collapse

Auteur Topic: Alternatief om de feestavond te openen  (gelezen 12492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Alternatief om de feestavond te openen
« Gepost op: 22 februari 2015, 20:14:57 »
Lieve bruidjes,

Mijn AS en ik hebben besloten om geen openingsdans te doen. Ik zou het wel heel graag willen maar mijn AS is net zo stijf als een hark en totaal geen ritmegevoel. Hij wil het voor mij wel doen maar hij is heel bang om last te krijgen van zenuwen op de dag zelf, en dat is het me ook niet waard.

Maar nu zijn we op zoek naar een alternatief voor de openingsdans. Wij staan vooraan in de zaal, waar alle gasten ons eerst kunnen feliciteren. Hierna willen we iets doen om de zaal los te laten komen. We hadden al bedacht dat we hiervoor 'Proosten' van Guus Meeuwis voor kunnen gebruiken, maar wat nog meer. Onze DJ heeft confettiknallers wat ik een erg leuk idee vond, maar deze kost €75,'
Momenteel hebben we hier echt geen budget meer voor. Hebben jullie een leuk ideetje?

assy

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2015, 08:49:12 »
Je kan er zeker wat leuks van maken!
Je hebt bij de bazaar of action of bij een feest winkel ook van die confetti kanonnen.

Als je er hier 4 van koopt en dit door vrienden af laten gaan als jullie bijvoorbeeld binnen komen met het nummer van Guus Meeuwis op is het meteen een leuke binnenkomst.

Mijn zus kwam ook binnen op dit nummer, iedereen had al een drankje in zijn handen en zo gingen we met z'n alle proosten (muziek lekker hard)
daarna sneden zij meteen de taart aan. dit stond in het midden van de zaal.

Was een prachtige binnenkomst.! :applaus:

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2015, 19:11:47 »
Bedankt voor je reactie Essey!
Dit hebben wij ook overwogen maar mijn ervaring is dat die partypoppers vaak net niet doen wat ze moeten doen, daarbij is dat toch wel een heel stukje minder dan de poppers van de DJ. Maar ja, dat mag ook wel voor die prijs  :cry:

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2015, 19:32:12 »
Wij zitten ook met dit issue aangezien ik niet echt makkelijk kan dansen met mijn jurk, ik zou het wel graag willen maar in de winkel ging het maar moeizaam. Hij Was nog niet helemaal op maat dus weet ook niet hoe het in als de jurk straks wel goed is. Maar ik vind wel dat jullie DJ veel voor die knallers vraagt. Onze DJ bood het ook aan tegen de kostprijs van die knallers en dat was iets van 8 of 9 euro per stuk.

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2015, 20:00:22 »
Ja vond ik ook Rovanice!
Anderzijds, het is wel een volledig apparaat waar er aan te pas komt met confetti die langzaam naar beneden valt in elke gewenste kleur en vorm.

Rovanice

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 28
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2015, 22:01:38 »
Ja dat klopt, maar onze DJ gaf aan dat hij het apparaat toch heeft en het niet nodig vond om daar nog extra voor te vragen. Maar goed, dat verschilt natuurlijk per persoon. Nou moet ik wel zeggen dat onze DJ een bekende is van vroeger (die as en ik beide kenden zonder dat we elkaar kenden) maar toch.. het bedrag wat jouw DJ ervoor vraagt vind ik wel grof veel.

Mocht iemand nog leuke alternatieven hebben voor de opening dan hoor ik die ook nog graag, nog twee maanden en we hebben nog geen idee wat we nou gaan doen... *zucht*

M14

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 817
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2015, 08:15:19 »
Wij zijn ook gestart met Proosten van Guus Meeuwis! Was erg leuk, iedereen kwam op de dansvloer, met drankje uiteraard. Na proosten gooide de DJ er een lekker dansnummer in en toen stond de hele dansvloer al vol. Dat is de hele avond zo gebleven! Wij vonden het een erg leuke manier om te starten.
Zo'n confettikanon is leuk natuurlijk, maar als je het te duur vindt, dan koop je toch gewoon van die poppers. Hier hebben we daar wel goede ervaringen mee (niet tijdens ons huwelijk, maar tijdens andere momenten).

TikTak

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2015, 07:17:11 »
Houd er ook rekening mee dat zo'n confetti kanon misschien wel niet mag op de locatie. Wij wilden ook iets in die richting doen maar kregen al snel te horen dat alles mocht op de locatie, behalve confetti!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2015, 10:23:13 »
Hier ook een AS die niet kan dansen.. Hij zou ook voor mij wel een dans willen doen, maar ben idd ook bang dat zenuwen hem belemmeren... zat nog wel te denken om evt gewoon te schuifelen? En dat we ouders en broertjes inseinen om zo snel mogelijk aan te sluiten en mee te doen, zodat we maar heeeel even alleen staan. Haha een vriend van ons zei laatst 'zorg gewoon dat er een rookkanaal bij is, die zet jullie flink in de rook en dan zien ze alleen je voeten nog'....
Vind confetti erg leuk maar denk ook niet dat onze locatie dat zo waardeert... 

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2015, 10:58:57 »
Wij zijn allebei geen dansers en hebben de avond geopend door te schuifelen op het nummer: Ik heb je Lief. Wel live gezongen door een zangeres.
Het was echt een momentje van ons, ondanks dat iedereen naar ons keek. Toen heb nummer was afgelopen en we weer om ons heen keken had ik pas door dat iedereen stond te kijken.

En confetti had bij ons wel gemogen, maar kostte 250 euro extra aan schoonmaakkosten, dus dat maar niet gedaan.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2015, 13:45:20 »
Wij zijn ook totaal geen dansers. Wij gaan iets heel fouts doen de makarena ofzo. Gewoon iets wat niemand verwacht.

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2015, 15:15:50 »
Hihi, dat hebben wij ook overwogen, zo'n verrassingdans.
Lijkt me echt super gaaf en ik zou het zo doen, AS lijkt het ook heel leuk maar is bang dat hij zn zenuwen gedurende de dag dan niet meer in de hand heeft. En ik wil niet dat onze dag om de openingsdans draait natuurlijk  :dry:

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2015, 10:51:22 »
Ik lees even mee..
Ik wilde eigenlijk de gasten eerst de feestzaal in laten komen en dat AS en ik dan samen de zaal inkwamen op een knalnummer, maar AS is bang dat iedereen daarna ineens op je af komt stormen om je te feliciteren. AS wil dus min of meer bij ingang van de zaal gaan staan zodat iedereen ons kan feliciteren (jippie de felicitatierij  :dry:) en dat iedereen dan de cocktail krijgt en dat als we de felicitatierij gehad hebben dat we dan het feest kunnen beginnen..
Alleen hoe begin je dan in godsnaam het feest terwijl de eerste gasten misschien al een halfuur met dat drankje staan (als die rij niet opschiet)? Dus het proost-moment gaat hem waarschijnlijk niet worden.. En een openingsdans wil AS niet want hij kan niet dansen.
Iemand tips?

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2015, 15:28:50 »
Mijn as kan ook niet dansen daarom gaan wij voor iets heeeeeeewl fouts..

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2015, 15:56:47 »
Rockcowbride... lastig he die mannen ;-) maar zou hij simpel schuifelen ook niet willen? En dan moet je gewoon je ouders/vrienden vooraf al vragen om vrij snel mee te gaan doen? Je zou ook evt de gasten pas hun proostdrankje kunnen geven als de felicitaties klaar zijn en dan samen met de muziek een proostnummer draaien.. dan laat je daarbij de muziek zeggen dat er verder geen openingsdans is?

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #15 Gepost op: 19 maart 2015, 18:30:17 »
Hahaha, hou op schei uit xD
Altijd als je iets bedacht hebt moeten ze het weer anders.. maar meedenken over hoe het dan moet, ho maar.. En toch kunnen we niet zonder ze  :biggrin:

Schuifelen zou hij inmiddels over nadenken, maar hij houdt er absoluut niet van om in het middelpunt te staan (plus dat hij niet zo van het openbaar tonen van affectie is :P ) dus ik ben er bang voor dat hij ook dat niet wil. Ik hoop dat hij zich nog weet te bedenken, maar het zal wel niet haha.
Ben benieuwd of hij zelf nog iets weet te bedenken.. :P

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2015, 18:45:47 »
Hahaha oh my god, dit klinkt precies als mijn AS...

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #17 Gepost op: 19 maart 2015, 18:53:30 »
Haha, jij hebt er ook al zoeen? :P
Mag ik brutaal zijn en vragen wat jij en je AS gaan doen qua die opening?  :blush:

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2015, 08:04:26 »
Haha yep...
Tuurlijk mag je dat vragen! We zijn er alleen nog niet helemaal uit... AS wilde dus ook met geen mogelijkheid een openingsdans, wilde niet in het middelpunt, kan niet dansen, je kent t ;-)

Maar toen ik er van de week nog eens naar vroeg zei hij dat hij misschien toch wel een dans wilde omdat dat wel een mooie manier is om de avond echt te openen. En misschien dat hij zelfs wel een echt dans wilde ipv schuifelen  :jawdrop: hihi dus gisteravond op YouTube wat filmpjes bekeken van openingsdansen. We zijn het er wel over eens dat het niet zo heel lang moest, sommige filmpjes duurden 8 minuten ofzo, das te lang. En meerdere liedjes achter elkaar geknipt en geplakt vond hij ook niet echt wat, het moest ook wel een dans zijn die je echt samen doet (zeg maar tegenover elkaar en elkaar vasthoudend, niet los naast elkaar hetzelfde doen). En nu komt het: de dans van dirty dancing kwam ook voorbij... dat leek hem wel wat! Uiteraard zonder de lift, maar dan nog!!! Ik wacht het wel af hoor, wie weet wordt t toch alleen schuifelen... maar meneer had t zelfs al over een dansschool hier uit de buurt vragen voor lessen...
Maar ook schuifelen is al meer dan ik had durven hopen hihi, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #19 Gepost op: 2 april 2015, 20:07:56 »
En Rockcowbride, zijn jullie er al uit wat jullie doen?
Hier heeft As het er na zijn opleving laatst niet meer over gehad, dus denk dat we het houden bij schuifelen, haha. Vind ik mss stiekem zelf ook wel het fijnst (veiligst!)

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #20 Gepost op: 19 april 2015, 17:57:08 »
Ahh, schuifelen is ook wel goed te doen toch Lenn-nn? Is in ieder geval veilig en je hebt iig iets hihi :)

Hier zijn we er nog steeds niet uit. AS stelt het oordeel uit en blijft maar zeggen dat ie niks wil en dat iedereen maar vanzelf de dansvloer op moet gaan. Terwijl onze gasten toch wel verwachten dat we iets (op z'n minst vertellen dat je niets doet) doen. Schuifelen is hier sowieso van de baan en iets van een lollig filmpje oid wil hij ook niet. Dus ik denk dat we de DJ maar gewoon moeten vertellen dat ie er een knalnummer ingooit ofzo en dan maar duimen dat mensen de hint snappen..

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alternatief om de feestavond te openen
« Reactie #21 Gepost op: 19 april 2015, 18:51:08 »
Hahaha, die mannen... zou je hem ook niet over kunnen halen tot schuifelen? bij ons gaf de contactpersoon van het duo aan dat als we geen openingsdans willen, zij de avond openen met een praatje van welkom bla bla en dat wij geen openingstand willen, maar dat de dansvloer bij deze geopend is. Misschien kun je zoiets met de dj overleggen? Dat hij dat noemt?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards