collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 178547 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kanonier

  • Gast
Wij hadden vaste prijs.

Ik neem aan dat er buitenlands gedistilleerd niet bij zat. Leo en ik waren denk ik de enige bacardidrinkers en die hebben we ook gewoon gevraagd. Ik weet niet precies wat ze bij de cola gestopt hebben, maar echte bacardi was het in ieder geval niet. Dat is dan vast een binnenlandse vervanger geweest ofzo  :biggrin: .

Wij hebben met vaste prijs gewerkt. Ik heb geen flauw idee hoe het een en ander berekend is, want we hadden vergeten dat er bij het eten ook nog geschonken moest worden en als ik naar de totaalsom kijk, die we vandaag gaan betalen, dan hebben ze OF een deel vergeten of die vaste prijs niet alleen voor de avond vanaf 08:00 uur maar voor de avond vanaf 17:00 gerekend ofzo. Want we waren minder kwijt dan berekend.

Bij ons was het per consumptie 1,85 en de vast prijs voor de vier uur durende feestavond 15 euro per persoon. Geen idee of een barcadicola als twee keer 1,85 zou worden berekend, maar ik denk dat we dan met afkopen erg aardig in de richting zaten.

(overigens hebben Leo en ik er samen maar 5 gedronken hoor, hij 3, ik 2)

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wij zijn een beetje aan het inventariseren wat we zelf kunnen doen.
Wat voor een hapjes had jij op je bruiloft
-kaas
-worst
-olijven
-piccolinies
-bitterballem
-mini sate
-pepertjes gevuld met kruidenkaas
-mini zalmwraps
-gevulde eieren


Kom maar op met die ideeen
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2009, 18:34:09 door Happy Bride »

Jen-b

  • Gast
Ik heb even dit uit onze offerte gehaald, de eerste zijn als apperitief/amuse bedoelt voor het diner, de rest op de avond, en een antipasti buffet.

– Soufflé van coquilles en zoete
aardappelpuree
– Tartaar van ossenhaas met kwartelei en
truffelmayonaise
– Kataifi met zoete groente
– Blini met gerookte zalm crème fraîche
en haringkaviaar

Hapjes op de avond
– Garnalen kroketjes met kruidendip
– Yakatori saté met kroepoek
– Cassave chips met quacamole
– vegetarische loempia's met chilidip
– Pepertjes gevuld met geitenkaas
– Dadels omwikkeld met katenspek

Antipasti buffet
Verschillende soorten gedroogde ham
– Salade Caprese (tomaat, mozzarella en
basilicum)
– Aardappelsalade
– Fruit de Mer
– Gemarineerde champignons
– Verschillende soorten tapenades met
brood

succes met brainstormen!

lune

  • Gast
De mini zalmwraps kun je al aanvullen met allerlei verschillende vullingen, wij hadden vier verschillende geloof ik.
Mini-quiches, makkelijk te maken in muffinvorm en vielen goed in de smaak, turkse broden met tapenades, hummus, caponato enz.
Tortillachips met quacemole.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Helemaal super, hier haal ik wel inspiratie uit.
Nog meer ideeën?

Swiffer

  • Gast
achterham met moncou en paprika, en een beetje bieslook. om je vingers bij af te likken!!

Of gewoon gehakltballetjes, met satee of ui-kruidjes??

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Ik heb nog wel een documentje met verschillende hapjes! (Een documentje dat wij van onze locatie gekregen hebben, wij mogen daaruit kiezen.) Ik zoek het even op.

Edit: gevonden: http://www.bubblesandblessings.nl/mysite/m...FIL0100/pdf.pdf op pagina 4 staan verschillende ideetjes.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2009, 15:16:31 door Hakkie »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
thanks ik zal het eens goed door snuffelen

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'239359\' date=\'17 June 2009, 19:45\']thanks ik zal het eens goed door snuffelen[/quote]

Ik weet niet of je veel mensen op je feest hebt. Maar bij ons zijn de hapjes een flop geworden door het warme weer.
We hadden vorig jaar deze temperaturen zoals vandaag en daardoor werd er heel veel gedronken en heel weinig gegeten.
Dus zou er wel rekening mee houden...

Hannielle

  • Gast
hmmmmm krijg gelijk trek!!!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
- zalm wraps
- dadels met monchou
- Ham rolletjes met een moncou paprika mengsel
- ham rolletjes met apserge
- gevulde eieren
- selderij gevuld met ananas/papaya roomkaas
- spiesjes met chorizo, olijf en salami
- tomaat en komkommer
- bitterballen

dit is het geworden voor ons feest

bride 2 be

  • Gast
Klinkt lekker HB, dat wordt zeker genieten morgen! En ik geloof dat de weersvoorspelling er ook een stuk beter uitziet!
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2009, 14:31:52 door bride 2 be »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
[quote name=\'bride 2 be\' post=\'259182\' date=\'28 August 2009, 14:31\']Klinkt lekker HB, dat wordt zeker genieten morgen! En ik geloof dat de weersvoorspelling er ook een stuk beter uitziet![/quote]
We hadden heel veel zalmwraps maar die waren als eerste op, dikke hit dus

Femke~

  • Gast
Hoi Hoi meiden

We hebben inmiddels 2 locaties op het oog, nu zijn we bezig met de begroting en offertes van de 2 locaties.

Wij beginnen om 20.00 met bruidstaart en koffie/thee voor alle avondgasten ( 70 personen ) en vanaf 21.00 gaat het feest helemaal los, ook 70 personen.

Nu vroeg ik mij af of het slim is om drank af te kopen hiervoor vraagt men € 6,00 per persoon per uur, inclusief sterke dranken. Wij hebben geen extreme drinkers erbij zitten, wat hebben jullie gedaan op jullie feest? En wat waren jullie bij de turven gemiddeld per persoon kwijt?

Thanxx alvast
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2011, 11:45:27 door stimpy »

miru

  • Gast
Op basis van jarenlange ervaring in de horeca, voornamelijk in het verzorgen van bruiloftsfeesten, kan ik je zeggen dat in 9 van de 10 gevallen het veel voordeliger is om te laten turven. Zeker als je weet dat er geen extreme drinkers bij zitten. Uiteraard moet je dan wel even kijken welke prijzen de locatie hanteert per drankje. Dit kan per locatie enorm verschllen. Je kan per persoon 2 tot 3 drankjes per uur rekenen. Lijkt misschien weinig maar in de praktijk komt dit vrijwel altijd uit.

Wij hebben vooraf verschillende offertes van verschillende locaties gekregen waar de onderlinge verschillen best groot waren (bier 1.70 tot 2.40 en fris 1.60 tot 2.30 etc.) Wij gaan dus ook voor het turven en trouwen hoogzomer en we hebben gemiddelde drinkers. Uiteindelijk zijn we ook bij de locatie uitgekomen die de goedkopere prijzen hanteert, al hebben we niet op basis daarvan onze uiteindelijke keuze gemaakt, maar op basis van sfeer en service.

Daarnaast vind ik de afkoop die jullie locatie voorstelt redelijk hoog maar goed, dat wisselt dus per locatie.

Succes ermee!!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
6 euro per uur vind ik behoorlijk aan de prijs eerlijk gezeg. Wij hadden ons feest van 20.00 tot 13.00 uur, en waren geloof ik 25 euro kwijt, of minder.

Bellie

  • Gast
Hoi,

Om 20.30 ontvangst om 21.00 bruidstaart en van 21.30 tot 01.00 feest.

Wij hebben het afgekocht en betalen 19,50 voor binnenlands gedestilleerd, dus zonder bacardi enz,

8 hapjes, waaronder de standaard bitterbal en blokje kaas en een aantal luxe `toastjes` met zalmtartaar en rauwe ham enz. voor 7,10

~M*M~

  • Gast
Wij hebben een borrel van 3,5 uur, onbeperkte zelfgemaakte luxe hapjes en drank voor 22,50 pp. Ik vind het standaard 5 hapjes pp zo sneu staan (sorry no offence)

Trouwring

  • Gast
Wij hebben laten turven, en mochten de hapjes zelf regelen. Maar na het diner en de taart gingen de meeste hapjes (nootjes, garnituur) niet zo hard meer. We hebben zelfs nog weer taart mee naar huis genomen. Ik ben heel blij dat we hebben laten turven!

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Afkoop!! zeker weten, ik denk dat de meesten bij ons het er zeker uitdrinken (niet dat ze altijd zo bezopen zijn, ze kunnen gewoon veel hebben :biggrin: )
En dan ben je ook gewoon klaar, en hoef je niet na die tijd nog weer een rekening te betalen.

LeanneK

  • Gast
Wij kunnen niet afkopen. De drankjes zijn 1,70-2,20 euro bij ons, dat is inclusief buitenlands gedistilleerd (houden wij zelf erg van :wink:).

Voor de hele avond is de schatting 3000 euro, dit is inclusief
-Broodmaaltijd 30 gasten
150 gasten
-Petitfourtje
-2x Koffie/thee
-Drankjes, binnenlands en buitenlands gedistilleerd
-5x hapje warm/koud
-Nootjes op tafel
-'Oprot' bakje koffie/thee

De eigenaresse zei dat het een paar honderd euro zou kunnen schelen. (Wij vroegen, 500 euro? Maar dat zou zeer onwaarschijnlijk zijn, vertelde ze ons). Wij hebben erg veel vertrouwen in de locatie, het ziet er gewoon al super uit! We kennen het al wat langer, ik heb nog muziekles gehad in dat gebouw en mijn musical van groep 8 opgevoerd. Echt een soort dorpshuis, maar dan chiquer.
Over twee weken weten we meer :biggrin:

Suusjeuh

  • Gast
Wij hadden een combi; diner was vaste prijs, 's avonds turven. Wij waren voor 35 daggasten en 15 kinderen bij het diner ( Luxe buffet ) en 's avonds 120 man op de receptie, daarna een avond voor ca 70 - 80 man, 2800 euro kwijt. 's Avonds was er aan drankjes zeker geen tekort, en aan hapjes ook niet. De reden dat we 's avonds moesten turven, was omdat we niet wisten hoeveel mensen er kwamen. We hadden nl bewust gekozen om geen "Laat je even weten of je komt?" kaartje mee te sturen. Toch is 99% van de gasten gekomen.

Nienke82

  • Gast
wij hadden gekozen voot turven... maaaaaaaaaaaaaaaaaaar dat bleek achteraf bij het feest niet helemaal te zijn doorgekomen (beetje jammer) na overleg zijn tot een bedrag gekomen maar dat het meer is dan er is gedronken daar is wel een grote kans van  :dry:

gr

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
Wij hebben het afgekocht...wij betalen 21 euro per persoon voor 5 uur lang opbeperkt drinken inc buitenlands gedestileerd en koffie...Aangezien de dames bij ons vooral mixjes drinken halen we het er wel uit denk ik...

Maidenofmay

  • Gast
Wij geven geen feest maar een diner dansant (met wijnarrangement enzo). Er wordt geturfd, maar wij hadden liever afgekocht (was niet mogelijk bij onze locatie). Dan weet je tenminste precies waar je aan toe bent zonder verrassingen achteraf. Ik vind 6 euro per uur niet overdreven veel, zeker niet als er buitenlands gedestilleerd bijzit! Een glas whiskey kost al gauw een paar euro, en een mixje ook.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards