collapse

Auteur Topic: Liturgie huwelijkszegening gemengd huwelijk  (gelezen 7446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajongenelen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Liturgie huwelijkszegening gemengd huwelijk
« Gepost op: 3 juni 2021, 12:22:26 »
Mijn verloofde (hervormd) en ik (niet gelovig), hopen deze zomer te trouwen.
Nu zijn wij druk bezig met de liturgie, mijn verloofde is organist en heel vrij veel verstand van het invullen van een liturgie, echter gaf de dominee aan (en daar zijn wij het ook mee eens) dat het belangrijk is dat het een laagdrempelige dienst is zodat het voor alle gasten en voor mij begrijpelijk is en dat ik geen ja zeg op dingen waar ik niet achter sta.
Nu bij het maken van de liturgie houdt mijn verloofde erg vast aan hoe het normaliter ingevuld wordt en hoe hij het kent, een dienst hoe de kerkgangers het kennen.
Wij lopen erg vast bij het openingslied, de lezing en het slotlied. Voor het openings- en slotlied hadden we liederen gevonden die wij laagdrempelig vinden kwa tekst. echter zijn deze liederen moeilijk mee te zingen voor mensen die niet vaak een kerkdienst bijwonen. heeft iemand ideeën voor liederen?
een gelijksoortige vraag voor de lezing, ook volgens ons laagdrempelig (Prediker 4: 7-12). Echter had de dominee hier een goed punt: dit kan confronterend zijn voor bruiloftsgasten die (ongewenst) niet (meer) samen zijn. ook hiervoor hoop ik dat jullie ideeën met mij willen delen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!


Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Liturgie huwelijkszegening gemengd huwelijk
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2021, 08:01:29 »
1 Johannes 4: 18-19

En ik denk dat mensen die niet naar de kerk gaan misschien überhaupt niet of amper mee zullen zingen. Als jullie de liederen mooi vinden, lekker doen :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards