collapse

Auteur Topic: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?  (gelezen 10798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

080509

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Gepost op: 2 juni 2016, 19:54:04 »
Ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen op dit moment, dus ik lucht even mijn hart :)

In oktober gaan mijn vriend en ik trouwen en we zijn daar erg blij mee! Dit is al erg lang bekend en we werken samen met onze getuigen en gasten met plezier naar die dag toe. Een van mijn vriendinnen was erg jaloers dat ik ging trouwen, omdat zij ook heel graag wilde trouwen maar haar vriend wilde dit niet. Nu kreeg ik vandaag het bericht dat ze gaan trouwen en wel in augustus.

Ik voel me hier behoorlijk lullig over. Wij kijken al zo lang uit naar deze dag en zij waren niet eens bezig met trouwen. En nu heeft zij haar vriend over kunnen halen en trouwen ze ineens voor ons.
Ik voel me hier behoorlijk lullig en heb een beetje het gevoel dat ze onze 'spotlight' stelen.

Ik wil echt niet overkomen als zeurderig of onsportief. Ik vroeg me gewoon af hoe ik hiermee om moet gaan en hoe jullie je zouden voelen in deze situatie :)

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2016, 09:22:12 »
Kan me goed voorstellen dat je er rot over voelt.

Het is vanuit hun waardchijnlijk niet zo bedoeld maat snap voor jou voelt als vookruipen. Zeker als je nu hoort ze in augustus trouwen. Zo lang is dat niet meer. Dus waarom doen ze zo'n korte voorbereidingstijd en willen ze opeens snel trouwen?

Toch zou ik me proberen er niet te druk om maken. Weet makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je bent zelf de enige die er last van heeft.
Je zou misschien dit wel met je vriendin kunnen bespreken hoe jij dit voelt en ervaart. Dingen na elkaar uit spreken kan heel verhelderd werken.

En je moetaar bedenken jullie hebben een mooie voorbereidingstijd en kunnen alles op gemak uitzoeken en beslissen. Hun moeten snelsnel... of dat nou zo leuk is???

Wij hadden al een poosje over om.te trouwen. Had beetje gedacht vriend tijdens onze vakantie vorige jaar juni aanzoek zou doen. Dit gebeurde niet. Paar weken later kregen we te horen schoonzusje in april ging trouwen. Dus ja toen had ik gevoelsmatig ook van ze schieten voor. En gevoel wij even moesten wachten. Wij hebben toen in okt/nov de definitieve plannen gemaakt en aanzoek kwam uit eindelijk in dec. Schoonzusje is in april getrouwd en wij trouwen straks in oktober. Hebben bewust tijd er tussen gedaan om niet in elkaars belangstelling te staan en beide te kunnen genieten van de voorbereiding.

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2016, 09:33:15 »
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Bij ons zijn er ook een aantal mensen ons ineens voor(nou was dat bij ons wel onze eigen schuld omdat er 2 jaar zit tussen verloven en trouwen.) Maar ik denk gewoon: wij hebben het lekker nog te goed! Wij hebben lekker de tijd om te bedenken hoe we alles precies willen. En bij de bruiloften waar we te gast zijn, kunnen we telkens dneken: wij mogen lekker nog! En kunnen we een beetje afkijken hoe we dingen wel of juist niet willen doen.

Verder is elke bruiloft weer heel anders en zal die van jullie zeker niet minder bijzonder zijn (ook niet voor de gasten) omdat er toevallig een vriendin 2 maanden eerder trouwt!

Ik snap dat het vervelend is, en als je er echt mee zit kun je het tegen die vriendin zeggen, maar probeer het positief te bekijken :)

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2016, 11:12:27 »
Begrijp je gevoel wel, denk wel dat ik er niets over zou zeggen. Voor je vriendin is er nog maar weinig tijd om bijvoorbeeld de datum te veranderen (stel ze zou dit al willen), dus heel concreet gaat er dan eigenlijk niets veranderen.
Denk dat zij misschien ook niet zo bezig is met jou gevoel, ik vind het een beetje vreemd dat ze jaloers was dat jullie gingen trouwen en zij niet. En nog veel vreemder om haar vriend dan "over te halen"  te trouwen. Uiteraard hun keuze, maar ik zou bij mezelf denken dat ik het liever anders deed/doe en blij ben m'n vriend niet te hebben hoeven overhalen.
Snap je irritatie, maar jullie spotlight stelen ze niet, jullie trouwen 2 maanden later op jullie manier, zij op die van hun.
Misschien later hier samen over praten, als het je ook na je bruiloft dwars blijft zitten, maar voor nu zou ik het laten rusten, denk dat er op dit moment door jullie allebei misschien meer wordt gedacht vanuit je eigen perspectief dan vanuit dat van de ander.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2016, 11:21:23 »
Lastige situatie.. ik sluit me aan bij hiephiep, hoe moeilijk ik dat zelf ook zou vinden. Het kan voor jezelf wel oplichten om het te vertellen, maar wat levert het je verder op? Ze zal denk ik ook niet meer schuiven met de datum, en misschien verslechtert jullie band wel als je het zegt.
Een vroegere vriendin van mij is vorig jaar een week na ons getrouwd (hadden eerst dezelfde datum!). Gezamenlijke vrienden hadden dus 2 weken achter elkaar een bruiloft, en ook ik was bang voor overeenkomsten en vergelijkingen. Uiteindelijk hebben we onze dagen heel anders ingevuld en viel er niets te vergelijken.
Wel erg 'bijzonder' idd dat hij overgehaald moest worden en het dan zo snel moest. Ik zou mss de verleiding niet kunnen weerstaan het gesprek er eens op te brengen en te vissen naar waarom ze zo'n haast hebben..
Probeer er het positieve van in te zien, jullie hebben idd tijd genoeg van organiseren en kunnen nu vast van dichtbij kijken wat een ander doet en wat je daarvan vind.  Dingen die bij hen minder goed gaan voor jullie gevoel, kun je nu voor je eigen bruiloft ondervangen!

Maartje88

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2016, 10:01:01 »
Begrijp je gevoel wel, denk wel dat ik er niets over zou zeggen. Voor je vriendin is er nog maar weinig tijd om bijvoorbeeld de datum te veranderen (stel ze zou dit al willen), dus heel concreet gaat er dan eigenlijk niets veranderen.
Denk dat zij misschien ook niet zo bezig is met jou gevoel, ik vind het een beetje vreemd dat ze jaloers was dat jullie gingen trouwen en zij niet. En nog veel vreemder om haar vriend dan "over te halen"  te trouwen. Uiteraard hun keuze, maar ik zou bij mezelf denken dat ik het liever anders deed/doe en blij ben m'n vriend niet te hebben hoeven overhalen.
Snap je irritatie, maar jullie spotlight stelen ze niet, jullie trouwen 2 maanden later op jullie manier, zij op die van hun.
Misschien later hier samen over praten, als het je ook na je bruiloft dwars blijft zitten, maar voor nu zou ik het laten rusten, denk dat er op dit moment door jullie allebei misschien meer wordt gedacht vanuit je eigen perspectief dan vanuit dat van de ander.

Hiep Hiep heeft gelijk... Ik zou gewoon je vooral richten op je eigen bruiloft. Je vriendin heeft duidelijk een probleem als ze jaloers was op jou en dat ze haar vriend heeft "overgehaald" om te trouwen. Normaal gesproken hoort ze blij te zijn voor jou, en niet jaloers. Ik zou met haar over deze misplaatste jaloersheid hebben (misschien wel na het trouwen), niet zo zeer over het feit dat zij nu ook ineens gaat trouwen.

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrienden gaan eerst trouwen, jaloers?
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2016, 15:43:47 »
Hoe gaat nu met je en met deze situatie? Er al uit wat je er mee wilt doen of laat je het verder rusten?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards