collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 179244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
@roze onze wijnvoorraad puilt uit omdat wij zelf geen wijn drinken. Ik drink sowieso niet.

Het lastige is dat wij niet weten wie er welke wijn drink. Ik weet dat er mensen van de witte zoete wijn zijn. Maar qua ooms en tantes hebben we geen idee wie welke wijn drinkt.

Ze gaven bij de slijter aan dat als de een rose drinkt, iedereen rose drinkt. Dus het is echt lastig.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Inderdaad best lastig! Ik drink zelf ook niet, dus hier zou het ook niet handig zijn als we erg veel overhouden voor thuis.

Misschien moet je het maar gewoon zo houden als je nu hebt en met de slijter afspreken dat je geprobeerd hebt een zo realistisch mogelijke schatting te maken en hem dan de garantie te laten geven dat alles wat overblijft, terug mag?

En het is mijns inziens ook zo dat je gasten heus wel een keuze kunnen maken uit het aanbod dat er is. Dus als zij liever droge wijn drinken, maar je hebt alleen nog zoete, dan zit er vast nog wel iets anders bij wat ze wel lekker vinden.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
En het is mijns inziens ook zo dat je gasten heus wel een keuze kunnen maken uit het aanbod dat er is. Dus als zij liever droge wijn drinken, maar je hebt alleen nog zoete, dan zit er vast nog wel iets anders bij wat ze wel lekker vinden.

Dat lijkt mij ook meer dan redelijk. Zeker in zo'n informele setting waarin jullie zelf alles organiseren. Op een feestje bij iemand thuis kan je je schikken naar de situatie.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Daar ben ik het ook mee eens.

Wij hebben op de locatie iets totaal anders dan dat ik hier tot nu toe voorbij heb zien komen:

Daggasten (80):
bruidstaart met koffie/thee/drank naar keuze
Luxe buffet+ijsbuffet

Dan komen avondgasten (112):
gesorteerd gebak met koffie/thee/drank naar keuze
5 rondes met hapjes
oprotbol

We hebben dus de hele tijd dat we op de locatie zijn onbeperkt drinken inclusief buitenlands gedestilleerd.
Voor dit alles betalen we €8500,-

wedding2013

  • Gast
Daar ben ik het ook mee eens.

Wij hebben op de locatie iets totaal anders dan dat ik hier tot nu toe voorbij heb zien komen:

Daggasten (80):
bruidstaart met koffie/thee/drank naar keuze
Luxe buffet+ijsbuffet

Dan komen avondgasten (112):
gesorteerd gebak met koffie/thee/drank naar keuze
5 rondes met hapjes
oprotbol

We hebben dus de hele tijd dat we op de locatie zijn onbeperkt drinken inclusief buitenlands gedestilleerd.
Voor dit alles betalen we €8500,-

wow wat een bedragen, ik wil proberen de catering gedeeltelijk zelf te doen, maar krijg al veel reacties, dat je dan veel te druk bent met het regelen ipv genieten!
oprotbol klinkt grappig haha

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
@wedding2013
Wij regelen ook alles zelf. Althans onze locatie heeft geen catering.

De dranken hebben we bij de slijter besteld. Voor het eten hebben wij een bevriend cateraar gevraagd. Hij regelt ook de bediening.

Dus het kan wel, je moet alleen vooraf meer regelen en kunnen vertrouwen op anderen.

wedding2013

  • Gast
@wedding2013
Wij regelen ook alles zelf. Althans onze locatie heeft geen catering.

De dranken hebben we bij de slijter besteld. Voor het eten hebben wij een bevriend cateraar gevraagd. Hij regelt ook de bediening.

Dus het kan wel, je moet alleen vooraf meer regelen en kunnen vertrouwen op anderen.

Ik had het idee, om gedeeltelijk de hapjes van tevoren zelf te maken. Maar misschien beter om een cateraar in te huren haha!
Ik denk dat ik het allemaal heel erg onderschat, ik wil ook niet heel chique...
Als alles gaat lukken, hebben we namelijk de locatie meerder dagen en kan ik dus wel met een stel de catering voorbereiden. Maar mijn aanstaande is bang, dat ik op de dag zelf nog stokbrood sta te snijden... is wel echt een actie voor mij haha

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
misschien een idee om ter voorbereiding een aantal dingen zelf te regelen en dan op de dag zelf bedienend personeel in te huren dat ook dingen als stokbrood enzo doet... dat is namelijk wat wij van plan zijn te doen ongeveer

gijoy

  • Gast
Dat zijn we ook van plan, hebben de lokatie 2 dagen van te voren dus kunnen een en ander voorbereiden qua eten, voor de dag zelf wil ik wat personeel inhuren die zorgt dat er drank koud klaarstaat (halen mogen mensen zelf bij de bar).
Van de maaltijden wordt ik alleen nog wat nerveus, maar ik denk dat we voor een grote BBQ gaan, dat we ook door personeel laten bakken. Verwacht daarbij een man of 80-100 dus een cateraar is voor ons echt niet reeel. Dan maar wat minder luxe producten maar vind het leuk als er veel mensen bij zijn, daarnaast vind ik het ook netjes om het aan te bieden aangezien we ver weg bij een klein dorpje gaan trouwen. Eventueel kunnen we de 'day after' wat luxer eten met de naaste familie die blijven slapen.
Misschien maar eens praten met de turkse slager hier om de hoek.

We gaan straks de drank enzo gewoon halen bij de Makro, kan je tenminste makkelijk veel te veel kopen zonder dat ze moeilijk doen over retouren (alle niet gekoelde dingen kunnen 14 dagen retour).

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die veel van de catering zelf hebben geregeld en hoe dat bevallen is!
« Laatst bewerkt op: 8 september 2012, 21:45:59 door gijoy »

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #134 Gepost op: 22 september 2012, 09:20:35 »
Ik had deze week ook prijs opgevraagd op een locatie die we beiden helemaal geweldig vonden.
Toen kreeg ik onderstaand lijstje toegestuurd.

Ontvangst na de huwelijksplechtigheid.
Prosecco of Cava € 3,05  per glas
Champagne  € 6.05 per glas
Koffie en thee € 1,70 per drankje 
Petit Four € 3,20 per stuk
Gesorteerd gebak € 3,25 per stuk
Ook hebben we diverse koffiegarnituren, vanaf € 2,00 per persoon.
 
Diner
Buffet vanaf € 25,00 per persoon ( afhankelijke van de keuzes van het buffet)
Uitgeserveerd diner vanaf € 25,00 per persoon( afhankelijke van de keuzes van het diner)
BBQ vanaf € 25,00 per persoon
Binnenlands gedestilleerde dranken  € 2,45 per drankje
Koffie en thee € 1,70
 
Feestavond
Binnenlands drankenbudget  4,5 uur € 25,95 per persoon ( prijs drankenbudget is inclusief personeelskosten)
Buitenlands drankenbudget 4,5 uur € 31,00 per persoon ( prijs drankenbudget is inclusief personeelskosten)
 
Tafelgarnituur;
vanaf  € 2,50 per persoon
Bittergarnituur ( 4 hapjes per persoon)
€ 3,20 per persoon
Hapjes programma's;
vanaf €  6,50 per persoon
Late night snack ;
frietjes €  2 ,50 per persoon 
Pizza punt € 3,50 per persoon

Nu moet ik zeggen dat ik het echt prijzig vind. Wetende dat er mensen zullen zijn die sterke drank drinken. Maar lang niet allemaal. De prijzen zijn ook nog eens excl. BTW.

misseagle

  • Gast
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #135 Gepost op: 22 september 2012, 09:37:01 »
Ik vind het ook erg prijzig!

Vond het 30 euro voor 5 uur met alle dranken (binnen en buitenlands gedestilleerd) al behoorlijk aan de hoge kant..
Ook die hapjes vind ik nogal duur...

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #136 Gepost op: 22 september 2012, 10:53:25 »
Ik had deze week ook prijs opgevraagd op een locatie die we beiden helemaal geweldig vonden.
Toen kreeg ik onderstaand lijstje toegestuurd.

Ontvangst na de huwelijksplechtigheid.
Prosecco of Cava € 3,05  per glas
Champagne  € 6.05 per glas
Koffie en thee € 1,70 per drankje 
Petit Four € 3,20 per stuk
Gesorteerd gebak € 3,25 per stuk
Ook hebben we diverse koffiegarnituren, vanaf € 2,00 per persoon.
 
Diner
Buffet vanaf € 25,00 per persoon ( afhankelijke van de keuzes van het buffet)
Uitgeserveerd diner vanaf € 25,00 per persoon( afhankelijke van de keuzes van het diner)
BBQ vanaf € 25,00 per persoon
Binnenlands gedestilleerde dranken  € 2,45 per drankje
Koffie en thee € 1,70
 
Feestavond
Binnenlands drankenbudget  4,5 uur € 25,95 per persoon ( prijs drankenbudget is inclusief personeelskosten)
Buitenlands drankenbudget 4,5 uur € 31,00 per persoon ( prijs drankenbudget is inclusief personeelskosten)
 
Tafelgarnituur;
vanaf  € 2,50 per persoon
Bittergarnituur ( 4 hapjes per persoon)
€ 3,20 per persoon
Hapjes programma's;
vanaf €  6,50 per persoon
Late night snack ;
frietjes €  2 ,50 per persoon 
Pizza punt € 3,50 per persoon

Nu moet ik zeggen dat ik het echt prijzig vind. Wetende dat er mensen zullen zijn die sterke drank drinken. Maar lang niet allemaal. De prijzen zijn ook nog eens excl. BTW.

Dit lijkt me een standaard lijstje wat ze sturen. Ik zou ze een gespecificeerde offerte vragen voor alles wat jullie willen. Vraag er dan gewoon ook bij of ze het voor een mooie prijs kunnen maken. Vaak des te meer je op een locatie doet, des te meer er geregeld kan worden.
Wij betaalden ook 25,- pp voor buffet, alleen voor avondtarief waren wij zo'n 28,- pp kwijt incl de hapjes en drank afgekocht. Receptie was zo'n 7,50 pp.
Maar je moet in gesprek gaan. Er is veel meer mogelijk dan. Succes met keuzes maken!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #137 Gepost op: 22 september 2012, 16:02:54 »
Ze hebben ook open route tijdens Top trouwlocatie. Dus eerst maar eens langsgaan en kijken wat ze nog meer te vertellen hebben.

Zat ook te denken om anders buitenlands gedistilleerd te laten turven en de rest afnemen zoals gewoon. Iemand daar ervaring mee?
Hoe hebben jullie een overweging gemaakt tussen wel alles drinken of alleen maar binnenlands gedestilleerd? Ik zelf namelijk lus geen bier of wijn. Maar heel de avond nuchter zijn op mijn eigen feestje lijkt me ook niks.

misseagle

  • Gast
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #138 Gepost op: 22 september 2012, 16:24:45 »
We hadden al gekozen om te turven sowieso en ook al voor alle drank en niet alleen binnenlands.
Maar toen ik op de bruiloft van vrienden was wist ik het zeker..

Er waren genoeg mensen die aan 't fris zaten uit noodzaak omdat ze geen bier of wijn drinken..

Tsjah..... Maar t blijft ieders keus uiteraard.

marian1313

  • Gast
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #139 Gepost op: 23 september 2012, 14:24:23 »
Ze hebben ook open route tijdens Top trouwlocatie. Dus eerst maar eens langsgaan en kijken wat ze nog meer te vertellen hebben.

Zat ook te denken om anders buitenlands gedistilleerd te laten turven en de rest afnemen zoals gewoon. Iemand daar ervaring mee?
Hoe hebben jullie een overweging gemaakt tussen wel alles drinken of alleen maar binnenlands gedestilleerd? Ik zelf namelijk lus geen bier of wijn. Maar heel de avond nuchter zijn op mijn eigen feestje lijkt me ook niks.

Je kunt altijd afspreken dat er voor jou als bruid een uitzondering gemaakt wordt.

Vrijdag ben ik op een bruiloft geweest waar een groep van een man of 15 de hele avond Hoegaarden en Leffe Dubbel heeft gedronken, het bruidspaar was blij dat zij het wel afgekocht hadden. Helaas zorgt dat er niet voor dat je gasten niet ontzettend dronken worden en zich misdragen...

De offerte van een paar berichten geleden vond ik trouwens wel erg hoog, ik zou dan het gesprek al niet eens meer aan durven gaan.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #140 Gepost op: 23 september 2012, 18:55:18 »
Het is een hele mooie locatie en volgens mij worden hier ook niet heel vaak trouwfeesten gegeven. Hebben daar vorig jaar een feest gehad van mijn vriend zijn werk.
Waren echt verbaasd over hoe mooi het daar binnen was. Waar dus inderdaad een prijs kaartje aan hangt.
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2013, 09:40:07 door pk88 »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #141 Gepost op: 25 september 2012, 16:46:16 »
@ Pk88 Wij zijn nagegaan wie er bv spatjes e.d. drinken of ander buitenlands gedestileerde drank. Ook hebben we de mensen erbij geteld, die dan wel ineens zoiets gaan drinken omdat het voor ze betaald wordt. Die mensen blijf je altijd houden. Voor ons is het niet zo'n grote kostenpost voor degene die buitenlands gedestileerd zouden drinken.
Wij turven alles, dus misschien niet helemaal reëel voor jou om het op dezelfde manier als ons af te wegen.

Destino

  • Gast
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #142 Gepost op: 28 september 2012, 11:59:29 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:34:48 door destino »

misseagle

  • Gast
Re: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...
« Reactie #143 Gepost op: 28 september 2012, 12:23:14 »
Heerlijke prijzen destino!

Tis dat wij de locatie al in ons hoofd hadden en wisten dat het duurder zou zijn..
Als we naar andere locaties hadden gezocht moet het zeker goedkoper hebben gekund ;)

wedding2013

  • Gast
Heerlijke prijzen? 1800 euro voor je daggasten drank en buffet en ruim 3100 euro voor drank en snacks voor het feest? Ik vind het nogal wat..

krijg je dan wel de zaalhuur? die suite is dan wel weer leuk!

Wij vragen nu verschillende offertes aan via cateringbedrijven en daar krijgen we inclusief personeel lagere prijzen en kunnen we nog onderhandelen.

misseagle

  • Gast
Het ging mij om de avondprijs.. 24 euro voor de drank en 8 hapjes, puntzak friet, gebak bij binnenkomst vind ik niet duur per persoon!

De prijs voor overdag vind ik wel wat aan de hoge kant, maar er zitten ook bruidscupcakes en een bruidstaart bij en ik heb werkelijk geen idee wat die los kosten pp..

Wij zijn voor diner 875 euro kwijt voor 35 man, dat is exclusief de drankjes.
Weet niet zo goed wat ik daarvoor moet rekenen aangezien we het op na calculatie doen.

Maar als wij zouden afbetalen voor 's avonds danzouden we 30 euro pp kwijt zijn maar dan alleen voor de drank.. Kijk dát is duur vind ik.. Daarom doen wij het ook  op na calculatie.
Misschien dat we dan uiteindelijk net zoveel kwijt zijn omdat opeens iedereen mixjes gaat drinken.. Maar goed, we zien wel! Wij kiezen voor een feest op die plek.. Dat was onze wens en dan moet je er wat voor over hebben ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Ik denk inderdaad dat je avond prijs echt goed is! Prijzen voor bruidstaart liggen toch wel tussen de 4,50 en 6 euro p.p.! Heb je ook een toast met prosecco o.i.d.? Of koffie en thee bij binnenkomst? Want als het ook nog met een toast is is het helemaal een goede prijs!

MS69

  • Gast
Ik vind onze prijzen aan de hoge kant, maar de locatie is op en top en er daarom toch voor gekozen!

Van 15.00 tot 22.30
Binnenkomst voor de daggasten met koffie/thee en bruidstaart
Receptie bruidscupcakes en uitgebreid buffet met vuurwerkshow inclusief alle soorten drinken 53,00 per persoon


Braut220313

  • Gast
Wij kopen ook af.

Even de kosten voor puur het avondfeest:

Ons feest begint om 19.00 uur. 
Van 19.00-01.00 uur 26.50 euro pp incl 5x schalen met hapjes op elke tafel (dus niet rondgaan maar wordt op elke tafel neergezet) . Iedereen kan bestellen wat ie wil, zelfs buitenlands gedistilleerd. Bij deze prijs inbegrepen zit verder:

Dekoratie zaal / tafels
Op elke tafel 1 fl water zonder en 1 fl water met koolzuur.
Enveloppendoos , een brievenbus met slot erop :)

Na 01.00 uur betalen we 80 euro per uur all in .

We trouwen in dld en daar gaan de feestjes ietsje anders :) Geen koffie met gebak vooraf (wie koffie wil kan dit natuurlijk bestellen)  , Geen rondgang met hapjes maar buffet of schalen met hapjes op tafel, en geen koffie met broodjes op het eind. Einde feest is meestal open, zo ook bij ons :)

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Jullie doen dus niet met eten Braut zoals gebruikelijk in Duitsland? Dat vraag ik omdat als je dat via de locatie besteld je er 19% (geloof ik) over betaald en als je dat zelf regelt bij een cateraar dan betaal je maar 6%. Daarom hebben wij dat zelf geregeld.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards