collapse

Auteur Topic: 'Weggegeven' worden  (gelezen 142775 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #325 Gepost op: 18 juli 2013, 14:25:41 »
Maar heb je de locatie niet van te voren bekeken dan voor je het vastlegde?

wedding2013

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #326 Gepost op: 18 juli 2013, 14:55:22 »
Heb nog een vraag.. hoe oefenen jullie het weggeef moment met de muziek?...gelukkig hebben we live muziek dus eigenlijk maakt het dan niet uit denk ik....

we hebben wel lange entree eerst as met moeder (dat zie ik dus helaas niet).. dan 2 bruidskindjes dan ik met mijn vader...dan 2 bruidskindjes...

MS69

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #327 Gepost op: 18 juli 2013, 15:08:49 »
Margreet1983: Nee, het stond sowieso vast dat we in dit gemeentehuis zouden trouwen dus van te voren kijken had onze keuze niet verandert. Had dan misschien alleen wat meer tijd gehad om over dit na te denken.

Wedding2013: hier op de locatie kun je langs komen om te oefenen en als je muziek op cd hebt, dat je die dan probeert om te voorkomen dat je op de dag zelf geen muziek hebt! Maar met live muziek is dat natuurlijk anders! Wel leuk!!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #328 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:09:11 »
Mijn AS ziet mij ook pas als ik naar het "altaar" loop. Ik vind dat mooier, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik word weggeven door mijn broertje. Mijn ouders zijn geƫmigreerd en zullen niet bij de bruiloft aanwezig zijn. Mijn broer en zus zijn getuige en mijn jongere broertje brengt mij dan naar het altaar :D

Bruidslin

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #329 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:11:37 »
Hi LatinBride, lijkt me erg moeilijk als mijn ouders er niet bij kunnen zijn. Wel fijn dat je broertje er is, lekker vertrouwd, leuke oplossing zo!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #330 Gepost op: 6 augustus 2013, 12:53:31 »
Hi LatinBride, lijkt me erg moeilijk als mijn ouders er niet bij kunnen zijn. Wel fijn dat je broertje er is, lekker vertrouwd, leuke oplossing zo!

Ik vond het in het begin ook heel moeilijk, maar ze zijn nu een jaar weg en ik heb me erbij neergelegd. Ik heb 2 broertjes en een zusje en zij zijn nu mijn familie. Gelukkig zullen zij er wel bij zijn en dat telt :)

meme29

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #331 Gepost op: 26 mei 2014, 20:48:08 »
Hallo iedereen

Ik twijfel of ik me wil laten weggeven door mijn vader of samen met mijn AS naar binnen loop bij de ceremonie. Waarom hebben jullie hier wel of niet voor gekozen?

Groetjes

Droopy

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #332 Gepost op: 27 mei 2014, 02:02:10 »
Ik laat mij wel weggeven door m'n vader.
Vind het iets moois hebben en gezien mijn vader en ik een hele bijzondere band hebben wil ik op deze manier extra bij de bruiloft betrekken.
Weet ook dat m'n vader dat zelf graag wilt

meme29

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #333 Gepost op: 27 mei 2014, 07:21:28 »
Het is inderdaad iets heel speciaals tussen een vader en een dochter, maar ssmen met mijn AS binnen komen lijkt me ook ontzettend mooi..... dillema

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #334 Gepost op: 27 mei 2014, 07:34:27 »
Ik ben een papa's meisje dus ik heb er geen seconde over getwijfeld.
Mijn ouders vinden het ook heel speciaal dat ik ga trouwen en papa vindt het echt eer.

Het is natuurlijk ook maar net hoe je vader hierin staat.

Wat vindt je as er van?

mamamikado

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #335 Gepost op: 27 mei 2014, 08:06:12 »
Hallo iedereen

Ik twijfel of ik me wil laten weggeven door mijn vader of samen met mijn AS naar binnen loop bij de ceremonie. Waarom hebben jullie hier wel of niet voor gekozen?

Groetjes
AS en ik gaan samen. De reden, we wonen al zo'n 12 jaar samen, ben dus al even geleden uitgevlogen, ook hebben we samen al 3 kinderen, het is dus echt een gezins-dingetje bij ons ;)

meme29

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #336 Gepost op: 27 mei 2014, 09:24:21 »
Mardai: mijn AS staat er net zo in als ik. Natuurlijk zou hij het leuk vinden als mijn vader mij weggeeft maar hij zou het toch ook wel erg leuk vinden om als vriend/vriendin naarbinnen te lopen samen en als man/vrouw naar buiten.

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #337 Gepost op: 27 mei 2014, 09:25:49 »
Je bent nergens toe verplicht toch? Ik heb al heel veel kerkelijke huwelijken meegemaakt waarvan ik me er maar een (die van m'n zus hehe) kan herinneren waarbij de bruid met haar vader de kerk in kwam. M'n zwager werd trouwens weggegeven door z'n moeder, schattig :) dus ik zou zeggen! Doe lekker wat je zelf wil ;) ik wil het wel, lijkt me een mooi emotioneel moment. In het gemeentehuis gaan we wel samen

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #338 Gepost op: 27 mei 2014, 10:31:10 »
Ik ben ook weggegeven door mijn vader. Ik wilde mijn ouders en broer allemaal een rol geven in de ceremonie, moeder en broer waren getuigen, dus logisch voor mij om mij door mijn vader weg te laten geven. Was een super moment!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #339 Gepost op: 27 mei 2014, 10:54:31 »
Het is inderdaad maar net hoe close je met je vader bent. Als jullie erg close zijn zou ik zeker voor weggeven door je vader kiezen. Nu kan het nog. Mocht het moment komen dat hij er later niet meer is heb je een hele mooie herinnering om aan hem terug te denken, terwijl je trouwdag an sich al een hele mooie herinnering is samen met je AS en je met je AS nog een heel leven tegemoet gaat.

Heb je de rest van je familie ook echt bij je huwelijk betrokken?
Want als je nog niets speciaals hebt voor je vader (en wel voor de rest van je familie) zou ik er zeker voor kiezen om je vader erbij te betrekken. Als je echter je vader ergens specifiek bij betrekt zou ik denk ik ook wel moeder/broers/zussen ergens bij betrekken, zij het wel op een andere manier (CM, getuige oid)


meme29

  • Gast
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #340 Gepost op: 27 mei 2014, 15:06:42 »
Mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden (in goed overleg) en hebben allebei weer een relatie en zijn gelukkig. Mijn moeder en mijn vader zijn mijn getuigen (van mijn AS zijn ouders, die overigens ook gescheiden zijn) dus mijn vader heeft al en hele belangrijke taak.

Rockcowbride.... wat is jou opmerking precies in de roos!
Het is inderdaad maar net hoe close je met je vader bent. Als jullie erg close zijn zou ik zeker voor weggeven door je vader kiezen. Nu kan het nog. Mocht het moment komen dat hij er later niet meer is heb je een hele mooie herinnering om aan hem terug te denken, terwijl je trouwdag an sich al een hele mooie herinnering is samen met je AS en je met je AS nog een heel leven tegemoet gaat.


Zo had ik het nog niet bekeken.... zit even met tranen in mijn ogen.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #341 Gepost op: 4 juni 2014, 11:23:36 »
Mijn vader is mijn getuigen en ik heb een hele goede band met hem, maar hij geeft mij niet weg. Zowel ik als mijn vader zijn beide iets te feministisch voor dit ouderwetse gebruik. Ik neem ook niet de naam van mijn verloofde aan. Het ligt dus niet alleen aan de band met je vader. Ik vind het heel mooi bij anderen, maar bij mij en mijn vader past het gewoon niet.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #342 Gepost op: 18 augustus 2014, 11:07:52 »
Ik kan mij helaas niet meer weg laten geven door mijn vader ( overleden)
Dus ik heb mijn dierbaarste oom gevraagd samen met mijn stiefvader om dit te doen..

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #343 Gepost op: 19 augustus 2014, 14:09:42 »
Mijn vader geeft me denk ik weg, dan heeft iedereen een aandeel in ons huwelijk (vader moeder en brussen)

Karin wat mooi dat je oom en stiefvader het doen, zal best emotioneel worden lijkt me

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #344 Gepost op: 19 augustus 2014, 16:42:47 »
Dat weet ik wel zeker..
Maar ik weet dat hij van boven mee kijkt en dan zo trots zal zijn als een pauw

Bruidje82

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #345 Gepost op: 19 september 2014, 14:55:07 »
Ik ben dan denk ik in sommige dingen wat ouderwets. Ik wil ook graag dat mijn vader mij weggeeft. We trouwen dan wel niet voor de kerk, maar het heeft wel wat vind ik. Ik heb het hem nog niet gevraagd, maar ik denk wel dat hij dit heel mooi vind.

Mijn ouders zijn ook mijn getuige

Puck2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #346 Gepost op: 19 september 2014, 15:21:07 »
-
« Laatst bewerkt op: 29 november 2015, 10:24:10 door Puck2015 »

MD0101

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Weggegeven' worden
« Reactie #347 Gepost op: 22 september 2014, 21:32:02 »
Mijn vader en mijn broer geven mij weg. We hebben een hele hechte band dus het lijkt me erg mooi dat ze mij beide weggeven.

Mijn zus en mijn moeder zijn getuigen (mijn zus is daarnaast ook 1 van de bruidsmeisjes)

Hebben jullie bruidsmeisjes / bruidsjonkers?
Onze bruiloft wordt een beetje "anders dan anders": wij hebben namelijk 6 bruidsmeisjes en 6 bruidsjonkers!  :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards