collapse

Auteur Topic: Hiep Hiep Hoera! Wij zijn getrouwd!  (gelezen 18521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hiephiep

  • Junior
  • **
  • Berichten: 65
  • Geslacht: Vrouw
Hiep Hiep Hoera! Wij zijn getrouwd!
« Gepost op: 15 augustus 2016, 06:39:12 »
Afgelopen vrijdag getrouwd en hebben een topdag gehad :applaus:!

Wat kan ik erover zeggen...? Een hele mooie, bijzondere dag die hoe cliché (spelling??) zo vlug voorbij gaat.

Woensdag de hele dag bezig geweest met het maken van de taart. Donderdag de hele dag met z'n 2en alles klaargezet voor the big day. Beide dagen belachelijk vroeg opgestaan (5.00 en 6.00) en doorgegaan tot 23.00, ik bleef stuiteren van de energie ^_^.

Op de dag zelf nog vroeger wakker en maar om 5.00 opgestaan, kopje koffie en laatste versiering aangebracht. Daarna lekker in bad, om 8.00 komt de kapper en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er echt voor ga zitten. Zag vantevoren een beetje op tegen de uren bij de kapper en de visagie maar vind het uiteindelijk heel fijn, dan wordt het allemaal echt en besef je wat er staat te gebeuren. Zenuwen zijn er eigenlijk nauwelijks tot niet, althans bij mij, m'n moeder die normaal best rustig is loopt hier wat rond te stressen. Doordat visagie uitloopt (best veel) is het haasten om m'n jurk aan te trekken en 2 dochters aan te kleden. Was de bedoeling dat m'n moeder dat deed maar dat werd hem niet ::). Nou ja, jammer dan, geen zin in gestress en m'n vriend gebeld dat we een kwartiertje later kwamen :biggrin:

Ja en toen was het zover De ontmoeting, dan voel je wel wat zenuwen maar ook daar valt het reuze mee, een gezonde spanning. Heel leuk een van de mooiste momenten van de dag. Waarbij ik het achteraf heel jammer vond dat de ouders hierbij waren :( , zij verkloten ons momentje een beetje door er vol bovenop te staan en allemaal te filmen en/of foto's te maken, ondanks dat wij hadden gevraagd en de fotograaf ook voor gepaste afstand.
Foto's met ouders en kinderen verloopt niet zo soepel, zoon heeft er echt geen zin in. Geen probleem, iedereen weggestuurd en foto's met z'n 2tjes gemaakt, een beetje gek maar wel leuk.
Daarna naar een andere fotolokatie om daar trouwgeloften naar elkaar uit te spreken, dit was voor mij het mooiste moment van de dag en ik ben er heel blij mee dat we ervoor hebben gekozen om dit zonder publiek te doen, voor ons beide heel emotioneel. Ik zou het iedereen aanraden, misschien heel zoetsappig (dat vonden wij althans) maar daar doe je het eigenlijk wel voor.

Dan blijkt het alweer veel later te zijn dan we denken, snel naar huis wat eten, kinderen fatsoeneren en wat troep opruimen (m'n moeder heeft op de kinderen gelet en ook daar niet zo'n succes :)) )

Naar het gemeentehuis met ons gezinnetje in de vrachtauto, ook heel leuk kinderen (en papa en mama) vinden het geweldig, mensen op straat (we wonen in een ons kent ons- dorp) super enthousiast, bij het gemeentehuis wacht iedereen ons op.
Ceremonie verloopt zoals wij zijn, kinderen rollen over de grond, m'n opa hoort het niet en praat erdoor heen, versje van de kinderen wordt vergeten. Had verwacht hierbij best emotioneel te zijn maar dat was niet zo. BABS was een hele leuke mevrouw die ons verhaal ook best leuk vertelde maar doordat zij ons dialect niet sprak zat ze er verschillende keren heel erg naast qua woordkeuze waardoor het stukken minder persoonlijk voelde.
Aan het einde had familie als verrassing ballonnen geregeld om op te laten, daarna groepsfoto en naar huis.
Thuis champagne en taart, loopt niet zo soepel als gewenst (zal jullie alle details besparen), heel even me hieraan geirriteerd om daarna te denken "bekijk 't" en vanaf hier wordt alles relax nu is er geen tijdsschema meer of dingen die nog moeten.
Om 19.00 komen de eerste gasten en vanaf dan loopt het vol en begint de avond een super feestje met alleen maar positieve reacties.

Best een verhaal dat ook dingen bevat die misschien niet zo perfect waren. Ik denk dat er bij iedereen wel wat mis gaat of anders dan je van te voren had gedacht, denk ook dat veel mensen dat niet eerlijk zeggen, nou ik wel :P, omdat ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Voor mij/ons maakt het niet uit onze dag was perfect, we zitten nu echt in een soort van roes. Vrijdag vertrekken we op vakantie en hopelijk komen vandaag of morgen de foto's, huwelijksnacht hebben we ook nog tegoed, daar was mijn man veel te beschonken voor :lol2:

Sneeuwvlokje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
Re: Hiep Hiep Hoera! Wij zijn getrouwd!
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2016, 09:59:35 »
Van harte gefeliciteerd hiephiep!

Ik denk dat inderdaad vaak niet alles gaat zoals gewenst/gepland... maar super hoe snel je daar over heen bent gestapt en gewoon hebt genoten van de dag!
Trouwgeloften zo met z'n tweetjes klinkt wel heel bijzonder ja!

sunshine1987

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 327
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hiep Hiep Hoera! Wij zijn getrouwd!
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2016, 17:12:03 »
Van harte gefeliciteerd hiephiep! Fijn dat je ondanks wat dingen die niet gingen zoals je gewild en gehoopt had een fijne dag hebt gehad. Nu lekker nagenieten!

B5rb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
Re: Hiep Hiep Hoera! Wij zijn getrouwd!
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2016, 16:12:40 »
Hartelijk gefeliciteerd hiephiep!  :applaus:

geniet van jullie welverdiende vakantie en wittebroodsweken

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards