collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 88538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jenny

  • Gast
Op zo'n feestlokatie kun je soms kiezen om de drankjes te laten turven of een vast bedrag per persoon te betalen. Maar hoelang van te voren moet je bij zo'n vast bedrag dan de aantallen gasten doorgeven?
Je hebt toch pas een indicatie als je reacties krijgt op je uitnodiging, en pas het exacte aantal op de avond zelf?

En vaak rekenen ze een vast bedrag per uur ofzo, hoeveel uur moet je dan per gast rekenen?

Ik denk erover om na de huwelijksvoltrekking een kleine receptie te houden voor mensen die niet op het feest komen 's avonds. Kun je dit dan op je uitnodiging zetten? etc etc.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
wij hebben de gelegenheid gekregen om het tot 3 dagen van te voren bekend te maken. Daarbij hadden we ook een marge van 10% dus we gaven het door en als er dan 10% meergasten kwam was het voordelig en kwam er minder ja dan hadden we gewoon pech.

wij zijn er bewust 10% onder het aantal gasten gaan zitten van wie we wisten dat ze zouden komen zodat we altijd gunstig uitkwamen. Maar op de dag zelf bleek dat er ook gewoon een stuk of 12 mensen niet zijn gekomen zonder dat door te geven (voornamelijk aanhang collegas) dus al met al kwamen wij net goed uit!

happygirl

  • Gast
De eters moeten wij minimaal week van te voren doorgeven, receptiegasten twee dagen van te voren!
we hebben er in totaal 85 uitgenodigd maar zeggen gewoon 80...er is alktijd wel iemand die niet komt en de meeste zullen wel komen en daarbij zou een paar extra geen probleem zijn!

biancje

  • Gast
Als ik jou was, zou ik gewoon even met de locatie bellen en dan hoor je wel hoe of wat met het doorgeven van het aantal gasten....

Bij ons doen ze daar niet echt moeilijk over alleen gasten voor diner willen ze 2 weken van tevoren weten. En verder weten ze globaal het aantal avondgasten.

nisanlin

  • Gast
Ik vroeg me af wat nou uiteindelijk het voordeligst is....als je locatie met nacalculatie werkt of met vaste prijs? Onze ene mogelijke locatie heeft een vaste prijs van 23 euro per persoon (onbeperkt wijn bier fris sherry port en een aantal keer hapjes), onze andere mogelijke locatie werkt op basis van nacalculatie (in de offerte gaan ze uit van 4 drankjes per persoon plus een aantal hapjes, drank alleen wijn bier fris).

Ik weet niet...het hangt er natuurlijk erg van af hoeveel mensen drinken op zo'n avond. Als het echt gemiddeld 4 drankjes is, is 23 euro wel aan de dure kant....Wat zijn jullie ervaringen? Grote verassingen bij de nacalculatie?

Sandra

  • Gast
Die 4 drankjes, is dat per uur? Per avond?  Normaal kun je rekenen op 2 a 3 drankjes per uur per persoon, als het warm is wordt er vaak wat meer gedronken.

En die 23 euro, is dat per uur of per avond? Wij waren 13 euro pp/pu kwijt, dat was fris-bier-wijn-binnenlands gedistileerd, en luxe hapjes.

nisanlin

  • Gast
ja locatie 1 rekent 4 drankjes op 1 avond op de offerte (leek me al een beetje weinig)
en locatie 2 rekent 23,50 voor de hele avond (4 a 5 uur)

Alexia

  • Gast
ik vind 4 drankjes voor de hele avond erg weinig, bij ons rekenen ze 2 drankjes pp per uur. (1 per half uur) ... Dat is dus al minstens het dubbele!

Ik denk dat je dan met locatie 2 goedkoper uit zult zijn.

Maaike2902

  • Gast
ik zou voor locatie 2 gaan

Gwen

  • Gast
4 drankjes voor een hele avond is echt heel erg weinig. Zeker als het wat warmer is. En als je mensen hebt die bier drinken gaat het ook al sneller.

Dus als je het zo zou bekijken is vaste prijs goedkoper.
Wij hebben voor 7 uur ongeveer 30 euro per persoon betaald. voor het drinken. Daar zit dan ook champagne bij in!

nisanlin

  • Gast
Ik denk ook dat locatie 2 voordeliger uitkomt, ik vond 4 drankjes voor een hele avond al zo weinig.....

mijn keuze wordt meer en meer vastomlijnd! hehe, gelukkig!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Sluit me helemaal bij de rest aan!

Lin

  • Gast
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een vaste prijs:
25 euro per persoon inclusief alle soorten drankjes, 9 x hapjes en een
broodje en koffie toe!

Drankjes zijn dan onbeperkt.

Bij een andere locatie gingen ze uit van 10 drankjes voor dit bedrag
en dan kon je dus wel een nacalculatie verwachten en daar hadden wij geen
zin in.

Gr. Linda

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Wij hebben het op basis van nacalculatie geregeld op advies van de beheerder. Hij vertelde eerlijk dat hij dan veel hoger zou gaan zitten. Uiteindelijk zijn we ruim onder ons budget gebleven.

altootje86

  • Gast
bij ons is het nacalculatie, maar we hadden ook weinig keus... we zijn uiteindelijk maar bij twee locaties gaan kijken omdat de rest sowieso al afviel en de tweede was echt niet ons ding. nauwelijks aangekleed, tafels in rijen... niet de goeie sfeer zullen we maar zeggen.

bij de berekening van onze offerte zijn hun uitgegaan van 15 euro PP voor de feestavond, wijzelf hebben alles nog eens herberekend en zijn daarbij gaan zitten op 16 euro. goed, de geschatte kosten vallen dan wel hoog uit, maar het kan op die manier enkel meevallen... (ik denk aan de oudere mensen die misschien 3 glaasjes jus op een avond halen met moeite, dat compenseert weer voor de stevige bierdrinkers :wink:)

Yvy

  • Gast
Wij hebben een vaste prijs voor de hele avond, hier zit dan drank (incl. gedestilleerd), hapjes en uitgebreid buffet bij inbegrepen. Sowieso hebben we aardig wat mensen in ons gezelschap die stevig kunnen doordrinken, en als het inderdaad warm is (wat ik wel hoop in juni), dan gaat de drank er helemaal goed doorheen.

Alexia

  • Gast
bij ons gaat het via nacalculatie

Ireen

  • Gast
Wij hadden eerst afkoop, maar hebben toch besloten om voor nacalculatie te gaan. De hele dag door is trouwens al nacalculatie. Tijdens het eten ook. Afkoop zou pas in kunnen gaan met het feest. Maar dat doen we dus niet.
We gokken hiermee goedkoper uit te zijn. Iedereen mag drinken wat hij wil. We zien wel hoe hoog de rekening uitvalt ...

Sigi

  • Gast
Tijdens het diner doen we het op basis van nacalculatie en het tijdens het feest op basis van afkoop. We willen met het feest gewoon graag weten waar we aan toe zijn. Tijdens het feest betalen we € 17,50 pp voor de drank voor vier uur en hapjes zijn € 4,- pp.

Engeltje

  • Gast
wij hebben een  minimum en maximum prijs afgesproken en oke dat maximum was  wel erg aan de hoge kant maar op die manier weet je dat je nooit meer dan dat betaald.

Voor de sterke drank hadden we afgesproken dat ze er meer voor zouden rekenen met een maximum van 200 euro alles wat er boven zou zitten namen hun voor hun rekening. Uiteindelijk waren we zaten we er precies tussen in en voor de sterke drank waren we maar 80 euro kwijt ipv 200 euro.

Wel weet je dan het maximale bedrag dat je aan je feestje kwijt ben.En dat vonden wij erg fijn zo hoef je je geen zorgen te maken als blijkt dat iederen flink zit te drinken.
En een goede horeca gelegenheid weet precies wat er voor een bepaalde hoeveelheid mensen gemiddeld gedronken wordt.

gr engeltje

Backspace

  • Gast
Wij hebben voor een 3,5 uur durende feestavond 2x koffie/thee+gebak, 6x fris/bier/wijn. Ook gaan ze een aantal keer langs met hapjes (weet zo niet meer hoevaak, kouden en warme hapjes).
Totaal 8 drankjes. Lijkt me voldoende, het zal bij ons niet ontzettend warm worden, dus dat is in ons voordeel. Hiervoor betalen we dan €14,- per persoon.

Drinken de mensen wel ontzettend veel meer, dan geven ze ons een seintje en gaan ze de extra drankjes tellen.

Vind dit wel een fijne manier, ik verwacht niet dat er zoveel meer wordt gedronken.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
UHm misschien een stomme vraag,
Maar een deel van de mensen bij ons, zal alleen maar bier wijn en fris drinken.
En andere zullen juist alleen maar bacardi of zo drinken.
Daar er 200 mensen zeker al komen, vroegen we ons af of er mensen die die ervaring hebben met half half.
Dus voor 100 mensen binnenlands afkopen en voor 100 mensen buitenlands erbij afkopen.
Of een combinatie tussen voor een deel afkopen de eerst 3,5 uur en daarna op basis van nacalculatie.

Ben echt een groentje, als ik dat allemaal lees van jullie
Groet Manike

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Je kan ook vragen of het onbeperkt drinken en dan zowel binnenlands als buitenlands gedestileerd is, bij afkopen.
Anders kun je besluiten om wijn-bier-fris en wat mixjes erbij te laten berekenen.
Maar ik weet niet of je dan goedkoper uit bent.

Wij waren in ieder geval goedkoper uit met een vaste prijs.
Want er is een hoop drank doorheen gegaan!!!  :blink:
Er is bijna non stop gedronken van 15.00 tot 01.00!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Wij hebben aangegeven wat we wilden en daar is vooraf een offerte voor gemaakt. Deze was redelijk accuraat. Ik denk dat er 10 personen minder waren dan gerekend en de uiteindelijke rekening was € 115,- goedkoper dan de offerte. Hardstikke mooi!

Dit was bij Humphrey's Breda, trouwens.

Alexia

  • Gast
je moet dat even met je locatie bespreken.

Wij doen alleen bier en wijn, als er mensen zijn die zaken als bacardi e.d. willen drinken, pech, dat wordt gewoon niet geschonken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Recent Posts

Weddingpakketten/Trouwpakketen voor elk budget door The Bohemian Wedding
[23 mei 2018, 21:59:06]


Re: Augustus 2014 door Liselore
[ 2 mei 2018, 20:19:59]


Re: Augustus 2014 door Bruid20
[30 april 2018, 14:25:54]


Re: Augustus 2014 door Liselore
[30 april 2018, 05:55:17]


Waar kan ik sluier stof kopen? door Nikki
[24 april 2018, 16:10:31]

* Top boards