collapse

Auteur Topic: Hoe zitten met een hoepel!?!?!  (gelezen 20236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2015, 13:16:47 »
Ik zou misschien nog wel eens testen, misschien kan dat ook alleen met de hoepel aan, dat zie je ook wel dat ie wel/niet rechtop staat ;)

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2015, 13:33:16 »
Oh wat slim! Dat ga ik dan zeker eerst doen ja!

Heb trouwens net onderstaande bolero besteld in ivoor, hopelijk staat dat er fantastisch bij, dan ben ik namelijk ook niet meer bang om het koud te krijgen ( nu ben ik dat wel ;) )

Arnhem

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 22
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2015, 16:37:19 »
Hoi Judst,

Ik zou er echt nog even goed over nadenken of je je hoepel weglaat! Ik kan me voorstellen dat als je thuis in de woonkamer loopt, het allemaal nog wel meevalt, maar als je een eindje aflegt (naar het altaar bijvoorbeeld), dan gaat je jurk tussen je benen zitten, dat is niet zo mooi!
Ik zag het bij een vriendin van mij, zij kwam buiten aanlopen en het leek in eerste instantie of ze een wijde broek aan had. Terwijl ze een prinsessenjurk met veel lagen tule aan had.

Heb ook nog even gekeken naar mijn eigen zitfoto's (ik had ook een onderrok met twee hoepels), maar voor ons in de kerk waren twee knielbankjes. Mijn hoepel rustte daar eigenlijk op. Mijn uitdaging zat er meer in om steeds de hoepel tussen stoel en knielbankje te krijgen. Ik heb dus geen echte frontale foto's zoals jij hem hier plaatste. En ik kan me herinneren dat de fotograaf ook een paar keer tijdens de dienst aan mijn jurk + sleep zat, om die mooi te leggen. Ik weet zeker dat je fotograaf ervoor zorgt dat je op je mooist op de foto komt! Bij mij was de jurk zonder hoepel echt veel minder mooi (geprobeerd in de winkel).

Alvast een heel mooie trouwdag gewenst, geniet ervan!!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2015, 17:58:03 »
Hee Judst,

Ik zag eerder deze week dit topic al en ik heb vandaag mijn trouwjurk met hoepel voor het eerst gepast.
Ik ben even brutaal geweest en heb je foto aan de dame van de boetiek laten zien en heb gevraagd hoe het kan dat een hoepel dan zo naar voren staat. Volgens haar hebben ze je dan een verkeerde hoepel geadviseerd en is de hoepel te groot of zitten de ringen op de verkeerde hoogte (wat zowel met het model hoepel als met je eigen lengte te maken kan hebben). Ze zei dat zoals je nu zit, dat dit qua hoepel echt niet hoort zo!
Ik zou als ik jou was idd even contact opnemen met de Honeymoonshop en vragen of je je hoepel kan ruilen voor een andere hoepel (waar je wel normaal mee kunt zitten). En meteen oefenen ter plaatse hoe het gaat met zitten en opstaan ;)

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2015, 22:02:39 »
Ow dat knielbankje was echt mijn nachtmerrie voordat we gingen trouwen.
Ten eerste is het bij ons een heel gammelding dus ik zag me zelf er al door heen zakken en ten tweede mijn hoepel.
Dacht echt ik zie er niet uit iedereen kan onder mijn jurk kijken (goeie gedachten tijdens de zeggen :blush: ) Ik zat met mijn knieen op mijn hoepel van voren en van achteren viel mijn jurk daar dus heel mooi overheen (altijd handig een sleep ;) )

Heb je al wat van de Honeymoonshop gehoord?

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #30 Gepost op: 19 mei 2015, 10:08:34 »
Ja, daar zit ik ook nog mee, maar ga denk ik in de kerk sowieso zonder hoepel, ervoor en erna kan hij er dan wel onder.

Ik heb nog niks van ze gehoord, maar als ik er helemaal niet uit kom met deze hoepel, wil ik eigenlijk mijn geld daarvan terug. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd meer om er nog naartoe te gaan, vandaag zit vol en kost dan een halve dag en dat kost me dan zoveel energie. Komende 2 dagen moet ik echt uitrusten, anders krijg ik daar vrijdag last van....

Een vriendin van mij heeft de hoepel die zij en haar zussen gebruikt hebben op laten zoeken, die heeft haar moeder nu mee naar werk, dus die haal ik zo op, ga ik kijken of dat helpt, ben alleen bang dat die te lang is. Maar was sowieso heel andere, dus wie weet...

Arnhem

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 22
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #31 Gepost op: 19 mei 2015, 11:20:44 »
Wat balen Judst! Stress zo vlak voor je trouwdag om dit soort dingen is niet fijn.

Knielen in de kerk was bij mij geen probleem. Ik had er eerlijk gezegd ook niet over nagedacht. Ik had de onderste hoepel omhoog gedaan zodat ik er niet op zat met mijn knieën.
Wel even opletten dat je niet blijft haken met de hakken van je schoenen aan de achterkant!

Ik zat me later ook nog te bedenken, kun je de hoepel niet wat verkleinen door 'm verder in elkaar te schuiven? (Vraag me af of dat kan!) Dat zou je probleem ook nog kunnen oplossen!
Mijn hoepelonderrok hangt hier in de kast, als je zou willen, mag je 'm lenen. Het is een poirier, maat S. Ik ben 1.65m. Ik zit in regio Arnhem.

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #32 Gepost op: 19 mei 2015, 15:42:56 »
Balen Judst, hoop dat die andere hoepel beter werkt! Het is dat de mijne bij de stomerij is, anders had je die kunnen lenen (volgens mij zelfde regio ongeveer), maar dat lukt dus niet. Hoop dat de Honeymoonshop anders nog een oplossing heeft. Zou het nog kunnen om de hoepel minder ver omhoog te trekken in je taille, zodat de onderste hoepel zelf lager hangt?

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2015, 18:35:02 »
Ik zou niet wachten op een mailtje van ze maar gewoon bellen. Heb gemerkt toen ik mijn trouwfoto`s daar heen mailde dat ik pas ruim een week later antwoord had.

Ik hoop dat de hoepel van je vriendin past

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #34 Gepost op: 19 mei 2015, 22:47:38 »
Heb de andere hoepel in huis, is totaal ander ding dan die ik zelf heb. Is met 1 hoepel, rok is bovenaan aansluitend (beetje fishtail idee), gewoon lekker tshirt stofje en voor mijn gevoel is de hoepel ook veel soepeler! Dus vrijdag ga ik mijn jurk aantrekken met die hoepel eronder, is het goed dan is het goed, is het niet goed, dan ga ik zonder. Ik heb mijn jurk vandaag nog aangehad, met hoepel, en wat ik ook doe, ook met mijn sleep naast te stoel en scheef zitten etc kiept mn rok omhoog. Alleen niet als ik op het puntje van mijn stoel zit, en dat ga ik echt niet redden de hele dag of zelfs maar de halve...

Reactie Honeymoonshop is ronduit teleurstellend:

"Wij hebben je email in goede orde ontvangen en de foto bekeken.
 
Echter wijst de foto uit dat u op een comfortabele wijze in de stoel ging zitten. Helaas luidt in een trouwjurk “wie mooi wil zijn…..”
Zodra de jurk met hoepel wordt gedragen, dien je op het puntje van de stoel te gaan zitten. Zodra je op de gewone wijze op een stoel gaat zitten,
gaan de baleinen van de hoepel tegen de rand van de stoel aan en zorgen deze voor een kantel-effect.
 
Het is dus van belang dat je echt op de rand van de zitting van de stoel plaatsneemt, ipv dat je echt in de stoel ‘zit’
 
Wellicht dat je tijdens een diner of iets dergelijks kan ‘smokkelen’ doordat je onder de tafel zit en dus even comfortabel kan zitten.
 
Het is niet alleen uw jurk waar dit bij van toepassing is, maar bij 99% van de trouwjurken."

lanne

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #35 Gepost op: 19 mei 2015, 23:33:21 »
Wat teleurstellend! En volgens mij niet terecht... Ja, onderuit zitten met erg gebogen rug was er niet bij, maar dat kwam door de baleinen in mijn jurk... Ik kon zeker wel gewoon op ern stoel zitten, zolang ik maar met rechte rug ging zitten. En ja, de hoepel kantelde dan iets, maar niet zo veel dat je mijn knieën kon zien....
Anyway, hopelijk werkt het vrijdag met de nieuwe hoepel of zonder, ga iig lekker van je dag genieten!

Herdertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
  • 30-04-2015 was onze dag <3 !!
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #36 Gepost op: 20 mei 2015, 10:09:48 »
Wat een stomme reactie... Precies wat hierboven wordt gezegd, als ik kon zitten kon je mn benen zien, maar echt niet tot aan mn knieën...
Als die andere hoepel beter werkt zal ik daar een foto van maken en doorsturen, 'Kijk, zo kan het ook!'.

In ieder geval, geniet van je dag vrijdag! Hopen dat alle regen die er is, de afgelopen twee dagen is gevallen!

xx

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #37 Gepost op: 20 mei 2015, 10:36:23 »
Vind het echt superlief hoe jullie allemaal meedenken trouwens! En dat ik hier ook hoepels te leen aangeboden krijg!  :hail:

Ik ben inderdaad van plan om dat te doen. Want dat zij er dus zo over denken is tot daar aan toe, maar waarschuw bruiden dan even voor je ze eigenlijk zonder overleg zelfs een hoepel verkoopt. Ik heb 6 jaar geleden mijn rug gebroken, mijn rug was altijd al brakkig en als ik de hele dag op het puntje van mijn stoel moet zitten, heb ik ten minste vanaf de 2e helft van de dag tot en met het einde van de huwelijksreis pijn mijn rug. Vind het echt stom van ze! Maar ben benieuwd naar de alternatieve, ga het vrijdagochtend zien. Heb in ieder geval besloten me er niet druk om te maken, en lekker te gaan genieten. Het is toch wel spannend aan het worden nu :)

Poko

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2015, 11:38:55 »
Judst, wat knap dat je nog zo positief bent! Ondanks de tegenslagen. Daar heb ik heel veel bewondering voor! Er zijn genoeg bruiden die om minder helemaal gek worden ;).


Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #39 Gepost op: 20 mei 2015, 11:43:20 »
Ja, daar word ik veel te moe van joh, ik zie het wel, zonder is het nog steeds een mooie jurk, en mensen die met niet gezien hebben, missen het ook niet. Is alleen jammer dat de voorkant dan bij het bewegen van de rok de grond af en toe raakt, en er dus waarschijnlijk ook al vrij vlot wat smoezelig uit kan komen te zien. Maar is niks aan te doen.

Als we aan het einde van de dag maar getrouwd zijn, is het mission accomplished toch!?

Ik had nl ook bandjes laten maken, en die blijven totaal niet zitten, als ik mijn arm beweeg, dan schieten ze al los.  Dus ook nog als een malle op zoek naar bolero, had er gisteren een bezorgd gekregen, die is echt te wit, maar heb er nu op marktplaats 1 die ook van ladybird is, dus hoop dat die morgen hier kan zijn, en qua kleur klopt en goed past. En ook dat; zo niet, dan gewoon de hele dag strapless, en met een dekentje in de auto en maar gewoon vestje uit de kast plukken hier voor 's avonds..... Ik ga me niet gek laten maken, lost helemaal niks op.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #40 Gepost op: 20 mei 2015, 17:06:45 »
Heb de Honeymoonshop gemaild dat ik de reactie enorm teleurstellend vond, en ik die hoepel zeker niet ging gebruiken. Dat op het puntje van mijn stoel zitten de hele dag niet te doen is, zeker aangezien ik een slechte rug heb (6 jaar geleden gebroken). Dus nu neemt een in Zoetermeer wonende collega een fishtail hoepel mee, die kan ik vanavond bij haar ophalen, ik hoef de 'oude' hoepel niet gelijk in te leveren, dat mag later een keer in de winkel. En dan kan ik het daarmee testen. Dus mijn reactie heeft wel wat meer service losgemaakt :)

Arnhem

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 22
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #41 Gepost op: 20 mei 2015, 17:16:33 »
Fijn dat er iets meer service komt Judst! Hopelijk kun je nu met deze hoepel een op een normale manier zitten en genieten van je dag.

Heel veel plezier!!!

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #42 Gepost op: 21 mei 2015, 00:10:38 »
Ik moest mijn jurk voordat ik ging zitten aan de achterkant met hoepel en al optillen

De stof zat aan de achterkant dus iets hoger. Hoop dat je t op de foto kan zien

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #43 Gepost op: 21 mei 2015, 10:38:36 »
Wauw... Ik geloof dat de honeymoonshop niet zo handig bezig is, service is nu iets beter, maar ik geloof dat hier heel wat bruidjes zijn die na dit gelezen te hebben besluiten om hun jurk toch maar niet bij de honeymoonshop te kopen... Kun je de bandjes trouwens niet beter vast (laten) naaien? Zou toch met een paar steekjes gedaan moeten zijn?

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #44 Gepost op: 23 mei 2015, 06:16:02 »
Nee,  want ik wilde ze er juist ook af kunnen halen!

Ik moet zeggen dat mijn ervaring met het kiezen van de jurk en alle verdere afspraken echt top waren hoor!

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #45 Gepost op: 23 mei 2015, 08:34:18 »
Mijn (en die van mijn man) ervaringen zijn ook top met de Honeymoonshop. Ik ben wel erg nieuwsgierig wat het nu is geworden.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #46 Gepost op: 23 mei 2015, 08:47:53 »
Met hoepel van mn vriendin!

Arnhem

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 22
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #47 Gepost op: 23 mei 2015, 11:10:20 »
En hoe ging het met zitten?
Heb je genoten van je dag? Je had prachtig weer volgens mij!!

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Hoe zitten met een hoepel!?!?!
« Reactie #48 Gepost op: 23 mei 2015, 19:11:34 »
Dit ging prima met zitten, ik had zelf inmiddels van de honeymoonshop dus ook zo'n hoepel gekregen, maar heb 's ochtends gevoeld, de hoepel van die vriendin was al paar keer gebruikt, en voelde net nog iets soepeler, dus heb die genomen. :)

Het was heerlijk weer, en echt een fantastische dag! Ik heb geen tijd nog vandaag om uitgebreid verslag te doen, dat komt na de huwelijksreis. Maar echt, het had op geen enkele manier beter gekund!  :applaus:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards