collapse

Auteur Topic: Uit eten op je bruiloft?  (gelezen 6517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

080509

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Uit eten op je bruiloft?
« Gepost op: 15 maart 2016, 13:04:21 »
Hoi iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum :). Ik ben 21 jaar en ga op 14 oktober dit jaar trouwen. Het gaat een hele simpele bruiloft worden met in totaal (met ons erbij) 15 gasten. Het idee is om om 15:00 een ceremonie in het gemeentehuis te houden, daarna foto's te maken met de gasten, lekker proosten met taart bij ons thuis en daarna met z'n allen uit eten.

Nu zijn we niet van plan een (zaaltje in het) restaurant af te huren, dus in feite zullen we dus niet privé dineren. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die gewoon simpel uit eten zijn gegaan zonder verder iets af te huren. Beviel dit of had je het toch liever privé gewild? Bleef de sfeer er wel in?

Ik wil namelijk later geen spijt krijgen dat we gewoon tussen allerlei vreemde mensen zijn gaan zitten.
Ben benieuwd naar de reacties! :)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uit eten op je bruiloft?
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2016, 13:40:59 »
Leuk je trouwt op de zelfde dag als mij  :applaus:

Ja kan me voorstellen als je met 15 man wilt eten je uit eten wilt gaan. Weet niet of je al een bepaald restaurant ik gedachten hebt. Je hebt soms ook wel dat je met een groepje net in een andere ruimte kan zitten zodat je toxh wat privé zit. Anders zul je natuurlijk midden in het restaurant zitten en dat moet je maar net leuk vinden.
weet niet of je ook een trouwjurk aan doet en het dus goed te zien is dat het om een bruiloft gaat?

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Uit eten op je bruiloft?
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2016, 16:43:14 »
Dit is niet echt een antwoord op je vraag maar misschien vind je het ook leuk om thuis te eten? Wij hebben gebbqd en zou het absoluut weer overdoen (of buffet/ catering oid) Het grote voordeel als je 's avonds geen feest houdt is dat er tijdens het eten een hele ongewongen sfeer ontstaat en je met iedereen kunt praten. Bij ons liep iedereen rond en zo heeft iedereen met elkaar gepraat. Ik heb zelf het idee bij eten in een restaurant dat iedereen op zijn plaats zit en blijft zitten

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uit eten op je bruiloft?
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2016, 07:56:56 »
Wij hebben geluncht met z'n allen in plaats van gedineerd. Wij hadden inderdaad een restaurantje met een apart gedeelte en daar zaten wij. Ik merkte wel echt dat iedereen die daar aan het eten was constant naar ons zat te kijken, dus ik ben onwijs blij dat we toch dat afgesloten plekje hadden. Anders had ik het persoonlijk niet meer erg leuk gevonden vrees ik. Nu is dat persoonlijk en afhankelijk van of je ziet dat het om een bruiloft gaat en of je van 'aandacht' houdt.
Wij betaalden overigens niks extra's voor dat wat meer afgesloten deel van het restaurant!
Overigens liepen wij tussen de gangen van de lunch in wel rond, en de gasten ook wel. Ze willen toch wel met het bruidspaar praten.


pien83

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Uit eten op je bruiloft?
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2016, 22:37:35 »
Wij zijn vorig jaar ook in een klein gezelschap getrouwd. Ook om 15 uur de ceremonie, daarna taart met bubbels en een borrel voor ong 50 ps (alleen naaste familue en vrienden) en tot slot uitgebreid gedineerd met 15 ps. We hadden de borrel (wel besloten) en diner in hetzelfde restaurant. Voor ons was het geen enkel probleem dat de rest van het restaurant ook vol was. Gaf juist een gezellige sfeer en kregen ook leuke reacties van andere tafels. Van te voren ook wel even getwijfelt hoor, dezelfde dingen afgevraagd (voelt het gek als je daar echt in je trouwjurk zit, wel goede locatie etc...). Wij hadden gewoon een mooie grote tafel achterin. Ik ben erg blij met de keuze die we gemaakt hebben. Topdag gehad!

080509

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Uit eten op je bruiloft?
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2016, 13:41:12 »
Dank jullie wel voor de reacties! :)

We zitten eraan te denken om misschien toch een kleine locatie te huren. Wij wonen namelijk achter een molen en volgens mij kun je deze huren voor een leuk bedrag. Dan kunnen we gezellig catering laten komen en hebben we het toch besloten.

Misschien dat we wel gewoon voor dineren gaan (is natuurlijk heerlijk makkelijk, geen locatie die later nog opgeruimd hoeft te worden of afwas die gedaan moet worden), maar we gaan gewoon even informeren bij de molen.

Pfff, wel moeilijk hoor, al die keuzes!  :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards