collapse

Auteur Topic: Hoe vertel je dat je gaat trouwen als vriend het niet durft....???  (gelezen 12263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Waterpolo93

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Hoe vertel je dat je gaat trouwen als vriend het niet durft....???
« Gepost op: 17 januari 2017, 19:53:31 »
Mijn vriend en ik zijn sinds 8 januari verloofd. Ik heb hem op een hele lieve manier gevraagd, dmv ons konijn met een briefje om zijn nek... Mijn vriend zei natuurlijk JA.... Alleen nu durft hij het niet aan familie en vrienden te vertellen omdat hij denkt dat ze vinden dat we pas te kort bij elkaar zijn. We zijn nu 2,5 jaar samen. Ik ben 23 jaar en hij 25. We zijn super gelukkig en weten dat we samen willen blijven.
Hoe zorg ik ervoor dat hij het wel durft te vertellen en dat hij er dan minder tegenop ziet.

Hij wil wel graag trouwen alleen het vertelllen durft hij niet, bang voor de reacties enzo....

Hopelijk heeft iemand een tip hoe ik/we dit kunnen oplossen! Ik kan het namelijk écht niet langer geheim houden!!!

Bianca6517

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Hoe vertel je dat je gaat trouwen als vriend het niet durft....???
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2017, 06:02:29 »
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!

2,5 jaar samen is niet zo kort toch? Of zit de angst meer in het feit dat jullie nog wat jonger zijn? De enige tip die ik heb is dat jullie het gewoon moeten vertellen. Mensen zullen altijd een mening hebben. Als jullie overtuigd zijn van jullie liefde voor elkaar, dan kunnen jullie het echt wel aan samen.

Toen ik ten huwelijk werd gevraagd, wisten mijn vriend en ik dat er een iemand niet blij zou zijn. We hebben het (telefonisch) verteld en de reactie was inderdaad niet erg positief, maar de persoon in kwestie beseft nu dat we toch wel gaan trouwen en stelt zelfs vragen over de bruiloft.

Succes!

Waterpolo93

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Hoe vertel je dat je gaat trouwen als vriend het niet durft....???
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2017, 08:43:33 »
dankjwel! Hij is vooral bang voor de reactie van zijn ouders en vrienden. Die van mij zijn heel relaxed en kunnen niet wachten totdat we gaan trouwen, ze vragen er zelfs soms al om..! Maar zijn ouders kunnen heel negatief zijn, hij is ook vrij negatief opgevoed dus is erg bang voor de reactie. Zijn vrienden zijn nog niet bezig met trouwen maar een stel heeft al wel een samenlevingscontract. De andere zitten nog in een andere soort relatie, hun partners zitten nog op school. Daarnaast wonen we nu ookal 1,5 jaar samen!

Nufonpranee

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Hoe vertel je dat je gaat trouwen als vriend het niet durft....???
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2018, 08:58:43 »
I read this very much. It is really helpful that I admit it's great.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards