collapse

Auteur Topic: Zelf mensen opbellen ?  (gelezen 7843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yara

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Zelf mensen opbellen ?
« Gepost op: 26 maart 2016, 08:31:51 »
Hoi iedereen,

Ik had kaartjes laten maken om de familie en zo al te laten weten dat we gaan trouwen .
Soort van Save the date kaartjes .
Daarop had ik gevraagd dat als ze al wisten of ze zouden kunnen komen of niet, om dat al even te laten weten. 
Vind dat als je weet dat je dan op vakantie gaat,je dan al kan laten weten dat ze er niet bij zullen zijn .
Tot nu toe is er 1 familielid die me zelf heeft gebeld om te laten weten dat ze er zeker bij zullen zijn.
Verder  was er nog niemand en dat vond ik prima.  Tijd zat toch .
Maar toen hoorde ik via mijn moeder dat er meer mensen in de familie waren die al wisten dat ze konden komen. 
Waarom hadden ze het dan al niet even gemaild ?
Das een kleine irritatie. 
Want dan ga ik denken : ga ik echt iedereen moeten opbellen om te vragen of ze al dan niet kunnen komen ?
Tzijn volwassen mensen ...tis mijn familie. ..een kleine moeite toch om het mij te laten weten.
Ik stelde me eigenlijk voor dat ze dan wel enthousiast zouden zijn en me zouden mailen of opbellen .

Ik wou eigenlijk heel hard maar vooral duidelijk zijn hierin dat als men niks laat weten dat dit betekend dat men niet komt. 
Vooral als ik een aantal moet doorgeven voor de locatie. 
Maar dan loop ik het risico dat er opeens mensen opdagen.
Dat zal denk ik ook niet het beste idee zijn.

Dan maar opbellen en mailen vrees ik.

Hoe gaan jullie hiermee om ?

Keepertje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 100
Re: Zelf mensen opbellen ?
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2016, 10:08:12 »
Volgt er nog een echte uitnodiging? Dan zou ik niets doen, dan lijkt het me nogal raar dat je nu al mensen opbelt om te vragen of ze komen terwijl er nog een officiele uitnodiging komt. 

Wij hadden geen save the date, alleen een officiele uitnodiging met een deadline. Een week voor de deadline hebben we mensen gemaild / afgesproken als herinnering of ze nog willen aanmelden / afmelden. De deadline was 1 maart en er zijn er nu nog maar een paar die niets hebben laten weten, daar hebben we nu de ceremoniemeesters op afgestuurd :). Wat bij ons opviel was dat sommige mensen niet eens doorhadden dat ze zich moesten opgeven (terwijl het in koeienletters in de kaart stond), ik zou het dus vooral niet persoonlijk opvatten, en daarnaast reageerde bijna iedereen ook pas de dag voor de deadline.

En wat je anders nog kan doen is even ergens bijhouden van wie je weet dat ze komen (als je dat via via hoort). Dan kun je het in ieder geval alvast inschatten.

Mensen zijn wel enthousiast, alleen ook enorm lui ;)
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2016, 10:09:45 door Keepertje »

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf mensen opbellen ?
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2016, 11:33:01 »
Ik snap niet waarom je twee keer mensen wilt laten melden of ze komen... Er kan altijd nog iets tussenkomen op het laatste moment, en mensen kunnen ook niet altijd zo vroeg vrij krijgen. Mijn nichtje heeft nog af moeten zeggen omdat ze geen vrij kon krijgen. Tsjah, dat heeft ze proberen te regelen maar ze hoorde pas een maand vantevoren dat het niet kan. Ik zou me er niet druk over maken en de deadline op de uitnodigingen zetten.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf mensen opbellen ?
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2016, 11:37:11 »
Save the date kaarten zijn bedoeld om mensen vast te attenderen op de datum. Snap je graag wilt weten of ze komen.

Maar neem aan er nog een echte uitnodiging komt. En daar zul je ook wel opzetten ze coor een bepaalde datum moeten laten weten als ze niet komen. Dus eigenlijk vraag je nu dan 2x of mensen laten weten. En vermoed mensen ook denken de kaart komt nog wel en moeten dan laten weten.
zou me er niet te druk om maken!

Yara

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Zelf mensen opbellen ?
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2016, 11:44:16 »
De kaartjes waren vooral bedoeld om nu al even de datum te laten weten . Bijkomend had ik gedacht aan mijn familie waarin er al wat oudere mensen zitten die dus ook wel eens iets vergeten .
Vandaar een simpel kaartje die toch wel opvalt .
Het gaat me niet om nu al te weten wie er komt of niet . Dat is te vroeg .
Het gaat me meer om de mensen die wel weten of ze aanwezig kunnen zijn of niet die het dan niet laten weten aan mij . Maar wel aan mijn moeder even vertellen dat ze wel kunnen .
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om enkele dagen ervoor nog een hoop mensen op te bellen .
Daar vrees ik gewoon wat voor .

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf mensen opbellen ?
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2016, 13:29:04 »
Ik denk dat als je de uitnodiging  nog stuurt mensen dan wel laten weten als je het er dan op zet. Nu dus nog niet druk om maken!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards