collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 280462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #200 Gepost op: 9 april 2016, 11:09:16 »
Keepertje, Scandinaviƫ staat ook zeker op mijn lijstje van reizen die ik ooit nog wil maken (ben al eens in Zweden geweest met mijn ouders), maar ik vind het voor huwelijksreis toch echt te koud, aangezien we deze zomer gewoon moeten werken vind ik het wel fijn om in oktober nog wat zon te zien (maar allesbehalve een strandvakantie). Verder helemaal klaar (op je oorbellen na dan), wanneer is ook alweer precies de dag?


Moet een huwelijksreis warm zijn dan :p? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, vorig jaar hadden we zin in warmte, toen zijn we naar aruba gegaan. Nu hebben we zin in scandinavie dus doen we dat. Mijn mening is dat je gewoon bedenkt waarnaartoe je op vakantie wilt, en er vervolgens een huwelijksreis tintje er aan geeft :)

Wij zijn verder klaar, paar puntjes op de i zetten, nog 2 weekjes op 22 april gaat het gebeuren :)

Een huwelijksreis hoeft natuurlijk niet warm te zijn, maar is inderdaad waar we nu zin in hebben (en dat is voor mijn aanstaande heel bijzonder ;) )

Nog 2 weekjes, dat schiet op  :wub:

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #201 Gepost op: 10 april 2016, 08:56:21 »
Oorbellen zijn ook gefixt :p

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #202 Gepost op: 10 april 2016, 09:12:54 »
Fijn je geslaagd bent voor de oorbellen? Waar uit eindelijk?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #203 Gepost op: 10 april 2016, 18:37:35 »
Een of andere website(idhuna ofzo), 10 euro dikke prima :p.

Vandaag weer heerlijk bijgebruind tijdens de voetbalwedstrijd ik ben, je raadt het nooit, keeper :p. Mensen vragen zich af waarom ik zo kort voor de bruiloft nog sport. Ik denk zelf dat als ik uit voorzorg niet voetbal ik geheid van de trap af val ofzo :p.
Hoe doen jullie dat?
« Laatst bewerkt op: 11 april 2016, 10:55:58 door Keepertje »

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #204 Gepost op: 11 april 2016, 11:28:55 »
Sneeuwvlokje, je jurk gevonden top! En heel snel toch?


Ja, bij de eerste winkel meteen :) Dus dat was fijn!

Fijn dat jullie er nu uit zijn over de locatie voor het diner.


En Keepertje, ik sport zelf niet echt dus dat probleem heb ik gelukkig niet. Maar ik denk dat ik ook gewoon door zou gaan.. je kan altijd vallen o.i.d. inderdaad!

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #205 Gepost op: 11 april 2016, 14:05:08 »
Hebben jullie al nagedacht over eventueel zelf geloftes schrijven of nog iets zeggen tijdens de ceremonie?
Vanavond gesprek met de ambtenaar en we zijn er nog niet over uit of we dat willen.

Update; We gaan zelf vertellen 'waarom we de ander zo leuk vinden'
« Laatst bewerkt op: 12 april 2016, 11:55:03 door Keepertje »

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #206 Gepost op: 13 april 2016, 10:47:42 »
Leuk! Ik denk niet dat wij dat gaan doen, want ik weet nu al dat ik dan op dat moment niet uit mijn woorden kan komen en dat mijn vriend het sowieso lastig vindt om goed te verwoorden.
Maar ik vind het idee wel erg leuk, het maakt het wel persoonlijker!
Wij hebben wel de vader van mijn vriend gevraagd of hij iets wil zeggen :)

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #207 Gepost op: 13 april 2016, 11:38:59 »
Leuk Keepertje, dat maakt het inderdaad wel persoonlijk en een mooi moment. En iedereen die erbij aanwezig is zal dingetjes van jullie herkennen en dat is ook leuk! Wij zitten er ook over na te denken. We hebben in ieder geval mijn moeder gevraagd om een gedichtje uit te zoeken/te schrijven en voor te dragen tijdens de ceremonie. Dat is ook echt wat voor haar, ze schudt ze zo uit haar mouw.

Verder heeft de ambtenaar tijdens het gesprek niet echt heel veel naar ons leven gevraagd. We hebben meer de praktische dingen besproken (wel/geen trouwboekje, wie komt de ringen brengen, welke muziek, ed). Hij heeft ons een soort vragenlijst gemaild waarop wij moeten invullen wat voor werk we doen en waar we elkaar hebben leren kennen en wat we van elkaar vinden enzovoort. Op zich wel prima hoor, maar ik had eigenlijk verwacht dat we het in een gesprek zouden doen. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #208 Gepost op: 13 april 2016, 11:56:54 »
Verder heeft de ambtenaar tijdens het gesprek niet echt heel veel naar ons leven gevraagd. We hebben meer de praktische dingen besproken (wel/geen trouwboekje, wie komt de ringen brengen, welke muziek, ed). Hij heeft ons een soort vragenlijst gemaild waarop wij moeten invullen wat voor werk we doen en waar we elkaar hebben leren kennen en wat we van elkaar vinden enzovoort. Op zich wel prima hoor, maar ik had eigenlijk verwacht dat we het in een gesprek zouden doen. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Wij hadden hetzelfde (ambtenaar had een vragenlijst bij zich) maar dan in een gesprek ipv mail. Bleef ook vrij oppervlakkig. Ze vroeg ook wel of we muziek hebben, maar niet wat voor muziek.  Wanneer we zijn gaan samenwonen, of onze ouders er bij zijn, wie zijn de getuigen en waarom, waar hebben we elkaar ontmoet, waarom willen we trouwen.

Ik ga dat persoonlijke stukje ook gewoon opschrijven en voorlezen (in een kaart zodat ik die daarna aan mijn AS kan geven). Sowieso om het mezelf wat makkelijker te maken zodat ik uit mijn woorden kom (want dan lees ik gewoon voor), en mocht ik alsnog te zenuwachtig zijn en dichtklappen, dan kan ik het altijd nog aan iemand anders geven zodat die het voorleest :P.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #209 Gepost op: 13 april 2016, 12:08:50 »
Wel leuk zelf iets zeggen/voorlezen.

Wij daar nog niet over gehad. Bruiloft duurt nog half jaar dus we hebben nog even om te bedenken wat we er mee doen.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #210 Gepost op: 17 april 2016, 16:56:28 »
Wij gisteren gezellig samen uit eten geweest en over gehad. Tijdens ceremonie wat zeggen vinden we leuk maar zien we beiden eigenlijk toch niet zo zitten als alle ogen op ons gericht zijn zenuwachtig worden enz haha.
hebben nu bedacht om wel voor elkaar een brief of kaart te schrijven en op een moment op de dag samen die aan elkaar voor te lezen en te geven. Zo hebben we toch dat we iets persoonlijk zeggen maar zonder ogen op ons gericht. En zo zeg je misschien ok nog net iets meer persoonlijke dingen dan als er mensen mee luisteren. We vinden dit beide een erg leuke variant er op en past zo ook beter bij ons.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2016, 21:10:49 door sunshine1987 »

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #211 Gepost op: 17 april 2016, 18:28:11 »
Inderdaad ook leuk sunshine! Je ziet het volgens mij ook vaak dat dat soort brieven nog voordat je elkaar hebt gezien worden gelezen.


Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #212 Gepost op: 18 april 2016, 11:15:44 »
Leuk bedacht Sunshine!

Ik zit nog steeds te denken om hem de avond voor de bruiloft iets te geven, weet nog niet precies wat maar dat komt nog wel :) (maar ik bedoel iets zelf gemaakts/geschreven, niet een cadeau)

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #213 Gepost op: 18 april 2016, 13:31:59 »
Ik heb een brief gegeven.
Ergens op het forum staat ook iets over een boekje met 100 redenen of iets dergelijks. Dat had ik gegeven op onze verkeringsdag.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #214 Gepost op: 18 april 2016, 16:41:34 »
Dat boekje met 100 redenen waarom van je hou heb ik ook aan as gegeven voor sinterklaas.  Kon nie t langer wachten haha. Maar super geslaagd cadeau hij was er echt heel blij mee. Dus als je nog niet zo iets gegeven hebt zou dat wel leuk zijn. Boekje kan je via interne taken bij van die winkels die fotoboek kan maken. En dan met redenen en foto's en plaatjes enz super leuk.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #215 Gepost op: 18 april 2016, 16:49:30 »
Ja zoiets ga ik doen denk ik inderdaad, had dat topic al eens gevonden :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #216 Gepost op: 18 april 2016, 16:50:18 »
Ik heb zoiets een keer met speelkaarten gedaan, leuk pakje kaarten gekocht en op elke kaart een reden waarom ze zo leuk is.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #217 Gepost op: 21 april 2016, 09:18:15 »
Keepertje nog 1 nachtje. Spannend! Alles klaar?

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #218 Gepost op: 21 april 2016, 09:57:33 »
Heel veel plezier morgen Keepertje! Geniet van je dag!

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #219 Gepost op: 21 april 2016, 10:21:53 »
Zeker alles klaar :),  vanaf vandaag ook lekker vrij :)
Vandaag spullen klaar leggen en in te pakken. Even de auto nog door de wasstraat en dat is het :).

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #220 Gepost op: 21 april 2016, 10:37:44 »
Jeej wat goed voorbereid van je!
Heel veel plezier!!!! :) Volgens mij wordt het prachtig weer morgen dus die kun je in je zak steken.

Laat je ons weten hoe het was? Dan kunnen we een beetje mee zwijmelen terwijl we wachten op onze grote dag :P.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #221 Gepost op: 21 april 2016, 11:28:21 »
Uiteraard!
Ga alleen wel de dag erna meteen op reis voor 2 weken dus ik vermoed dat jullie pas na 8 mei echt weer wat van me horen :).

On a side note: een van mijn langgezochte oorbellen is zojuist kapot gegaan, steentje is er uit gevallen *zucht* dan maar gewoon mijn standaard ringetjes in :P

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #222 Gepost op: 24 april 2016, 22:51:46 »
Hey meiden, ik heb alweer een tijdje niks van me laten horen. Hier dan toch eindelijk de trouwstres. En dan ook wel fikse stress.... Bruiloft over 5 dagen, mijn jurk Is nog niet afgepast, de ringen zijn nog niet im huis, ons gastenboek Is stuk, mijn hoofdsieraad Is nog niet zoals ik het wil, en met de kerk moet ik ook nog contact hebben voor het opzetten... Alles komt wel goed, voor bijna alles hebben we een plan om het te regelen.. Maar toch.. Stressss

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #223 Gepost op: 25 april 2016, 11:29:05 »
Oei geduldig bruidje kan me voorstellen je er stress van krijgt de dien die nu tegen zitten
 Gelukkig is nog paar dagen dus alles komt vast goed dat je lekker kan genieten! Succes met he toplossen van de dingen.

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #224 Gepost op: 25 april 2016, 12:46:06 »
Hoi Geduldig bruidje! Je bent al zo lang op dit forum, en nu is het eindelijk bijna zover! Wat moet dat (naast stress) een goed gevoel geven :). Wat is het verhaal hoe het nu toch zover gekomen is? Want ooit was het plan zelfs 2017, toch?

Heeeeeel veel succes met alle voorbereidingen! En het belangrijkste is dat je uiteindelijk met jouw AS trouwt :), hopelijk kun je dingen ook een beetje van je af zetten mocht er iets toch niet gaan zoals je wil.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards