collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #175 Gepost op: 24 maart 2016, 15:25:34 »
Wij trouwen in gemeenschap van goederen, aangezien we toch samen een hypotheek hebben en alleen gezamenlijke rekeningen. Maar ik snap heel goed dat iedereen daar anders in staat.

Ik ga over 1,5 week kijken voor mijn trouwjurk, ik kan echt niet wachten!!





sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #176 Gepost op: 24 maart 2016, 16:01:30 »
Oe spannend over 1,5 week voor de jurk.  Al idee doormidden van plaatjes wat je wilt?  Veel plezier en succes! En vooral lekker genieten van het jurken passen

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #177 Gepost op: 29 maart 2016, 11:41:02 »
Nog niet een heel duidelijk idee, maar wel wat ik NIET wil haha. Ik ga proberen vooral te genieten en niet te stressen dat ik meteen moet slagen of over het budget.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #178 Gepost op: 4 april 2016, 12:09:08 »
Ik heb een hele mooie jurk gevonden waar ik heel blij mee ben!  :biggrin:
En een mooie sluier erbij uitgezocht, ik twijfelde van te voren of ik dat wilde maar het maakte het wel echt af vond ik.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #179 Gepost op: 4 april 2016, 15:55:55 »
Zou wat zijn als je een jurk hebt waar je niet blij mee bent :P

Leuk dat je wat gevonden hebt!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #180 Gepost op: 4 april 2016, 16:10:24 »
Super je DE jurk gevonden hebt!

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #181 Gepost op: 4 april 2016, 16:40:05 »
Zou wat zijn als je een jurk hebt waar je niet blij mee bent :P

Leuk dat je wat gevonden hebt!

Haha, dat is zo :P

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #182 Gepost op: 4 april 2016, 20:36:29 »
Leuk Sneeuwvlokje! Ik had ook een sluier erbij uitgezocht. Mijn jurk trekt genoeg aandacht, dus hij hoefde niet echt wat extra's, maar ik vind het idee zo leuk. En stiekem wil ik er ook mooie foto's mee maken!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #183 Gepost op: 6 april 2016, 21:45:02 »
Keepertje jou dag komt in zicht spannend!! Alles geregeld??

Hoe staat het bij de anderen ervoor? Lopen jullie op schema/planning?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #184 Gepost op: 7 april 2016, 09:29:10 »
Bijna alles geregeld ja.
Gesprek met de ambtenaar moet nog, en een ringendoosje.

Maandag de dag doorgesproken met de fotograaf.
Gister hebben we besloten dat we geen boeket doen, we wilden er eigenlijk een van (grote) lollies, maar we kregen het niet mooi voor elkaar en het was zwaar. Daarna bedachten we ons allebei dat we ook helemaal geen zin hebben om de hele dag met een bos bloemen of lollies rond te sjouwen, dus dat is weer een zorg minder. We nemen alleen 2 lollies mee voor de foto's, die daarna bij mensen uit ons voetbalteam dumpen waarvan we vinden dat ze moeten trouwen :P .

Ook gister het corset nog even gepast, die past nog prima dus de jurk dan vast ook wel. Jurk is in de uitverkoop gekocht, is toen vermaakt en meteen meegenomen (niet meer doorpassen en vermaken daarna dus). Vriendin van me komt volgende week langs om een proefkapsel te doen. Make up heb ik zelf al een keer uitgeprobeerd en daar was ik wel tevreden over.

Net de ceremoniemeesters een schop verkocht dat ze een paar dingen nog moeten doen.
Vanavond weer verder met de openingsdans.
Het enige wat we beide echt niet voor elkaar krijgen zijn leuke oorbellen vinden :P.

En verder heel veel voorpret voor de huwelijksreis, lekker uitzoeken wat we willen doen in alle steden die we gaan bezoeken!

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #185 Gepost op: 7 april 2016, 12:14:59 »
Wat spannend dat het zo dichtbij komt nu! Hopelijk lukt het je nog leuke oorbellen te vinden!
Waar ga je naartoe op huwelijksreis? :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #186 Gepost op: 7 april 2016, 13:25:19 »
Haha ja, en ach het zijn maar oorbellen, anders grijp ik wel een stel glimmende knopjes ^-^

We gaan interrailen door Noorwegen en Zweden. We vliegen naar Bergen en gaan daarna met de trein naar Oslo, Trondheim, Sundsvall en Stockholm om vanaf daar weer terug te vliegen. We zin overal 3-4 dagen, de treinreizen zijn ook overdag want die schijnen heel mooi te zijn :). Alle hotels zijn al geboekt en de helft van de treintickets ook (vroegboekkorting). Vliegtickets hadden we een half jaar geleden al.

Niet echt het stereotype huwelijksreis, behalve dat we de hotels allemaal net wat luxer hebben genomen dan we normaal zouden doen ^-^


sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #187 Gepost op: 7 april 2016, 15:41:49 »
Klinkt leuk je huwelijksreis!

Die oorbellen was gisteren zelf op zoek voor de bruiloft van schoonzusje. En merkte een etos of hema heeft ook best leuke dingen. Dus misschien daar nog even spieken?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #188 Gepost op: 7 april 2016, 20:24:07 »
Ik vind ook wel leuke oorbellen, alleen niet wat ik zoek. Niet de goede kleur blauw, te groot te klein etc :P.

Gister de openingsdans afgemaakt. Toch weer gewisseld in nummers voor de ceremonie. En vanmorgen de paraplu's binnen gekregen voor het geval het regent :)
« Laatst bewerkt op: 8 april 2016, 08:54:58 door Keepertje »

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #189 Gepost op: 8 april 2016, 10:01:23 »
Oh die huwelijksreis klinkt echt superleuk! Zou ook wel wat voor ons zijn :D


Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #190 Gepost op: 8 april 2016, 13:27:26 »
Hebben jullie al een idee waar jullie heen willen (en of jullie ook op reis gaan :) )

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #191 Gepost op: 8 april 2016, 13:58:01 »
Het ligt een beetje aan hoeveel geld we over houden. Als we gaan, gaan we niet direct na de bruiloft maar in januari/februari. En waar we dan naartoe zouden gaan weet ik nog niet zo goed, maar wij houden in elk geval niet van zon/zee/strand, en Scandinaviƫ trekt ons opzich wel vandaar mijn enthousiasme :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #192 Gepost op: 8 april 2016, 14:35:54 »
Misschien is finland dan wel wat (of ijsland)! Wij wilden eigenlijk naar finland maar dat is eind april 'te warm' (alles smelt). Maar voor januari, februari heb je sneeuw en... het noorderlicht ;)
« Laatst bewerkt op: 8 april 2016, 14:39:17 door Keepertje »

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #193 Gepost op: 8 april 2016, 16:26:00 »
Bedankt voor de tip, ga ik zeker in mijn achterhoofd houden! :) Het noorderlicht wil ik zeker eens zien!

Maargoed, terug naar de bruiloften die eerst nog komen...!
Onze volgende stap is nu de "Save the date". Ik wil wel graag iets doen, want de meeste mensen weten het maar niet iedereen en ik vind het ook handig dat mensen vast weten of ze daggast of avondgast zijn.
Maar ik wilde liever geen kaart want dat vindt ik een beetje dubbel met de uitnodiging. Maar een "gewoon" emailtje vind ik weer wat saai. Dus nu gaan we proberen een kort filmpje te monteren (we hebben beelden en foto's van het aanzoek bijv.) en dat dan per mail rond te sturen. Heb zin om het in elkaar te zitten, ga er dit weekend lekker mee aan de slag! :)

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #194 Gepost op: 8 april 2016, 16:55:54 »
Sneeuwvlokje, je jurk gevonden top! En heel snel toch?

Keepertje, Scandinaviƫ staat ook zeker op mijn lijstje van reizen die ik ooit nog wil maken (ben al eens in Zweden geweest met mijn ouders), maar ik vind het voor huwelijksreis toch echt te koud, aangezien we deze zomer gewoon moeten werken vind ik het wel fijn om in oktober nog wat zon te zien (maar allesbehalve een strandvakantie). Verder helemaal klaar (op je oorbellen na dan), wanneer is ook alweer precies de dag?

Wij zijn ook goed onderweg. Zoals ik eerder al aangaf mijn jurk en schoenen uitgezocht, lingerie wacht ik mee tot ik wat dichterbij mijn streefgewicht zit. Komende weken afspraken staan voor de aanbetaling van de ringen, ontwerp hebben we al goedgekeurd. De auto en met de voorkeurspatisserie van de locatie. Dan in onze vakantie in mei afspraak staan met de fotograaf voor kennismaking en love shoot. Verder krijgen we dit weekend als het goed is de definitieve offerte van de locatie en hebben we vandaag offerte gekregen voor het diner als dat op onze locatie toch te duur is. Vind ik wel lastig want ik zou graag alles op een locatie doen, maar het prijsverschil is nu meer dan 1.000euro. Hoe doen jullie dat met je gasten, ik zou graag met z'n allen met 'n leuke bus naar het restaurant toe gaan ipv iedereen in eigen auto's, maar dan krijg je ook weer taxi's terug.

Inmiddels ook een positieve offerte terug voor een videograaf. Wist niet dat ik dat ook zou willen, maar inmiddels lijkt me het juist heel fijn om alles ook op film te hebben.

Dit weekend mijn aanstaande laten meedenken over het ontwerp van de uitnodigingen en dan bedenken hoe we dat gaan regelen. Zondag ook etentje met de ceremoniemeesters staan, dus fijn om lekker even te brainstormen. Ook meteen afspraken maken over wat we al wel en niet kunnen regelen mbt aankleding en hoe we dat gaan doen.

En volgens mij hebben we dan de belangrijkste dingen gedaan  :applaus:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #195 Gepost op: 8 april 2016, 18:09:15 »
Wij gaan week naar gran canaria als huwelijksreis.

Wij trouwen op gemeentehuis en daarna na de locatie waar we rest van dag zijn dus zitten niet met gasten nog keer moeten verplaatsen.

1000 euro verschil os best veel ja. Maa r alles op die goedkopere is die locatie ook heel leuk of heeft de duurdere tch je voorkeur? De dag is zowiezo duur en zou wel kijken welke locatie wil je het liefst.

iDo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Trouwen 2016
« Reactie #196 Gepost op: 9 april 2016, 01:05:19 »
Wij hadden ook dat dilemma. De droomlocatie voor meer geld of een minder mooie locatie voor minder geld. Uiteindelijk toch de mooiste locatie gekozen en ik ben er zo blij mee.

Keepertje voor jou schiet het al op! Ik heb oorbellen uitgezocht voor m'n verjaardag, een dagje gekeken bij wat juweliers en toen iets moois gevonden. Kan ik na de bruiloft ook nog dragen, ik ben er echt blij mee!

Verder gaat hier alles goed. Bezig met de laatste afspraken, volgende week m'n jurk passen en op maat laten maken, ook een afspraak met de fotograaf voor de details gemaakt. Het zijn vooral nog de details die moeten.

Wij gaan op huwelijksreis naar Mauritius, we wilden naar Bali, maar kregen van mijn schoonfamilie een upgrade als huwelijksvideo! Het ziet er fantastisch uit en ik heb er echt gigantisch veel zin in :D

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #197 Gepost op: 9 april 2016, 01:13:03 »
Wij gaan week naar gran canaria als huwelijksreis.

Wij trouwen op gemeentehuis en daarna na de locatie waar we rest van dag zijn dus zitten niet met gasten nog keer moeten verplaatsen.

1000 euro verschil os best veel ja. Maa r alles op die goedkopere is die locatie ook heel leuk of heeft de duurdere tch je voorkeur? De dag is zowiezo duur en zou wel kijken welke locatie wil je het liefst.

Vandaag beide definitieve offertes ontvangen en bij elkaar scheelt het 1500 euro (ook huwelijksnacht verplaatst dan voor ons) met de mogelijkheid om nog iets anders aan te passen in onze dag wat ook nog een paar honderd euro kan schelen. Dit en het feit dat mijn aanstaande al vaker heeft getwijfeld of op onze locatie het eten zou worden zoals wij zouden willen (is geen restaurant) gaan we nu voor de andere locatie. Eten is daar heel goed (hebben we al 2 keer uitgeprobeerd) mensen zijn heel leuk, kok nodigde me bijvoorbeeld al uit om in de keuken te helpen als ik wil  :biggrin: We blijven dus tot en met de borrel op de eerste locatie en gaan voor het eten naar de tweede locatie in een restaurant. Ter info het eten en drinken bij de tweede locatie kost dan 100 euro per persoon, bij de eerste locatie zou dat door de huur van de locatie etc 160 euro per persoon zijn. Voor dat geld ga ik echt liever bij een 2 of 3 sterrenrestaurant eten.
Tweede locatie heeft voor en nadelen, qua aankleding zullen we meer moeten doen, maar dat is meteen ook weer een voordeel we kunnen het maken zoals we willen. Het enige dat echt minder is de overnachting, maar goed als we voor 1500euro daarna op huwelijksreis kunnen hebben we daar meer aan.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #198 Gepost op: 9 april 2016, 07:10:23 »
Fijn jullie er nu uit zijn welke het wordt.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #199 Gepost op: 9 april 2016, 11:04:10 »
Keepertje, Scandinaviƫ staat ook zeker op mijn lijstje van reizen die ik ooit nog wil maken (ben al eens in Zweden geweest met mijn ouders), maar ik vind het voor huwelijksreis toch echt te koud, aangezien we deze zomer gewoon moeten werken vind ik het wel fijn om in oktober nog wat zon te zien (maar allesbehalve een strandvakantie). Verder helemaal klaar (op je oorbellen na dan), wanneer is ook alweer precies de dag?


Moet een huwelijksreis warm zijn dan :p? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, vorig jaar hadden we zin in warmte, toen zijn we naar aruba gegaan. Nu hebben we zin in scandinavie dus doen we dat. Mijn mening is dat je gewoon bedenkt waarnaartoe je op vakantie wilt, en er vervolgens een huwelijksreis tintje er aan geeft :)

Wij zijn verder klaar, paar puntjes op de i zetten, nog 2 weekjes op 22 april gaat het gebeuren :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards