Alles over trouwen > Getrouwd

problemen fotograaf

(1/5) > >>

Snoopy32:
Goedemorgen,

Ik loop al een paar dagen met het volgende: wij zijn op 29 april getrouwd en onze dag was fantastisch! Echter zijn er nu achteraf problemen met de fotograaf. Met ons kennismakingsgesprek heeft zij ons beloofd dat wij alle foto's zouden krijgen zodat we zelf konden beslissen wat we mooi vinden en wat niet. Uiteindelijk is ze vorige week met een cd met een aantal foto's gekomen maar wij mistte er best veel, bij navraag bleek ze die gewoon te hebben maar omdat zij ze niet mooi vond heeft ze die er niet bij gedaan. De betreffende foto's heeft ze ons na gezonden en deze blijken echt heel erg mooi te zijn! En dan bedoel ik echt canvas waardig ;-) Omdat het voor haar de eerste bruiloft was en ze foto's wilde voor in haar portfolio zijn we hiermee akkoord gegaan. Het maalt nu alleen wel heel erg bij ons dat ze haar afspraak niet nakomt. Op de dag zelf heeft ze ook wel wat missers gemaakt die ik jullie zal besparen maar verder konden we het goed met haar vinden, tot vorige week dus. Waarschijnlijk heeft ze nog veel meer foto's van ons die wij erg mooi vinden maar zij dus niet aan ons wil laten zien omdat zij ze niet mooi vind en dat was geen afspraak. Ik heb dit in een app naar haar gestuurd maar dit wordt volledig genegeerd. Iemand een idee wat we nu kunnen doen? Sowieso gaan we bij geen reactie verzoeken om onze foto's uit haar portfolio te verwijderen en dus ook van haar Facebookpagina...
Sorry lang verhaal maar t zit me echt dwars...

Lenn-nn:
Goedemorgen Snoopy.
Alsnog gefeliciteerd, fijn dat jullie dag zo geweldig was.

Kan me heel goed voorstellen dat je hiervan baalt.
Ik zou blijven aanhouden (bellen/ voicemail, appen, fb bericht, etc) en aandringen op een gesprek.
Wij hadden vorig jaar ook een akkefietje met de fotograaf. Leverde de foto's veel te laat (kostte me 2 weken om hem te pakken te krijgen), was een deel kwijt(!) en had wel een paar missers. Hebben toen voor een of 2 weken later een nieuwe afspraak gemaakt, waarbij hij de afgesproken afdrukken zou brengen. Ben toen het gesprek met hem aangegaan en hebben uiteindelijk de helft van het geld maar hoeven betalen. Vond het ergens wel lastig om hem aan te spreken, maar het ging om onze dag en hij kwam onze afspraken niet na.
Uiteindelijk ben ik natuurlijk nog niet tevreden, want we hebben niet alle foto's, maar ik kon het wel afsluiten doordat ik alles gezegd had.
Succes!

sunshine1987:
Wat vervelend dat het zo gaat! En wat raar je niet alle foto's krijgt. Oke er kunnen altijs wat mislukte zijn die de fotograaf verwijderd. Maar als nu blikt je nagestuurd foto's juist ook heel mooi zijn zou ik gewoon om alle foto's vragen en zelf beslissen welke dan wel of niet mooi zijn.
Zou blijven  volhouden om contact te krijgen via alle mogelijke manieren.
Succes en hopelijk is her snel als nog goed opgelost!

hiephiep:
Nog gefeliciteerd met jullie trouwen!
Is jullie fotograaf beginnend of hobbyfotograaf? (Aangezien ze nog haar portfolio opbouwt). Krijg een beetje het gevoel dat zij zich laat sturen door onzekerheid, of misschien is ze gewoon heel kritisch; zij vind de foto's niet mooi/niet goed genoeg. Jullie bekijken de foto's met gevoel, jullie kijken terug op een mooie dag. Zij ziet de foto's als fotograaf en ziet dan misschien slecht licht, verkeerde compositie of weet ik veel wat.
Denk dat ik in eerste instantie zou proberen om dit zo bij haar aan te geven. Jullie willen graag alle foto's omdat dit belangrijk voor jullie is ook al is er op vakkundig vlak misschien iets niet in orde. Zou hierbij juist benadrukken dat jullie de "afgekeurde" foto's wel heel mooi vinden en graag ook het resterde deel zouden willen krijgen om zo zelf te kunnen beslissen wat jullie ermee doen. En dan kan zij kiezen welke foto's voor haar goed genoeg om in haar portfolio te gebruiken.
Positief en begripvol proberen te zijn, bereik je doorgaans het meeste mee. Mag dit helaas niet baten kun je altijd nog op je strepen gaan staan en zorgen dat zij zich aan de gemaakte afspraken houd.
Begrijpelijk dat dit heel vervelend voor jullie is, success ermee!

Snoopy32:
Bedankt voor de felicitaties :-)
En ook bedankt voor jullie behulpzame reacties. Ik heb haar nu nog een app gestuurd dat we graag voor een bepaalde tijd een reactie willen met een passende oplossing. Hebben jullie wel alle foto's gekregen? Ik begrijp ook best dat als foto's erg bewogen zijn, ze die er liever uit haalt maar de betreffende foto's zijn echt mooi, niet bewogen oid.
@hiephiep ze fotografeert al een tijdje natuurfoto's en dieren maar een bruiloft had ze nog niet gedaan en wij hadden op basis van haar gemaakte foto's het vertrouwen gegeven om haar eerste bruiloft te mogen fotograferen. En daarbij hadden we de afspraak gemaakt dat ze ons alles zou geven maar die afspraak komt ze nu dus niet na...
@Lenn-nn ze heeft bij onze trouwdag echt wel wat missers gemaakt zoals niet zijn op de plekken waar wij haar wel verzocht hadden te zijn (bij aankomst van mijn man bijv) geen foto's dat ik de deur open doe, geen foto dat de deur open gaat voor mij en mijn vader (hij gaf mij weg) dus van de 'magische momenten' hebben we geen foto's en opzich kunnen we daar nog wel over heen stappen maar alles bij elkaar maakt het nu dat we allebei wel erg geïrriteerd zijn en als ze ons alle foto's zou leveren zodat we ze zelf uit kunnen zoeken dan kunnen we het waarschijnlijk wel afsluiten ondanks de missers maar dat wil ze blijkbaar niet want ze reageert nergens op...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie