collapse

Auteur Topic: Getuigen topic  (gelezen 227751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #425 Gepost op: 14 december 2013, 23:06:21 »
@ sandyvae

Persoonlijk vind ik wil je mijn getuigen zijn mooier.

Danny en ik hebben wel overlegd maar hebben onze getuigen zelf gevraagd.
Wij hadden een glaasje met daarin een roos laten graveren met de vraag 'wil je mijn getuige zijn'


VanNierop

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #426 Gepost op: 11 februari 2014, 10:51:55 »
Kaart sturen?

Kimmiejj

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #427 Gepost op: 8 maart 2014, 12:58:23 »
Hey allemaal!

Ik zit met een getuigendilemma... Ik wil in ieder geval mijn moeder als getuige. Maar voor mijn tweede getuige twijfel ik heel erg over een goede vriendin (die ook ceremoniemeester is samen met haar vriend. Die vriend is de getuige van mijn AS.) en mijn vader. Die vriendin zou een goede getuige zijn omdat ze alleen al aan mijn gezicht ziet wanneer er iets is. Ik kan altijd heel goed met haar over alles praten. Maar ik wil mijn vader niet voor zijn hoofd stoten. Ik vind het zo moeilijk om te kiezen! Al sinds September ben ik aan het twijfelen. Op 17 april gaan we in ondertrouw, dus ik moet nu echt een keer een knoop door gaan haken.

Heeft er iemand tips?

Liefs,
Kim

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #428 Gepost op: 8 maart 2014, 13:10:48 »
Kies voor de persoon waarvan je zeker weet dat je er geen spijt van krijgt. Of achteraf van zou denken had ik het toch maar anders gedaan. Ik heb zelf wel voor een vriend gekozen, maar hij is voor mij een broertje. Hoe ver we ook uit elkaar gaan of wat dan ook, we zullen elkaar nooit verliezen. Hebben sinds onze geboorte dan ook naast elkaar gewoond. Vriendinnenvriendschappen heb ik er al zat zien komen en gaan.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #429 Gepost op: 8 maart 2014, 14:15:53 »
Het lijkt erop dat je voorkeur voor de tweede getuigen meer naar je vriendin uitgaat. Kun je voor je vader niet iets anders doen dat voor hem heel speciaal is? Bijvoorbeeld jou laten weggeven? Zodat je toch kunt laten dat hij voor jou ook heel speciaal is.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #430 Gepost op: 8 maart 2014, 15:30:50 »
Je vriendin als getuig een je vader die jou weggeeft, dat is een prachtige taak

Kimmiejj

  • Gast
Re: Getuigen topic
« Reactie #431 Gepost op: 12 maart 2014, 22:56:51 »
Dankjewel voor de reacties! Denk dat kinderparadijs maar voor de vriendin als getuige kies en mijn vader mag me weg geven :)

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #432 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:43:33 »
Op 24-07-2015 ga ik trouwen met de liefde van mijn leven.
Maar nu vraag ik me af wanneer en hoe jullie je getuige hebben gevraagd.
Met kerst gaan we eten met de desbetreffende persoon en ik zou dan graag iets speciaals willen doen.
Heb jullie hier ideeën voor? En is dat niet te vroeg?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #433 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:53:09 »
Ik vind dat niet te vroeg. Ik weet niet of het familie is of dat het vrienden zijn.. Je ouders zou ik dan wel al vragen, met vrienden zou ik persoonlijk wel nog wat langer wachten, om zeker te zijn dat je het echt wil. Ik ken een aantal mensen die vrienden als getuigen hadden en na de bruiloft die mensen amper nog gesproken hadden, dat zou zonde zijn. De keuze is natuurlijk wel heel persoonlijk en je moet doen wat jullie zelf willen.

  Maar waarschijnlijk weten die mensen toch wel dat jullie gaan trouwen, en vinden ze het in ieder geval hartstikke leuk. En met zo'n gelegenheid is het wel heel leuk om te doen, vooral als ze dan allemaal bij elkaar zijn.

Ook hoe je het vraagt is heel persoonlijk. Je zou ze een kerstcadeau kunnen geven met daar iets leuks in waar op staat dat je graag zou willen dat ze jullie getuigen zijn, je kan het op een servet schrijven, je kan zelfs een speech houden. Maar veel ideeën heb ik daar niet voor ;) je moet het zelf gewoon heel leuk vinden om te doen!


Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #434 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:56:55 »
Een gedicht die wij hebben gegeven aan de getuigen! in ons geval de ouders.

Voordat wij volgend jaar kunnen trouwen, moet er veel geregeld zijn

Niet alleen een trouwjurk en een locatie… een hapje eten is ook wel fijn


Maar dat is eigenlijk bijzaak, want de ceremonie is waar het om gaat

En de reden waarom je samen voor die ambtenaar staat


Natuurlijk heeft het bruidspaar met hun Ja-woord de belangrijkste taak

Maar zonder getuigen is het een verloren zaak


Een getuige gelooft in het huwelijk en zal er stiekem over waken

Het zetten van zijn handtekening onder de trouwakte is dan ook een van zijn belangrijkste taken.


Voor zo’n functie vraag je niet zomaar iemand

Met je getuige heb je een speciale band


Vandaar dat we jou hierbij willen verzoeken

Onze bruiloft niet alleen als gast, maar vooral ook als onze getuige te bezoeken.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #435 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:59:17 »
Oh wat leuk Mars! Dat vind ik wel speciaal inderdaad!

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Getuigen topic
« Reactie #436 Gepost op: 13 oktober 2014, 17:21:04 »
Wij hebben ze gelijk gevraagd toen we besloten om te gaan trouwen. Nu is dat pas 6 maanden geleden, dus misschien is dat een verschil. Wij hebben ook vrienden gekozen waar we al een heel verleden mee hebben en al heel lang kennen, dus ik ben ik bang dat ik ze na de bruiloft niet meer spreek.

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Getuigen topic
« Reactie #437 Gepost op: 13 oktober 2014, 19:27:18 »
ik had voor mijn getuigen (mijn vader en broertje) een bakje gemaakt met persoonlijke (ook zelfgemaakte) manchetknopen er in. Binnenin de deksel zat een kaartje met: "wil je mijn getuige zijn?". Toen we sinterklaas vierden (ja, de jongsten in mn familie zijn 20 en ja, we vieren nog steeds sinterklaas  :cool2:) had ik ze ingepakt en in de zak gedaan!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #438 Gepost op: 13 oktober 2014, 20:10:16 »
Ik heb mijn getuigen (allebei mijn broers) een mooie pen gegeven met de inscriptie 'getuige 14-06-2013'.. Ze waren er dolblij mee!

Ik heb mijn getuigen dus niet echt 'gevraagd', ik wist toch wel dat ze zich vereerd zouden voelen!

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Getuigen topic
« Reactie #439 Gepost op: 27 november 2014, 12:56:10 »
Ik heb mijn beide getuigen gevraagd toen ik ging vertellen dat wij gingen trouwen. Ik heb mijn moeder en broer gevraagd.
Mijn AS heeft zijn vader en beste vriend gevraagd.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards