collapse

Auteur Topic: Weggeven & ringen: wel / niet doen en waar  (gelezen 7437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meisje05

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Weggeven & ringen: wel / niet doen en waar
« Gepost op: 24 maart 2016, 10:42:34 »
Hey,

Wij zijn er nog niet over uit wat we met de ringen willen doen. Ik heb mensen gesproken die zeggen gemeentehuis omdat je daar echt trouwt en de kerk is meer inzegening van het huwelijk. Anderen die het in de kerk hebben gedaan zeggen wij hebben het hier gedaan omdat we kerkelijk huwelijk belangrijker vinden dan burgerlijk huwelijk. Het is een verbond dat je met elkaar en voor God sluit en daar sluiten de ringen mooi bij aan. Ik vind voor allebei wat te zeggen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Daarnaast ben ik er ook nog niet uit of en waar ik weggegeven wil worden. Ik vind het uiteraard heel mooi om aan de arm van mn vader naar mn as. te lopen. De vraag is alleen doe je dit in het gemeentehuis of de kerk en waarom. Mijn a.s. zegt ook dat het eigenlijk geen meerwaarde heeft omdat we al een paar jaar samenwonen. Maar ik denk sowieso dat het iets symbolisch is dat het oorspronkelijk idee van weggeven van vroeger allang niet meer geldt. Ben heel benieuwd naar jullie meningen hierover.
Ook zegt a.s. dat je weggeven en ringen op dezelfde locatie moet doen maar moet dat perse?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Weggeven & ringen: wel / niet doen en waar
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2016, 15:07:39 »
Volgens mij is er niet een regel dat je ook de ringen moet doen waar je weggeven wil worden. Beter nog, als je niet wil hoef je ook geen ringen te doen. Trouwen is maar een klein deel officieel een handtekening zetten en verder vooral heel veel 'gedoe' eromheen waar helemaal niet zoveel regels aan vast zitten.

Wat betreft kerkelijk en burgerlijk huwelijk, wij doen alleen burgerlijk dus daar doen we ook de ringen. Is gewoon een keuze die je zelf / met je AS moet maken.

Weggeven doen wij wel, voornamelijk omdat mijn aanstaande het wil. Nu trouw ik met een vrouw dus twijfelde ik er over of het niet stom is om met je vader in eerste instantie naar een leeg altaar te lopen (diegene die eerst gaat). Maar... op de locatie kunnen wij van een trap af komen lopen zodat onze vaders dan beneden staan te wachten en ons verder mee te nemen en dat is stiekem toch wel tof :P. Misschien kun je ook aan je vader vragen of hij het wil, voor hem kan het natuurlijk ook een speciaal moment zijn :)

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Weggeven & ringen: wel / niet doen en waar
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2016, 15:18:25 »
Volgens mij zijn hier helemaal geen regels voor, gewoon doen wat jij/jullie het prettigst vinden :)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weggeven & ringen: wel / niet doen en waar
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2016, 07:06:09 »
Het kan op beide manieren. Kijk vooral wat jullie het prettigst vinden en hoe jullie het willen.

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weggeven & ringen: wel / niet doen en waar
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2016, 12:49:23 »
Je moet vooral doen waar jullie je prettig bij voelen.

Wij hebben alleen een burgerlijk huwelijk gehad dus hebben daar de ringen gedaan en ook het weggeven door mijn vader.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards