collapse

Auteur Topic: Vrijgezellenfeest afgezegd :(  (gelezen 12710 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Gepost op: 5 juli 2015, 20:52:44 »
Wat weken geleden, na vroeg opstaan, hele dag werken en een dochter van iets meer dan 1 jaar die niet haar beste dag had, kon ik eindelijk naar bed. 22.30u lag ik er eindelijk in en probeerde zo snel mogelijk in slaap te vallen. Om 22.45u krijg ik ineens een app van 1 van de dames die het organiseerde, met de mededeling dat ze bezig waren geweest met het organiseren, niemand reageerde, wilde vrij vragen, of had er geen geld voor (schuldsanering). En ze hadden besloten dat mijn vrijgezellenfeest niet door zou gaan.

Ik lag daar ff met m'n bek vol tanden, want wist dat 3 dagen ervoor de lijst met telefoonnummers was opgevraagd. Dus mensen hadden hooguit 2 dagen de tijd om te reageren of beslissen of ze die dag zouden kunnen. Vooral dat mijn moeder en mijn schoonzus wel de berichten hadden gelezen, maar niet de moeite namen om te reageren… dat snapte ze niet. Toen ik even uitlegde dat m'n broer niet lang ervoor een auto-ongeluk had gehad in Namibië, in coma had gelegen en toen eindelijk thuis was en dus hun prioriteit even volledig daar lag, bleven ze maar volhouden van "dan kunnen ze toch op z'n minst reageren?". Ik begrijp dat kant van m'n familie, want je verwacht niet dat ze meteen een antwoord moeten hebben.

Dit gesprek heeft ruim 2 uur geduurd en toen ik met wat tips kwam, wilde ze nog kijken of er wat te regelen zou zijn. Eindelijk kon ik faan slapen, maar uiteraard lukte dit niet en bleef ik maar malen. Die nacht max 3 uur geslapen en om 6u moest ik weer opstaan om te gaan werken.

Heb die ochtend met een vriendin gepraat en uitgelegd wat er de avond ervoor gebeurd was. Die wist niet wat ze hoorde! "Hoezo appen ze jou hierover? Jij hoort dit toch allemaal niet te weten?". Na even m'n hart te hebben gelucht, vooral over de manier van organiseren. Zeggen dat ze er 2 mnd geleden al mee begonnen zijn, van alles hebben uitgezocht, aangeschaft, bedrag bepaald hebben. En dan op het laatste moment een groepsapp aangemaakt, om de rest ervan op de hoogte te stellen. Ik denk dat je het juist andersom moet aanpakken en met z'n allen moet kijken wat leuks is om te doen. En nota bene zat m'n beste vriendin niet eens in die groepsapp.

De vriendin waar ik m'n hart heb gelucht, heeft toen even haar mening gegeven dat dit echt niet kon, hoe ze het hadden aangepakt. En toen is de bom gebarsten. Ik heb me er toen van afzijdig gehouden, had wel andere dingen aan m'n hoofd. Maar die kreeg ruzie met die, de ander kapte ermee, en iedereen was boos. Na vele berichten onderling, heeft mijn schoonzus gezegd dat zij het zou oppikken en zou er iets moois van maken. Wij waren er al helemaal klaar mee en stonden op het punt te cancelen. Maar toch gezegd van "kijk maar wat je ervan kunt maken". Zij weet een datum te treffen met bijna iedereen (en uiteraard niet met de dames die het eerst organiseerde), met ieder z'n inspraak in het alles.

Dus wij dachten van "mooi, dit is achter de rug", totdat m'n vriend ineens een telefoontje krijgt van 1 van de dames. Want Marjolein had een eisenpakket, daar zeg je "u" tegen (geen stripper, beide vrijgezellenfeesten samen eindigen, en voor de beste locatie wellicht handig in Deventer te houden). En ik moest m'n muil houden, was de aanstichter van alles en over de bruidstaart niet te praten. Hoe durfde ik voor dat zoveel te eisen!!! (Tsja, ik betaal, dus ik bepaal. Het ging over het toevoegen van een Dummylaag). M'n vriend heeft met haar een gesprek van 1,5 uur gehad, waar ze even flink haar mening heeft gegeven.

Wij hebben toen nagedacht en wilde alleen maar een mooie bruiloftdag en hebben het hele vrijgezellenfeest afgezegd. Als aan iets zo'n nare smaak zit, hoeft het van mij niet meer.

Sorry voor het lange verhaal en mis hier en daar vast nog punten… maar moest het ff kwijt, want blijkbaar zit het me toch nog dwars :(


Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2015, 21:26:56 »
Jeetje Marjolein, wat een gedoe.
2 dagen de tijd om te rreageren is idd erg kort. Erg bijzondere manier van organiseren ook idd. Bij ons was het idd als groep georganiseerd, maar ik weet wel dat het ook kan zijn dat bijv 2 mensen alles regelen. Wel werden wij gevraagd wie we erbij wilden hebben.
Wij wilden ook op dezelfde dag en dezelfde eindlocatie, bij ons vonden ze dat juist allemaal erg leuk. Ook hadden we gezegd dat we geen gekke fratsen wilden, werd best goed rekening mee gehouden.
Erg jammer en vervelend voor jullie dat het bij jullie zo.moet gaan zeg, zonde.
Kan me voorstellen dat je nu de hele boel afgezegd hebt. Als het zoveel moeite kost dan laat maar. Ik weet dat bij ons een schoonzusje moeilijk heeft gedaan. Hier hoorde ik van vriendinnen wel het een en ander over maar steeds wel met de boodschap erbij dat ze ervoor zouden zorgen dat het mijn dag werd. Erg jammer dat ze dat bij jou niet kunnen opbrengen.
Ik hoop dat je het voor je grote dag een beetje los kunt laten en je er toch van kunt genieten. En anders schrijf je hier nog maar een x van je af!

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2015, 21:33:01 »
Bedankt voor je reactie!

Voelt toch wel fijn dat ik niet de enige ben die er op die manier over denkt. Sta niet zo vaak in het middelpunt van de belangstelling en keek er juist naar uit dat het wel een x zou zijn. Gelukkig komt 11 september steeds dichterbij en zal dit ons moment zijn. Die pakt niemand af ;)


Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2015, 21:59:01 »
Jeetje.

Ja hier is het ook niet over rozen geur en manenschijn gegaan.
Ik had aan gegeven wie ik er bij wilde en mijn stiefzusjes hebben dit op gepakt. Vervolgens problemen met mn schoonzussen waar ik bij betrokken werd. Zucht, zag de bui al hangen. En vervolgens liep ik voor lul wat ik totaal niet wilde. Mijn stiefzusjes voelde zich niet begrepen en vonden dit erg jammer..

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2015, 22:12:51 »
Ik heb het gevoel gekregen dat het helemaal niet om het bruidspaar draait, maar dat de mensen die het organiseren iets kunnen doen wat hun willen.

Wij wilde ook samen eindigen en de persoon die het aan de heren kant regelde, kwam nadat ik vroeg hoe het er daar ervoor stond, met de opmerking "die datum kan IK niet en WIJ (regelde het daar ook met z'n 3tjes) willen naar Arnhem.

Toen had ik echt zoiets van "en wij dan? Het draait toch om m'n vriend en mij?".

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2015, 22:43:06 »
Pff wat is het ook lastig voor anderen om zich 1 dag in aan een ander aan te passen zeg...
Hier hebben ze t datumpobleem ondervangen door iedereen via Internet zo'n datum prikker in te laten vullen. Dan kom je vanzelf op een datum die iedereen (of de meesten) kunnen. Wij hadden een groepsapp aangemaakt met iedereen die we wilden en zijn er (na ze succes gewenst te hebben) toen zelf weer uitgegaan. Zodoende was iedereen die wij wilden uitgenodigd zeg maar.

Wij staan idd ook nooit in de belangstelling en hoeven dat ook niet zo, dus wilden vooral een dag die leuk was en waarbij we niet voor lul zouden lopen. Bij ons is dat glukkig allemaal redelijk goed gekomen..

Zit er nu nog iets in voor jullie Marjolein, of ben je er echt helemaal klaar mee?

MarjoleinSt

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 37
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2015, 22:50:22 »
Als ze dat hier nou oom hadden gedaan, was het wss heel anders gelopen.

Beter dat het aan jullie kant toch nog goed us gekomen.

Had het laatst met m'n schoonzussen erover en die lieten beide vallen dat er toch echt iets geregeld moet worden. En hadden over 1 groot gezamenlijk etentje, bij een wok of wereldrestaurant. Dus heb het vermoeden dat er wel iets gaat komen, maar dan dames en heren bij elkaar en iets kleinere groep. Dus we zullen zien. Ondertussen genieten van de afspraken. Vorige week eindelijk afspraak gemaakt voor het afspelden van de jurk..dus 31 juli krijg ik die weer eindelijk te zien :)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Vrijgezellenfeest afgezegd :(
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2015, 22:59:22 »
Oh wat jammer dat het zo gelopen is!

Hier helaas wel een vrijgezellenfeest gehad maar heb er achteraf ontzettend veel spijt van gehad.
Bij ons kon het al niet op dezelfde dag wat me al dwars zat, onze eisen waren ook geen strippers of opdrachten met andere jongens pf meiden zoals kussen etc. We wilde gewoon gezellig op stap met de jongens of meiden.

Uiteraard bij m'n man ging t mis met de dingen die hij moest doen. Bij mij idem!

Treur aub dus niet om het niet hebben van een vrijgezellenfeest maar ga lekker met wat meiden uit eten en dan filmavonc ofzo! Degelijk is het wel maar t lijkt me zoveel leuker!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards