collapse

Auteur Topic: Formele vows en/of persoonlijke vows  (gelezen 10894 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Readmymind

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Formele vows en/of persoonlijke vows
« Gepost op: 14 augustus 2017, 21:50:54 »
Hallo, ik heb me aangemeld omdat ik een vraag heb en ik het nergens online kan vinden. Wij willen persoonlijke geloften (vows) doen. Nu wil onze ambtenaar ook de formele vows doen. Dat houdt in dat we de "I do" hebben, dan formele vows (in sickness and in health, etc) dan onze persoonlijke geloften en daarna nog de ringenceremonie. Is dit veel of normaal?

Leuke Babs

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Formele vows en/of persoonlijke vows
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2017, 14:48:00 »
Beste Readmymind,

Als (zelfstandig) trouwambtenaar overleg ik altijd met mijn bruidsparen over het moment waarop zij hun eigen "vows" uitspreken. Het mooiste vind ik persoonlijk: voorafgaand aan het officiele gedeelte. Immers: in de "vows" maken bruid en bruidegom naar elkaar duidelijk waarom ze zo intens graag (over vijf minuten :-)) Ja gaan zeggen.... Het maakt de opbouw van de huwelijksceremonie logisch. Bruidsparen kiezen ook eigenlijk altijd hier voor.

In de wettelijk verplichte tekst is "in sickness etc." niet opgenomen. En als jullie zelf jullie geloftes maken, is het zeer de vraag of ze iets toevoegen. Ik denk: weglaten!

Ik wens jullie heerlijke (verdere) voorbereidingen en een prachtige huwelijksdag!
Vera Boonen (Ceremooiste.nl)


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards