collapse

Auteur Topic: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic  (gelezen 313548 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sterretje

  • Gast
Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Gepost op: 2 oktober 2005, 10:43:00 »
Een receptieboek klinkt zo formeel en het is niet de bedoeling om een receptie te geven. Maar toch lijkt het me erg leuk om van iedereen een stukje tekst of zo te krijgen wanneer we trouwen. Wie heeft er tips of ideeen om dit op een leuke manier te doen...

Carine

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:43:57 »
Heb je wel een feest of een diner of zo waar alle gasten komen? Ik neem dat je dan wil dat ze dan een stukje tekst of zo kunnen opschrijven. Misschien leuk om een grote fotolijst met brede passepartout neer te zetten waar later een trouwfoto van jullie in komt te staan en waar de gasten een gelukwens en hun naam of zo op kunnen zetten.

Of iedereen stuurt van te voren een stukje met/zonder foto of iets dergelijks op naar de ceremoniemeester (als je die hebt) en die maakt er een leuke collage van wat dan op jullie bruiloft aan jullie wordt overhandigd...
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2005, 12:44:43 door Carine »

happygirl

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:49:57 »
Van iedereen een leuke foto maken met bv schilderijlijst en een op een kaartje de gelukswens laten schrijven... en dan leuk inplakken

ik hoorde laats van een trouwerij waar iedere gast een kaartje moest invulen met
liefde is...... dat moesten ze dan aanvullen...

spiegel laten graveren
wc deur meenemen en op laten tekenen.
iedereen iets laten inspreken op de video

een nichtje van mij liet iedereen op een tafelkleed iets schrijven en heeft datlater geborduurd maar daar moet je net zin in hebben :tongue:

ik ben ook wel erg benieuwd naar nog andere ideeen!

jodie

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2005, 13:54:12 »
wij hebben kruiken waar mensen hun naam in schrijven en die we dan later af laten bakken 9vraga me niet hoe maar het kan)
verder hebben we onze ceremoniemeester geinstrueerd om papieren op te sturen in de zin van "vriendenboekje"van vroeger met de leukste/gekste en raarste herinneringen aan ons..die liefde is vind ik heel leuk die nemen we zker mee in de lijst.

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2005, 14:38:48 »
Er zijn al verschillende topics geopend over dit onderwerp waar al veel goede ideeën in staan :)
Misschien is het handig om daar even naar te zoeken

Topic over gastenboek
Nog een
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2005, 14:40:40 door Thora&Neanie »

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2005, 18:10:45 »
[quote name=\'jodie\' date=\'02 October 2005, 13:54\']verdern hebben we onze ceremoniemeester geinstrueerd om papieren op te sturen in de zin van "vriendenboekje"van vroeger met de leukste/gekste en raarste herinneringen aan ons..
[post=\"57100\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Heb jij daar zelf opdracht toe gegeven joh? Dat is toch helemaal niet leuk? ik vind dat soort dingen echt iets voor je CM of gasten om te verzinnen! Er mag toch nog wel een beetje verrassing in zitten?

jodie

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2005, 14:02:41 »
ja daar heb je ook wel gelijk in en we hebben erg zitten twijfel;en of we het zouden vragen maar we vonden het gewoon heel belangrijk en dan kun je denk ik beter je verwachtingen uitspreken dan achteraf teleurgesteld zijn....maar voor de rest probeer ik het allemaal wel los te laten en af te wachten hoor...hahahah..

Vero

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2005, 16:06:11 »
Ik heb bij de fotograaf een leuk fotoalbum gekocht (€ 7,98 in de uitverkoop) Dan heb ik vna rode en roze vouwvlaadjes hartjes geknipt en die op de linkerpagina's geplakt. Al onze gasten konden hierin hun wensen aan ons kwijt.  We hebben de daggasten allemaal een wegwerp-fotocameraatje gegeven. De foto's die zij deze dag gemaakt hebben, die heb ik afgewisseld met de kaarten die we ontvangen hebben op de rechterbladzijden geplakt. Ook de toespraak van de ambtenaar van de Burgerlijke stand en de gedichten die zijn voorgelezen heb ik erbij geplakt. Zo heb ik dus toch een beetje een herinneringsalbum terwijl we nog wachten op het album van de fotograaf.

Shaylee

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2005, 21:59:20 »
Ik kwam dit tegen op een site. (www.allesbehalvedejurk.nl)  Vond ik ook wel grappig als "receptieboek"



Baptista
[3006-3005] 63.25EUR
 
 
Creeer een uniek aandenken aan elke speciale gelegenheid. Dit ovale bord is perfect voor huwelijken, verjaardagen,jubilea, of om het even welke speciale gebeurtenis.
Met de bijgeleverde pen kunnen uw gasten hun naam en eventueel gedachten op het bord schrijven en zo een uniek cadeau cre?ren. Het bord is van wit porselein en een zwarte pen met gedetailleerde instructies wordt meegeleverd. Het bord is leverbaar in 35cm voor 75-100 handtekeningen en in 46cm voor 200 tot 250 handtekeningen

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #9 Gepost op: 6 oktober 2005, 14:07:09 »
Wat grappig dat bord!

natascha

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #10 Gepost op: 6 oktober 2005, 14:36:10 »
Heel gaaf en ook eens wat anders, maar duuuuuuuuuur !!!

Sandra

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2005, 14:39:43 »
[color=\"purple\"]Dat is dus 63 euro voor een wit bord??  :huh:
Ik zou zeggen, koop een mooi groot wit bord (of schaal, of whatever) bij de Blokker, Xenos, V&D ofzo, stiften voor op servies bij de hobbyshop, en klaar ben je...

Maar goed, ik ben dan ook nog geen echte bruid, misschien scheelt dat  :tongue: [/color]

natascha

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2005, 14:45:21 »
[quote name=\'Sandra\' date=\'06 October 2005, 14:39\'][color=\"purple\"]Dat is dus 63 euro voor een wit bord??  :huh:
Ik zou zeggen, koop een mooi groot wit bord (of schaal, of whatever) bij de Blokker, Xenos, V&D ofzo, stiften voor op servies bij de hobbyshop, en klaar ben je...

Maar goed, ik ben dan ook nog geen echte bruid, misschien scheelt dat  :tongue: [/color]
[post=\"57866\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Zo'n bord moet vast wel met een speciale pen bewerkt worden en misschien lakken ofzo.
Maar het kan natuurlijk veel goedkoper...ja.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #13 Gepost op: 7 oktober 2005, 10:54:46 »
Jeetje, die prijs had ik nog geeneens gezien.  :ohmy:

Louisa

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #14 Gepost op: 7 oktober 2005, 11:18:14 »
Okay het is niet de goedkoopste optie maar ik zie wel mogelijkheden. Immers een boek leg je weg en kijk je niet meer in. Deze schaal wordt geloof ik "afgebakken" in de oven en kan daarna prima gebruikt worden. Zo kun je elke huwelijksdag of andere speciale dag deze schaal te voorschijn toveren en er wat lekkers op presenteren.  :wink:

Sandra

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #15 Gepost op: 7 oktober 2005, 11:29:31 »
[color=\"purple\"]Daar heb je gelijk in Louisa! Het is wel heel leuk om te blijven gebruiken natuurlijk.

Ik heb op scouting (waar ik leiding was) met de kinderen ook wel eens zoiets gedaan. Stiften speciaal voor op servies kun je in de hobbywinkel kopen, als je dan een paar verschillende kleurtjes zou willen kan dat ook.
Volgens mij kun je daar ook ongeglazuurde borden kopen (en dan zelf aflakken met een laagje glazuur) maar dat weet ik niet zeker.
Wij hebben toen gewoon witte serviesdelen gebruikt, laagje transparante lak (uit de hobbyshop) er over en klaar is Klara... euh... Sandra  :wink:

Hetzelfde kun je trouwens ook doen met glaswerk! Een mooie glazen schaal, karaf, glazen, enz. laten beschrijven met glasstiften.[/color]

Tara

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #16 Gepost op: 7 oktober 2005, 12:54:12 »
Ik vind een boek toch leuker! Maar misschien komt dat wel omdat ik echt een traditionele trouwerij in mijn hoofd heb  :wink:  Ik zou alleen wel een leuk boek doen, geen saai ding!

Louisa

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #17 Gepost op: 7 oktober 2005, 12:59:45 »
:)  Ik heb inmiddels twee receptieboeken liggen en helaas moet ik zeggen dat ik daar niet tot nauwelijks nog in kijk. Als ik het over zou doen zou ik toch kiezen voor iets, fotoframe, bord, vaas of iets dergelijks. Puur om het feit dat ik daar vaker naar zal kijken en meer zal "gebruiken" dan mijn receptieboeken

Ineke111

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #18 Gepost op: 7 oktober 2005, 15:09:51 »
Wij willen dit als bedankje:

bedankje

en dan deze receptielijst:
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2005, 15:13:01 door Ineke111 »

Sjakie

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #19 Gepost op: 7 oktober 2005, 18:16:00 »
Die bedankjes vind ik echt zo leuk! Irene had ze ook en zij had de wederzijdse ouders een groot exemplaar gegeven. Ik vind het ook heel toepasselijk voor een bruiloft!

irenebreebaart

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #20 Gepost op: 8 oktober 2005, 10:12:33 »
Ja, wij hadden ze ook... Vond iedereen erg leuk! Maar als receptielijst is 'ie wel heel groot denk ik, er is heel veel wit! Ik weet natuurlijk niet hoeveel mensen jullie verwachten? Het is natuurlijk wel leuk om het in dezelfde styl te houden!

Fluitketeltje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #21 Gepost op: 8 oktober 2005, 13:00:33 »
wij hebben de wc-deur gebruikt als geastenboek. iedereen vond het idee erg leuk. en ik kijk er ook meerder keren per dag na :wink:

ik lees dat je wel iets van een boek wilt. dan lijkt mij het heel leuk als iedereen een thuis een bladzijde maakt. met foto's, tekst gelukswensen etc. en dat je die dan later mooi in een boek plakt. dan heb je niet heel tradtioneel een gastenboek met alleen maar namen vd gasten en hooguit een korte tekst erbij.
maar je hebt zo wel iets in boekvorm, en het blijft altijd leuk om in te kijken.

succes ermee!

sterretje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2005, 11:44:22 »
Ik lees genoeg ideeen maar ik denk zelf dat ik het toch maar bij een receptie boek laat, maar dan op een speciale manier. Ik ben zelf best wel creatief dus misschien kan ik er dan zelf iets leuks van gaan maken. Maar in ieder geval bedankt voor jullie tips en ideeen..

jolanda1983

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #23 Gepost op: 7 november 2005, 13:59:54 »
Wil ook gewoon een boek of een scrapbook map en dat daar zelf iets mee gaan doen. Maar heb nog geen leuke gevonden wil graag iets met rozen liefst in gebroken wit of donker rood iemand ideeen waar dat kan vinden

Chotje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #24 Gepost op: 26 april 2006, 08:04:11 »
Wij doen een gewoon mooi boek en leggen daar een polaroid camera bij, zodat mensen een foto van zichzelf kunnen maken, die erin plakken en daar wat bij zetten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards