collapse

Auteur Topic: wat merk je van huwelijkse voorwaarden op je trouwdag  (gelezen 5076 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sinaasappelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
wat merk je van huwelijkse voorwaarden op je trouwdag
« Gepost op: 1 januari 2016, 12:07:14 »
Hoi,

Mijn vriend en ik gaan dit jaar trouwen. Dit zal met huwelijkse voorwaarden moeten omdat hij (samen met zijn broer) over een paar jaar het familierestaurant gaat overnemen en er flink wat geld mee gemoeid is.

Nu vraag ik me af of de ceremonie in het gemeentehuis anders zal zijn dan bij een huwelijk in gemeenschap van goederen. Misschien wat zakelijker? Ik kan hier op internet niets over vinden.

Misschien een domme vraag, maar in mijn familie is iedereen "gewoon" in gvg getrouwd en heb geen idee of er verschil in zit in de praktijk.

Ik weet ook wel dat een huwelijksvoltrekking voornamelijk een juridische overeenkomst is, zeker als er huwelijkse voorwaarden mee gemoeid zijn, en op het feestje achteraf kan je het zo romantisch maken als je wil maar is het gemeentehuis gedeelte ook zakelijk, net als bij de notaris?

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat merk je van huwelijkse voorwaarden op je trouwdag
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2016, 13:35:04 »
Hoi

Of je in gig of huwelijkse voorwaarde  trouwt maakt niks uit voor je huwelijk ceremonie.

she_devill

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: wat merk je van huwelijkse voorwaarden op je trouwdag
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2016, 17:20:14 »
Hey, als het goed is merk je er idd niets van omdat dit volgensmij niet wordt benoemd als je gaat trouwen. Zou ook wel een beetje raar zijn (denk ik) als de ambtenaar er iets over roept terwijl je daar met al je gasten bent. Maar ja, je weet het nooit zeker dus even vragen anders? Succes met de voorbereidingen !

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards