collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279445 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flowerprincess

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #275 Gepost op: 7 juni 2016, 23:31:43 »
Ziet er heel leuk uit, zo'n workshop. We willen sowieso zilver(kleurige) ringen. Zaten aan paladium te denken, maar zou ook zilver kunnen worden. Dank voor de tip in ieder geval.

Huwelijksreis komt er bij ons nog wel bij trouwens. We zijn er nog niet uit wat te doen. Kunnen niet kiezen. Ik denk erover misschien een verrassingsreis te boeken. Zijn we van het kiezen in ieder geval af.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #276 Gepost op: 8 juni 2016, 07:44:21 »
Wauw Poko, de grote dag komt al heel dicht bij voor jullie, leuk!

Onze begroting ziet er in grote lijn hetzelfde uit als die van jullie, alleen besparen wij best wel wat doordat we geen lokatie hoeven te betalen (wij doen het thuis). Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar wij moeten wel de gemeente best wel een flink bedrag betalen voor de ceremonie op het gemeentehuis (zo'n €400,-) of zit dit bij jullie bij de lokatie?
Ons doel is om onder de  €3000,- te blijven, dat gaat ook lukken. Huwelijksreis tellen we daarin niet mee (we hadden ook op vakantie gegaan als we niet zouden trouwen), dat zal met z'n 5en in het hoogseizoen zo'n €1000,- gaan kosten, ook nog heel netjes vonden we zelf zo :).
Jurk, pak, make-up en kapper zijn dingen die we cadeau krijgen/ hebben gekregen maar gaan gewoon mee in de begroting omdat dit niet onze insteek was.

Jullie zitten dus ook een beetje in de middenweg. Heb soms het gevoel dat het heel normaal is om een klein fortuin uit te geven aan de trouwdag, of dat het allemaal wel heel low-budget is, zonder feestje, jurk of wat dan ook.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #277 Gepost op: 8 juni 2016, 11:55:04 »
Wow, wat een mooie budgetten hebben jullie. Wij gaan "helaas" wel wat meer uitgeven. Terwijl ik niet het idee heb dat we nu echt heel veel over de balk smijten. Ons budget ziet er als volgt uit:

Jurk: 1950 euro (helaas weet ik nog steeds niet of ik iets van m'n ouders krijg)
Schoenen: 115 euro (maar die kan ik daarna nog de hele winter aan :) )
Pak (nog niet gekocht): budget 1000 euro (waarvan we 500 euro van m'n schoonmoeder krijgen als cadeau)
Ringen: 1250 euro
Locatie: 750 euro
Gemeente: 741 euro
Bruidstaart: 170 euro
Borrel: 2600 euro ipv feest
Diner: 1875 euro dit is ipv feest
Friet: 400 euro voor borrelgasten die niet mee gaan dineren
Bloemen: Cadeau van m'n zus
Auto: Cadeau van m'n zwager en schoonzus
Uitnodigingen: ? Max 400euro
Decoratie: Max 200 euro
Make up en Haar: Max 100 euro
Lingerie: ? Max 150 euro
Fotograaf: 1700 euro (dan zijn ze aanwezig van 11 tot 19 op de trouwdag en hebben we volgende dag nog een fotoshoot op een andere locatie met onze hond).
Videograaf: 375 euro
Huwelijksnacht bij de diner locatie: 108 euro

Wij zijn dus alleen al voor het officiële trouwgedeelte 1500 euro kwijt, helft voor de gemeente en helft voor de locatie.

Flowerprincess

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #278 Gepost op: 8 juni 2016, 12:23:23 »
Kosten voor de gemeente kunnen zo te zien enorm verschillen.
Trouw je op een zaterdag Lotte? Wij op een vrijdag, maar hebben het geluk dat onze gemeente daar geen hoger bedrag voor rekent, alleen voor zaterdag en zondag doen ze dat wel.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #279 Gepost op: 8 juni 2016, 23:17:23 »
Kosten voor de gemeente kunnen zo te zien enorm verschillen.
Trouw je op een zaterdag Lotte? Wij op een vrijdag, maar hebben het geluk dat onze gemeente daar geen hoger bedrag voor rekent, alleen voor zaterdag en zondag doen ze dat wel.
Wij trouwen inderdaad op een zaterdag, maar onze gemeente is sowieso niet een van de goedkopere heb ik het idee:
Raadszaal in een nieuwbouw gemeentehuis :(
Maandag - vrijdag    09:30 - 16:00 uur           € 356,00
Zaterdag                09:30 - 12:00 uur          € 549,00

Buitenlocaties
Maandag - vrijdag    08:00 - 17:00 uur            € 549,00
Maandag - vrijdag    na 17:00 uur                   € 714,00
Zaterdag/ zon- en feestdagen                      € 714,00

Veeceetje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Trouwen 2016
« Reactie #280 Gepost op: 9 juni 2016, 10:14:22 »
Wij houden ons huwelijksbudget ook vrij laag (onder 7000euro). Hebben veel zelf geregeld.
Partner komt uit Nederland en we merken inderdaad dat het daar wat anders loopt. Hier hoef je niet te betalen om te trouwen. Je betaald alleen 35euro voor je 'huwelijksboekje' en verder niets (ik niet op zaterdag.) Vriend wilde in het begin nooit op zaterdag tot hij hoorde dat dat hier niets kost. :) Wel bijzonder dat zoiets niet overal hetzelfde is.

Fotograaf neemt de grootste hap van het budget omdat we die het belangrijkste vonden. Hebben een duo waarvan 1 's ochtends naar NL afreist waar verloofde zich klaarmaakt bij zijn moeder. (2000euro).
Onze zaal voor dansfeest kost ons 450euro, moeten wel drank afnemen van de zaal, maar dit is dus betalen wat verbruikt wordt. Ceremonie doen we in de tuin, hiervoor huren we ook een tent (voor bij regen of extreme zon) voor 400euro. Doen een ceremoniepakket bij onze trouwbegeleider voor 400euro (witte trouwstoeltjes, prieel, witte loper, bloemenzuilen, muziekinstallatie, staander voor ceremoniemeester en huwelijksbankje). Dessertbuffet laten we bakken en maken door familie en vrienden en de taart doen we goedkoper bij iemand die we kennen. Mijn jurk heb ik gekregen van men moeder, verloofde heeft zijn pak voor de helft betaald gekregen van zijn moeder (is volledig op maat gemaakt dus ook wel duurder). Save the dates hebben we zelf gemaakt en de uitnodigingen kosten ons dadelijk 250euro.
Verder hebben we nog geen volledige begroting, we doen zo ook elke maand iets van kosten.

Liefs


Bydani

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 27
Re: Trouwen 2016
« Reactie #281 Gepost op: 9 juni 2016, 18:45:49 »
Hoi allemaal,

Hier een paar laatste drukke dagen gehad. Leuk om al jullie voorbereidingen te lezen. Lijkt al weer lang geleden dat wij nog die dingen bezig waren. Momenteel gaat het alleen nog maar om de details bij ons. Morgen is de grot dag...  :applaus: :applaus: :applaus:

1,5 jaar naar toegeleefd en nu is het gewoon al zover!
Nu lekker op de bank geploft en volgens mij is echt alles nu geregeld.
Aftellen dus!

Loop al weken te stressen, maar nu krijg ik wel een soort rustig gevoel. We zijn er helemaal klaar voorr! Weerbericht is ook goed lijkt het dus alles werkt mee.

Nu afwachten tot het morgen is...  :cool2:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #282 Gepost op: 9 juni 2016, 20:03:09 »
Lekker genieten en relaxen vanavond.  En vooral morgen lekker GENIETEN!

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #283 Gepost op: 10 juni 2016, 09:06:49 »
Bydani, heel veel geluk en een hele fijne dag vandaag. Geniet ervan!

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #284 Gepost op: 17 juni 2016, 17:02:05 »
Hey 2016-bruidjes! Hoe is 't bij jullie?

Hier gaat 't wel; de voorbereidingen krijgen echt serieus vorm (alles wordt ook eens helemaal afgemaakt :blush:). Dus daar ben ik wel heel blij om, heb nu het gevoel dat het begint te kloppen.
Ellende met schoonfamilie is nog steeds niet afgerond; anderhalve week geleden heeft broer gezegd dit zelf te willen openbaren, heeft dit nog steeds niet gedaan. M'n vriend geeft aan het dit weekend dan zelf te willen gaan vertellen, al ben ik bang dat ook hij uit blijft stellen (hij wil broer zijn kans geven en zijn moeder weer op de hoogte stellen van de volgende fase). Echt bittere ellende, verpest een beetje de voorpret. Ben blij als deze zeik uit de wereld geholpen is, maar ja dat denk ik nu, wie weet wat nog allemaal gaat komen. Dit hangt voor m'n vriend en mij echt als een donkere wolk boven de hele bruiloft, nagenoeg niemand om ons heen lijkt dit te begrijpen :(.


sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #285 Gepost op: 17 juni 2016, 18:36:39 »
Hiephiep fijn de voorbereidingen vorm krijgen en begint te kloppen.
Wel vervelend de ellende nog geen stap verder is. Is er met broer een datum bepaald wanneer uiterlijk verteld moeten hebben voor jullie het doen?
Het is jammer dit gedoe jullie voorpret verpest. Hoop exht dst snel de waarheid boven tafel komt en de donkere wolk boven de bruiloft weg is.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #286 Gepost op: 20 juni 2016, 17:19:21 »
Het leugen is uit de wereld, ik ben super opgelucht :applaus:!
M'n vriend is z'n broer uiteindelijk op gaan halen om het samen te kunnen vertellen, voor ons is de druk ervan af, broer was er blij om en oma nam het sportief op zullen we maar zeggen. Schoonmoeder kan me niet zoveel schelen maar volgens mij is zelfs zij uiteindelijk blij met de waarheid.
Vanochtend m'n jurk gaan passen om hem op maat te laten maken, ben benieuwd...
In het weekend ook druk geweest met vanalles en nog wat voor de bruiloft, hoe gaan de vorderingen bij jullie? Of ligt het even stil?

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #287 Gepost op: 20 juni 2016, 18:41:18 »
Wat super fijn de leugen de wereld uit is. Zal hele opluchting zijnvoor jullie. En nu kunnen jullie met plezier naar de bruiloft uit kijken.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #288 Gepost op: 20 juni 2016, 21:53:39 »
Wat fijn HiepHiep dat het de wereld uit is en dat het allemaal nog best goed gegaan is.

Hier even rustig qua voorbereidingen, wachten op meer info over de huwelijksreis en ontwerp voor de uitnodigingen. Rest is allemaal wel ongeveer geregeld. Heb wel wat uurtjes besteed aan meer detail in het draaiboek.

Flowerprincess

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2016
« Reactie #289 Gepost op: 21 juni 2016, 13:37:21 »
Fijn dat het zo goed is opgelost, hiephiep.

Bij ons momenteel ringenstress. Gister bij de juwelier geweest, wel wat moois gezien, maar sprong er nog niet echt uit voor me. En wat een prijzen, wel wat meer dan ik gehoopt had. Tenzij we voor zilver kiezen, maar mijn vriend twijfelt teveel aan de duurzaamheid en het kleurbehoud daarvan. Moeilijk, moeilijk dus. Komende zaterdag afspraak bij een andere juwelier. Ben benieuwd wat we daar nog zullen zien.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #290 Gepost op: 21 juni 2016, 14:13:14 »
Ik breek even in, wij hebben vanwege de prijs gekozen voor titanium ringen. Dat is duurzamer dan zilver. Ook veel kleuren goud kunnen op den duur overigens verkleuren. Wij hebben toen de vraag duurzaamheid en kleurvastheid gewoon voorgelegd aan de juwelier.. succes!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #291 Gepost op: 24 juni 2016, 17:40:27 »
Vandaag gebeld Door de bruidsmode winkel. Me jurk is er :applaus:  pasafspraak maken was nog best lastig zo met die zomerperiode. Maar is gelukt. 21 juli mag ik er heen en me jurk aan. Spannend.

Verder zijn we druk aan puzzelen en denken met de gastenlijst. Neven nichten blijft bij ons lastig puntje. We zijn er bijna uit.

Pas proefdruk kaart gehad en afgelopen week opmerkingen en aanpassingen gestuurd.  Dus nu wachten  op ieuwe proefdruk. 

We kregen mail van de juwelier de ringen er al zijn.  Ipv 6 a 8 weken was maar 3 weken levertijd. Dus daar binnen kort ook even keer heen om te passen en kijken of ze goed zijn.

Zo zijn we toch weer lekker bezig.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #292 Gepost op: 2 juli 2016, 07:30:18 »
Was gisteren bij die uitnodigingen aan 't kijken en zag dat het voor Poko nog maar een weekje duurt, spannend zeg!
Hier nog zo'n anderhalve maand te gaan en dat begint al behoorlijk te kriebelen...
Ben met vanalles en nog wat bezig; klusjes in en om huis, al een groot deel ingekocht en alles kloppend proberen te krijgen.
Het lijkt allemaal nog zover weg, maar aan de andere kant gaat het zo vlug zeker nu de laatste periode  :blink:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #293 Gepost op: 3 juli 2016, 10:08:57 »
AS is gisteren op pad geweest voor een pak en is geslaagd. Ben zo benieuwd haha.

De kaarten zijn inmiddels in de drukbestelling dus zullen er binnen kort wel zijn.

Gisteren even paar winkels langs geweest om te kijken wat we met versiering huis doen. Wel lastig maar hebben nu wel idee.

Verder zijn we wat aan twijfelen. We wilden in principe geen videograaf. Maar nu lijkt er op mijn opa's en oma en een zieke tsnte er waarschijnlijk niet bij gaan zijn ivm afstand. Dus nu zitten we te denken om de ceremonie dan wel te laten filmen zodat hun en wij zelf ook nog eens hem kunnen bekijken. Maar ja twijfelen nu nog om wel of niet te doen.

Hoe gaat bij de rest?

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #294 Gepost op: 5 juli 2016, 13:18:18 »
Lastig. Ik zou het alleen laten filmen als je je daar zelf prettig bij voelt. Je kan aan de mensen die er niet bij kunnen zijn altijd nog foto's laten zien en verhalen vertellen natuurlijk.
Wij doen wel een videograaf, maar dat wilden we sowieso zelf al.

Ik ben hier even een tijdje afwezig geweest maar zal nu weer wat vaker posten nu ik ook wat meer weer in de voorbereidingen zit. Op dit moment druk met uitnodiging uitkiezen/ontwerpen. Wil ook zo snel mogelijk afspraak met fotograaf/videograaf (liefst combinatie).

Afgelopen weekend bruiloft van de neef van mijn AS gehad, dus dat was erg leuk en nóg meer zin gekregen in die van ons! Nog 169 nachtjes slapen (ik heb een aftel-app op mijn telefoon gezet haha).

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #295 Gepost op: 5 juli 2016, 14:07:51 »
Leuk als je weer meer komt posten. Ja is leuk he een bruiloft mee maken als je zelf ook in de voorbereidingen zit. Nog tips enz kunne opdoen?

Vanmorgen mail van de drukker gehad de trouwkaarten klaar zijn. Moet tot 18 werken en drukker is tot 18.30 open. Dus hopelijk lukt het om beetje op tijd weg te kunnen dan kan nog mooi even ophalen.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #296 Gepost op: 7 juli 2016, 09:36:45 »
En, was het gelukt? Zien ze er goed uit?

Ja heel leuk om nu bruiloften mee te maken (en heb er 3 gehad in de afgelopen 2 maanden haha, waarvan 1x daggast). Wel een leuke tip opgedaan ja: de app wedpics! Als je daar een ID aanmaakt voor jouw bruiloft en dit aan je gasten vertelt, en zij maken foto's met de app, komen de foto's dus allemaal bij elkaar in die app te staan. Zo krijg je tenminste alle foto's te zien die gasten waarschijnlijk toch wel maken met hun telefoons (een beetje een moderne versie van wegwerpcamera's neerleggen ofzo), en zo hebben de gasten ook toegang tot elkaars foto's. Ik vond het erg leuk in elk geval. Bovendien lieten ze deze foto's 's avonds ook nog meteen op een scherm projecteren, zodat je ze meteen kon zien, dat was ook wel leuk, maar dat hoeft natuurlijk niet.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #297 Gepost op: 7 juli 2016, 11:55:53 »
Ja mocht paar minuten eerder van werk weg dus kon toen met gemak er nog langs om ze op te halen.  Ze zijn mooi geworden en helemaal blij mee. Gisteren die van de daggasten in elkaar gezet. Het is maar 1 vel die er in vast moet maat toch wel even mee bezig.

Gisteren was het voor ons nog 100 dagen tot de bruiloft. Heb bedacht elke dag nu voor as een envelop te doen met een kaart of briefje of gedicht of iets. Dus kan nog flink aan de slag nu tot volgende week zondag klaar haha.

Wel leuk idee die app. Ook maar eens met as over hebben.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #298 Gepost op: 8 juli 2016, 10:40:11 »
Wat zijn jullie allemaal goed bezig geweest!

Wij gaan nu ook weer wat opschieten, woensdag afspraak gehad over ontwerp van de uitnodigingen (via facebook iemand die zelf net getrouwd is) dus hopelijk komt daar nu ook schot in, wordt wel tijd met nog maar 85 dagen tot de bruiloft  :blush:
Verder zojuist de bruidsmodezaak gebeld, afspraak om op 12 augustus opnieuw m'n maten op te laten meten omdat ik zoveel ben afgevallen en 3 september eerste keer passen van m'n jurk. Toch wel spannend 4 weken voor de bruiloft. Wordt de allereerste keer dat ik hem ga zien en aan ga hebben omdat hij met de hand gemaakt wordt. Door zwangerschapsverlof van de coupeuse kan het niet eerder.
Aanstaande heeft zijn pak inmiddels ook uitgezocht, hij gaat 30 juli voor het opmeten van de maten en gaat hem 3 september ophalen. Dus dat is wel een belangrijke datum  :biggrin:
Aanstaande zaterdag ga ik met mijn zus naar de edelsmederij die ook onze ringen maakt, kijken voor een armband en naar het ontwerp voor het ringendoosje. En zondag weer afgesproken met de ceremoniemeesters, onder andere tekst van de uitnodigingen bespreken en aangeven dat we de decoratie graag zelf doen.

Alleen de huwelijksreis wil nog niet vlotten, eerst geen reactie na een gesprek wat we hadden gehad en nu bij een ander weer een veel hogere prijs dan we hadden ingeschat. Dit weekend maar eens bedenken hoe en wat.

@Sunshine, wij hebben na het zien van een aantal filmpjes gekozen om een videograaf in te huren, ik ben altijd heel erg van het terugkijken van foto's enzo en kan me voorstellen dat ik heel blij wordt als ik regelmatig t filmpje terug kan kijken. Ik denk dat je je ook moet bedenken of je het alleen doet voor je opa en oma en tante of dat je er zelf ook van kunt gaan genieten. Wij hebben gekozen voor REW productions, goede prijs en werden blij van de filmpjes die we van hem zagen terwijl we niet eens bij die bruiloften aanwezig waren.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #299 Gepost op: 9 juli 2016, 06:37:54 »
Spannend van je jurk. Lastig dat niet eerder kan en je nog even moet wachten. Maar weet zeker het eindresultaat het wachten wasrd is geweesr. Is  vast ene prachtige jurk die je mooi staat. Ook voor jullie begint de bruiloft op te schieten. Leuk he je nu beetje kan af tellen.

Mooi dat vriend ook geslaagd is voor kleren. Wel grappig jullie op zelfde dag pas hebben.

Succes met sieraden kijken. Moe tik ook nog vind best lastig weet niet goed wat ik wil haha.

De tekst voor uitnodigen als je beetje googled  krijg je veel opzetjes en kan je dan zo aanpassen na hoe je wilt.

Bij ons zijn de kaarten inmiddels gedrukt en voor de daggasten in elkaar. Heb maar bedacht nu eerst enveloppen voor dag asten te schrijven dan kunnen ze daar in en komen de kaarten niet door elkaar. Maar nog geen tijd voor gehad om da top me gemak je te doen. Maar we hebben nog even haha.

Ja het filmen blijft twijfel.  Als we het doen weten we al wel welke videograaf. Die wil het wel voor een vriendenprijsje doen maar vind nog hoop geld. Als doen is ook alleen ceremonie.  Nog maar even over denken wat we er mee doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards