was ik nog vergeten. En wat fijn dat jullie zo'n leuke ervaringen hebben met barbecuen! Dan voel ik me iets minder slecht over dat we bbq kiezen omdat het goedkoop is, want het kan dus ook extra leuk zijn.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2016
« Reactie #49 Gepost op: 4 juni 2015, 19:45:37 »
*breekt even in*
Wij hebben ook gekozen voor een BBQ, dus na 14 augustus kan ik je precies vertellen hoe dat bevallen is :p Mij leek het iig gezelliger dan stijfjes aan een lange tafel zitten en wachten tot het eten komt :)

Wat bezuinigingen betreft: hier ook geen corsages voor de daggasten. Waarom zou je willen/moeten zien dat die mensen er de hele dag bijwaren? Eigenlijk is dat helemaal niet nodig toch? ;)
*breekt weer uit*

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards