collapse

Auteur Topic: first look  (gelezen 10575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
first look
« Gepost op: 30 mei 2016, 13:49:05 »
Ik hoop dat ik dit in de goeie topic plaats.
Zit nogal te dubben over de zogenaamde fist look en kan daar niet echt wat over vinden.
Wij willen de ontmoeting op een lokatie doen (we weten welke) en daar onze kinderen bij hebben, zij hebben weliswaar ook hun first look.
Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dat ongeveer gedaan?

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: first look
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2016, 12:05:13 »
Ik ben nog niet getrouwd, maar wij gaan hier waarschijnlijk niets bijzonders mee doen, ik denk dat ik mijn vriend me gewoon laat ophalen bij ons eigen huis.

Ik weet niet wat voor tips je nog precies zoekt als je de locatie al hebt? Ik denk dat het leuk is als de bruid al wacht (dan kun je zorgen dat de jurk op z'n mooist valt) en de bruidegom er dan later aankomt? Wat betreft de kinderen moet je denk ik beslissen of je die er meteen bij wilt of eerst een moment voor jullie tweeën. Maar het belangrijkst is gewoon opm het op een manier te doen waar jullie je beide goed bij voelen.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: first look
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2016, 17:04:13 »
Wat is zelf je idee voor de first look?

Als wij gaan trouwen kleed ik me aan in ons huis en vriend bij zijn ouders. Vervolgens haalt hij mij op. Dus het "traditionele" ophaalmoment en de first look bij het deur openen.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: first look
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2016, 19:23:41 »
We willen onze "first-look" op lokatie doen omdat ons huis echt voelt als ons huis en het een beetje gek voelt om elkaar daar dan op te halen. Bij m'n ouders zou nog veel gekker voelen. Fotograaf stelde dit voor (het geeft natuurlijk ook leuke plaatjes) en wij vonden het een leuk idee.
Het probleem zit hem vooral in de kinderen, we willen hun er persee bij maar denken dat het zoveel wordt in een keer. Ben nogal onduidelijk; de oudste, een jongen gaat samen met papa bij schoonouders aankleden. Ik en de 2 jongsten (meisjes) doen dit samen thuis met hulp van oma. Jongens en meisjes gaan dan los van elkaar naar de lokatie en daar zullen we ons voor de eerste keer zien. Allemaal leuk en aardig maar 3 meisjes in een keer kan papa echt niet aan ;D. De kinderen laten wachten is denk ik ook moeilijk, vooral de dames staan namelijk te trappelen voor de grote dag.
Heb met de kinderen besproken wat zij denken, dit is hun idee; de 2 zusjes gaan samen naar papa en broer. Zoon wil zich dan gaan verstoppen. Daarna kom ik van trap af naar as met dochters en hierna moet ik dan zoon gaan zoeken. Misschien nog niet zo verkeerd (en dit is bedacht door 2 kleuters). Ben wel  benieuwd of het in de praktijk zal/kan werken, oma gaat trouwens mee als back-up, we willen aansluitend ook foto's maken.

Veeceetje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: first look
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2016, 12:40:02 »
Wij doen onze 'First look' onder de boom in onze tuin waar nadien ook de trouwceremonie doorgaat. In die boom hangen lichtjes, lampionnen en versiering. Verloofde zal daar op me staan wachten.
Is een beetje wat je zelf leuk vindt. Bij men beste vriendin waar ik getuige was belde haar verloofde ook gewoon aan aan de deur en deed ze open.. Was ook een mooi moment...


Maartje88

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: first look
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2016, 09:43:42 »
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ga volgend jaar trouwen en begin nu dus al een beetje met de voorbereidingen, maar ik merk wel dat ik een echte leek ben... Mijn vraag dus... Wat is een "First look"-foto :blush: ?

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: first look
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2016, 10:28:49 »
Haha! Dat heb ik mij ook een hele tijd afgevraagd...
De first-look is gewoon als bruid en bruidegom elkaar elkaar voor het eerst zien op hun trouwdag (dus opgetut en wel). Volgens mij een beetje overgewaaid uit Amerika, hier in Nl doet volgens mij dat vrijwel iedereen gewoon thuis (bruidegom belt aan).

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: first look
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2016, 11:42:26 »
En eerst je dochters naar je man laten lopen en dan zelf met alle pracht en praal een minuutje later? Of wil je juist alle mensen op de foto?

Wel zorgen dat zoonlief zich op een Beetje een schone plek verstopt ;) anders is je jurk meteen vies :p.

Of anders eerst de kinderen naar elkaar Laten gaan en dan je aanstaande en jij een minuutje later. Dan komen jullie elkaar allemaal tegen.

Maar knappe kleuters met hun idee ;)

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: first look
« Reactie #8 Gepost op: 2 juli 2016, 07:39:23 »
Ja best slim bedacht van ze ;) en we gaan hun plan ook echt uitvoeren.
De 2 dochters eerst naar papa en broer, dan alle 3 de kinderen samen verstoppen onder supervisie van oma, ontmoeting voor ons tweetjes en dan de kinderen zoeken/ of ze komen samen te voorschijn. Ben wel heel benieuwd of het ook zo zal werken als we hopen maar het scheelt een hoop dat dit hun plan is en niet dat van mij (grotere kans op slagen :D)
We willen wel iedereen samen op de foto maar dat komt later wel, dat zal al moeilijk genoeg zijn (mij lukt het nooit om ze alle 3 een beetje normaal op de foto te krijgen).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards