collapse

Auteur Topic: Trouwen 2016  (gelezen 279428 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #300 Gepost op: 11 juli 2016, 18:14:49 »
Een poosje niet meer gekeken op 't forum; druk met vanalles en nog wat. Lekker met klusjes in huis bezig en dat werkt prima, heb vanmiddag hier even gelezen en het geeft me nogal wat spanning om zo met het trouwgebeuren 'geconfronteerd' te worden :blink:. Ondertussen wel echt al heel veel geregeld en gedaan, maar toch ook nog het een en ander te doen.

Leuke dingen waar jullie mee bezig zijn: kaarten, ringen en jurk!

@sunshine: ik zou denk ik betreffende het filmen overwegen wat jullie zelf het liefst willen, als je het zelf graag wil en het budget dat toelaat moet je het doen. Wanneer je het vooral voor anderen doet die er niet bij kunnen zijn zou ik het laten. Vond het ook wel een leuk idee, maar ook een duur idee, wij doen het niet.

@lotte: lijkt me echt heel spannend van je jurk, vind het al spannend terwijl ik gewoon weet hoe die uitziet. Hoop dat het precies wordt wat je in gedachte hebt




sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #301 Gepost op: 11 juli 2016, 19:09:25 »
Hiephiep vervelend het confronterend voor je is. Moet je nog veel doen voor je bruiloft dan?

080509

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Trouwen 2016
« Reactie #302 Gepost op: 12 juli 2016, 13:16:40 »
Ik ga op dezelfde dag trouwen als Sunshine, 14 oktober! :D
Wij hebben een kleine bruiloft met maximaal 17 gasten. Wij gaan om 15:00 trouwen in het gemeentehuis, daarna foto's en van 16:00 tot 21:00 naar een mooie locatie om daar met zijn alle gezellig te drinken en te eten. Verder geen uitgebreid diner of dansfeest, wel een taart en bubbels om te proosten denk ik en verder gewoon lekker drinken en hapjes etc :).

Onze begroting ziet er tot nu toe zo uit:

Ceremonie gemeentehuis €427
Trouwkaarten plus postzegels: €15 (wij hebben deze https://www.weddingdeco.nl/trouwkaarten-kraft/ past perfect bij onze kleine, new york/ yellow cab thema)
Zilveren ringen inclusief graveren: €54
Fotograaf/videograaf: €25,00 (hele goede vrienden)
Trouwjurk: €0 (cadeau mijn ouders, was €899)
Visagie/haar inclusief proef (ook voor getuige): €200
Baard trimmen bij de Barbershop AS + getuige: €57
Huwelijksnacht: €241 (cadeau van mij, dus officieel niet in de begroting)

Wij hebben nog geen diner locatie, dus locatiehuur en eten/drinken moet er nog bij in. Daarnaast de lingerie, accesoires en schoenen van mij. Mijn vriend krijgt als het goed is zijn hele outfit van zijn ouders. Wij hebben in totaal een budget van €2500 en proberen hier zo dicht mogelijk bij te blijven. Volgens mij ben ik een van de weinige die zo'n laag budget heeft, maar het lukt ons tot nu toe prima!  :biggrin:

Dan moet ik er wel bij zeggen dat wij €3000 aan de huwelijksreis besteden, namelijk een week New York! Het gaat in ieder geval met de planning super, het komt langzaam dichtbij  :applaus:

A.s. vrijdag gaan we bij een de diner locatie kijken en krijgen we daar een offerte van. Daarnaast nog jurken shoppen met mijn getuige en binnenkort een keer een proef makeup. Verdere accesoires voor mij denk ik eind augustus, zeker lingerie want wil nog wat afvallen. Ik wil zelf de bloemen doen (dus mijn boeket en voor de getuige en mijn AS), maar geen idee hoeveel dat gaat kosten met gewoon AH bloemen  :biggrin:




sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #303 Gepost op: 12 juli 2016, 14:04:10 »
Leuk de zelfde dag trouwen :)

Ook wel leuk met zo'n klein groepje de trouwdag
 Dan is wel heel intiem natuurlijk dat heeft ook wel wat.

Succes bij de dinerlocatie kijken. Hopelijk is naar jullie zin.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #304 Gepost op: 13 juli 2016, 16:35:13 »
Hiephiep, ik hoop dat je niet teveel stress hebt!

080509: ziet er goed uit jullie begroting! Zo'n kleine groep is ook zeker speciaal. En wat leuk dat jullie naar New York willen! Wij willen dat waarschijnlijk ook graag. Maar we trouwen 21 december, en willen sowieso niet met kerst of oud&nieuw, dus het wordt of januari of nog wat later, april ofzo - dan kunnen we wat langer sparen en hebben we mooier weer.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #305 Gepost op: 13 juli 2016, 18:01:27 »
Wat een medeleven! Super lief, maar echt niet nodig :blush:. Confronterend is misschien niet het goede woord, bedoel er meer mee dat het dan zo 'echt' wordt, nog maar een maandje te gaan, meer een gezonde spanning waar ik me doorgaans niet bewust van ben en als ik hier kijk wel heel erg en dat geeft een soort druk. Concreet kan ik nu aan de bruiloft niet echt meer wat doen (op van die hele kleine dingen na dan), dat komt allemaal weer volop op gang een week of 2 voordat het echt zover is. Voor mij is het meer dat ik me echt als zo'n typisch meisje voel omtrent het trouwen en zo ben ik normaal helemaal niet (ben het type waarvan niemand denk dat ik ook in een witte jurk ga trouwen en dat ga ik wel doen :biggrin:) nu hou ik me serieus bezig met welke onderbroekjes mijn dochters aan moeten ::). Had nooit gedacht dat het zover met me zou komen, maar wel heel leuk hoor!

Onze begroting ligt trouwens ook op max €3000,-, had het liefst €2500,- uitgegeven maar dat is hem niet geworden met alles wat we er uiteindelijk toch bij nodig hadden of graag willen. Na af trek van gekregen dingen zitten we wel op die €2500,- en een groot deel van wat we hebben gekocht gaat na de bruiloft weer verkocht worden en dat zal ook zeker €500,- opbrengen. Vind het zelf helemaal niet erg om geen heel hoog 'buget' voor de bruiloft te hebben; wij hebben hier heel bewust voor gekozen. Als we dat hadden gewild hadden we er 3 a 4 keer zoveel aan kunnen uitgeven maar daar zou ik later denk ik heel veel spijt van krijgen, het gaat immers maar om 1 dag, voor ons is dit oke. Voelt bijna als een sport om zo goedkoop mogelijk alles uit te halen wat we willen en dat lukt tot dus ver heel goed.
Ook ons gasten aantal komt ver overeen bij ons 21 man (allemaal 1/2e graads familie en mijn beste vriendin met vriend) iedereen die echt dicht bij ons staat en de rest komt 's avonds (totaal 70 man) dat is vooral omdat wij zelf een feestje leuk vinden.

Sommige kiezen voor een hele uitbundige bruiloft, jullie voor een mooie huwelijksreis met z'n 2, prima toch!

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #306 Gepost op: 21 juli 2016, 13:13:34 »
Ah gelukkig niet heel confronterend dus, maar druk ervaren is sowieso niet fijn. Ik hoop dat je deze laatste weken nog voornamelijk gewoon lekker er naar uit kunt kijken zonder zorgen en met veel voorpret! :)


Ik heb vandaag een proefdruk besteld van de uitnodiging, ik ben zo benieuwd! Ik hoop eigenlijk dat het meteen min of meer goed is, want ik heb al zoveel geprutst met het bewerken en mijn creativiteit is een beetje op voorlopig, haha.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #307 Gepost op: 21 juli 2016, 16:30:07 »
Wel vervelend je inderdaad dan zo de druk voelt hiephiep. Hoop je kan genieten en alles nu geregeld is was geregeld moet zijn.

Spannend sneeuwvlokje de proefdruk. Hoop na jullie zin is.

Ik vanmorgen 1e pas vn me jurk gehad. Oooo wat is die toch mooi. Nog helemaal blij mee. En lingerie wat ik er voor gekocht had zat er perfect onder. Was beetje bang bh misschien te hoog kwam aan achterkant maar gelukkig niet zo.
Jurk moet wel wat korter gemaakt worden en boven aan zit ook niet helemaal goed dus dat is afgespeld en wordt aangepast.
Maar super me jurk weer even aan. Alleen was het wel erg warm vandaag. War ben ik blij in oktober trouw dus niet zo warm als vandaag zal zijn haha. 
Vanmorgen in de winkel ook sieraden uitgezocht. Armband en oorbellen. Ketting is bij mijn jurk niet mooi. Dus dat is ook klaar.

Inmiddels zitten alle trouwkaarten in elkaar en in de geschreven enveloppen. En die op de post moeten postzegels er op. Nog even zo'n 2 a 3 weken en dan weg brengen en versturen.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #308 Gepost op: 22 juli 2016, 10:01:29 »
Leuk dat je je jurk weer gepast hebt! Ik kan ook niet wachten om mijne weer aan te mogen...!

En schiet lekker op bij jullie met ook allemaal kleinere dingetjes zoals sieraden enzo dus :)

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #309 Gepost op: 25 juli 2016, 09:27:29 »
De proefdruk was heel mooi, we gaan nog wel wat kleine dingetjes veranderen maar niet veel :D

En vrijdag een afspraak met een fotograaf, ik ben benieuwd!
Helaas wat problemen met het contact met onze band. We hebben ze maanden geleden al gesproken en geboekt, maar wilden binnenkort nog een keer overleggen nu het wat dichterbij komt over muziekkeuze, openingsdans, etc. Echter verloopt het contact heel lastig; vaak geen antwoord of "ik bel jullie morgen" en dan niks horen. Erg vervelend en mijn AS roept ook al af en toe dat we eventueel een andere band moeten zoeken, maar dat wil ik écht niet, dus ik hoop dat het gauw opgelost wordt.. :(

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #310 Gepost op: 26 juli 2016, 11:47:03 »
Ik vraag me een beetje af of de bruidjes die ondertussen zijn getrouwd allemaal verdwijnen? Lijkt me heel leuk om te horen hoe jullie dag is geweest en hoe je er achteraf op terugkijkt.

Sneeuwvlokje da's niet zo fijn van jullie band. Maak uit wat je hebt geschreven op dat je deze band echt heel graag wil; misschien moeten jullie gewoon aangeven dat jullie de communicatie niet zo soepeltjes vinden verlopen en dan maar hopen dat het beter wordt

Sunshine fijn dat je zo in je nopjes bent met je jurk en hij zal nog wel mooier gaan worden naarmate hij beter past -_-

Ben gisteren mijn jurk gaan ophalen na wat gedoe past hij nu perfect, ben er erg blij mee :applaus:!
Ook omtrent de sieraden eindelijk een beslissing genomen; ipv een bling-ding wat wel heel mooi is maar voor mijn gevoel to much voor mij ga ik voor een erfstuk van mijn oma, en geleende oorbellen van mijn moeder, allebei met emotionele waarde en niet al te overdreven.

In het weekend vrijgezellenfeestjes gehad; we hadden aangegeven daar eigenlijk niet zo'n behoefte aan te hebben,maar uiteindelijk was het wel heel leuk. De mannen zijn gaan kajakken en de vrouwen met kinderen en al gaan picknicken in een speeltuin, aansluitend een gezamelijke bbq.

Morgen komt de mevrouw van de gemeente alles doorspeken, ben eens benieuwd...

En volgende week maandag de kapper voor proef, verven en knippen. Dat is wat aan de late kant maar ben uiteindelijk nog veranderd van kapper, dat was een cadeautje waar een waanzinnige prijs aanhing. Dat is op het laatste moment dus nog veranderd, prima denk ik, het kost in elk geval maar de helft en dit meisje komt ook over alsof ze het leuk vind.

Verder is gister de vader van mijn vriend langs geweest om te zeggen dat hij toch naar de bruiloft komt; hij had zich in eerste instantie geexcuseerd dmv een kaartje, heel erg teleurstellend voor mijn vriend, maar ook dat komt dus allemaal goed.

Klusjes in huis zijn trouwens ook allemaal bijna klaar wat vooral heel fijn is voor mijn eigen gemoedsrust.

Een heel verhaal maar geen "bruiloftstress" (meer), begin het wel steeds spannender te vinden!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #311 Gepost op: 26 juli 2016, 20:02:57 »
Sneeuwvlokje wel vervelend nu gedoe met band en lastig wat je er nou mee moet.

Hiephiep zo even lekker bezig dus met alles en fijn nu de trouwstress weer weg is
 Nog even en dan is jullie grote dag schiet nu op he :)

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #312 Gepost op: 28 juli 2016, 10:15:01 »
Hiephiep wat fijn dat je geen stress meer hebt :) hoe ging het met de mevrouw van de gemeente?


hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #313 Gepost op: 29 juli 2016, 09:26:30 »
Heel erg leuk de 'gemeente-mevrouw' (ze is gewoon een BABS die je door de gemeente krijgt aangewezen). Ze vraagt vanalles en nog wat; praktische dingen (ringen, weggeven, trouwboekje, gasten) en persoonlijke om daar later een verhaal van te maken. Het gesprek maakt het voor ons wat tastbaarder, we hadden geen idee wat ervan te verwachten, maar denk dat ze er wel wat leuks van maakt, zij regelt trouwens ook het reilen en zeilen op het gemeentehuis (ze zegt wat iedereen 'moet' doen)

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #314 Gepost op: 29 juli 2016, 11:46:17 »
Ik ben ook weer even terug. Tijdje wat stil gelegen (was niet veel te regelen, en de dingen die geregeld moesten worden lagen bij anderen). Maar nu weer op de goede weg. Goed overzicht van alle decoratie die we willen hebben, zodat we onze ceremoniemeesters goed kunnen sturen, helaas is dit nodig :( Dus laatste dingen via Aliexpress bestellen en de rest maken/kopen in Nederland. Mochten jullie goede adressen weten voor boomstammen en boomstamschijven houd ik me aanbevolen. Dit blijkt nog het lastigste te zijn van alles wat we moeten hebben.
Verder via Facebook iemand leren kennen die haar eigen uitnodigingen had ontworpen en die heeft nu voor ons ook ontwerp gemaakt, gisteren het definitieve ontwerp gehad en nog 2 mini puntjes aanpassen en dan kunnen we een proefdruk laten maken  :worship:
We gaan haar ook vragen om in dezelfde stijl wat andere dingen te maken, zoals bordjes voor de stoelen bij de ceremonie en teksten die we gedurende de dag willen laten terugkomen. Ook gaan we zelf gastenboekkaartjes laten drukken met vragen op het zelfde papier als de uitnodigingen.
Ook een nieuwe meetsessie staan over 2 weken voor m'n jurk (coupeuse is bijna terug van zwangerschapsverlof) omdat ik in totaal 12 kilo ben afgevallen (en 5 sinds de eigenlijke meetsessie). Op 3 september heb ik dan m'n eerste passessie en ga ik m'n jurk dus ook voor het eerst zien *spannend*. Over een week een weekje vakantie (aanstaande moet gewoon werken) dan dus meetsessie en shoppen voor lingerie. En m'n boudoirshoot, de rest van de week maar een beetje in huis klussen, want ik wil natuurlijk alles tip top in orde hebben ;)

Wat minder fijn is mijn vrijgezellenfeest geweest (weer die ceremoniemeesters) maar dat zal ik in het juiste topic plaatsen.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dag eruit gaat zien, dus qua indeling, maar ook qua design/decoratie. Kunnen we dat op een of andere manier met elkaar delen?

@Sneeuwvlokje, wat vervelend van de band, is er inmiddels al iets meer duidelijkheid? En hoe was de fotograaf? Wij hadden een heel leuk gesprek met de onze, maar buiten de loveshoot die we toen ook hadden vond ik het niet heel veel toevoegen.
@Hiephiep en Sunshine, bij jullie ook allemaal goede vorderingen!

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #315 Gepost op: 29 juli 2016, 12:49:21 »
Wat k*t dat gedoe met de ceremoniemeesters, hopelijk lost zich dat vlug op, da's niet fijn.
Wel ook veel leuke dingen dingen voor jullie in het verschiet!

Goed plan om het trouwgebeuren te delen, ben ook benieuwd!

Bij ons gaat het ongeveer zo;
Slapen allemaal thuis, vriend en zoon kleden zich aan bij zijn ouders. Dochters en ik doen dat thuis, mijn moeder komt dan helpen. Fotograaf komt dan ook en zij blijft tot de namiddag.
11.30;Los van elkaar gaan wij naar een lokatie in de buurt voor onze first-look, daar zullen ook foto's gemaakt worden met kinderen en ouders. Daarna nemen ouders kinderen mee en gaan wij naar fotolokatie 2 voor foto's van ons 2tjes; hier lezen we ook een soort van huwelijks geloften aan elkaar
Daarna naar ons eigen huis, broodje eten met z'n 5en (alleen ons gezin).
Gevraagd of de daggasten bij het gemeentehuis ons willen opwachten (14.30) zien ons daar dan wel.
Ceremonie is denk ik vrij standaard, niet weggeven worden, wel ringen, wel muziek,  kinderen zeggen een versje als ze dat dan nog willen :)
Ons vervoer is trouwens de vrachtwagen, vriend is chauffeur.
Na ceremonie groepsfoto met daggasten (zo'n 20 man) daarna naar huis voor taart en toost zal dan 16.00 zijn.
Om een uur of 5 bbq aan daggasten kunnen dan al eten.
Vanaf 19.00 zullen avondgasten komen, feestje eindigd als we geen zin meer hebben of de politie komt :biggrin:
Als iedereen er is openingsdans daarna zien we het wel. 's avonds is er een dj voor licht geluid.
Alles gaat bij ons thuis plaatsvinden sowieso 1 grote tent, bij kans op slecht weer meerdere tenten. Wij hopen op een dansfeestje dus veelal statafels en enkele zitplaatsen voor de opa's en oma's. Verder een tap, voldoende drank en ook voor de buurtbewoners een flesje wijn als excuus (zo hopen we zelf te kunnen bepalen wanneer het feest is afgelopen)

De decoratie dingen paars (keuze van een 3 jarig meisje), veelal ballonnen, pompoms, lichtjes, bloemen, loper en tafellakens, de bedoeling is wel stijlvol niet een soort uit de hand gelopen kinderfeestje. We hebben een mooie tuin dus daar hoeft naar mijn idee niet zoveel aan toe gevoegd te worden.
Sfeer wordt hopelijk gemoedelijk, in elk geval niet gedwongen of heel chic, gewoon zoals wij zijn met enige schijt aan wat anderen ervan vinden :wink:
O ja en echt alles is zelf gemaakt/ geregeld; eten drinken, taart, versiering. Geen ceremoniemeester ofzo. Wel 2 man bediening, op de dag zelf wil ik wel een beetje kunnen genieten
Wij hebben er in elk geval zin in!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #316 Gepost op: 29 juli 2016, 16:30:48 »
Onze dag ziet er nu zo uit.
Slapen samen thuis. As gaat dan na douchen enz na zn ouders om aan te kleden en boeket halen. Ik in ons huis haar en make up door me zusje (kapster) en aankleden.
half 11 komt as me ophalen(gaan gewoon met eigen auto is lease en tegen die tijd net een jaar) en gaan we na mijn werk (werk op een kinderdagverblijf. Daar ongeveer 20 a 30 min zijn en dan rijden we na de fotolocatie.
Fotoreportage maken.
13.00/13.15 gasten verzamelen bij schoonouders en wij dan ook daar heen. (Als lukt al wat groepsfoto's maken anders na ceremonie. )
Om 14 uur ceremonie gewoon standaard op gemeentehuis.
Daarna na de locatie taart (gewoon gesorteetd gebak) koffie thee. En borrelen tot tijd is voor eten. Rond kwart over 5 eten. 
Half 9 begint avondfeest dus lekker de tijd om te eten. Feest zal tot ongeveer 2 uur duren.

Versiering huis heb ik blauwe honeycomb voorganisatie gehaald om op te hangen. De locatie is van zich zelf al mooi met uitstraling.  Tafels zullen mooie witte lakens krijgen met een bloemetje er op. Als avond feest begint zal de opengaat aan staan maar na poosje ivm veiligheid en warmte.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Trouwen 2016
« Reactie #317 Gepost op: 1 augustus 2016, 11:57:02 »
Erg leuk om al die planningen te lezen!!! :)

Onze dag zal er ongeveer zo uit zien:
Beide gewoon thuis slapen. 's Ochtends ik thuis omkleden, vriend bij de buren (dat zijn zijn oom & tante). Dan haalt hij me op en gaan we foto's maken (of misschien nog even een broodje eten).
Na de foto's richting gemeentehuis. Om 14:00 ceremonie.
Na afloop naar de feestlocatie met alle daggasten(ongeveer 20 min rijden). Rond half 4/4 uur daar toost&taart. Misschien buiten bij kampvuur met glühwein, misschien binnen (we trouwen in de winter).
Rond 17:30 buffet, misschien laten we soep wel opdienen maar daarna dus lekker "losjes". Pianist speelt 2x halfuur tijdens het eten.
20:00 begin feest. Pianist speelt bij welkom en openingsdans. Daarna een speelt de band.

Qua decoratie doen wij zelf weinig; de locatie heeft als het goed is kerstbomen, lichtjes etc. Wel zullen we veel donkerrood gebruiken (bruidsboeket, taart, jurken getuigen, etc)


Wat betreft de band, het is nog niet opgelost maar ik heb het heel even laten rusten om er niet teveel stress van te krijgen. Zondag as. treedt de zanger op in de buurt, wellicht gaan we dan kijken zodat we hem in elk geval even weer live kunnen spreken.
De fotograaf (Jeroen Rebergen, waarvan ik al veel enthousiaste reviews heb gelezen op dit forum) was heel leuk en gaan we inderdaad boeken!

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #318 Gepost op: 1 augustus 2016, 12:33:48 »
Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal gewoon samen slapen. Doen wij ook, na zoveel jaar samenwonen zou het ook raar zijn als we zouden gaan kamperen bij onze ouders. Vriend zijn slaapkamer slaapt nu zijn moeder (zijn meubels zijn weg) en mijn ouders wonen inmiddels zelfs in een ander huis zonder logeerkamer.

Wij hebben dit weekend te horen gekregen dat er voor ons geen andere ceremonie zal zijn op onze locatie, dus wij hebben onze tijden kunnen vervroegen en kunnen dag ervoor decoratie aanbrengen  :applaus: Dagindeling ziet er nu zo uit:
- 9.00 opstaan en ontbijten
- 10.00 kapper komt bij ons thuis, doet eerst haar van m'n aanstaande, die vertrekt daarna naar z'n moeder
- vanaf 10.15 tot 12.45 heb ik voor haar en make up, jurk en lunch alles gewoon lekker in ons eigen huis. Mijn zus en schoonzus (met dochter van bijna 15) zijn er dan ook. Mijn vader en moeder zullen waarschijnlijk in de loop van de ochtend onze kant op komen kan mijn moeder ook meteen haar en make up gedaan krijgen. Eventueel komt m'n schoonmoeder rond 12 uur ook voor haar haar en make up. Dat is nog niet helemaal afgesproken maar gisteren gaf ze wel aan dat fijn te vinden.
- 12.45 komt mijn aanstaande mij ophalen (eerst wilde we first look met iedereen erbij, maar omdat we tijdstip hebben vervroegd van de ceremonie zou dit betekenen dat iedereen dan rond lunchtijd bij ons is. Dus nu alleen ouders, en ceremoniemeesters en evt. nog broer van aanstaande met zijn gezin). De rest ziet ons bij de locatie (dank je HiepHiep voor die onbewuste tip)
- 13.30 ceremonie op locatie. Komen gewoon samen binnen gelopen. wel ringen en muziek, dus redelijk standaard.
- na de ceremonie lopen we naar buiten en maken we al wat groepsfoto's.
- 14.30 taart en toost op locatie
- 15.00 fotoreportage op locatie (met ook nog wat groepsfoto's) de daggasten kunnen lekker binnen blijven zitten in de taart en toost ruimte.
- 16.00 komen de overige gasten aan waarna ze door mijn zus op de foto worden gezet
- 16.30 alle gasten verzameld in de kelder van het kasteel, wij komen dan samen binnen.
- 19.00 einde borrel, voor de gasten die niet mee gaan eten is er buiten een frietkraam en tijdens de borrel zijn er ook een aantal luxe hapjes.
- 19.30 aankomst bij restaurant een dorp verderop met klein gezelschap waar we de hele avond zullen dineren.

Qua decoratie hebben we buiten bij de locatie een wegwijzer bord, balonnen ed om aan te geven dat mensen daar moeten zijn.
Binnen op de begane grond hebben we weinig decoratie omdat de locatie an sich al heel mooi is. In de kelder is het wat leger dus daar komt wat decoratie op de tafels en een rek met leuke dingen tegen een wand. Bij het restaurant moeten we nog kijken of we in een aparte zaal gaan zitten of niet, wanneer dat het geval is zullen we die zaal nog wel helemaal aan gaan kleden met pompoms, waaiers etc.
Thuis wil ik iets van een krans ofzo op de deur of een grote bloempot bij de voordeur zodat je wel kunt zien dat er iets speciaals is.

080509

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Trouwen 2016
« Reactie #319 Gepost op: 1 augustus 2016, 20:45:55 »
Leuk om iedereens planning te lezen! Onze planning ziet er zo uit:

Om 08:00 staan we beiden op (as slaapt bij zijn getuige), van 09:00 tot 12:00 haar en makeup (ook voor mijn getuige), daarna jurk aantrekken. Ondertussen komt as onze kant op een stopt ondertussen even bij een luxe barbershop voor zijn haar en makeup :p. Van 13:00 tot 14:00 staat een lunch geplant met de getuigen om even te zitten en vooral te eten, ondertusen arriveert de fotograaf. Om 14:00 lopen as en ik samen met de getuige naar het gemeentehuis, ondertussen foto's met zijn tweeën. Om 15:00 is de ceremonie, getuigen en andere gasten zullen naar binnen worden begeleid. Simpele ceremonie, samen naar binnen lopen, ringen worden gegeven door getuigen.

Na de ceremonie foto's met alle gasten voor het gemeentehuis, ondertussen gaat iedereen naar de dinerlocatie. Van 16:00 tot 18:00 taart en proosten en tot 19:00 zullen er hapjes rondgaan. 0m 19:00 zal er een drie gangen menu worden geserveerd. Wij hebben geen fotograaf bij het diner, maar een polaroid camera waarmee iedereen spontane en leuke foto's kan maken, in plaats van een fotograaf die constant om ons heen danst. Na het diner nog naborrelen en rond 22:00 gaan wij naar ons hotel voor de huwelijksnacht.

Wij hebben maar 18 gasten inclusief onszelf en het restaurant kan vanwege het lage gastenaantal niet helemaal gereserveerd worden. Tijdens het proosten van 16:00 tot 18:00 hebben we het restaurant wel voor onszelf, daarna kunnen er gewoon mensen komen eten. Het is wel een klein restaurant, dus veel mensen zullen er niet bij komen. Is er iemand anders hier die niet per se een private dining had? :)

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen 2016
« Reactie #320 Gepost op: 1 augustus 2016, 21:20:58 »
Wij zitten misschien in n aparte ruimte van t restaurant maar daar staat achter n gordijn ook tv voor hotelgasten dus we moeten nog even kijken of we daar gaan zitten of in t restaurant. Maar dat is bij ons ook maar klein dus waarschijnlijk hooguit 2 of 3 andere stellen

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #321 Gepost op: 5 augustus 2016, 13:45:15 »
Super leuk, om te lezen hoe iedereen het gaat invullen!

Heb een vraagje; op onze trouwdag moeten er 's morgens nog een paar kleinigheden gebeuren, kan ik dat gewoon nog effe zelf doen of gaat dat stress opleveren? Iedereen die inzetbaar is heeft al een of andere taak, behalve m'n tante, dus zij is voor zover als ik me kan bedenken de laatste hulplijn.
Het gaat om heliumbalonnen opblazen (max 30), ballonversieringen (die al klaar zijn buiten) zetten, wat ballonen ophangen (die zijn al opgeblazen) en de loper uitrollen en eventueel vastzetten.
Wat zouden jullie doen; hulplijn of zelf?

B5rb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
Re: Trouwen 2016
« Reactie #322 Gepost op: 5 augustus 2016, 16:19:03 »
Misschien kun je de heliumballonnen de avond ervoor vast opblazen, hiephiep. Dat scheelt alweer wat tijd. Als het echt maar beperkt is tot deze 3 taakjes, dan zou het voor je tante maar een kleine moeite zijn om je uit de brand te helpen. Zeker als je bang voor stress bent.

Aan de andere kant: als je daar geen last van verwacht te hebben, dan is t misschien wel lekker om zelf even bezig te zijn met zulke details. Even ontsnappen aan het gefrunnik aan je haar, het gerommel om je heen en een mooie gelegenheid om even een moment voor jezelf te hebben.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #323 Gepost op: 6 augustus 2016, 08:47:25 »
Ligt er even aan hoeveel tijd je hebt. Als je denkt het stress oplevert i
San zeker niet zelf doen. Heb je er ruim de tijd voor dan lekker zelf doen.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2016
« Reactie #324 Gepost op: 7 augustus 2016, 20:01:05 »
Hmm, nog steeds geen concrete beslissing genomen. Heliumballonen vliegen trouwens maar een x aantal uur, dus die kunnen niet de dag ervoor. Het is inderdaad niet veel, alleen komt voor mij de kapper al om 8 uur en dan wou ik al in bad zijn geweest inclusief dochters. Vriend moet om 8.00 weg om vrachtauto nog op te halen. Hij wou het ook wel doen, denk dat we 't zo laten (zelf) en als het niet klaar zou zijn kan m'n moeder doen of niet ;).
We hebben de tenten opstaan in de tuin, tres chic! Tuinen zijn in orde en hele huis wordt grondig gereinigd, nu wordt het echt serieus.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards