collapse

Auteur Topic: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)  (gelezen 17772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Gepost op: 20 februari 2015, 13:16:51 »
Hallo allemaal!

Komende zomer gaan mijn vriend en ik trouwen. We hebben er heel veel zin in!

We hebben alleen een klein budget. Voor ons is dit geen probleem, maar het vergt wel wat meer werk om van alle zaken die bij trouwen komen kijken de ''budget-variant'' te zoeken.

Momenteel ben ik op zoek naar een trouwjurk voor max 150 euro. Ik zoek een trouwjurk in (gebroken) wit. Hij mag tweedehands zijn, het mag een galajurk zijn met de uitstraling van een trouwjurk, etc. Dat maakt me allemaal niet. Wel wil ik 'm graag kunnen passen. Meteen meenemen en niet op maat kunnen laten maken is geen probleem.

Dus....wie o wie heeft goede tips voor outlet-winkels, gala-zaken, etc, waar ze goedkope trouwjurken verkopen? Ik ben blij met alle tips! Marktplaats en internet-winkels vind ik minder handig, omdat je dan niet kunt passen of niet uit meerdere jurken tegelijkertijd kunt kiezen.

We wonen in Noord-Brabant, dus als er tips zijn voor hier in de regio, graag! Maar verder weg is ook een optie.

Ik hoor het graag! Alvast heel erg bedankt!
Myrthe

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2015, 13:33:45 »
Via Marktplaats kun je toch wel passen als je daarom vraagt. Mijn jurk staat ook te koop en als iemand hem wil passen kan dat. Je moet dat waarschijnlijk wat meer adressen af. Er staan ook genoeg zaken op Marktplaats die voor een zacht prijsje jurken verkopen.

Dreamdresses in Arnhem heeft ook wel goedkopere jurken in hun assortiment. En anders de outlet van De Sluier. http://www.dreamdresses.nl/ en http://bruidsoutletarnhem.nl/
Je kunt ook googlen op bruidsoutlet in Noord Brabant. Dan krijg je ook wel adressen.

m85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2015, 13:49:31 »
Bedankt voor de tips! De dreamdresses had ik zelf inderdaad ook al gevonden. De sluier kende ik nog niet, maar daar beginnen ze pas vanaf 500 euro zag ik op internet.

Via marktplaats kan je indd wel passen, maar dan is het maar 1 jurk per keer. Liever ga ik in 1 dag een of meerdere winkels/outlets af, waar meer keuze is.

Bedankt voor het meedenken!!

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2015, 19:27:31 »
En lenen of huren van iemand in je omgeving? Misschien via een advertentie in een (lokaal) krantje?

m85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2015, 09:41:24 »
Ja dat is ook een optie....alhoewel ik het wel leuk vindt om een jurk aan te hebben die niet een jaar eerder al door een vriendin of familielid gedragen is. Misschien moet ik toch light in the box overwegen... Dat is wel via een webwinkel maar wel betaalbaar. Kan ik m eventueel daarna nog passend laten maken mocht dat nodig zijn...

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2015, 11:46:31 »
Misschien een idee om wel een keertje ergens jurken te passen om te kijken wat je echt wilt en wat je staat. Dan kun je altijd nog een soortgelijke jurk via een webwinkel bestellen.

Zelf heb ik namelijk een hele andere jurk gekocht dan dat ik in mijn hoofd had.

m85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2015, 12:45:17 »
Tnx voor de tip, daar was ik zelf ook over na aan het denken om het zo te gaan doen  :biggrin:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2015, 14:07:32 »
En die ervaring is ook nog een super leuk ;)

ilica

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2015, 22:22:31 »
De sluier ga je idd niks vinden. Bij dreamdresses hebben ze wel jurken in dat budget. Heb zelf 400 euro betaald voor mijn jurk van Dreamdresses, maar ben in de rekken ook jurken van 90 euro tegengekomen.

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2015, 22:40:20 »
Weliswaar niet in Noord-Brabant maar wel een winkel met trouwjurken die prima in je plaatje passen denk ik: Honneloeloe in Leiden (honneloeloe.nl).... Ze hebben geloof ik ook schoenen en accesoires, dus als je in Arnhem of dichter in de buurt niets vindt is het misschien wel te overwegen eens langs te komen. Ze hebben ook galajurken (daarvoor ben ik er weleens geweest) maar volgens mij ook een heleboel trouwjurken met de bijbehorende accesoires.

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2015, 00:08:34 »
Nikita Bruidsmode in Wanroij!
Ze verkoopt nieuwe en 2de handse jurken in alle soorten en maten.
Voor dat bedrag zou je zeker moeten kunnen slagen bij haar want ze heeft er wel honderden hangen! 

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2015, 20:55:54 »
Ja, ik had Nikita in Wanroij inderdaad ook gevonden. Ik heb daar zaterdag een afspraak, dus ik zal jullie laten weten hoe het was!

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #12 Gepost op: 2 maart 2015, 15:54:54 »
Het was heel leuk bij Nikita, ik ben goed begeleid en er werd ruim de tijd genomen. Heb een prachtige bruidsjurk gevonden voor maar 895 euro! (een tweedehandse. Nieuw kostte hij 2700)
Ik weet alleen niet of je daar iets voor 150 euro vindt.

Nanninro

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #13 Gepost op: 2 maart 2016, 00:37:43 »
Hi!

Voor mijn opleiding journalistiek in Utrecht schrijf ik een artikel over trouwjurken.
Ik ben op zoek naar vrouwen (tussen de 25 en 35) die niet langer dan een jaar geleden zijn getrouwd en weinig tot geen geld voor hun jurk hebben betaald. Voldoe jij aan deze omschrijving? Dan hoop ik dat je mijn vragen wilt beantwoorden!

- Hoe oud ben je?
- Waar woon je?
- Wanneer ben je getrouwd?
- Wat is de naam van je man?
- Hoe duur was jouw bruidsjurk?
- Hoe zag jouw bruidsjurk eruit? (foto mag ook)
- Hoe ben je bij deze jurk terecht gekomen?
- Waarom heb je voor deze jurk gekozen?
- Was het echt je droomjurk?
- Hoe vind je het dat trouwjurken over het algemeen vrij duur zijn?

Je mag de antwoorden naar me mailen (robinnanninga@live.nl) of via een reactie op dit bericht sturen!
Ik hoop dat dit forum mij kan helpen :)

Nossie2005

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Goedkope trouwjurk (onder de 150 euro)
« Reactie #14 Gepost op: 23 december 2016, 16:15:35 »
Voor goedkope trouwjurken kan je ook eens kijken op https://www.trouwjurkenplaza.nl.
Zowel nieuwe als tweedehands jurken voor veel minder geld dan de normale winkelwaarde.

Het is een marktplaats voor kopers en verkopers van trouwjurken. Je vindt er alle bekende designers.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards