collapse

Auteur Topic: Hoelang van te voren inlichten?  (gelezen 11221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Hoelang van te voren inlichten?
« Gepost op: 3 maart 2015, 09:39:53 »
Ik weet dat er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd voor ons beiden. Degene die het regelen weten al wat ze willen gaan doen voor ons, staan zelfs al dingen vast, maar nog niemand is ingelicht. Ik als toekomstig bruid zijnde krijg zelfs vragen van is er al wat bekend? (Officieel hoor ik niks te weten, maar ja..) hoelang van te voren is reëel dat mensen ingelicht worden van hoe wat en wat de kosten zijn, aangezien het een aardige duit is. Ben bang dat mensen het te kort van te voren te horen krijgen en daarom niet mee zouden kunnen.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoelang van te voren inlichten?
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2015, 09:55:26 »
Hier weet iedereen het al een paar maanden van te voren. We trouwen as juni, onze dag moet dus ook nog komen. Maar in januari ofzo vroegen twee goede vrienden van ons wie we er allemaal bij wilden hebben. Wij hadden al ruim van te voren eens aangegeven dat we graag op dezelfde dag ons vrijgezellenfeest wilden omdat we het heel mooi zouden vinden om samen te eindigen. Gelukkig vonden ze dat allemaal oké.
Ik weet dat ze toen met een datumprikker gezamenlijk besloten hebben welke dag het wordt (we weten het ook al, het is begin mei). Wij werden ook eerst gevraagd of we nog dagen hadden die niet konden. Ze zijn nu (wel dames en heren apart) aan het bekijken wat ze willen gaan doen. Maar het is niet zo dat 2 personen het zeg maar regelen, dat doen ze met het hele groepje (allebei maar 6 mensen ofzo dus valt reuze mee).
Had hier op het forum al eea gelezen en volgens mij is de manier waarop het geregeld wordt niet 'hoe het hoort', maar vind het een fijn idee dat iedereen inspraak heeft in budget en activiteiten..

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Hoelang van te voren inlichten?
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2015, 10:07:40 »
Hier weet iedereen het al een paar maanden van te voren. We trouwen as juni, onze dag moet dus ook nog komen. Maar in januari ofzo vroegen twee goede vrienden van ons wie we er allemaal bij wilden hebben. Wij hadden al ruim van te voren eens aangegeven dat we graag op dezelfde dag ons vrijgezellenfeest wilden omdat we het heel mooi zouden vinden om samen te eindigen. Gelukkig vonden ze dat allemaal oké.
Ik weet dat ze toen met een datumprikker gezamenlijk besloten hebben welke dag het wordt (we weten het ook al, het is begin mei). Wij werden ook eerst gevraagd of we nog dagen hadden die niet konden. Ze zijn nu (wel dames en heren apart) aan het bekijken wat ze willen gaan doen. Maar het is niet zo dat 2 personen het zeg maar regelen, dat doen ze met het hele groepje (allebei maar 6 mensen ofzo dus valt reuze mee).
Had hier op het forum al eea gelezen en volgens mij is de manier waarop het geregeld wordt niet 'hoe het hoort', maar vind het een fijn idee dat iedereen inspraak heeft in budget en activiteiten..

Wat fijn dat het gezamenlijk allemaal lukt. Helaas lukt dat bij onze vriendengroep niet, zijn stuk voor stuk lieve mensen, maar er zitten wat kemphanen bij.. Is ook geen gezamenlijke vriendengroep, maar allemaal losse vrienden van ons. Dus bij mij regelt de ceremoniemeester het met 2 hele goede vriendinnen en bij as 2 goede vrienden. Met zijn allen komen ze er op 1 of andere manier niet uit en is dus besloten het zo te doen.

Maar.. Ik weet dat van as het niet zo heeeel lang meer duurt (begin mei) maar niemand weet dit nog. Zou het zo erg vinden dat hierom mensen afhaken.

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoelang van te voren inlichten?
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2015, 10:24:50 »
Wij trouwen eind Juli maar aangezien ik 2 vriendinnen hebn die in Mei en Juni zijn uitgeteld heb ik onze CM gevraagd om hiermee rekening te houden.
Mijn CM en een goede vriendin hebben mijn vrijgezellenfeest geregeld en staat sinds 4 weken vast, 25 April.
De mannen hebben vorige week bij elkaar gezeten en op ons verzoek is zijn vrijgezellendag op dezelfde datum.
Helaas hebben de mannen ook nog niets gehoord over hoe en wat.

Tevens weten mijn vriendinnen ook nog niet wat er gaat gebeuren, ze hebben alleen een mail gehad met een datum, tijd en de kosten. Ook omdat er mij een kemphaantje tussen zit die het altijd beter weet.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoelang van te voren inlichten?
« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2015, 15:03:36 »
Helaas hier ook 1 kemphaantje hoor (schoonzus die ik liever zie gaan dan komen) maar heb 2 goede vriendinnen ingeseind dus die doen hun best om een voor mij zo leuk mogelijke dag te organiseren.
Kan me voorstellen dat het makkelijker kan zijn om enkelen de boel dan te laten organiseren, maar denk wel dat ik het zelf ook prettig zou vinden als ik dan toch zsm de kosten etc weet. Zeker voor je AS wat al over 2 maanden is.. mochten er mensen financieel niet zo breed zitten kunnen ze het iig over 2 maanden bij elkaar sparen.
Weet iedereen al wel of ze erbij horen?

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Hoelang van te voren inlichten?
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2015, 15:11:54 »
Wij hadden ons vrijgezellenfeest het laatste weekend van januari en volgens mij is de datum begin december vastgelegd. Ik vond het zelf ook erg lastig om me er niet mee te bemoeien, want ik had ook het idee dat sommige dingen niet goed gingen. Maar dat was dus helemaal niet zo. Dus misschien lijkt het net of het niet goed loopt maar zijn er ondertussen al allemaal dingen aan de gang wat jij niet weet.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoelang van te voren inlichten?
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2015, 15:45:17 »
Mijn zussen hebben een datum planner rond gemaild naar het lijstje wat ik op gegeven heb en daar is een datum uit gekomen. Omdat het bij ons erg lastig is om te ruilen of vrij te krijgen binnen het team heb ik aan gegeven dat ik de darum wilde weten en verder niets. Ik weet dus sinds 3 weken of zo de datum maar wat we gaan doen doet iedereen heeeeeeeel vaag over zelfs as zegt niets..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards