collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 280427 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #250 Gepost op: 31 mei 2016, 17:09:47 »
Mijn jurk was ook te lang om zonder hakken te lopen, gelukkig was de onderkant een berg tule en heb ik dat omhoog kunnen spelden met veiligheidsspelen (moet je dus wel de jurk voor hebben).

Ik had het echt geen hele avond volgehouden op hakken.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #251 Gepost op: 31 mei 2016, 18:19:21 »
Wij trouwen dus ook in 2016 (heb me ook netjes voorgesteld :blush:).
Hoopte eigenlijk hier wat meer concrete plannen te kunnen maken, maar krijg het gevoel dat ik eigenlijk alleen maar "achter lig". Echt goed hoeveel sommige al hebben geregeld!
Nou ja, dit is zo'n beetje onze stand van zaken; na lang stressen over welk ondergoed dan toch gegaan voor een torselet (dit net gepast onder mijn jurk) en eindelijk tevreden. Na 5 jaar constant zwanger zijn en/of borstvoeding is de boel nogal gaan verzakken en dat zag er niet zo charmant uit in een strapless bh, dat is nu dus verholpen alles wordt op z'n plaats gehouden :D.
Morgen ga ik bellen om m'n jurk op maat te laten maken, ben zo'n 15 kilo afgevallen na het kopen van de jurk (dat wist ik van te voren, de jurk was ook wat krap eerst), voel me nu wel weer mezelf (ik wordt altijd heel dik als ik zwanger ben en helaas verdwijnt dat dus niet door de borstvoeding).
Morgenavond komt als het goed is de "ringenmeneer" om de ringen op maat te laten maken en graveren (we hebben beide een eigen ring uitgekozen, die bij elkaar passen).
In het weekend gaan we de kaarten versturen.
Wat we wel hebben zijn fotograaf en dj, jurk, pak en kleren voor de kinderen.
Ik probeer dus een inhaalslag te maken  ;) , ben er deze week achter gekomen dat we nog maar 10 weken hebben en hebben eigenlijk nog niet zo heel veel op orde als ik hier zo lees, maar dat gaat allemaal vast wel goed komen.
Super fijn om hier eens even te kunnen keuvelen over al dat trouwgebeuren, want mijn wederhelft is daar niet zo van

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #252 Gepost op: 31 mei 2016, 18:31:35 »
Oh ja! Dit is waarom ik net eigenlijk wou reageren :blink:, betreffende dat hakken-verhaal onder je jurk. Ik was eigenlijk van plan om 's avonds gewoon op blote voeten te lopen, maar krijg zo'n gevoel dat dat heel gek is. Heb maar kleine hakken aan, maar het lijkt me zo fijn om op blote voeten te kunnen dansen. Het feest is in onze tuin, die is best groot, voor een groot gedeelte op het gras. We willen een echte spectaculaire openingsdans doen en dan dacht ik zo lekker op m'n blote voeten. Maar aan je jurk die dan over de grond sleept had ik geen moment gedacht, aan de andere kant vrees ik dat die jurk nooit schoon gaat blijven en met bv slippers ofzo zal hij ook over de grond slepen.
Kan ik dat maken (blote voeten)??

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #253 Gepost op: 31 mei 2016, 20:32:19 »
Mijn jurk bleef aan de onderkant ook niet schoon mèt mijn schoenen aan, laat staan zonder. Het fijne aan zo'n jurk is dat je hem 1 dag aan doet, en het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit hoe vies hij wordt.

Ik heb wel even op m'n sokken gelopen, ging bij mij prima zolang ik de jurk iets omhoog tilde. Anders had ik hem moeten spelden, maar dat kon niet met het materiaal.

Het belangrijkste is naar mijn mening dat je niet struikelt. De stomerij kan je jurk wel weer schoon krijgen.

Als jij lekker op je blote voeten wil dansen en je jurk kan bijvoorbeeld aan de voorkant worden vastgespeld, gewoon doen! Het zal bij je passen :)

Fijne dag alvast allemaal!

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #254 Gepost op: 31 mei 2016, 22:24:57 »
Wij trouwen dus ook in 2016 (heb me ook netjes voorgesteld :blush:).
Hoopte eigenlijk hier wat meer concrete plannen te kunnen maken, maar krijg het gevoel dat ik eigenlijk alleen maar "achter lig". Echt goed hoeveel sommige al hebben geregeld!
Nou ja, dit is zo'n beetje onze stand van zaken; na lang stressen over welk ondergoed dan toch gegaan voor een torselet (dit net gepast onder mijn jurk) en eindelijk tevreden. Na 5 jaar constant zwanger zijn en/of borstvoeding is de boel nogal gaan verzakken en dat zag er niet zo charmant uit in een strapless bh, dat is nu dus verholpen alles wordt op z'n plaats gehouden :D.
Morgen ga ik bellen om m'n jurk op maat te laten maken, ben zo'n 15 kilo afgevallen na het kopen van de jurk (dat wist ik van te voren, de jurk was ook wat krap eerst), voel me nu wel weer mezelf (ik wordt altijd heel dik als ik zwanger ben en helaas verdwijnt dat dus niet door de borstvoeding).
Morgenavond komt als het goed is de "ringenmeneer" om de ringen op maat te laten maken en graveren (we hebben beide een eigen ring uitgekozen, die bij elkaar passen).
In het weekend gaan we de kaarten versturen.
Wat we wel hebben zijn fotograaf en dj, jurk, pak en kleren voor de kinderen.
Ik probeer dus een inhaalslag te maken  ;) , ben er deze week achter gekomen dat we nog maar 10 weken hebben en hebben eigenlijk nog niet zo heel veel op orde als ik hier zo lees, maar dat gaat allemaal vast wel goed komen.
Super fijn om hier eens even te kunnen keuvelen over al dat trouwgebeuren, want mijn wederhelft is daar niet zo van
Wat moet je voor je gevoel allemaal nog doen dan voor de inhaalslag. Volgens mij heb je alles geregeld. Kaarten verstuur je minimaal 6 weken van te voren, dus volgens mij prima toch. Ringen is ook alleen de laatste hand nog, net als de jurk, je hebt ze al wel allemaal uitgezocht.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #255 Gepost op: 1 juni 2016, 06:24:04 »
Als je op blote voeten fijn vind dan gewoon lekker doen. En kijk dan inderdaad of jurk wat omhoog gespeld kan worden zodat je er niet steeds opstapt en misschien kapot trapt.

Wat moet je nog regelen?


Wij gisteren  de proefdruk  van de kaart opgehaald. 2 versies met lettertype en kleur. Dus konden kiezen maar bij zien wist ik gelijk welke mooist was haha. Nu nog extra controleren spelling punten komma's enz dus even hulplijn vader ingezet.

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen 2016
« Reactie #256 Gepost op: 1 juni 2016, 07:25:56 »
Als je je ergens geen zorgen!over moet maken is het wel dat je jurk vies wordt. Dat wordt hij toch wel, en je wil niet alleen maar foto's waarbij je jurk omhoog houdt. Bij mij zag je het ook alleen maar als je de onderkant bij een nog schoon stuk hield. Ik zou lekker op blote voeteb dansen :)

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #257 Gepost op: 1 juni 2016, 09:48:39 »
Bedankt voor de peptalk!
Misschien valt het ook wel mee allemaal, begint nu wat druk te voelen (en daar heb ik normaal gesproken nooit last van vandaar).
Blote voeten gaan we gewoon doen, dat is inderdaad zoals ik ben :biggrin:.
Wat me nogal wat druk geeft tot bepaalde hoogte, is dat ik alles zelf wil doen; het feest is thuis dus dat moet (voor mijn gevoel dan) allemaal perfect in orde zijn tot en met het hele verfwerk aan doe (en ook dat doe ik zelf).
Verder willen we een BBQ houden voor zo'n 70 personen, wil ik ook graag zelf maken.
En de bruidstaart wil ik ook zelf maken.
Verder moeten we natuurlijk ook de drank en andere toebehoren gewoon zelf inkopen, tenten opzetten en de alle andere benodigheden van te voren nog ophalen.
Voor wie denkt; die is knettergek! We kiezen hier grotendeels voor om de kosten te drukken, maar ook omdat ik gewoon een controlfreak ben. Vind het jammer om een klein kapitaal neer te leggen voor bv een taart, terwijl ik hem prima kan maken voor zo'n €25,-.
Ergens denk ik dat het allemaal wel te doen is, vlees voor de bbq haal en bereid ik bv van te voren, vries het in en haal het een dag van te voren uit de vriezer.
Normaal gesproken maak ik me nergens druk om en nu doe ik moeilijk om kleine dingen, ben me daar heel goed van bewust en uiteindelijk maken al die dingen niet uit (we zullen vast ook een leuke dag hebben als de kozijn niet zo strak in de lak zitten ;)). Maar ja stiekem ben ik nu dus zo'n "echte" bruid aan het worden...

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #258 Gepost op: 2 juni 2016, 12:16:22 »
Dapper om zoveel zelf te doen! Het zal veel stress zijn, maar als je goed plant, komt het vast goed. En wees niet bang om hulp te vragen. Je vrienden en familie vinden het vast superleuk een steentje bij te kunnen dragen bij de voorbereidingen!

Blote voeten zou ik ook gewoon doen! Het belangrijkste lijkt mij (zoals hierboven gezegd werd) inderdaad ook gewoon om niet te struikelen, en je jurk valt wel weer schoon te krijgen.
Ik heb zelf nog geen schoenen maar ik denk dat (als ik goeie vind die lekker zitten) ik gewoon de hele dag op hakken ga. Ik loop wel vaker op hakken en een beetje zere voeten vind ik niet zo erg. En we plannen ook genoeg momenten op de dag waarop ik kan zitten. Zo lang de schoenen maar lekker zitten!

Onze voorbereidingen liggen al weken stil, o.a. doordat ik in het buitenland was. Maar ik voel nu wel de druk om echt weer wat te gaan doen. Vervoer, uitnodigingen uitkiezen, fotograaf en ringen staan hoog op het lijstje - misschien is fotograaf het beste om eerst te doen.

Wie van jullie heeft er naast een fotograaf eigenlijk ook een videograaf? Een vriend van ons is videograaf en zou dit doen, maar dit kan zeer waarschijnlijk niet meer doorgaan. Ik vind het zelf best wel jammer om daar ineens veel extra geld uit te geven, maar mijn vriend vindt een videograaf eigenlijk nog belangrijker dan de fotograaf, dus een bekende een beetje laten filmen is geen optie. Heeft iemand misschien tips voor betaalbare video/foto combinaties of zo?

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #259 Gepost op: 2 juni 2016, 17:02:06 »
Hiephiep knap je zo veel zelf gaat doen. Vraagt wel goed plan denk ik. En inderdaad wat gezegd wordt vraag gerust Hulp want je hebt er niks aan je de laatste dagen en zelfs op de trouwdag loopt te stressen.

Wij hebben alleen fotograaf. Nu heb ik zelf wel idee om misschien videograaf te doen voor de ceremonie. Grootouders kunnen er Door afstand niet bij zijn. En me tante is erg ziek en als ze dan nog leeft is ook de vraag of ze er bij kan zijn. Dus ik zit te denken om de ceremonie te laten filmen maar dat weten we nog niet zeker.


hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #260 Gepost op: 2 juni 2016, 19:11:27 »
Hier geen videograaf, hebben m'n broertje gevraagd om te filmen. Na het zien van al die trouwfimpjes op internet hier wel over nagedacht, maar na het bekijken van de prijzen (zelfs die van de mensen die dit als hobby doen) daar toch maar vanaf gezien.
Het is natuurlijk een beetje hoe je budget eruitziet en hoe belangrijk je zoiets vind.
Wel heel mooi om te kunnen laten zien aan mensen die belangrijk voor je zijn zeker als ze er niet bij kunnen zijn en natuurlijk ook leuk voor later als je lang niet meer zo knap bent als op je trouwdag :biggrin:.

Ik vraag me trouwens af hebben jullie 's avonds ook een fotograaf?
Bij ons blijft ze tot de namiddag, na het aansnijden van de taart en toost vertrekt ze. Ben erover aan het denken om dan 's avonds iemand te vragen om foto's te maken, maar vraag me dan af of je iemand niet met een taak opzadelt waardoor hij/zij niet echt mee kan feesten. Ook overwogen om gewoon aan iedereen te vragen foto's te maken en die later naar ons toe te sturen, maar dat vind vriend een vreemd verzoek (waarom weet hij zelf niet).
Wat doen jullie?

Heb ondertussen wel weer wat meer rust gevonden in het gevoel dat ik mijlenver achter lig, actief iets doen werkt perfect!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #261 Gepost op: 2 juni 2016, 19:51:01 »
Bij ons blijft de fotograaf tot ongeveer 4 uur. Wij willen dan me broertje die graag foto's maakt of iemand d van de vriendengroep om savonds wat foto's te maken. Hoeft natuurlijk niet constant dus diegene kan ook echt wel mee feesten.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #262 Gepost op: 2 juni 2016, 23:50:06 »
Wij hebben Roel Wijnen (REW Productions) als videograaf, vond zijn prijs heel erg mee vallen, kunt ook andere tijden afspreken dan paketten die op zijn site staan. Hij komt bij ons 5 uur (vanaf moment dat ik in m'n jurk zit tot dat onze borrel begint)
Onze fotograaf blijft tot en met de borrel, daarna gaan wij naar de dinerlocatie, de hele avond foto's van etende mensen leek me niet zo geslaagd en zinvol.

Hiephiep zou het helpen om een lijstje te maken wanneer je wat af kunt/wilt/moet afhebben om ervoor te zorgen dat je de dingen die je zelf wilt doen op het juiste moment af hebt. Misschien is dit niets voor je, maar bij mij helpen lijstjes altijd heel goed.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #263 Gepost op: 3 juni 2016, 09:38:48 »
Bedankt voor de tip, ik ga eens op zijn website kijken.

Wij hebben dus nog geen fotograaf, ik denk dat ik hem er nog wel bij wil als de avondgasten binnenkomen en voor de openingsdans, maar de rest van de avond hoeft niet echt.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #264 Gepost op: 3 juni 2016, 14:12:29 »
Boh! Mag ik me hier even lekker anoniem uitkosten over m'n schoonfamilie..
Situatie ligt zo; vriend heeft gescheiden ouders (kunnen niet met elkaar overweg, vader zien wij dan ook nauwelijks tot nooit). Verder heeft hij een broer (ook deze zien we zelden), hij heeft weer 1 kind en zijn vriendin heeft nog twee eigen kinderen.
Het oudste kind van, ik zal haar voor het gemak schoonzus noemen (is ze in feite ook) hebben wij nog nooit gezien, deze is uit huis geplaatst voordat wij haar ooit hadden ontmoet (dit kind is in eerste instantie ook verzwegen), andere 2 kinderen zijn 2 jaar geleden uit huis geplaatst. Allemaal verschrikkelijk, maar voor mijn schoonmoeder is deze kwestie vooral genant, althans dat vind zij, hebben zich voor mijn gevoel nooit druk gemaakt over de kinderen alleen over de schijn naar de buitenwereld. Schoonmoeder heeft ervoor gekozen om tegen haar moeder (de oma van mijn vriend dus) hierover te liegen, en nooit verteld dat de kinderen uit huis zijn geplaatst. Terwijl oma wel naar broer en kinderen vraagt (ook oma ziet broer nooit meer, hebben geen ruzie, maar ook geen enkel contact), schoonmoeder zegt dan dat zij niets over broer weet omdat zij elkaar nooit meer zien spreken (zij hebben dan weer wel ruzie, omdat vriendin van broer letterlijk niet meer binnen mag bij schoonouders).
Nu is er dus voor ons het probleem dit gaat, als er niets gedaan wordt van onze kant, uitkomen op onze trouwdag en dat wordt 1 grote fiasco. Oma zou er dan achter komen dat kind(eren) van broer uit huis zijn geplaatst, wat al heel ernstig is, maar ook dat haar dochter hier al 2 jaar over liegt tegen haar.
Wij willen dit dus opgelost hebben.
Vriend al met stiefvader gesproken (hij is het schappelijkste van het stel) maar deze trekt volledig zijn handen ervan af en zegt dat hij niet eens weet of oma hiervan op de hoogte is.
Nu is vriend gisteravond naar zijn moeder gegaan om dit te bespreken. Drama! Boos, emotioneel, verwijtend (wij nodigen niet de mensen uit die zij wil, om haar overdag gezelschap te kunnen houden) en manipulatief ('dan kom ik niet heb je ook geen confrontaties'). Kort samengevat tranen met tuiten, maar haar eindconclusie is dat oma er nooit achter mag komen en niemand dit mag vertellen, wij moeten broer maar vragen hierover te liegen. Broer kennende gaat hij hier niet over liegen en wij voelen er ook helemaal niks voor hierover te liegen.
Vandaag ergens gaat mijn vriend proberen om met zijn broer te praten hoe hij dit voor zich ziet.
Een grote ramp aan hun kant van de familie dus; alle leugens die op geen enkele fatsoendelijke manier zijn op te lossen, ruzie tussen schoonmoeder, stiefvader en broer met vriendin, problemen met vader en moeder van vriend en de hun beide partners.
Jesus wat een gedoe! Al deze mensen zijn belangrijk voor ons en natuurlijk met name voor mijn vriend, het is dus niet in de opties een of meerdere van deze mensen niet te nodigen (al komt zijn eigen vader alleen 's avonds en niet overdag).
Ben in elk geval wel blij dat hij er eindelijk wat mee doet, want dit vind hij echt enorm moeilijk. Wat ook wel begrijpelijk is naar mijn idee, wij staan in feite volledig buiten al deze ellende (wij hebben met niemand ruzie en hebben ook nergens over gelogen), maar zijn wel bang dat dit nogal een negatief sfeertje gaat brengen op onze trouwdag.
Mijn excuses voor dit ellelange verhaal, dat misschien heel onduidelijk is, maar het zit me even allemaal heel hoog. Ik kan me totaal niet verplaatsen in hun manier van doen, dat het niemand kan schelen dat de kinderen weg zijn gehaald, hoe je zo hard kan liegen en de struisvogelpolitiek die er gehanteerd wordt.
't Lijkt wel een hele slechte soap!


Veeceetje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Trouwen 2016
« Reactie #265 Gepost op: 3 juni 2016, 15:21:34 »
Natuurlijk mag je je hart hier luchten. :-)
Ik begrijp in grote lijnen het verhaal wel.
Moeilijke situatie. Ik ga er in zo'n geval van uit dat iedereen hun problemen en leugens voor zich houdt omdat het 'jullie' dag is. Dus broer hoeft niet te liegen, maar hoeft het ook niet te vertellen.. Net als jullie. Het is niet jullie taak dit te vertellen. Het gezin waarvan de kinderen geplaatst zijn moeten het maar vertellen.
Het is JULLIE dag en dan moeten de mensen zich maar inhouden. Bij ons zijn vriend zen ouders ook uit elkaar en die kunnen elkaar ook niet luchten, ook al hebben ze beide nieuwe partner. Ze geven wel allebei aan dat het onze dag is en dat ze daar niet moeilijk gaan doen, ook al lopen ze heel de dag mee.
Net als neefjes van men vriend. Hun vader heeft giga ruzie met zijn zus (vriend zijn moeder). Maar de kinderen hebben wel nog contact... Die komen dus wel. Moet iedereen zich maar inhouden.

Ik begrijp dat het een heel moeilijke situatie is, probeer dit je voorbereiding en trouwdag zelf niet te laten dwarsbomen. En geniet ervan!

Dikke kus!

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #266 Gepost op: 3 juni 2016, 15:47:46 »
Volgens mij is er echt bij (bijna) iedereen wel wat :-\. Gezeur wie wel en niet moeten komen, mensen die zich onder elkaar niet kunnen verdragen enz enz.
Wij denken er niet onderuit te komen om het niet te zeggen. Het gezin waar het om gaat is het gezin van de broer van mijn vriend en de kinderen zijn gewoon onze neefjes. Het is natuurlijk wel te raden dat oma gaat vragen waar die zijn/ waarom ze er niet bij zijn. Dan komt het aan het licht of iedereen zou erover moeten gaan liegen (gaan wij in elk geval niet doen, heb ik een hekel aan).
Je zou het erop kunnen wagen dat ze er misschien wel niet naar vraagt, maar dan mag er verder ook helemaal niemand wat over zeggen, dat risico lijkt me wat groot en willen we niet nemen. De sfeer zal als er niks ondernomen wordt heel sowieso heel erg gespannen en bedrukt zijn omwille van dit alles, denkt dat dan iedereen de hele dag bang is voor wat er zou kunnen gebeuren buitenom alle moeilijke relaties die er toch al zijn. 
Schoonmoeder heeft trouwens wel eerder aangegeven dat ze normaal wil proberen te doen tegen ex-man, dus dat is dan nog een meevallertje.
Ben bang dat dit gewoon eerlijk verteld moet gaan worden aan oma (met een beetje pech door ons) dan is er nog even de tijd om dit allemaal te laten bezinken, voordat deze mensen zich onder ogen moeten gaan komen.

Veeceetje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Trouwen 2016
« Reactie #267 Gepost op: 6 juni 2016, 09:32:39 »
Ja er zal overal wel iets zijn waarschijnlijk.
Ik zou dan aangeven aan het gezin van je broer dat je wil dat dit verteld wordt voor jullie huwelijk, want dat jullie anders de boodschapper zullen zijn. Laat hen lezen wat je hier geschreven hebt, hoe je je voelt en dat je dit snel wil doen omdat er nog wat tijd is dan om het te laten bezinken. (Misschien heeft oma wel al iets door?).

Is in alle geval een moeilijke situatie (ik begrijp echt niet dat mens zo door het leven kunnen gaan).

Veel succes, en je lucht hier je hart maar als dat nodig is.

Liefs

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #268 Gepost op: 6 juni 2016, 12:41:35 »
HiepHiep, jeetje wat een gedoe, snap dat je van te voren wilt dat Oma het weet zodat je eventuele vragen niet op jullie dag krijgt. Ik zou inderdaad proberen met de broer van je vriend te gaan praten zodat zij Oma inlichten. Dan kunnen ze nog zelf kiezen wat ze wel en niet kwijt willen maar dan is het in ieder geval bekend dat de neefjes er niet bij zullen zijn.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #269 Gepost op: 6 juni 2016, 14:28:33 »
Tjonge wat een gedoe. Ik zou inderdaad van te voren gesprek aan gaan en ze het zelf laten vertellen.
Snap heel goed je niet wilt dat dit op de bruiloft pas duidelijk wordt en dit gedoe levert. Zou inderdaad dit aan geven en dar jullie willen dit coor de bruiloft duidelijk is.

Flowerprincess

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #270 Gepost op: 6 juni 2016, 17:12:36 »
Hoi Allemaal,

Ik lees al een poosje mee omdat ook wij in 2016 gaan trouwen, eind september.
Ben er de laatste tijd weer wat meer (veel) mee bezig in mijn hoofd, omdat ik het erg lastig inschatten vind wat wanneer nu echt concreet geregeld moet zijn. We hebben weinig mensen in onze omgeving die recent getrouwd zijn.

Al geregeld:
Locatie (voor hele dag incl. ceremonie)
Gemeente (alleen nog de getuigen doorgeven)
Getuigen en ceremoniemeester gevraagd
Vriendin gevraagd als fotograaf
Jurk
Uitnodigingen ontworpen en verstuurd
Bevriende muzikanten gevraagd

Nog regelen:
Kleding vriend
Ringen
Concrete afspraken locatie mbt keuzes qua eten/drinken
Concrete afspraken muzikanten
Decoratie/Bloemen

Budget ligt rond de 6000 euro excl. huwelijksreis en in verwacht daar wel onder te blijven. Alleen de ringen kunnen de begroting in potentie nog flink verstoren. Ongeveer de helft zal naar verwachting naar de locatie gaan. We hebben rond de 50 genodigden voor de hele dag.

Ringen hebben we ons al wel online georiënteerd, maar verder nog niks echt gezien. Dat gaan we binnenkort doen. Wat is volgens jullie een goede termijn om concrete afspraken te maken met de locatie enz.?

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #271 Gepost op: 6 juni 2016, 19:26:37 »
Blij om te lezen dat ik niet degene ben met de rare visie (of jullie moeten toevallig dezelfde vreemde kijk erop hebben ;)). Het is de bedoeling om het gesprek alvorens aan te gaan, van het weekend met broer gebeld en hij staat er hetzelfde in als ons. Vind het wel moeilijk om dit te vertellen aangezien schoonmoeder (zijn moeder dus) hem al bij het ontstaan van deze situatie gevraagd heeft hierover te liegen, dit was dus allemaal vooropgezet van haar (walgelijk!). Broer heeft moeite met het liegen en heeft omwille hiervan oma dus ook nooit meer bezocht. Komende week gaan we in levende lijve bij broer en vrouw langs om alles te bespreken, bij voorkeur gaat hij het dan zelf vertellen. Grootste euvel is dus de schoonmoeder die liegt dat ze barst, ze is zo'n Hyacint van die engelse serie. Wordt vervolgd.....

Hallo Flowerprincess, ook welkom hier!
Vond/vind het ook moeilijk alles concreet te maken, heb veel via perfectwedding die hebben een soort draaiboek, staat vrijwel alles in.
Ringen hebben wij trouwens 2 ringen bij elkaar gezocht, scheelde heel veel in prijs.
Informatie omtrent een lokatie kan ik je niet geven, anderen vast wel!


Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #272 Gepost op: 7 juni 2016, 09:21:56 »
Hoi hiephiep, wat een ellende inderdaad. Wel heel fijn dat zijn broer er hetzelfde in staat en dat jullie van plan zijn om het te vertellen. Oma zal het vast waarderen dat jullie de waarheid vertellen. De enige die dan nog ontevreden is is schoonmoeder, maar daar zou ik niet te veel medelijden mee hebben :P.

Welkom flowerprincess!
Wij hebben ons bijna anderhalf jaar geleden verloofd, en hebben alles wel heel vroeg geregeld. Fotograaf, locatie en jurk meer dan een jaar voor de datum al geregeld, uitnodigingen al maanden geleden de deur uit. Natuurlijk hoeft het niet zo snel, maar als jij zin hebt om iets te regelen dan ga dat vooral doen :). Mijn instelling is dat je nooit iets te vroeg kan regelen.
Budget van 6000 lijkt me wel lastig om onder te blijven. Wij doen echt wel ons best om onze bruiloft voor een mooi bedrag te organiseren (ringen van 270, geen bloemen, geen taart), en we zitten toch op de 8000. Hoe doe jij dat? Ik zal vanavond eens onze uitgaven hier posten. Onze fotograaf is trouwens wel duur en ze is er van 11:30 tot 20:00.

Het is voor ons al bijna zover! 8 juli komt eraan! Vrijwel alles is geregeld. We hebben nog contact met de locatie, ambtenaar, fotograaf ed om alles af te stemmen. Moeten nog paar kleine dingetjes, zoals een gastenboek en pizza voor snachts. En ik wilde nog een cadeau voor mijn AS voor op de dag, dus heb een paar weken geleden een paar fotografen gemaild met de vraag of ze een soort smaakvolle, halfnaakte foto's konden maken, een soort zwangerschapsshoot, maar dan zonder dat ik zwanger ben. Kwam er laatst via dit forum achter dat ik dus een boudoirshoot wil, haha! Handig dat ik weet hoe het heet, dat maakt het wat makkelijker communiceren en zoeken op internet naar voorbeelden. Ik heb 1 fotograaf gevonden die in de buurt zit, betaalbaar is en al ervaring heeft met dit soort foto's, dus dat wordt spannend!

Verder heb ik laatst een contract gekregen van 2 jaar en 4 maanden op de afdeling waar ik nu 1 jaar werk. Toen ik onze uitnodigingen verstuurde werkte ik er dus nog niet lang, maar nu twijfel ik of ik ze alsnog moet uitnodigen. Mijn kantoorgenoten zijn in ieder geval welkom bij de ceremonie, dus dan mogen ze in ieder geval daar bij zijn. En het is ook raar om ze een maand voor het feest nog uit te nodigen. Maar goed. Vanavond ga ik nog eens bedenken of ik niet iets vergeet te regelen.

Flowerprincess

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #273 Gepost op: 7 juni 2016, 16:36:19 »
Leuk dat je al zo snel gaat trouwen, Poko!

Ik moet vanavond werken, maar kan nu nog wel even een overzichtje geven van de begroting:
Trouwringen: 300,- (Hebben we nog niet, dus weet niet of dat lukt)
Uitnodigingen incl. postzegels: 90,-
Gemeente: 350,-
Bedankjes getuigen/cm: 150,-
Boeket/corsage (zelf maken): 35,-
Jurk: 175,- (besteld via Etsy.com)
Overige kleding/schoenen: 125,-
Kleding vriend: 250,-
Schoenen vriend: 100,-
Kapper: 50,- (Ga zelf haar doen op dag zelf, gewoon ff goed knippen dus)
Fotograaf (vriendin): 150,-
Muziek (vrienden): 560,-
Feestlocatie: 3000,- (45 gasten hele dag. Eigenaar locatie zei ons rekening te houden met 60pp)
Decoratie/Overig: 500,-
Totaal: 5835,-

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #274 Gepost op: 7 juni 2016, 20:23:57 »
Wauw Flowerprincess, dat is inderdaad een nette begroting! Doen jullie goed! Hier is die van ons:
Save the dates: 35
Uitnodigingen: 80
Lingerie: 50
Make-up: 50
Ringen: 270
Kapper: 94
Gemeentehuis: 500
Fotograaf: 1100
Dansworkshop daggasten: 150
Barbecue: 700
Huur tent: 400
Versiering: 100
Feestlocatie: 3000
Dj: 200
Fotograaf savonds: 100
Cadeautjes getuigen: 130
Gastenboek: 100
Stomerij: 140
Huwelijksreis: 450

Ik had geen zin om het allemaal in detail over te typen, dus dit was in grote lijnen.
Als je nog leuke ringen voor een goede prijs zoekt, dan kan ik je Arto edelsmeden aanraden! Daar hebben wij zelf elkaars ringen gemaakt, was heel erg leuk :). En goedkoop, maar de ringen zijn wel zilver.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards