collapse

Auteur Topic: Aanbetaling?  (gelezen 9053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Aanbetaling?
« Gepost op: 15 februari 2016, 04:56:26 »
De lokatie die we hebben uitgezocht vraagt een aanbetaling van 800 euro, alleen dan staat de datum vast. We doen liever geen aanbetaling ivm slechte ervaring. Volgens mijn aanstaande kan je wettelijk ook geen aanbetaling eisen, gebeurt bij hem in het werk ook niet en daar gaat het echt om grotere bedragen.
Vragen andere lokaties ook aanbetalingen?

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanbetaling?
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2016, 07:20:02 »
Dat is best hoog bedrag ja voor aanbetaling. Maar je hoort wel vaker er een deel aanbetaald met worden
Onze locatie mogen we alles gewoon achteraf betalen.
Bij onze fotograaf moesten we wel 150 aanbetalen.

Misschien wel even goed om aan de locatie te vragen wat als ze nou bijv failliet ofzo gaan ben je dan je geld kwijt? Soms is daar wel wat voor geregeld

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Aanbetaling?
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2016, 10:31:32 »
Bij ons is de aanbetaling 50%, oftewel 2500 euro. Maar wij hebben gevraagd of dat echt moet, en het antwoord was nee: tenzij er een ander stel komt die dan wil reserveren. Dan bellen ze ons op en moeten we het betalen, dit is vorig jaar mei vastgelegd en we zijn nog steeds niet gebeld :P.

De reden van een aanbetaling is  best wel logisch: het is een stukje zekerheid. Stel je reserveert de locatie en belt alsnog 2 dagen van te voren af dan hebben ze in ieder geval wat geld. Want je weet niet hoeveel andere mensen / dingen ze hebben moeten afwijzen die ze niet alsnog in 2 dagen nog even terugkrijgen om die dag de locatie te huren en dan zijn dan dus gemiste inkomsten.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2016, 10:33:19 door Keepertje »

PG89

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: Aanbetaling?
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2016, 16:38:02 »
Onze locatie vroeg als aanbetaling 25% van het offerte bedrag dat we hebben goedgekeurd. Alleen dan leggen ze de datum vast. Ook onze fotograaf vroeg een aanbetaling om de datum vast te zetten gelukkig was dit maar 250 euro. We hebben beide bedragen betaald.

Karen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aanbetaling?
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2016, 08:37:55 »
We hebben het gisteren kunnen regelen met de lokatie. We doen geen aanbetaling, maar hebben op papier staan dat als we een half jaar of vroeger van te voren afzeggen we alsnog betalen. Ik ben zo blij, het is nu geregeld, we gaan trouwen. Nu nog anderhalf jaar wachten. En bedenken hoe we de familie op de hoogte stellen, niemand weet het nog hihi.

De Fotovakvrouw

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Aanbetaling?
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2016, 14:00:30 »
Ik, als fotografe, vraag ook een aanbetaling. Dit doe ik zodat men niet ondertussen een andere fotograaf boekt, mij niets laat weten en ik de datum als bezet houdt. Het bedrag is echter niet zo hoog. Ik kan me voorstellen dat de mensen bij de zaal ook een slechte ervaring hebben gehad en daardoor hebben besloten het op deze manier te doen. Ook zij willen hun kosten gedekt hebben in het geval van afzeggen. Praat er even eerlijk over met elkaar, dat lost een hoop op! Succes en een fijne dag!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards