collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #150 Gepost op: 19 februari 2016, 13:50:37 »
Leuk om over al jullie voorbereidingen te lezen!

Wij hebben nog 10 maanden de tijd en hebben nu net het gemeentehuis, de locatie (voor diner en feest) en de band geregeld. Dus een paar grote dingen nu klaar. Jurken kijken staat gepland voor begin april.

Wat nu de volgende stap word weet ik eigenlijk nog niet zo goed. Ik denk de gastenlijst iets definitiever maken zodat we over niet al te lange tijd een save-the-date (geen officiële kaart, maar een leuk mailtje ofzo) kunnen sturen.
Foto/videograaf wachten we expres nog even mee ivm onduidelijkheid of een bekende het kan gaan doen.
Kapsel, boeket etc wil ik pas naar kijken als ik weet wat voor jurk het wordt.

Misschien dat we als volgende naar vervoer of ringen gaan kijken :)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #151 Gepost op: 20 februari 2016, 07:21:51 »
Gisteren geslaagd voor de jurk. Moet nog wel schoenen enz. Maar vond die bij de winkel best prijzig dus eerst maar kijken of elders wat kan vinden. Jurk zit 4,5/5 maand levertijd dus heb nog even.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #152 Gepost op: 20 februari 2016, 11:40:58 »
Gisteren geslaagd voor de jurk. Moet nog wel schoenen enz. Maar vond die bij de winkel best prijzig dus eerst maar kijken of elders wat kan vinden. Jurk zit 4,5/5 maand levertijd dus heb nog even.
Super Sunshine  :applaus: dit was de eerste keer dat je ging passen toch? Is het geworden wat je in gedachten had?

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #153 Gepost op: 20 februari 2016, 13:44:05 »
Ik had van aantal plaatje en de jurk was daar ook een van. Op plaatje vond zelf iets minder maar had hem op de beurs gezien en toen vonden vriend en ik beiden hem erg mooi. En toen dus gisteren aan had ik en de 3 die mee waren unanim

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #154 Gepost op: 20 februari 2016, 14:48:14 »
Ik had van aantal plaatje en de jurk was daar ook een van. Op plaatje vond zelf iets minder maar had hem op de beurs gezien en toen vonden vriend en ik beiden hem erg mooi. En toen dus gisteren aan had ik en de 3 die mee waren unanim
Dat klinkt als n echt Yes to the dress!  :wub:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #155 Gepost op: 20 februari 2016, 21:37:32 »
Haha ja. Wel leuk we kregen champagne tien de beslissing genomen was.

Vandaag weer verder voor de ringen gekeken. De beslissing is gemaakt. We bestellen ze nog niet omdat Nog best poosje os en we beetje zaten stel ik val nog wel iets af of ringmaat nog veranderd. Maar we weten in iedergeval welke en hoe we willen.
Weer wat beslist. Gaat goed!  :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #156 Gepost op: 23 februari 2016, 09:36:29 »
Ja champagne kregen wij ook :)

Gister eindelijk het nummer voor de openingsdans besloten en maar begonnen met de choreografie (Doen we zelf), en toffe bedankjes gevonden, tule besteld voor de auto. Zaterdag een afspraak met de DJ.
En aangezien ze bij ons echt niet subtiel kunnen zijn weet ik al precies wanneer het vrijgezellenfeest is xD

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #157 Gepost op: 23 februari 2016, 12:04:38 »
Leuk dat je je jurk gevonden hebt sunshine! Ik kan niet wachten om ook op jurkenjacht te gaan :)

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #158 Gepost op: 24 februari 2016, 19:57:35 »
Ik ga morgen weer kijken  :applaus:

Yara

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Trouwen 2016
« Reactie #159 Gepost op: 27 februari 2016, 07:33:51 »
Onze trouwdatum  is 26-08-2016.
Gisteren bevestigd  door de gemeente.
Dus dat is al een zekerheid ... nu de familie inlichten en save-the-date kaartjes sturen .
De maanden vliegen voorbij  :biggrin:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #160 Gepost op: 27 februari 2016, 08:39:09 »
Leuk Yara!

Lotte Hoe is gegaan met jurken passen? Geslaagd???

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #161 Gepost op: 27 februari 2016, 17:14:06 »
Leuk leuk! het gaat al snel!
Wij hebben alle papieren ingevuld en opgestuurd voor de ondertrouw. Hebben een ambtenaar uitgekozen waar we een afspraak mee gaan plannen. We gaan gewoon voor een 'standaard' ambtenaar. Wat doen jullie?

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #162 Gepost op: 28 februari 2016, 00:10:19 »
Onze trouwdatum  is 26-08-2016.
Gisteren bevestigd  door de gemeente.
Dus dat is al een zekerheid ... nu de familie inlichten en save-the-date kaartjes sturen .
De maanden vliegen voorbij  :biggrin:
Op mijn verjaardag, wat leuk!

Leuk Yara!

Lotte Hoe is gegaan met jurken passen? Geslaagd???
Ik heb 2 mooie jurken gezien maar nog geen WoW helaas. 8 maart nog een afspraak bij een andere zaak.

Leuk leuk! het gaat al snel!
Wij hebben alle papieren ingevuld en opgestuurd voor de ondertrouw. Hebben een ambtenaar uitgekozen waar we een afspraak mee gaan plannen. We gaan gewoon voor een 'standaard' ambtenaar. Wat doen jullie?
Wij kunnen bij onze gemeente kiezen tussen een aantal ambtenaren, maar dus wel gewoon een gemeente ambtenaar en niet een speciaal ingehuurde Babs.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #163 Gepost op: 12 maart 2016, 16:39:06 »
Wij hebben ook een standaard ambtenaar.

Net weer bjj de locatie geweest voor de opstelling en binnenkomst enzo. En van de week ook de ringen opgehaald. Nog maar even, heb er zin in.

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #164 Gepost op: 13 maart 2016, 12:34:16 »
Wij hebben ook een standaard BABS, ze hadden allemaal een filmpje op youtube staan en degene die we nu hebben sprak me wel aan.

Hier schiet het ook op. Bloemen zijn besteld, schoenen zijn uitgezocht en ik heb doosjes voor een enveloppendoos/-taart. De uitnodigingen zijn binnen en die gaan over 2 weken op de post.

Begint nu echt wel op te schieten, nog iets langer dan 2 maanden!

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #165 Gepost op: 14 maart 2016, 01:01:38 »
Nu in Londen voor n weekend. Maar dinsdag avond ja gezegd tegen n jurk vanaf n tekening  :biggrin: hij gaat speciaal gemaakt worden met de dingen die voor mij belangrijk zijn. Aanstaande vrijdag maten opnemen.
Gisteren offerte voor de ringen ontvangen die gaan ook worden zoals we bedacht hebben  :applaus:
En net bij concert van Shane filan (oud westlife) nummer voor binnenkomst gehoord  :wub:
Als we weer thuis zijn reageren op de offerte voor de locatie en contact opnemen met de fotograafopties

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #166 Gepost op: 18 maart 2016, 12:16:43 »
Lotte super je jurk zo gevonden  hebt!!

Wij hebben ook gewoon een ambtenaar van de gemeente. Toen datum vast heb laten leggen gezgd ons nier uitmaakte welke. Staat wel op de website een aantal met stukje.
Vanmorgen gemeente gebeld en afspraak gemaakt voor melding voorgenomen huwelijk. Gaan we volgende week heen. Zullen dan nog wel wat over de ambtenaren horen denk ik?

Vanmiddag naar notaris. Erst informatief gesprek. Gaat iemans van jullie op huwelijkse voorwaarden trouwen?

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #167 Gepost op: 18 maart 2016, 16:21:32 »
Lotte super je jurk zo gevonden  hebt!!

Wij hebben ook gewoon een ambtenaar van de gemeente. Toen datum vast heb laten leggen gezgd ons nier uitmaakte welke. Staat wel op de website een aantal met stukje.
Vanmorgen gemeente gebeld en afspraak gemaakt voor melding voorgenomen huwelijk. Gaan we volgende week heen. Zullen dan nog wel wat over de ambtenaren horen denk ik?

Vanmiddag naar notaris. Erst informatief gesprek. Gaat iemans van jullie op huwelijkse voorwaarden trouwen?

Ik weet t niet goed qua huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen. Wij hebben nu wel samenlevingscontract maar ik zou niet goed weten wat ik in de huwelijkse voorwaarden anders zou willen laten regelen. Hebben niet iets wat echt gesplitst moet worden en geen kinderen. Dus ik twijfel nog of t zinvol is. Heb ook al bedacht om contact op te nemen met de notaris waar ons samenlevingscontract is opgesteld, maar daar betaal je natuurlijk ook meteen weer voor :s

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #168 Gepost op: 19 maart 2016, 16:10:37 »
Wij trouwen in gemeenschap van goederen. Op dit moment hebben we alleen een testament omdat we een paar maanden terug een huis hebben gekocht, maar dat is al van ons samen. Daarnaast wil mijn verloofde niet trouwen als het onder huwelijkse voorwaarden is zonder goede reden (zie hieronder), en daar ben ik het wel mee eens. Met name omdat teveel mensen op mijn werk al zeggen dat ze onder huwelijkse voorwaarden trouwen omdat ze er al van uit gaan dat de liefde niet voor altijd is. Dan trouw je dus onder huwelijkse voorwaarden met het idee dat je uit elkaar gaat. Trouw dan niet :P

Huwelijkse voorwaarden zijn in mijn ogen alleen van belang als er al een 'grote ongelijkheid is'. Da 1 van de 2 bijvoorbeeld al een huis heeft, een eigen bedrijf heeft, miljonair is (of juist dikke schulden), of al weet dat hij/zij een grote erfenis krijgt.  Op die manier voorkom je dat je trouwt, en de ander er een maand later vandoor gaat met de helft van het geld.

Hou ook in de gaten wat er met de wetgeving gebeurd, ze zijn namelijk bezig om het gemeenschap van goederen af te schaffen. De standaard word dan huwelijkse voorwaarden in de trant van: alles voor het huwelijk blijft van jou, alle erfenissen blijven van jou, alles wat jullie samen opbouwen is samen. Beetje zonde als je geld aan een notaris betaald terwijl het dus al huwelijkse voorwaarden is. Het is lastig om er recente info over te vinden, maar ik vermoed dat het wel in het nieuws komt als het wijzigt (alleen al omdat de SGP dan boos is :P )

Als je trouwens een samenlevingscontract hebt wordt die denk ik 'verbroken' door het huwelijk, dan geldt het huwelijk. Dus dan zou je , als je er dingen instaan die anders zijn dan gemeenschap van goederen, huwelijkse voorwaarden moeten laten opstellen.

En als je het niet weet: bespreek het met je aanstaande, misschien heeft die er wel een super duidelijke mening over (zoals bij mij het geval was :P )

En dan nog een laatste ding van dit eindeloze verhaal: Bij huwelijkse voorwaarden zul je ook elke 5 (of ander getal) jaar even moeten kijken of ze nog van toepassing zijn. Bijvoorbeeld als jullie een vakantiehuisje kopen, of iemand werkeloos raakt, dit kan de situatie dermate veranderen dat je de huwelijkse voorwaarden misschien ook wil wijzigen :) .

Oooooh over 5 weken ben ik getrouwd :D!
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2016, 16:16:50 door Keepertje »

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #169 Gepost op: 19 maart 2016, 17:20:43 »
Ja bij ons is dus grote verschil het huis en spaargeld. Dus dat is ook de enige reden waarom huwelijkse voorwaarden. En gaan er van uit het gewoon goed gaat. Huis heeft griend zelf gebouwd en alles betaald. Leerden elkaar later kennem dus snap wel dat als mis gaat niet wil huis verkoxht zou moeten worden. Huis en spaargeld wordt vastgelegd verder zal huwelijk gewoon zijn als zelfde bij gemeenschap van goederen.

Die wet hebben we gisteren aan de notaris gevraagd. Wet moet nog na de 1e kamer en alles bij elkaar zal nog wel even duren. Wij trouwen in oktober dus zullen daar nog niks van merken van die nieuwe wet zei de notaris.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #170 Gepost op: 19 maart 2016, 21:22:07 »
Keepertje, samenlevingscontract vervalt inderdaad vandaar dat ik me aan t afvragen was of huwelijkse voorwaarden zinvol was. Maar wat jij nu zegt is wat ik dacht en is niet voor ons van toepassing. Wonen als we gaan trouwen al 11 jaar samen, alles wat we hebben hebben we samen opgebouwd en verder geen vreemde dingen in t vooruitzicht. Dus geen moeilijke dingen nodig, mooi!

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #171 Gepost op: 22 maart 2016, 11:33:55 »
Werd gisteravond gebeld door een nummer wat ik niet kende, en ik zat net lekker te lezen dus heb niet opgenomen. Werd meteen daarna mijn vriendin gebeld door hetzelfde nummer, bleek het de trouwambtenaar te zijn om een afspraak te maken. Woops.
Ze klonk in ieder geval aardig aan de telefoon ^^

AnneX

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Trouwen 2016
« Reactie #172 Gepost op: 24 maart 2016, 11:35:44 »
Wij trouwen in gemeenschap van goederen. Op dit moment hebben we alleen een testament omdat we een paar maanden terug een huis hebben gekocht, maar dat is al van ons samen. Daarnaast wil mijn verloofde niet trouwen als het onder huwelijkse voorwaarden is zonder goede reden (zie hieronder), en daar ben ik het wel mee eens. Met name omdat teveel mensen op mijn werk al zeggen dat ze onder huwelijkse voorwaarden trouwen omdat ze er al van uit gaan dat de liefde niet voor altijd is. Dan trouw je dus onder huwelijkse voorwaarden met het idee dat je uit elkaar gaat. Trouw dan niet :P

Huwelijkse voorwaarden zijn in mijn ogen alleen van belang als er al een 'grote ongelijkheid is'. Da 1 van de 2 bijvoorbeeld al een huis heeft, een eigen bedrijf heeft, miljonair is (of juist dikke schulden), of al weet dat hij/zij een grote erfenis krijgt.  Op die manier voorkom je dat je trouwt, en de ander er een maand later vandoor gaat met de helft van het geld.


En dan nog een laatste ding van dit eindeloze verhaal: Bij huwelijkse voorwaarden zul je ook elke 5 (of ander getal) jaar even moeten kijken of ze nog van toepassing zijn. Bijvoorbeeld als jullie een vakantiehuisje kopen, of iemand werkeloos raakt, dit kan de situatie dermate veranderen dat je de huwelijkse voorwaarden misschien ook wil wijzigen :) .
Wij kiezen er juist wel voor om onder huwelijkse voorwaarden te gaan trouwen. Natuurlijk ga ik er vanuit dat we altijd samen blijven. Maar stel je voordat... dan hebben we het maar goed geregeld. En mocht het (natuurlijk) nooit nodig zijn, naja, jammer van het geld maar zo erg is dat nu ook weer niet. Wij zijn nu aan het bedenken hoe we het precies willen regelen. Maar vind het vooral belangrijk dat we allebei ons eigen spaargeld houden en een deel is gemeenschappelijk. Het voelt ook fijn om mijn onafhankelijkheid daarin te houden. Ik verdien mijn eigen geld, heb mijn eigen spaargeld en dat blijft ook zo. Gewoon al omdat het zo leuk is elkaar af en toe te kunnen trakteren op een etentje of weekendje weg. 

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #173 Gepost op: 24 maart 2016, 12:12:15 »
Ja iedereen staat anders in het huwelijkse voorwaarden. Denk belangrijkste is je doet waar je je beiden prettig bij voelt.

Keepertje leuk de ambtenaar belde. Wanneer het gesprek?

Wij morgen de afspraak voorgenomen huwelijk (ondertrouw )ben benieuwd al stelt volgens mij weinig voor haha. Het is meer het idee.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #174 Gepost op: 24 maart 2016, 15:01:31 »
@AnneX Wij trouwen op papier in gemeenschap van goederen, maar doen het geld in de praktijk zoals we het nu doen. Elke maand een bedrag voor gemeenschappelijke lasten (dus huis), en een x bedrag wat we samen sparen, en de rest houden we inderdaad gewoon gescheiden :), zodat als ik een nieuwe laptop wil het inderdaad van mijn eigen geld betaal, net zoals AS dr studieschuld ook gewoon nog zelf mag aflossen.

@Sunshine ja, de afspraak staat voor 11 april, ben benieuwd. Ondertrouw (want bij ons was dat nog net echt ondertrouw) stelde echt geen bal voor. Handtekening zetten en wat kopieën van paspoorten inleveren. Het leukste was dat ze vroeg of we elkaars achternaam aannemen. Dat doen we niet en toen werden er meteen twee formulieren voor onze neus doormidden gescheurd xD. We zijn daarna nog wel uit eten geweest :).  Inmiddels zijn we het ook eens met het nummer voor de ceremonie, zijn we bezig met de openingsdans en de bedankjes voor gasten en cadeautjes voor getuigen zijn besteld.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards