collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 179162 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bride-77

  • Gast
Wij trouwen om 15.00 uur en aansluitend van 16.00 tot 18.00 is de receptie op dezelfde locatie.
We starten met taart en champagne en daarna wordt er 5x rond gegaan met verschillende (7 soorten) hapjes.

Wij hebben ook geen feestavond maar de 'daggasten' blijven na 18.00 uur nog. Van 18.00-19.00 hebben we een fotomoment met ze en tijd voor een aperitiefje, waarna we om 19.00 uur aan tafel gaan voor een avondvullend diner.

suzanned

  • Gast
Wij hebben een heel korte receptie, van 13.30 tot 14.15. Wij snijden dan bruidstaart aan met koffie/thee/fris. Wij wilden slechts een kort moment voor feliciteren omdat we in de avond nog een feest hebben. Ik ga er vanuit dat mensen daarvoor of daarna zelf gaan lunchen, dat doen wij namelijk ook.

Als het als lunch bedoeld is, zou ik zeker er voor zorgen dat het ook lunch vullend is. Er zijn altijd wel grote eters in een gezelschap.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Even geplakt, alle hapjes enzo onder één topic!

ansjedansje

  • Gast
Binnenkort hebben wij een afspraak bij onze trouwlocatie waar we onder andere de hapjes en drankjes voor het feest gaan bespreken. Nu komt natuurlijk de vraag: willen we de drank afkopen of turven? De afkoopprijs voor de drank bij onze locatie is € 6,50 per uur per persoon. Mij lijkt dat aan de hoge kant (€ 29,25 p.p. voor 4,5 uur feest), maar misschien vergis ik me hierin.

Wat vinden jullie en waar kiezen jullie voor en waarom?

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Vraag eens na wat drankjes als bier, wijn en fris kosten. Stel dat dit 2,50 is per drankje, kunnen je gasten voor die prijs 11,7 drankjes drinken. Bijna niemand zal dit redden. Gemiddeld drinkt een gast denk ik 4 a 5 drankjes als ze al het gehele feest aanwezig zijn.
Om deze reden hebben wij dus ook voor nacalculatie gekozen.

TrouwM

  • Gast
Voor alleen de drank vind ik dit vrij duur. Veel locaties vragen dit bedrag (29 euro) voor een arrangement van 4,5 uur incl. koffie, gebak, hapjes en drankjes. Soms zelfs goedkoper, hangt natuurlijk wel van je locatie af. En is het incl buitenlands gedistilleerd?

Vraag een lijst op wat de drankjes kosten als je het los laat turven. Zelf zou ik dan de gastenlijst nagaan en een inschatting maken wat iedereen zal drinken. Globaal, om een beeld te krijgen. Ik denk dat je goedkoper uitkomt met los turven dan met afkopen.

Stel dat een drankje ca. 3 euro kost, dan gaan ze er vanuit dat iedereen ca 10 drankjes zal drinken in 4,5 uur.....

Suzimoo

  • Gast
Ik ben het helemaal met Marijkje eens.
Wij hebben uiteindelijk (na heeeeel lang twijfelen) gekozen voor nacalculatie.
Het was op onze trouwdag erg warm, dus er is flink gedronken. Uiteindelijk waren wij wel(!) goedkoper uit dan met afkoop. We waren echt enorm blij met de nacalculatie.
Je moet in gedachten houden dat men met afkoop uitgaat van een vast aantal personen dat jij van te voren doorgeef.
Ze gaan dat niet natellen op de avond zelf, dus als er wat mensen minder komen (moe, ziek, zwanger, geen oppas, etc) dan betaal je toch de afkoopprijs voor deze mensen.
Bovendien zijn er ook mensen die minder drinken (oma's bijvoorbeeld), mensen die geen alcohol drinken (zwanger, BOB) en mensen die niet tot het einde blijven.

Mijn advies is echt nacalculatie, maar alleen als de prijzen voor de drankjes redelijk zijn. Daarmee bedoel ik niet meer dan 2,20 euro voor een biertje en een cola.

Lotte09-09

  • Gast
[font="Century Gothic"]Er zijn al een hoop tips binnen gekomen, maar ik doe even mee.
Ik denk dat het er aan ligt wat je wilt.
Bij ons zei de eigenaar van de locatie dat hij rekent op 12 drankjes pp voor de offerte. Zij werken alleen met turven, dus dat was geen probleem.
Daarbij gaf hij aan dat er eigenlijk nooit zoveel gedronken wordt. Hij kent ook onze vriendengroep, en gaf aan dat het zelfs daarmee nog binnen de perken moet blijven;)
Ook zei hij, tegenover iedereen die drinkt, staat iemand die niet drinkt (grof genomen) mensen die geen alcohol drinken, drinken over het algemeen minder op een avond. Van gewone frisdank zit je namelijk sneller 'vol'. Dus qua goedkoper, ik denk turven.

maar, als je het een prettige gedachte vind (of de prijs lager zou liggen, dan je nu aan gaf) om van te voren precies te weten hoeveel het je kost, dan is afkopen prettiger. Ook als je weet dat jou gasten veel drinken op een avond, is dat geen verkeerd idee.

laatste punt is de prijzen van de drankjes daar en wat je schenkt. Zijn de prijzen 'normaal' (zo'n 2 euro per drankje?) of liggen ze 'laag'/'hoog'?
En schenk je alleen binnenlands gedestileerd of mag er voor de 6 euro ook buitenlands gedestileerd gedronken worden? Want bij dat laatste liggen de prijzen normaal al een stuk hoger.

Succes met beslissen![/font]

twijfeltje

  • Gast
Bij onzw lokatie kost afkopen 4,75 per uur voor binnenlands en 5,75 voor buitenlands erbij.
Dan vind ik 6,50 duur.
Met bovenstaande tips zou ik even nagaan wat voor jullie handig is.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Bij onze locatie hebben ze het zo geregeld, dat we een vast plafond hebben van de prijs. Dus zekerheid over wat het maximaal gaat kosten.
Op de dag word er de hele dag geturfd (dus ook voor de daggasten) mocht dat goedkoper zijn, wat de locatie zeker verwachtte (niet iedereen komt altijd die je uitnodigd en idd tegen elke drinker staat er altijd wel een niet drinker) dan kan het alleen maar lager uitvallen.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Overdag hadden we gewoon turven, maar 's avonds op het feest hadden we het afgekocht, op het feest waren alleen maar jongelui en geen familie meer ( op op ouders na) en er werd gruwelijk veel gezopen, we hadden ook een bus geregeld, dus zowat niemand was de BOB, voor ons wat afkopen toen echt voordeliger.
Maar idd even checken wat anders de drankprijs per drankje is en een beetje kijken welke mensen er komen en inschatten of er veel mensen komen die niet zoveel drinken - in dat laatste geval is dan nacalculatie misschien handiger.

marian1313

  • Gast
Wij hebben afgekocht, als ik nu de prijzen kijk bij dezelfde zaal is dat als volgt:

AFKOOP CONSUMPTIES  *
4 uur (per persoon)              € 16,00
5 uur (per persoon)              € 18,00
6 uur (per persoon)              € 20,00
* € 2,00 toeslag indien geen gebruik wordt gemaakt van een maaltijd.

Losse prijzen:
Koffie/Bier/Fris per glas                 €       1,25
Bier Fles                                 €       1,80
Wijn/Port/Martini per glas                €       1,80
Mix dranken per glas                      €       2,50

Ons feest duurde 6 uur, dus 20/1,25= 16 drankjes per persoon. (2 tot 3 drankjes per uur)
We gaan er vanuit dat dit toch wel gehaald is, ondanks het grote aantal, maar er is ook behoorlijk wat aan mixen, wijn en bier in fles gedronken. Ook zat er koffie met gebak en nootjes e.d. in de prijs inbegrepen.
Bij de receptie hebben we wel geturfd, we gingen er vanuit dat daar niet veel gedronken zou worden.

Ik zou dus zeggen, kijk hoeveel drankjes je voor het afgekochte bedrag hebt en bekijk wie je op je feest uitnodigt en wat je inschat dat ze drinken (wij hadden bijv. van mijn mans werk en zijn voetbalteam de mannen enkel uitgenodigd, zij hebben allemaal ontzettend veel gedronken, terwijl ze met aanhang misschien minder gedronken zouden hebben).
Zijn er veel mensen die met de auto moeten komen, frisdrank wordt toch minder gedronken. Zijn er veel mensen waarvan je verwacht dat ze eerder naar huis gaan?
Lopen er obers rond of moeten ze zelf drinken halen (met (goede) obers wordt er (veel) meer gedronken).

Wij vonden het persoonlijk een fijn idee dat we achteraf ook niet zouden weten of we wel of niet de goede beslissing genomen hebben, als je kiest voor turven en je bent achteraf duurder uit is dat ontzettend zuur lijkt me.

Bij ons is er niet geteld hoeveel mensen er precies waren, dat is wel na het feest nagevraagd door de eigenaar, toen we aangaven dat er 4 mensen minder waren dan van tevoren gedacht zijn die van de rekening gehaald. Ik weet dat er ook plaatsen zijn waar ze wel tellen.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2011, 09:39:04 door marian1313 »

Carmen

  • Gast
wij hebben ook afkoop, enkel buitenlands gedestilleerd op nacalculatie.

incl ontvangst met koffie & gebak, vanaf 2130 een warm & koud buffet & dus drank onbeperkt muv buitenlands

35euro per persoon en het feest is van 2000-0100/0200

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Ik weet niet meer precies wat wij betaald hebben, maar wat bijvoorbeeld ook verschil maakt is of de bediening de hele avond rondloopt met bladen met drankjes? Dan kan het wel een stuk harder gaan. Idem over wat iemand al zei als het warm weer is, dan gaan de biertjes (en fris) er ook wel in. Wij hebben wel afgekocht, dat vonden we een rustig idee, uiteindelijk scheelde het een euro of veertig met wanneer we het op nacalculatie zouden hebben gedaan, dus het was erg goed ingeschat.

ansjedansje

  • Gast
Bedankt allemaal voor jullie reacties. We hebben gisteren even zitten rekenen met de drankprijzen (€ 1,95 voor bier/fris en € 3,25 voor wijn) en om de afkoop eruit te halen moet iemand 14 biertjes drinken of 9 wijntjes of 8 mixdrankjes. Dat lijkt ons erg veel voor 4,5 uur. Wellicht zijn er 10 personen van de 100 die dat halen, maar voor de rest niet. We hebben inderdaad nogal wat oudere mensen. Bovendien gaan ze inderdaad uit van het aantal wat we een week vooraf doorgeven, dus als dat op de avond zelf anders is, hebben we pech. We denken nu dus dat we voor nacalculatie gaan kiezen.

Bedankt voor het meedenken!

Lotte09-09

  • Gast
[font="Century Gothic"]Dan hoop ik voor je dat er niet al te veel wijn drinkers zijn, want ik vind de wijn wel erg aan de prijs!
Maar goed, bier en fris is dan weer meer normaal. [/font]

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
2,30 voor bier en fris (Bier -> Warsteiner)
3,30 voor wijn (rood, rosé, wit)
Geen sterke drank....

Er is afgelopen zaterdag veel wijn doorgegaan. Hoorde van de wijndrinkers dat de kwaliteit super was...
Ik vrees de rekening... :tongue:  :wink:
Afkoop was niet mogelijk bij ons...

Oja, we begonnen rond 19.00 uur en eindigden rond 00.00 uur...
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2011, 11:46:47 door stimpy »

Imke1986

  • Gast
Wij hebben ook gekozen voor afkoop.

18.00 euro p.p. voor de hele avond, incl. alle dranken! en excl. de koffie die we om 20.00 uur bij de taart serveren.
Volgens mij prima prijs.
Als ik een beetje rekenen komt dat bij ons op 2 tot 3 drankjes per uur, dat halen de meeste wel.

blondbruidje

  • Gast
Afgelopen weekend een locatie bekeken. Het ziet er erg leuk uit, maar ik vind het erg lastig te oordelen over de prijzen. Ze hebben een arrangement voor 4 uur met:
- 2 keer koffie/thee met gebak
- onbeperkt bier, fris, wijn, binnenlands gedistilleerd
- 4 warme en koude hapjes
- puntzak friet rond 23.30
- nootjes op tafel

Dit alles kost 25 euro p.p. Graag zou ik wat prijzen van anderen horen, zodat ik wat beter weet of het goedkoop, gewoon of duur is.

Alvast bedankt!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
@ Blondbruidje:

zal hier even reageren ipv in het 2012 topic! :)

Wij hebben de dagindeling iets anders allemaal:
 Receptie van 15:00 - 17:30
Koffie/thee/ranja met 2 x een pitit fours
Drie drankjes binnenlands en er gaan schalen met hapjes etc. rond (denk ongeveer 5 hapjes pp)

€13,50 pp

Diner:
Drie gangen menu, inclusief 4 drankjes

€29,50 pp

Feest 's avonds:

Onbeperkt drinken van ongeveer 20:30 - 00:00  (uitloop 00:30)
Schalen met hapjes die rondgaan
Op alle tafels standaard olijven en nachos

€15,50 pp

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Wij hebben ook gekozen voor afkoop.

Ik vind het vooral een fijn idee dat je precies weet hoeveel je kwijt bent. Daarbij, als iemand per ongeluk een glas omgooit, of niet heel zijn glas leeg drinkt en toch een nieuwe besteld dan hoef ik me daar niet aan te irriteren (al betwijfel ik of je daar oog voor hebt op je bruiloft hoor, maar just to be sure)

En, de prijs die de locatie heeft geboden zijn we ook erg tevreden over.

blondbruidje

  • Gast
Inmiddels heb ik via verschillende kanalen wat reacties gekregen en natuurlijk heb ik zelf ook even op internet gekeken. Ik heb het gevoel dat het een gemiddelde prijs is. Niet duur, niet heel goedkoop. Bedankt!

wen

  • Gast
Hoi Allemaal

wij zijn nu aan het orieenteren wat alles kost en zo
nu kunnen we het afkopen voor 33 euro pp
dan heb je 5 uur drank wijn fris bier
bij binnenkomst koffie thee gebak en koffielikeur
een knabbeltje op de tafel 2x een ronde met hapjes
een klassiek buffet huzeren salade koude vlees en vis soorten rijst en 2 warme vleessoorten in saus

Dat is ook incl zaal huur bediening en incl btw

Is dat veel??

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Ik vind dat echt een koopje! Wij betaalden alleen voor het eten (warm koud buffet..wel luxe) al 35 euro p.p zonder drankjes :wink:

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Wij doen bij de receptie en  het eten de drankjes turven.
Voor het feest kopen wij wel af. Dat is 120 man. 27,50 p.p. En daarvoor is er welkom met prosecco, onbeperkt fris, wijn, bier en binnenlands gedestileerd. Ook zitten er warme en koude hapjes bij en nootjes en zoutjes op tafel.
Ik vind dat een prima prijs. Zeker gezien de drankjes al zo'n 2,50 tot 3,50 per drankje kosten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards