collapse

Auteur Topic: Trouwen oktober 2016  (gelezen 105492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #25 Gepost op: 10 maart 2016, 14:10:03 »
Welkom muis. Leuk je ook in oktober trouwt.
Spannend je volgende week je voor jurk gaat. Heb je al idee wat je wilt?

Muis92

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #26 Gepost op: 10 maart 2016, 15:25:27 »
Dankjewel!! Als ik dan op reageer klik dan doe ik het goed toch?
Haha ik ben nogal onbekend in het forum wereldje.  :blush:

Ja ik heb er super veel zin in, jurken passen!
Hoop niet dat ik al wat aan de late kant ben ivm dingen die nog vermaakt moeten worden, maar komt vast goed!
Ik denk iets met kant en een wijd uitlopend model.
Hebben jullie DE jurk al gevonden?

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #27 Gepost op: 10 maart 2016, 19:39:40 »
Haha ja als je op reageer klikt gaat het goed.

Ik heb me jurk half feb uitgezocht. Toen belde voor afspraak zeiden ze 8 a9 maand van te voren gaan. Afhankelijk welke jurk is levertijd 4-6 maand dus dan is er nog wat tijd voor vermaken enz.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2016, 12:13:41 »
Zo de gemeente gebeld en we hebben volgende week afspraak voor melding voorgenomen huwelijk.  Voorheen de ondertrouw. Zijn we weer stapje verder.

Jullie dat al gedaan?

Muis geslaagd voor je jurk????

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2016, 16:17:33 »
Zo de gemeente gebeld en we hebben volgende week afspraak voor melding voorgenomen huwelijk.  Voorheen de ondertrouw. Zijn we weer stapje verder.

Jullie dat al gedaan?

Muis geslaagd voor je jurk????

Bij ons geeft de lokatie dat door of je moet n formulier op de website invullen, wordt nergens gesproken over n afspraak, wat ik wel n beetje jammer vind.

Vandaag wel m'n jurk besteld  :)) hij gaat voor mij gemaakt worden :)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2016, 18:38:47 »
Ja maar geeft locatie oooooh wie je getuigen zijn en welke naam je aan neemt enz?
Wij kregen heel papierpakket met vragen en dan ook wie als getuigen enz
anders even de gemeente bellen en navragen?

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2016, 19:36:05 »
Ja maar geeft locatie oooooh wie je getuigen zijn en welke naam je aan neemt enz?
Wij kregen heel papierpakket met vragen en dan ook wie als getuigen enz
anders even de gemeente bellen en navragen?
Voor de gemeente moeten we idd zo'n vragenlijst invullen en mailen of opsturen

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2016, 22:24:08 »
Ja wij konden ook opsturen. Maar kon dus ook met een afspraak dan worden dingen doorgenomen. Dat vonden we wel leuker dan opsturen. Dus dat gedaan. Maakt het toch echter. En als er geen bruiloft of vergadering is mogen we ook even in de trouwzaal kijken. Dus we zijn benieuwd

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #33 Gepost op: 27 maart 2016, 00:24:00 »
@Sunshine, hoe was het bij de gemeente?

Wij hebben nog steeds niet officieel Ja gezegd tegen de locatie, dus ook nog geen officiele datum bij de gemeente, pas daarna kunnen we de formulieren opsturen.
Morgen uit eten bij onze tweede optie locatie voor het eten, dus we zullen zien.

Vandaag wel het allereerste paar schoenen in de eerste winkel gekocht voor bij m'n jurk, helemaal perfect! En dat terwijl ik normaal heel veel moeite heb met schoenen.

Ringen ook voor 99% zeker, alleen nog officieel bevestigen en aanbetalen zodat ze gemaakt kunnen worden :)

Bruidstaart en fotograaf zijn nu nog 2 dingen die we nu als belangrijkste samen moeten doen. Voor allebei twee opties op het oog dus vooral vergelijken en (sfeer)proeven.

En dan nog heel veel kleine dingen ;)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #34 Gepost op: 27 maart 2016, 07:57:12 »
Bij fe gemeente werden de papieren  doorgenomen en gekeken of dossier nu compleet is. Bleken deel niet te hebben dus dat moesten we nog even invullen. Maar dat is nu allemaal klaar. We mochten ook nog even in de trouwzaal kijken. Die hadden we beiden nog nooit gezien ds vonden we wel leuk om te zien. Kregen uitleg hoe alles da stond en waar je binnen komt enz. Vonden we erg leuk.

Lotte waarom nog niet de locatie bevestigd? Heb je wel bij de gemeente al datum in optie ofzo? Straks kan datum en tijd die jullie willen niet meer dat zou wel jammer zijn!

Fotograaf is ook slim om snel te regelen. Toen wij in januari daarvoor keken waren al paar die op onze datum al vol waren.

Waar heb jij je schoenen gehaald? Die moe ik ook nog. Bij de winkel van me trouwjurk vond ik ze wel duur. 150 voor die je niet snel meer aan trekt....

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #35 Gepost op: 28 maart 2016, 16:42:52 »
Bij fe gemeente werden de papieren  doorgenomen en gekeken of dossier nu compleet is. Bleken deel niet te hebben dus dat moesten we nog even invullen. Maar dat is nu allemaal klaar. We mochten ook nog even in de trouwzaal kijken. Die hadden we beiden nog nooit gezien ds vonden we wel leuk om te zien. Kregen uitleg hoe alles da stond en waar je binnen komt enz. Vonden we erg leuk.

Lotte waarom nog niet de locatie bevestigd? Heb je wel bij de gemeente al datum in optie ofzo? Straks kan datum en tijd die jullie willen niet meer dat zou wel jammer zijn!

Fotograaf is ook slim om snel te regelen. Toen wij in januari daarvoor keken waren al paar die op onze datum al vol waren.

Waar heb jij je schoenen gehaald? Die moe ik ook nog. Bij de winkel van me trouwjurk vond ik ze wel duur. 150 voor die je niet snel meer aan trekt....

Locatie is nog niet bevestigd omdat we sinds we de laatste offerte hebben gehad nog geen tijd gehad hebben om terug te reageren. Het avondeten is daar nogal duur, dus we zijn gisteren ergens anders gaan eten, dus nu kunnen we gaan reageren op de offerte.
De locatie staat wel in optie, dus als er iemand anders zou willen trouwen dan krijgen wij eerst bericht. Dit is ook de locatie waar de ceremonie plaats vind, dus zei geven dit door aan de gemeente, dus alleen de Babs moet beschikbaar zijn op onze tijd en datum (en er is keuze uit 6 dus ik ben niet bang dat die allemaal niet kunnen).

Fotograaf gaan we vandaag een mail sturen, hiervoor hebben we ook nog 2 opties, dus een van de twee verwacht ik ook wel dat kan.

Ik heb mijn schoenen gekocht bij Vermeulen in Dongen, waren 115euro, maar zijn laarsjes die ik daarna gewoon nog als normale schoenen aan kan  :applaus:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #36 Gepost op: 24 april 2016, 21:28:05 »
Lotte jullie inmiddels de fotograaf kunnen kiezen?

Hier heeft de boel even beetje stil gelegen. Schoonzusje vrijdag getrouwd dus daar de laatste weken naar toe geleefd en onze bruiloft even niks voor gedaan. Vrijdag mooi wat tips op kunnen doen. Dus ideaal.

Vandaag zijn we weer lekker met onze bruiloft bezig geweest. Hebben nu besloten geen bruidstaart te doen maar gewoon gesorteerd gebak. Dit is veel lekkerder. En heke dure taart die er mooi uit ziet maar niet lekker voor alleen de foto momentjes. Dus we gaan nu gewoon voor lekker. Willen dan wel het elkaar hapje voeren momentje doen en daarna de gasten taart krijgen.  We hebben beetje gekeken voor bruidsboeket. Nu wel mooie op oog. Ook hebben we aantal kaarten die we mooi vinden nu via belarto en buromac besteld. Kan je paar gratis bestellen. Dus zijn benieuwd. Paar hebben we al keer in een boek gezien maar paar ook nog niet. Dus even afwachten.

Hoe staat het bij iedereen hier er nu voor??

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #37 Gepost op: 24 april 2016, 22:56:05 »
Lotte jullie inmiddels de fotograaf kunnen kiezen?

Hier heeft de boel even beetje stil gelegen. Schoonzusje vrijdag getrouwd dus daar de laatste weken naar toe geleefd en onze bruiloft even niks voor gedaan. Vrijdag mooi wat tips op kunnen doen. Dus ideaal.

Hoe staat het bij iedereen hier er nu voor??

We hebben uiteindelijk niet meer verder gekeken dan de 1e fotograaf die bij ons opkwam en die al voor 2 buurstellen foto's heeft gemaakt op hun bruiloft en zelfs voor 3 stellen kinderfoto's. We hebben over 2 weken vakantie en dan hebben we kennismakingsgesprek en loveshoot (passee-fotografie). In diezelfde vakantie ook afspraak met videograaf (Roel Wijnen) ter kennismaking.

Verder zijn we hier de laatste weken met alles wel goed op geschoten. Zojuist de offerte van de locatie en de dinerlocatie (waar we paar weken terug uit eten zijn geweest) bevestigd. Dinerlocatie heeft ook een klein hotel, niet zo luxe als bij de trouwlocatie, maar prima voor 1 nacht. Zeker als we daarna nog op huwelijksreis gaan.

Gisteren gaan kijken naar de trouwauto, Kever uit 1968, wilden zeker weten dat de kleur mooi was en dat is het geval, dus die is ook bevestigd. Week ervoor ringen besteld en aanbetaald zodat ze die kunnen gaan maken. Meteen gevraagd of zij ook een ringendoosje/plankje kunnen ontwerpen, dus dat is nog spannend.

Volgende week afspraak bij de huispatisserie van onze trouwlocatie. Als we niet daar de taart afnemen moeten we servieskosten (1.50euro per persoon) betalen. Maar aangezien ik zelf taarten maak moet deze patisserie wel heel goed zijn wil ik het geld ervoor over hebben. Wanneer de smaak niet geweldig is of het ontwerp/prijs niet goed is hebben we 2 opties. Of standaard taarten van Robert van Beckhoven, daarvan weten we dat de smaak goed is, of ik maak zelf een taart, dat heeft mijn voorkeur maar niet die van mijn aanstaande ivm stress.

De uitnodigingen zijn het volgende op ons lijstje om te regelen. En we zijn nog aan het kijken naar vervoersmogelijkheden voor onze daggasten van de trouwlocatie naar de dinerlocatie.

Ilse-J

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #38 Gepost op: 27 april 2016, 15:36:00 »
Grote voordeel van Oktober is dat het hoogtepunt van het trouwseizoen in elk geval voorbij is. Dus we hebben wat meer tijd en onderhandelingsruimte voor locaties, fotograaf en catering. Maar had niet gedacht dat Okctober zo'n onpopulaire maand zou worden, maar 2% van de bruiloften lijkt me wel heel weinig > http://fotograafkiezen.nl/wanneer-trouwfotograaf-bruiloft-boeken/
Nu maar hopen op een mooie nazomer! :applaus: :biggrin:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #39 Gepost op: 27 april 2016, 16:07:09 »
2% geloof ik ook niks van. Toen wij in nov/ dec gingen voor locatie waren toch ook in oktober al datums bezet bij verschillende locaties.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #40 Gepost op: 29 april 2016, 09:40:14 »
2% geloof ik ook niks van. Toen wij in nov/ dec gingen voor locatie waren toch ook in oktober al datums bezet bij verschillende locaties.
Ik hoop dat het waar is, zodat er op onze dag 's ochtends geen andere bruiloft gepland wordt. Dat scheelt in de aankledingstijd die wij hebben :)

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #41 Gepost op: 29 april 2016, 18:21:20 »
Je kan ook even aan de locatie vragen of ze dat uberhaupt doen, 2 bruidsparen op 1 dag (vermoedt van niet)

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #42 Gepost op: 29 april 2016, 22:51:59 »
Je kan ook even aan de locatie vragen of ze dat uberhaupt doen, 2 bruidsparen op 1 dag (vermoedt van niet)

Helaas wel, vandaar dat ik hoop dat dat niet gebeurd. Dit is waar we door de locatie op gewezen werden toen we daar voor de eerste keer waren. Dit zou dan alleen gaan om een ceremonie, die mensen moeten dan om 12uur weg zijn en wij kunnen dan om 14uur terecht met onze gasten (vandaar dat onze ceremonie pas om 14.30 plaats vind). in de tussenliggende tijd zouden we dan hebben om te versieren. Mocht er dus niets zijn 's ochtends kunnen we of dag van te voren (als er dan geen huwelijk is) of 's ochtends terecht om te versieren.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #43 Gepost op: 30 april 2016, 06:37:43 »
Wel raar ze 2 bruidsparen op 1 dag dan doen. Er gaan heel hard duimen dat jullie die dag de enige zijn!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #44 Gepost op: 30 april 2016, 06:49:47 »
Wij zijn momenteel wel weer leer bezig voor onze bruiloft  nu de bruiloft van schoonzusje geweest is. Was wel handig die bruiloft mooi ideeën en tips op gedaan en vooral dingen die beter geregeld moeten zijn haha.

Gisteren hebben we de trouwambtenaar uitgekozen. In febr hadden we al eens de boeken bij de drukker opgehaald om te oriënteren. Toen van paar foto's gemaakt. Vorig weekend op Internet bij buromac n buruto gekeken en bij beide paar gratis kaarten besteld. En wat me voorkeur bij bestellen werd is het ook geworden. Eindelijk een kaart doe we allebei echt heel mooi vinden. Was steeds wel een kaart mooi maar niet gevoel van wauw die is echt heel mooi.

Vandaag gaan we bij paar bloemisten langs om des even te inormeren prijzen ideeën mogelijkheden enz. En dsn kijken bij welke beste gevoel. Weten nog niet goed welke bloemist precies willen.

Ook hebben we momenteel mailcontact met onze feestlocatie over het avondeten.  Daar zitten we nog beetje mee wat precies. 3 gangen of met van die kleine hapjes. Daar inmiddels wat duidelijkheid over en ideeën. Wel fijn de locatie mailt echt binnen paar dagen steeds dus kunt op die manier makkelijk contact hebben.

Dus wij zijn lekker bezig mmenteel.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #45 Gepost op: 30 april 2016, 18:45:39 »
Joepie vandaag me trouwschoenen gekocht. Had ze op Internet al gezien maar was bang de hak te hoog was. Toen aan had zaten heerlijk en helemaal niet idee hoge hak was. Kon er goed oplopen. Nu mooi lang tijd om goed in te lopen. Dus regelmatig maar in huis aan doen haha.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #46 Gepost op: 30 april 2016, 21:14:09 »
Jullie schieten weer goed op Sunshine! Trouwschoenen ben ik ook al aan het inlopen, ik werk een aantal dagen per week thuis en dan doe ik ze aan als ik achter m'n bureau zit, lijden ze niets van maar gaan alvast wel naar m'n voeten staan  :biggrin:

Wij hadden vandaag afspraak bij de patisserie, ik had hier heel erg m'n twijfels over omdat ik zelf ook taart maak, maar smaken waren goed en prijs komen we ook wel overheen. Dus geen stress van zelf taart maken, alleen cupcakes voor de borrel en een dummy taart omdat het mooi is daarbij, maar die kan ik al weken van te voren maken want is van piepschuim. Weer iets af te vinken  :applaus:

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #47 Gepost op: 1 mei 2016, 08:24:11 »
Fijn dat bij patisserie de afspraak goed ging en je er tevreden over bent. Scheelt idd hoop stress Door ut handen te kunnen geven.

Leuk he dingen van de to do lijst kunnen afstrepen.

Lotte2608

  • Junior
  • **
  • Berichten: 115
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #48 Gepost op: 2 mei 2016, 19:10:55 »
Fijn dat bij patisserie de afspraak goed ging en je er tevreden over bent. Scheelt idd hoop stress Door ut handen te kunnen geven.

Leuk he dingen van de to do lijst kunnen afstrepen.

Heel fijn om elke keer stapje voor stapje iets te doen. Volgende week vakantie en dan kennismaking met videograaf en fotograaf (en meteen een love shoot). Verder staan nu de uitnodigingen als eerste op de lijst. Dat is echt wel lastig, we houden allebei niet zo van standaard en hebben letterpers gezien, maar de eerste offerte daarvoor kostte 10 euro per kaart, dat vonden we toch wel erg veel.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen oktober 2016
« Reactie #49 Gepost op: 2 mei 2016, 19:34:53 »
10 euro per kaart is inderdaad wel heel erg veel.
Wij vonden de kaart uitzoeken ook enorm lastig. Viel ons best tegen. Erg blij nu de kaart gekozen hebben. Willen vrijdag even langs de drukker rijden kijken of we lettertype kunnen uitzoeken. De tekst hebben we nu wel goed. Nu nog kijken of allemaal er op past haha maar denk dat ook wel goed zit.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards