collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279483 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #75 Gepost op: 4 november 2015, 15:32:50 »
Wij hebben nog niks geregeld (nog 13 maanden de tijd). Wel hebben we een beetje een budget opgesteld en een redelijk beeld van hoe we alles willen doen (qua dagindeling, hoe groots, etc). Ook hebben we 2 mensen als ceremoniemeester gevraagd (maar die hebben tot nu toe nog niet echt taken gehad)

We willen de locatie binnenkort gaan regelen (of nouja, eens kijken) en hoop dat toch rond januari/februari wel zeker te weten.
Gemeentehuis wil ik vastleggen zodra het kan eigenlijk.
We denken na over een bepaald bandje waar we binnenkort gaan luisteren, als we dat willen wil ik dat meteen regelen.
Jurk wil ik ook rond januari/februari gaan zoeken.

De rest heeft minder haast denk ik en heb ik nog niet van bedacht wanneer we dat gaan doen, zal gewoon in kleine stapjes volgen.
O ja, en ik wil binnenkort mijn getuige alvast vragen of ze getuige wil zijn :)

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #76 Gepost op: 4 november 2015, 17:01:53 »
Hallo allemaal!

We hebben (denk ik) al redelijk wat geregeld. Voor mijn gevoel staat de grote dingen al vast. Tot nu toe geregeld:
- trouwlocatie
- locatie receptie / avondprogramma en slapen
- trouwauto
- weddingplanner als ceremoniemeester op de dag zelf
- muziek
- BABS
- huwelijksreis (sinds gister geboekt!)

Afspraken gepland staan voor
- jurk (over 2 weken :D)
- ringen staat gepland in februari
- pak van mijn aanstaande is in januari gepland

Uiteraard moeten er nog heel veel kleine dingen gebeuren. Maar 10 juni duurt nog even gelukkig!
Ik vind het wel fijn dat het in ieder geval nu wat dichter bij komt. Wij zijn al sinds januari verloofd dus mag van mij wel juni zijn!

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #77 Gepost op: 4 november 2015, 21:08:19 »
Wij hebben ook al veel geregeld, nog 6 maanden en dan is het al zover.

Gedaan
• Locatie voor trouwen
• Locatie voor de hele dag & avond (en nacht)
• Jurk
• Ringen
• Fotograaf
• DJ
• Draaiboek (globaal)
• Getuigen, ceremoniemeesters, bruidsmeisje gevraagd
• Trouwauto (wordt geregeld)
• Visagist/Haarstylist (nog geen proefmake-up, maar daar heb ik vertrouwen in)

Nog doen:
• Pak van AS
• Huwelijksreis boeken
• Uitnodiging (bijna klaar, laatste details nog invullen)
• Bloemen
• Taart
• BABS
• Openingsdans
• Gastenboek

Voor de rest vooral kleine dingen/details die nog ingevuld moeten worden. Ik vind het wel erg relaxed allemaal, het ene moment doen we veel en zijn we er even druk mee, het andere moment doen we er niks aan en is het ook prima.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #78 Gepost op: 5 november 2015, 08:19:43 »
Goed bezig allemaal! Wij zijn nog ongeveer net zo ver als bij mijn bericht op 6 oktober.
Omdat mijn AS nog steeds geen baan heeft :( zijn we nu echt overal op aan het besparen. We doen geen trouwauto, geen bruidstaart, geen bloemen, en doen zo veel mogelijk heel goedkoop. Waar we niet op durven besparen is de fotograaf, want stel dat je geen leuke foto's hebt van je trouwdag. En we willen ook wel echt een feest savonds.

Onze begroting staat nu op 8500. Hoeveel hebben jullie begroot?

Oh, wij gaan als huwelijksreis een nachtje slapen in de fata morgana suite van het efteling hotel! :D

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #79 Gepost op: 5 november 2015, 12:50:06 »
Wat zijn jullie allemaal al goed bezig.

Wat ik me afvraag Hoe lang van te voren voor de jurk gaan kijken?

Hier schiet nog niet zo op. We hebben inmiddels onze feestlocatie uitgekozen nadat we meerdere bekeken hebben. En een datum in optie gezet. Alleen is nu een bepaalde opmerking over het optie en bevestiging spanning geeft. Wij hebben nu een optie staan maar als nog iemand met interesse voor die datum komt geld wie eerst bevestiging doet heeft hem. Dus vriend probeert om te bellen vandaag.
De gemeente ben ik al vanaf maandag bezig om datum vast te leggen. Steeds of terug bellen want is persoon er niet of wordt ik eindelijk gebeld is er storing dus kunnen ze gegevens nier ophalen. Nu moest ik vanmorgen weer bellen was diegene bezig en zou ik terug gebeld worden. Dus weeeeer aan het wachten. Beetje frustrerend nu.

Verder hebben wij nog niet. Maar willen in oktober dus nog tijd zat haha

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #80 Gepost op: 5 november 2015, 14:52:47 »
Pff wat een gedoe sunshine! Gelukkig heeft het niet zo'n haast.
Jurk weet ik ook niet zo goed, dus ik ga maar gewoon op tijd (10/11 maanden van te voren), dan stress ik niet als ik niet meteen iets vind en pas 1 of 2 maanden later weer kan gaan bijvoorbeeld.

iDo, fijn dat jullie al zoveel geregeld hebben zeg! In elk geval van de grote dingen.

Poko, jeetje wat vervelend zeg :( hopelijk kan het nog wel gewoon een feest naar jullie zin worden!
Superleuk het Efteling hotel! Ik denk dat wij gewoon thuis gaan slapen en een huwelijksreis staat ook niet per se in de planning. Dat ligt een beetje aan hoe we uitkomen qua geld. Wij hebben een budget opgesteld van ongeveer 12.000 euro en ik hoop toch echt daaronder te blijven.


iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #81 Gepost op: 5 november 2015, 22:27:38 »
Poko wat vervelend dat je aanstaande geen baan heeft, ik snap dat je dan moet besparen.

Ons budget is 12.000, maar de huwelijksreis van 3.000 euro zit daar nog niet bij in. We moeten nog even kijken waar we heen gaan, maar Mexico of Curacao maken een grote kans.

Ik heb mijn jurk 9 maanden van tevoren uitgezocht. Ik wilde graag alle tijd hebben en vond het ook ontzettend leuk. Was echt super om te doen (en daarna bleken mijn schoonmoeder en schoonzus champagne meegenomen te hebben, wat we lekker opdronken op het terras :D)

Sunshine ik hoop dat het snel voor elkaar is!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #82 Gepost op: 9 november 2015, 08:03:54 »
Ja wel handig dus om op tijd voor jurk te gaan als zo lees.

Poko wel vervelend je nu op steeds meer dingen moet bezuinigen. Hopelijk toch snel weer een baan. Wel super gaaf efteling hotel!

Hier schiet met gemeente nog niet op. Vrijdag maar zelf weer gebeld en natuurlijk was persoon er weer niet. Is pas dinsdag er weer. (Heel handig maar 1 persoon die boel vast mag leggen en dus of er niet is of met klanten bezig is ) moest maar even een mail sturen dus dat gedaan. Hopelijk wordt dan morgen eindelijk die datum vast gelegd. Zucht.

Verder hier nog niet echt met dingen bezig. Eerst datum maar eens vast leggen.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #83 Gepost op: 11 november 2015, 07:49:12 »
Joepie onze trouwdatum ligt ook eindelijk bij de gemeente vast. Dus wij kunnen ook in het rijtje :)
14-10-16 wordt onze dag

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #84 Gepost op: 11 november 2015, 08:52:11 »
Leuk sunshine!

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #85 Gepost op: 11 november 2015, 12:21:50 »
Het duurt ff sunshine, maar dan heb je ook wat! Lekker om nu de datum vast te hebben liggen. Dan kun je verder met de overige plannen.


Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #86 Gepost op: 12 november 2015, 16:17:23 »
Fijn dat het nu vastligt sunshine! :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #87 Gepost op: 16 november 2015, 14:45:36 »
Ons budget is 10.000 zonder huwelijksreis, en het enige wat we niet doen is een hotelovernachting en een auto (want we kunnen vanaf ons huis naar de locatie rollen en een hotel vinden we echt zonde van het geld).

Bloemen doen we een alternatief (waarschijnlijk een boeket van grote lollies). Taart, fotograaf (met ervaring) en dj wordt door vrienden gedaan dus kost ook niet zo veel. BABS vinden we niet nodig. Jurk in de uitverkoop gekocht, net als mijn vriendin (7 maanden van de te voren ofzo, dus zorgen dat ik niet te veel aankom of afval :P), schoenen bij de bonprix. Trouwkaarten heb ik zelf ontworpen, en daar ga ik vanavond de laatste hand aan leggen.  Het enige waar we niet op besparen zijn de ringen (die afgelopen week zijn binnengekomen), maar wij hebben dan weer niet zo'n dure smaak :P.

Gastenboek en decoratie hebben we bij de ceremoniemeesters gedumpt :P.

Enige waar we echt over twijfelen is de make-up en haar nu. Ik wil het wel graag laten doen maar vind de prijzen echt belachelijk (helaas randstad).

Bijna alles dus al geregeld, behalve de dagplanning :P ( en de bedankjes, maar daar heb ik nog geen zin in om over na te denken).

O ja, en de datum is 22-04, dus we kunnen nu eigenlijk lekker achterover leunen ^_^

En verder gebruik ik voor de planning de planner van theperfectwedding, dan weet je ongeveer wanneer je wat moet doen.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2015, 14:49:18 door Keepertje »

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #88 Gepost op: 17 november 2015, 07:12:53 »
Al lekker veel geregeld dan!

Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #89 Gepost op: 19 november 2015, 10:54:19 »
Gister een afspraak voor de bruidsjurk en een klein beetje onverwachts, want ik had helemaal niet verwacht DE jurk te vinden.
Maar dit was wel zo, dus ik kan mijn bruidsjurk ook van mijn lijstje afstrepen. Superblij ermee!!! :)
Enige jammere is dat het nog zo lang duurt haha... ik heb een aftelapp op mijn telefoon staan en ik moet nog 204 dagen wachten tot de bruiloft.
De jurk komt waarschijnlijk in maart binnen. Dan ga ik heen om te passen of alles wel zo is als besteld.
Drie weken voor de trouwdatum ga ik heen voor het afspelden en op maat maken van de jurk zodat ze zeker weet dat het perfect zit. Het is een eenmanszaak en zij verkoopt en vermaakt alle jurken zelf. Tijdens het passen had ze ook al allerlei tips en trucs die ze kon aanpassen om de jurk nog specialer en passender te maken. Ik heb een grote maat dus de pasvorm is ook heel belangrijk. En op deze manier heb ik toch een one of a kind jurk, omdat we best wel wat aanpassingen gaan maken. Helemaal blij dus!!

Ons budget voor de bruiloft schommelt een beetje omdat we ook niks willen laten. Gelukkig hebben we wel wat ruimte om mee te spelen, ik denk dat we uiteindelijk tussen de 15 en 20 duizend uitkomen exclusief Huwelijksreis. Als je het zo opschrijft klinkt het wel als heel veel geld, maar dan heb ik ook alles kunnen uitvoeren dat ik wilde. We zeggen steeds maar tegen elkaar, 'ach je doet het maar één keer'.


sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #90 Gepost op: 19 november 2015, 11:39:35 »
Wat super je je jurk gevonden hebt!!

Hier weten we nog niet echt budget. Beetje drukke weken momenteel. Maar zullen we binnen kort ook eens voor moeten gaan zitten.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #91 Gepost op: 20 november 2015, 10:36:47 »
Wat leuk dat je je jurk hebt gevonden! :)

Ik ga vanavond mijn getuige vragen  :applaus:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #92 Gepost op: 20 november 2015, 11:50:59 »
leuk je vanavond je getuige vraagt! Wie is het?
Veel plezier met vragen  :applaus:

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #93 Gepost op: 20 november 2015, 13:02:56 »
Leuk zeg! Veel plezier :D

Leuk Bydani je jurk!

Voor ons is het nog precies een half jaar :D
Ik heb net een afspraak gemaakt met de gemeente om alles te regelen, de BABS staat vast en ook de huwelijksreis is geboekt (naar Mauritius :wub: :wub:)

Gaat best lekker zo en de tijd gaat steeds sneller nu het dichterbij komt!

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #94 Gepost op: 20 november 2015, 15:27:08 »
Dank jullie wel! Ik ga een vriendin van me vragen die ik al zo'n 20 jaar ken sinds we beide 4 waren  :biggrin:

Leuk iDo, het schiet al op!

beccarec

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Trouwen 2016
« Reactie #95 Gepost op: 22 november 2015, 10:48:47 »
Ola.. Een nieuwe hier! :biggrin:

Wij gaan volgend jaar 24 juni trouwen!

Trouwzaal (gemeente), Toost/Diner/Feestlocatie, Band, DJ, Trouwauto geregeld..
De getuigen en ceremoniemeesters zijn gevraagd en de gastenlijst zijn we ook over uit..
En komende donderdag staat m'n 1e pasafspraak gepland.. 

Dus ja.. Met nog ruim een halfjaar te gaan, hebben we nog wel e.e.a. te doen/regelen.. Maar geen stress!  :blush:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #96 Gepost op: 22 november 2015, 21:41:54 »
En sneeuwvlokje Hoe reageerde je vriendin?

Welkom beccarec

Wij gisteren 2e gesprek gehad bij onze feestlocatie. Leuk om even weer te zien kijkt nu toch weer anders. Weer vele wijzer en ook weer dingen om over na te denken haha.
Vandaag ook voor budget maar eens even bekeken en verwachten nu zonder de reis tussen 11500 en 13000 uit te komen.
We blijven nogal twijfelen wat te doen met neven nichten savonds. Maar nog tijd zat om over te denken.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #97 Gepost op: 23 november 2015, 10:19:54 »
Leuk om te horen wat jullie allemaal al aan het regelen zijn! :)


En sneeuwvlokje Hoe reageerde je vriendin?

Ze was heel erg verrast! En voelde zich erg vereerd dat ik haar vroeg :)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #98 Gepost op: 23 november 2015, 10:35:45 »
Leuk ze verrast was!  :applaus:
En dat is nu ook weer geregeld. kan je weer naar volgende punt ;)

Ster81

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #99 Gepost op: 23 november 2015, 13:37:39 »
Hoi Allemaal,

Ik zie allemaal hele grote budgetten voorbij komen.
Is er ook iemand die het net als ik wat kleiner houd en met minder budget doet??
Ik denk dat wij gaat uitkomen op zio'n 6500 euro.
Toevallig heb ik afgelopen vrijdag mijn doormjurk gevonden voor 750 euro.

Groetjes

PS: Wij trouwen 24-6-2016

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards