collapse

Auteur Topic: I said YES, op het zuidelijk halfrond!  (gelezen 14484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IvanaBeate

  • Gast
I said YES, op het zuidelijk halfrond!
« Gepost op: 8 juli 2014, 15:47:54 »
Laat ik als nieuweling hier jullie eerst maar eens meenemen naar hoe het "trouwcircus" voor ons begon...

Begin dit jaar reisden wij na af naar Sumatra, Indonesië. Het land van mijn vader en zijn familie. Een heel bijzondere reis, omdat mijn vader voor zijn overlijden in 2009 nooit meer de kans heeft gehad om terug te gaan naar zijn geboorteplek.

Drie weken hebben wij rondgereisd over het eiland. Van noord naar zuid en van oost naar west. Door de jungle, langs de rijstvelden, over de hooglanden en langs de kust. Dat ik tijdens deze reis ook nog ten huwelijk gevraagd zou worden, had ik totaal niet verwacht. We hebben het in de voorgaande jaren al wel vaker over trouwen gehad, maar vriendlief was nooit zo enthousiast als ik. Liever wilde hij eerst kids en later, met hen erbij, trouwen.

Toen we tegen het einde van onze reis de evenaar passeerden, was dan toch het moment daar. Nog maar net met onze voeten op het zuidelijk halfrond, stonden we samen in een verlaten rijstveld. Op een paar buffels en andere dieren na, niemand om ons heen. Even een moment van bezinning tussen alle drukte en nieuwe indrukken door. Even alleen.

En toen begon mijn toch wel ietwat nerveuze wederhelft zijn speech.
Na een heel (lief) verhaal, kwam tot slot dan toch dé vraag "wil je met me trouwen?" De ring die ik omgeschoven kreeg, was een ontwerp gebaseerd op de (handgemaakte) trouwring van mijn vader en gemaakt op Sumatra zelf.

Voor mij is onze verloving nu dus onlosmakelijk verbonden met het door ons beiden zo geliefde Oosterse land!

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: I said YES, op het zuidelijk halfrond!
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2014, 16:03:25 »
Gefeliciteerd en wat leuk dat het aanzoek op zo'n bijzondere plek heeft plaatsgevonden!
veel plezier hier en met jullie voorbereidingen!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: I said YES, op het zuidelijk halfrond!
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2014, 12:57:11 »
De ring die ik omgeschoven kreeg, was een ontwerp gebaseerd op de (handgemaakte) trouwring van mijn vader en gemaakt op Sumatra zelf.

Wat ontzettend lief!
Gefeliciteerd me jullie verloving!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: I said YES, op het zuidelijk halfrond!
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2014, 12:58:59 »
Mooi en bijzonder aanzoek :-).

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: I said YES, op het zuidelijk halfrond!
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2014, 09:02:57 »
Wat een bijzonder aanzoek! Gefeliciteerd!  :biggrin:

Secadary

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: I said YES, op het zuidelijk halfrond!
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2019, 09:06:23 »
You have been very helpful

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards