collapse

Auteur Topic: Alternatieve ceremonie  (gelezen 7203 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Alternatieve ceremonie
« Gepost op: 21 november 2016, 21:00:53 »
Mijn lief en ik trouwen op 01-09-2017. Nou ja, trouwen, we hebben al een paar jaar een geregistreerd partnerschap. Dat was de makkelijkste manier om alles rondom ons huis en de geboorte van onze zoon geregeld te hebben. We wilden altijd nog eens trouwen, volgend jaar worden we beide veertig en zijn we 12,5 jaar samen, de perfecte datum om te trouwen. Nu zoeken we een mooie manier om toch een ceremonie te houden, we hebben twee jongens van dan 8 en 4 die we erbij willen betrekken. Heeft er iemand ervaringen of ideeën?

Leuke Babs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Alternatieve ceremonie
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2016, 18:00:01 »
Beste Karen,

Het omzetten van een geregistreerd partnerschap naar een huwelijk is opnieuw een bijzonder moment! Zeker in aanwezigheid van jullie kinderen! Als Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand maak ik er dan ook altijd een speciale ceremonie van. Aangezien de officiële akte van omzetting uitsluitend door het bruidspaar en de ambtenaar hoeft te worden ondertekend, maak ik desgewenst voor de aangewezen "getuigen" een speciale eigen akte zodat ook hun bijzondere band met het bruidspaar voor altijd wordt bevestigd. Voor jullie kinderen zou ik een rol bedenken die juist bij hen past. En voor de ceremonie zelf is er zonder twijfel genoeg om jullie samenzijn op speciale wijze in het zonnetje te zetten, jullie zijn al zoveel jaren samen. Kortom: ook wanneer er al eerder een geregistreerd partnerschap was, hoort het tijdens de ceremonie op jullie trouwdag echt alleen om jullie te gaan!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards